G4Media.ro

USR critică amânarea din nou a unei decizii privind impozitarea pensiilor speciale:…

USR critică amânarea din nou a unei decizii privind impozitarea pensiilor speciale: Cât CCR tărăgănează luarea deciziei, alte sute de milioane se duc către pensiile speciale

Uniunea Salvaţi România atrage atenţia că membrii CCR au amânat pentru a treia oară luarea unei decizii legate de legea privind noul sistem de impozitare a pensiilor de serviciu şi că, în acest timp, peste 3 miliarde de lei „s-au dus, în plină pandemie”, către pensiile speciale, transmite Agerpres.

„Pensiile speciale uriaşe, unele de 60-70.000 de lei pe lună, vor fi plătite în continuare, prin grija CCR. Până când? Nu se ştie. La cinci luni de la adoptarea în Parlament, legea privind impozitarea pensiilor speciale nu doar că nu a intrat în vigoare, dar nici măcar nu a trecut de filtrul Curţii Constituţionale. Astăzi, judecătorii CCR au amânat pentru a treia oară luarea unei decizii. Motivul amânării este, de data aceasta, izolarea unuia dintre judecători, data trecută a fost invocată necesitatea de a aştepta puncte de vedere de la preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi de la alte autorităţi publice”, a scris USR, pe Facebook.

Reprezentanţii Uniunii apreciază că 7 din cei 9 judecători CCR, beneficiari de pensii speciale, nu au niciun interes să ia o decizie în sensul diminuării acestora.

„Adevărul este că 7 din cei 9 judecători ai Curţii Constituţionale, chiar ei beneficiari de pensii speciale, nu au niciun interes să ia o decizie prin care să-şi vadă micşorate veniturile lunare. Cum, de altfel, nu au un interes real nici mulţi politicieni dintre cei care se laudă public că susţin eliminarea şi/sau impozitarea pensiilor speciale. Cât tărăgănează CCR luarea unei decizii, alte sute de milioane de lei pleacă din bugetul statului în conturile ‘specialilor’. Reamintim că, din iunie până în septembrie, peste 3 miliarde de lei s-au dus, în plină pandemie, către pensiile speciale, după ce, prin atacul la Curtea Constituţională, a fost împiedicată intrarea în vigoare a legii privind impozitarea pensiilor speciale”, menţionează sursa citată.

Curtea Constituţională a României a amânat, miercuri, pentru 8 decembrie, pronunţarea unei decizii pe sesizările Avocatului Poporului şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în legătură cu legea privind noul sistem de impozitare a pensiilor de serviciu, au declarat oficiali ai CCR.

Citește integral: Curtea Constituțională a amânat, pentru a treia oară, o decizie privind impozitarea cu 85% a pensiilor speciale mai mari de 7.000 de lei

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Sper că nu se prefac și ăștia ca nu știu exact care va fi deznodământul! Sper să nu-și bată joc de opinia publică și USR și să ne considere imbecili!

    • Te sustin si eu, Marcele. Hai sa fim macar doi.
      Pensiile speciale nu vor putea fi impozitate decat dupa revizuirea Constitutiei. Iar atunci nu va mai avea rost deoarece vor fi eliminate. Howgh!

  2. egea aceasta, scrisă de Orlando Teodorovici (PSD), propune impozitarea pensiilor speciale care depășesc 7.000 de lei cu 85% și a celor din intervalul 2.000 de lei – 7.000 de lei, cu 10%.

    Deși procentul de 85% este foarte drastic, iar impozitarea astfel propusă dă impresia că, în sfârșit, va rezolva problema inechității pensiilor speciale, el nu se aplică decât unei minorități dintre beneficiarii acestor privilegii.

    Luând în considerare mediile statistice ale pensiilor fiecărei categorii profesionale în parte, doar magistrații, care și-ar vedea pensiile scăzând cu mai mult de o jumătate, și aviatorii, ale căror pensii s-ar micșora cu circa o treime, ar fi afectați, în mod sensibil, de această „supraimpozitare”.

    Astfel, pensia medie din magistratură – în cuantum net – ar coborî de la 17.860 de lei, cât este acum, la 8.200 de lei.

    Iar pensia medie din aviația civilă – de asemenea, în cuantum net – ar coborî de la 10.430 de lei la 7.090 de lei.

    Însă deputații, senatorii, grefierii, diplomații, funcționarii din Parlament, militarii, polițiștii, ofițerii de informații, salariații Curții de Conturi etc. nu ar pierde decât o zecime din pensiile lor speciale.

    De exemplu, o pensie medie netă de fost lucrător în diplomație sau în comerțul exterior ar scădea de la 5.390 de lei la 5.052 de lei.

    Iar o pensie de senator s-ar diminua de la 5.239 de lei la 4.916 lei.

    Mai mult decât atât, toate celelalte avantaje incluse în pachetul de privilegii al fiecărei pensii speciale în parte – vârstă de pensionare scăzută, stagiu de cotizare mult diminuat – ar rămâne, mai departe, în vigoare.

    De exemplu, funcționarii parlamentari și auditorii Curții de Conturi ar continua să primească pensii speciale după doar 4 ani de activitate în serviciu (sic!). Și nu orice pensii, ci egale cu 70% din salariu mediu brut al ultimului an de activitate. Adică – după OUG-ul Guvernului Tudose – pensii mai mari sau cel puțin egale cu lefurile pe care le-aveau în momentul retragerii de la locul de muncă!

    De asemenea, o stewardesă va continua să primească pensie specială după doar 10 ani de activitate în aviația civilă. O pensie egală cu 60% din media ultimelor trei salarii brute – deci, și în acest caz, cel puțin egală cu salariul pe care l-ar avea dacă încă ar mai fi însoțitoare de zbor.

    Și exemplele pot continua.

    Cu alte cuvinte, cu excepția magistraților și a aviatorilor, care – strict financiar – ar fi sever afectați, dar și cu excepția unor exponenți ai celorlalte categorii profesionale, care au pensii de același nivel cu ale magistraților sau ale aviatorilor (consilieri de la Curtea de Conturi, generali MApN, MAI, SRI etc.), toți ceilalți – adică marea masă a pensionarilor speciali – vor fi, doar într-un grad infim, afectați.

    Ajutorul social acordat tuturor acestor categorii profesionale – mascat sub forma „pensiei de serviciu” – va continua să le fie plătit cu o ajustare de doar 10%.

    Recapitulând, proiectul lui Orlando Teodorovici, votat, unanim, de PSD, PNL și USR, lovește în circa 4.600 de pensionari speciali și mângâie aproximativ alți 186.000.

    Iar la aceștia 186.000, vor trebui adăugați curând toți primarii, viceprimarii, președinții și vicepreședinții de consilii județene ale căror pensii așteaptă să intre la plată în 2021.

  3. Cu tot respectul pentru USR, deveniți și voi, din păcate, niște ”politicieni” și doar atât. 🙂

    • Oooo, dar vai, ce respectuos esti…
      Aud ceva din partea PSD-ului cu privire la aceste tergiversari? Sunt curios dupa 8 dec, cand presiunea alegerilor va trece cum va vota PSD in urma intoarcerii legii in parlament. Ca doar nu crezi ca teatrul asta absurd cu impozitarea va mai continua…
      Referenudum pentru eliminarea pensiilor speciale. Sunt curios, PSD-ul va fi de acord?

    • Adica astia care au propunere de lege pentru eliminare si urla la CCR sa se propunte sunt „politicieni” si doar atat („toti sunt la fel, ju ai ce vota”)

      Dar aia batranii, care au legiferat mizeria asta si au pompat in ea an de an noi si noi categorii de angajati ce sunt? Numai buni de votat, nu-i asa?

  4. Eu imi doresc un PNL onest si competent. Imi doresc un guvern PNL cu Ilie Bolojan premier. Dar mi-e clar ca PNL-ul alaturi de PSD doar mimeaza ca vrea taierea pensiilor speciale. USR-PLUS pare a fi singurul partid din Romania care vrea cu adevarat taierea pensiilor speciale pt ca PMP sau UDMR sigur nu vor.

    Anul viitor tot ce incaseaza statul roman din impozite si taxe se va duce pe pensii si salariile bugetarilor. Cat credeti ca o mai poate duce Romania asa pana sa intre in incapacitate de plata asa cum a patit Ceausescu in 1981?

    Daca nu taiem pensiile speciale si nu reducem nr de bugetari pe modelul lui Ilie Bolojan la CJ Bihor, Romania n-are nicio sansa. Sunt zeci de mii de locuri de munca disponibile si bine platite in privat. De ce sa tinem angajati la stat care nu fac nimic? Doar ca sa drenam bugeetul public. Oamenii aia pot munci foarte bine in privat si poate chiar pe salarii mai mari. Poate chiar facand ceva ce le va placea mai mult decat sa mute 2 hartii intr-un birou de la stat.

    Vorbim de aducerea a zeci de mii de muncitor straini in Romania pt ca avem deficit de forta de munca dar noi tinem peste 2 milioane de oameni angajati la stat? De ce? Ce fel de tara e asta dle. Johanis? Cand il veti numi pe Ilie Bolojan premier in locul betivanului incompetent zis Sica-Mandolina a carui singur merit e ca taica-su’ a fost securist pe vremea comunistilor?

    • „Anul viitor tot ce incaseaza statul roman din impozite si taxe se va duce pe pensii si salariile bugetarilor.”
      Înțeleg că ai luat-o le la Ionuț Dumitru, dar știi de ce se va duce totul acolo?! Pentru ca Statul Român ticălos, corupt, hoț, incompetent și nesimțit NU COLECTEAZĂ TOATE IMPOZITELE, TAXELE ȘI ACCIZELE!!!!
      Doar din TVA lasă să se piardă 7 mld. EURO pe an, dar mai sunt vreo 3-4 mld Euro din celelalte, inclusiv scutirile la societățile de stat!!!!
      Deci, zic să nu ne lamentam pe situație sau pe prognoze, ci zic să ne revoltăm pe stat, instituții și guvern!!!!

  5. cu siguranta vor decide cu celeritate sa-si taie pensiile speciale, dupa ce tot mandatul acesta au dat numai decizii pro-hotie

  6. Putem spune ca CCR ul a luat încă o decizie politica de amânare . Pentru ca și in cazul in care erau de acord sau respingeau legea PSD ul pierdea procente in alegeri. Așa ca au amânat după 6 Decembrie.
    De aceea trebuie schimbat articolul din Constituție referitor la numire și atribuții ale CCR.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.