G4Media.ro

Ungaria începe procesul de retragere a puterilor speciale acordate premierului Viktor Orban

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Retrag puterile lui Viktor ca sa le dea lui Vladimir

  2. hai sa vedem exact ce puteri discretionare ii vor ramane lui v orban dupa 20 iunie.
    apoi sa comparam cu puterile discretionare pe care si le-a atribuit L orban DUPA incetarea starii de urgenta prin starea de „alerta”.
    in alta ordine de idei se apropie o data delicata in relatiile romano-maghiare, 4 iunie este centenarul semnarii tratatului de la trianon. sa speram ca partea romana va da dovada de moderatie in aceasta aniversare. din partea ungariei e greu de presupus, e zi de doliu national (cum ar trebui sa fie 28 iunie la noi).

  3. No oare unde e democratie? La noi sau la vecini? La noi se emit ordonante si fara imputernicirea parlamentului, si nu numai in situatii de criza. La vecini a fost introdus doar temporar. Ia sa intrebam pe Orban al nostru cum e cu vrabia si malaiul?

    • Dracu’ stie ce cugeti (sau pretinzi).
      Ia sa te întrebi singur cine era la putere când s-a scris constitutia care prevede ordonante.
      Si daca mai citesti un pic (hai ca nu doare tare) afli ce prim ministru a dat ordonanta care prevede ca pe durata starii de urgenta se dau ordonante militare. Sau poate îl întrebi pe sheful tau de la Moscova…

  4. Să clarificăm : legislația de acolo prevede că, în cazul stării de urgență, executivul- recte, premierul – poate guverna prin legi speciale, fără ca acestea să treacă prin Parlament, dar numai pe o perioadă de 15 zile. Puterea specială acordată lui Orban se concretizează prin faptul că perioada de 15 zile a fost prelungită pe o durată nedefinită, argumentându-se că nu se cunoaște durata pandemiei ( adevărat ).Pe durata stării de urgență, ordonanțele guvernului puteau fi atacate – în principiu – de curtea constituțională de acolo, lucru greu de crezut, având în vedere cu absolut toate instituțiile statului sunt conduse de oamenii lui Orban.
    Din cele de mai sus rezultă, că prin acordarea puterilor speciale – prin așa numita ”lege coronavirus” – nu s-a întâmplat altceva, decât recunoașterea oficială a faptului, că în țara vecină nimic nu mișcă fără știrea și aprobarea premierului, fapt cotidian, care există practic din 2010. Deci, problema nu e în faptul că pe durata unor stări de urgență, se acordă drepturi speciale guvernului Orban – practică existentă în toată lumea, sub diferite forme – ci în faptul că nu există, în realitate, diferență sesizabilă, în modul de guvernare de acolo : Orban are puteri depline oricând, indiferent de natura stării economiei și vieții cotidiene. Ca fapt divers : în primele 4 luni ale lui 2020, prietenul din copilărie a lui Orban ( de fapt, un alter ego al lui, astăzi cel mai bogat din țară ) a reușit să acumuleze comenzi de stat în valoare de 253 miliarde de forinți, practic prin abolirea concurenței. Finanțarea administrațiilor locale și competențele manageriale de bază ale lor, au fost puse puternic sub autoritatea executivului ( regimul a ”pierdut”, pe lângă Budapesta, câteva orașe importante la ultimele alegeri locale ).

  5. ‘… având în vedere cu absolut toate instituțiile statului sunt conduse de oamenii lui Orban …’
    Fals, minciuna.