G4Media.ro

Trei vești bune și mai multe proaste din bugetul 2021. Proiectul reformelor…

Trei vești bune și mai multe proaste din bugetul 2021. Proiectul reformelor semi-ratate.

Proiectul bugetului pe 2021 are câteva – puține – vești bune și multe vești proaste. Iar peste toate planează elefantul din încăpere, marea problemă: lipsa de putere politică reală a unui premier care nu e și președinte de partid. Din această lipsă de legitimitate politică derivă teama de reforme adevărate, care să redreseze o situație bugetară cumplită lăsată moștenire de cei aproape 8 ani de guvernare PSD.

Iată puținele vești bune din proiect, semnificative totuși pentru orientarea guvernului:

mica reformă a companiilor de stat. Cele care înregistrează pierderi sau arierate nu mai au voie să crească anvelopa salarială și sunt obligate să adopte măsuri de redresare
tăierea cu două miliarde de lei a bugetului PNDL, programul făcut să mulțumească baronii locali
miza pe investiții, mai ales din fonduri UE, cu cea mai mare alocare procentuală și în termeni absoluți

Veștile rele încep cu absența reformelor și cu valorile prognozate ale unui indicator – cheie: deficitul structural (un parametru de care țin cont Comisia Europeană și finanțatorii externi și care indică starea reală a finanțelor publice, eliminând ”zgomotele” care însoțesc calcularea deficitului bugetar). În ciuda unui obiectiv de maximum 1% din PIB, guvernul proiectează o scădere a deficitului structural de la 7,42% din PIB în 2021 la 3,39% din PIB în 2024. Atenție: scăderea până la 3,39% din 2024 nu este explicată în raportul care însoțește proiectul legii bugetului.

Dat fiind că nu e clar de unde vine această scădere a deficitului structural, e de așteptat ca pe piețele financiare să apară semnele de întrebare legate de ambiția reală a guvernului pentru reforme curajoase care să pună capăt dezmățului bugetar al guvernelor PSD din perioada 2012 – 2019.

Și așa ajungem la reforme. Atât PNL, cât și USR PLUS au mizat în campania electorală pe nevoia reformelor structurale, de la cea administrativ-teritorială la reforma sistemelor de pensii și de salarizare a bugetarilor. Nimeni nu se aștepta ca, în doar două luni de la preluarea guvernării, coaliția să implementeze deja marile reforme.

Problema e că ele par acum extrem de îndepărtate, iar proiecția pe patru ani care însoțește proiectul de buget nici nu arată o perspectivă reală, dacă ne uităm la indicatori precum ponderea salariilor bugetarilor în totalul cheltuielilor statului. De altfel, aceasta este una dintre marile probleme structurale: rigiditatea cheltuielilor din bugetul de stat.

Or, aici există două soluții: reforma salarizării bugetarilor (la care ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat că lucrează) și reforma teritorial-administrativă, care să elimine multe dintre cheltuielile inutile provocate de o împărțire anacronică a teritoriului în 41 de județe și mii de comune care nu se pot susține financiar. Pentru o reformă din temelii e nevoie însă de majoritate constituțională, ceea ce o face puțin probabilă pentru moment.

O mică reformă poate fi începută însă prin forțarea comasărilor de UAT-uri (comune sau localități transformate în pripă în orașe) care nu fac față cheltuielilor cu propriul aparat administrativ și stau non-stop la mâna guvernului. O asemenea mișcare ar duce la crearea unui spațiu fiscal ce ar da o șansă de dezvoltare acelor comunități și ar slăbi puțin presiunea pe bugetul central. Nu vedem însă până acum nici o tentativă de reformă în acest sens.

În ceea ce privește pensiile, o reformă e absolut necesară, pentru că povara pusă acum pe generațiile viitoare e uriașă și nesustenabilă. Ministrul Muncii a anunțat că lucrează și la această lege. Dar, cu cât timpul trece și ne apropiem de viitorul ciclu electoral, se îngustează fereastra de oportunitate pentru o reformă serioasă, care să adreseze mai ales pensiile mici, cu adevărat inechitabile și care le fac traiul un calvar acelor pensionari.

Măsuri fiscale sau de reformă așteptate pe termen scurt și mediu există, dar ele nu au fost luate în calcul de guvern la alcătuirea acestui buget. Multe dintre ele sunt discutate intens în mediul de afaceri care își dorește eliminarea inechităților și crearea unui mediu liber, concurențial:

– eliminarea practicii ANAF de protejare a firmelor controlate de liderii politici sau de apropiați ai serviciilor secrete. Acestea beneficiază de o adevărată imunitate care distorsionează masiv mediul concurențial
– regândirea încadrării microîntreprinderilor taxate cu doar 1% din cifra de afaceri dacă acest indicator e sub un milion de euro
– regândirea impozitării dividendelor, acum la nivelul de 5%, şi introducerea de stimulente pentru capitalizarea companiilor. Această rată extrem de scăzută de impozitare încurajarea decapitalizarea companiilor, care și din acest motiv au reale dificultăți la accesarea creditării și, implicit, la dezvoltare

– reducerea naturală a numărului de bugetari în zonele cu excedent prin aplicarea metodei guvernului Boc: se face o angajare la fiecare 5 sau 7 ieșiri naturale din sistem (prin pensionare, plecare voluntară etc.)

– privatizarea la bursa de valori a unor pachete de acțiuni la toate companiile de stat, pentru capitalizare și transparentizare
– analiza la sânge a proiectelor din PNDL și eliminarea imediată a celor care nu mai au nici o justificare (exemplu: reabilitatea unor școli în satele depopulate). O altă soluție ari fi mutarea, acolo unde se poate, a unor proiecte pe noul PNRR (Planul național de redresare și reziliență) finanțat cu fonduri UE.

Lista de posibile reforme e mai lungă, dar orice discuție trebuie să înceapă, în mod realist, cu capacitatea politică a guvernului de a mișca lucrurile. Acum există două impedimente clare: neînțelegerile evidente din cadrul coaliției de guvernare și puterea politică limitată a unui premier care nu conduce și partidul. La alegerile din această toamnă din PNL, dacă Florin Cîțu îl va contracandida pe Ludovic Orban, se joacă o carte mare nu doar pentru partid, ci și pentru soliditatea acestui guvern. Până atunci, fără un partid care să-l asculte și să îi susțină reformele, premierul Cîțu nu va avea prea mare spațiu de manevră.

  • Citește și:

Proiectul Bugetului pe 2021: Salariile și sporurile bugetarilor rămân neatinse. Buget de investiții de 5,5% din PIB, cel mai mare din istorie. Datoria publică urcă la 55% din PIB. 900 de milioane de lei pentru cumpărarea de vaccinuri anti-Covid

Firmele cu pierderi în care statul sau primăriile sunt acționari majoritari nu au voie să crească salariile în 2021 și sunt obligate să se restructureze

Bugetul PNDL, controversatul program al baronilor locali, scade cu 2,5 miliarde de lei față de anul trecut

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

59 comentarii

  1. Nimic de sanatate!Suntem obligati sa viram 10 % din venitul brut care bugetul de stat, fara ca acestia sa fie directionati catre sanatate.Nu se doreste crearea unor case de asigurari private, la care salariatul sa opteze si sa vireze direct procentul de 10 %.Se merge ca-n marxism, aceasta nu e politica de dreapta.

    • Iar apar gunoaiele cu privatizarea din hazna :)) La fiecare editie de “dreapta”, noroc ca asta e mai firava ,iar “reforme” care sa saraceasca saracii si sa imbogateasca bogatii, care sa ajusteze :)) RCA-ul privat cum e? Iti place? Asa vrei sa arate si asigurarile de sanatate ale romanilor, un caritas cu vietile noastre?!

    • Jane, dar de ce n-ai rămas la Romtelecom și ai trecut pe Vodafone fix? Puteai foarte bine să rămâi la Romtelecom, dar n-ai vrut. Așa și cu casele de asigurări private, tu poți rămâne la Casa județeană de sănătate, dar eu poate vreau contract cu Casa de sănătate Popescu, că banii tot la aceleași spitale ajung, nu la spitalele din Japonia. Singura diferență e că Popescu ar putea face deconturile la timp către spitale, spre deosebire de casele județene care virează banii spre băieții deștepți.

    • Bai neomarxistule, caritas face statul cu banii mei de sanatate si banii publici alocati contractelor de achiziti la suprapret pe care clientela politica si securistii pensionari le fac cu spitalele sub obladuirea consiliilor de administratie intesate de oameni politici locali. Totodata medicii lucreaza cate 3 ore la stat, 4 la cabinetul privat si alte 4 la clinici private si urla ca nu au bani.In Israel o asigurare la o casa costa doar 1000 de dolari pe an circa 4100 lei.

  2. Dezamagire totala fata de triada de dreapta😂 Pnl-Usr-Udmr!Aceeasi fuga disperata dupa bugetari,adica votantii Psd.Daca asta e politica de dreapta,de ce dracu nu votam toti Psd ca partid unic si am terminat balciul!Ca e acelasi lucru,tot bugetarii vor avea salarii si sporuri absurd de mari, indiferent de cine guverneaza!
    Un votant de dreapta,practic nu are cu cine vota in zilele noastre.
    Concluzia?la alegeri , cei de dreapta stau acasa.

    • Sigur o sa stam acasa, mai pesedila! Iese si nen-tu Dragnea pana atunci si o sa votezi cu sapte maini!

    • Cind a zis dreapta ca tine cu angajatii din privat? A zis ca tine cu firmele,ca sa poata realiza produse ieftine si asa creste bunastarea celui platit cu 1500 lei,nu prin marirea salariului minim.

  3. „Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga si-n traista” sau cum am dori cu totii sa stam cu mina intinsa la banii statului . Schimbarea s-a produs si ea , cu chiu cu vai s-a format o coalitie politica de dreapta compusa din PNL-USRPLUS-UDMR. Un nou buget este pe cale sa apara – cu un deficit estimat de peste 7 puncte procentuale si o crestere economica undeva la 4 puncte procentuale . Ce putem constata ? Fiecare pare a vorbi pe limba lui . Nu se observa o coordonare sau macar o minima cooperare intre partidele ce compun arcul guvernamental – pe mai toate domeniile importante . Pina in prezent si guvernul actual si parlamentul au facut mult prea putin sau aproape de loc in vederea punerii in practica a promisiunilor electorale si a punerii in practica a cerintelor cetatenesti .In fapt niciuna dintre promisiunile de substanta nu a fost realizata . Nu tu micsorari , impozitari de pensii speciale ,nu tu reduceri de sporuri salariale inventate , nu tu pensii detinute doar conform principiului contributivitatii , nu tu modificari legislative de substanta , nu micsorarea aparatului de stat , nu listari pe bursa a activelor detinute de stat si multe altele . Pina in prezent au fost respinse doar legile pe justitie ce zaceau in parlament , cele facute de PSD , acum se incearca in parlament votul de desfiintare a SIIJ si s-a aprobat desfiintarea legii ce nu permitea listarea de active si vinzarea , privatizarea lor . Putin , foarte putin .

    • Pe scurt, un buget al fricii și lașitatii!
      2021 este un an deja pierdut.
      Nicio speranță nu am!

    • @Marcel Radulescu: Iar 2024, adica ultimul an de guvernare al aliantei(daca vor ajunge in 2024!) e deja An electoral, cele 3 partide vor intra in campanie electorala(locale + parlamentare!) si se vor ataca pana la disparitia aliantei!
      Adica 2021 si 2024 sunt ANI PIERDUTI!
      NU cred ca cei 2 ANI ramasi 2022 si 2023 sunt SUFICIENTI pentru a realiza maretele REFORME PROMISE in Programul de guvernare al aliantei, ala cu 269 de Pagini de promisiuni marete de SCHIMBARE definitica a Romaniei PSDiste, cum ne promitea Johannis!
      Prevad Programului de guvenrare al aliantei PSD+USR PLUS +UDMR 2021-2024 aceeasi soarta cu a Programului de guvenrare PSDragnea din 2016, adica mai NIMIC!!!!

  4. Nu sunt perfecți, însă nu cred că există alternativă mai bună în momentul de față.
    Soluția este ca societatea civilă să-i responsabilizeze să livreze punctual pe promisiunile făcute.

  5. Propunerile din domeniul fiscal sunt corecte. În prezent Romania este un paradis fiscal fata de restul Europei pentru antreprenori și un iad pentru angajati. Consider ca sarcina fiscala trebuie sa fie echilibrata, astfel sa dispara parctica infiintarii de societăți de către angajati pentru a beneficia de o taxare avantajoasa.
    Apoi consider ca ANAF-ul trebuie intarit cu metode si tehnici actuale de combatere a fraudelor fiscale (cel putin la nivelul instrumentelor pe care le are Consiliul Concurentei – controale inopinate si la domiciliul administratorilor, clonarea sistemelor IT etc). Totodata, supravegherea operativa a circulatiei bunurilor pe teritoriul național (camera de supraveghere pe drumurile publice – asa cum are Guardia di Finanza din Italia) plus introducerea facturii electronice initial pentru marfurile cu risc fiscal (eliminarea avizelor de insotire a marfurilor).
    Dotarea echipelor mobile din cadrul ANAF cu laboratoare mobile pentru probe in cazul produselor accizabile si scanere mobile cu x-ray.
    Va rog sa analizati propunerile si sa le includeti intr-un articol astfel incat si factorii de decizie sa le poata analiza.

  6. @Goe -Cred ca nu ai fost atent la sarcasmul din mesajul meu,cel putin sper ca e doar atat!
    Eu votez dreapta de cand ma stiu,doar ca nu prea mai e nicio diferenta intre partide,toti ingrasa bugetarii iar mediul privat…
    Asta era ideea,acum pricepi?

  7. Numai bugetarii vor mai vota PNL si PSD.

  8. Mai buni ca ăștia nu avem, să ne ferească Dumnezeu Cel Atotputernic de ciuma roșie, este o molimă care a nenorocit țara, este promotoarea a foarte multe dintre mizeriile din prezent, unele care au secătuit România, i-au făcut și mai săraci pe cei săraci și mult mai avuți pe cei avuți, de regulă, pe cei ai lor. Trebuie pusă presiune pe ăștia să adopte măsuri și reforme, pomenile și micile avantaje nu duc la nimic bun, nu modernizează și nici nu dezvoltă țara. Toate aceste măsuri de păcălire a populației cu 10 lei la pensie, 5 lei la alocație, 2 lei la știu eu mai ce, gratuități etc., atenție, nu rezolvă problemele structurale ale țării, nu îmbunătățesc viața oamenilor, nu cresc bunăstarea oamenilor, ci doar au darul de a-i amăgi și păcăli. Toți oamenii care posedă o fărâmă de creier și societatea civilă trebuie să pună presiune constantă pe autorități să facă lucruri, să adopte măsurile care trebuiau adoptate încă din 1990, fără ele suntem sortiți eșecului, România se va depopula mult mai dur decât prevăd toate studiile, cu cât trece timpul și nu se adoptă măsuri, cu atât numărul celor scârbiți care vor părăsi țara va crește. Când se va constata faptul că este nevoie de schimbare și reformă cu adevărat, dacă se va întâmpla așa ceva, nu va mai fi pentru cine, țara va fi goală. Reiterez, trebuie să ieșim în stradă și să cerem reforme și politici publice majore și nu nimicuri care nu ne îmbunătățesc semnificativ viața, pe termen lung, nici nu se pune problema. Dacă vrem reforme și măsuri, atunci să luptăm pentru ele!

    • @ Mirel: „Mai buni ca ăștia nu avem”. Serios? În 1996 am avut unii și mai buni. Ăia 15.000 de specialiști ai lui Milică. N’așa?

  9. Cred ca problema NU e ca Premierul Catu nu e si seful PNL, da, e Catu un premier de paie, dar problema reala e ca cele 3 Partide NU doresc nici o Reforma, le place asa!
    1. PNL e un partid NEREFORMAT care nu are deloc chef de marile reforme PROMISE de Johannis si de Programul electoral al PNL din decembrie 2020, de la alegerile parlamentare!
    A spus-o senin, nevoie mare, chiar Premierul Catu, care intrebat acum 2 zile „Dde ce Guvernul a inghetat Pensiile desi Programul prezentat de PNL in campania electorala din Decembrie 2020 de la alegerile aprlamentare promitea crestere cu 8%”?, Premierul Catu a raspuns senin nevoie mare: „Era in Programul electoral(!!), nu in Programul de guvernare din parlament”!!!
    Socant, nu?!
    Adica: promisiunile din campania electorala, alea cu REFORME care vor SCHIMBA din temelii Romania PSDist NU vom avea!!!
    Deci: PNLeii nu au nici un gand de REFORMELE promise in campanie si cand erau in opozitie!
    S-a vazut clar si dupa Octombrie 2019 cand au guvernat singuri!
    2. USR PLUS si ei au uitat deja maretele promisiuni, alea cu „Fara penali in functii publice”, alea cu Competenti in fucntii publice(va ramane celebra acea numire facuta de Claudiu Nasui a unei turnatoare la Securitate in fucntia de Consilier la Ministerul Economiei!), ma indoiesc ca vor mai face galagia pe care o faceau in Parlament cand NU erau la PUTERE, la guvernare!
    3. Iar UDMR nu a promis nici o Reforma, UDMR are Porgramul de campanie electorala strict pe promisiuni pentru maghiarii lor votanti, NU pentru Romanai!
    CUM sa asteptam REFORMELE Promise cand cele 3 PARTIDE din coalitie NU au nici cea mai mica dorinta de SCHIMBARE, le place deja la putere, atat vom avea: am „schimbat” PSDeii cu astia noi, bucurosi mult de noile privilegii!!
    Aseara la Digi 24, liberalul Dan Vranceanu la o emisiune a lui Prelipceanu, incoltit de intrebarile pe subiectul numirilor scandalaose de la Apele Romane(si nu numai!), ne-a trantit in fata:
    Digi 24: ‘Dan Vîlceanu, vicepreședinte în PNL, spune că la compania Apele Române „se pare că scandalurile se țin lanț”, fiind o constatare pe care a făcut-o inclusiv în județul pe care îl reprezintă, Gorj, dar cu toate acestea, consideră că „două-trei cazuri (de nepotism – n.r.) de la Apele Române nu arată situația exactă a sistemului în general”, iar responsabilitatea pentru aceste probleme nu este una politică, ci revine unor „instituții ale statului”.

    A spus evident, ca „nu cunoaste foarte bine cazurile respective, nu le-a urmarit”(!!), desi noi vedem cum numirile politice scandaloase facute de liberali tin prima pagina a presei de cand au venit la guvernare, din Octombrie 2019!!!
    Pai, la ce reforme sa mai astept de la liberalul Dan Vranceanu, depsre care Presa scrie ca e un baron liberal, fix ca baronii rosii!!!???
    Asta e PNLul, am vazut si la Iasi, Costel Alexe si Mihai Chiriica, credeti ca e altfel in alte Institutii?!
    NU cred, cateva exceptii poate la Oradea, Cluj, Timis, dar nu bag mana-n foc ca e in toate Institutiile si acolo…
    NU vom scapa de clientelismul asta, indiferent ce partid va veni la guvernare, o sa vorbim si la alegerile din 2024 despre Pensiile speciale ale celor „speciali” si despre Bugetarimea privilegiata si numeroasa si ineficienta si bine platita si rasplatita si despre coruptia din Institutiile publice si despre LIPSA de SPITALE moderne, de SCOLI si Gradinite moderne, de Autostrazi moderne, de Poduri moderne…si la Alegerile din 2024 si la toate alegerile…

    • Toți cei care cunosc puțin istorie, știu că exact acum era momentul reformelor. In toate democrațiile europene și nu numai la începutul unui mandat politic se lansează cele mai importante legi. Ulterior apare uzura, scăderea în sondaje și pregătirea următoarei campanii electorale.

      „Nimeni nu se aștepta ca, în doar două luni de la preluarea guvernării, coaliția să implementeze deja marile reforme.”

    • Un pesimist:
      Se spune (și este confirmat în practică) așa :
      Dacă nu iei cele mai dure măsuri în primele 100 de zile de guvernare, atunci nu le mai iei!
      Câte zile amr din cele 100 pentru Guvernul CăCîțu?!
      Or, din proiectul Bugetului de Stat, abia acum lansat, se vede LIMPEDE că, așa cum scria mai sus @lili, nici gând nu au de reforme structurale iar marile sisteme vor rămâne la fel.
      Eu pot sa spun cu convingere „adio România”!
      Va sugerez tuturor sa vă luați gândul ca țara asta se mai poate schimba!

    • O optimista :
      Exista , in acest moment , un cumul de factori ,interni si externeti , ce nu mai pot schimba trendul schimbarii . Pina in final totul se rezuma la bani . Guvernul Citu nu poate sa regleze totul in citeva luni . Banii vin din UE si folosirea lor este conditionata . In acelasi timp guvernul nu poate lua masuri imediate ce implica unele promisiuni din campanie si unele nu vor fi luate nici mai tirziu la modul direct . Nu vor da afara oameni ( cetateni Romani ) , nu vor elimina, decit partial , unele avantaje atasate salariului sau pensiei , dar totul se va echilibra de la sine in momentul in care actionariatul firmelor neperformante se va modifica si statul va deveni minoritar .Atunci totul se regleaza singur .Legea privind pensia -pe contributivitate- va fi pusa in practica , unele impozite, vor regla , dar nu foarte mult , pensiile speciale , dar sa nu uitam , suntem romani cu totii si politica se joaca – pe voturi – .

  10. Toți cei care cunosc puțin istorie, știu că exact acum era momentul reformelor. In toate democrațiile europene și nu numai la începutul unui mandat politic se lansează cele mai importante legi și reforme. Ulterior apare uzura, scăderea în sondaje și pregătirea următoarei campanii electorale.

    „Nimeni nu se aștepta ca, în doar două luni de la preluarea guvernării, coaliția să implementeze deja marile reforme.”

    • Corect, NU ne asteptam sa implementeze marile reforme, dar in Bugetul pe 2021 asteptam sa vedem cum SCAD Cheltuielile cu SPORURILE, cum initial a anuntat chiar Florin Catu, motivand Intarzierea Bugetului cu o MARE ANALIZA in fiecare Institutie publica a Sporurilor si a Cheltuielilor scapate de sub control din Companiile de stat!
      Desi Bugetul a fost intarziat din aceste motive, mai NIMIC referitor la Cheltuielile uriase cu Sporurile, desi Fl Catu se batea in piept si vorbea initial despre ELIMINAREA Sporurilor, nimic referitor la Companiie de stat, Minsitrii nici macar NU au venit cu Planurile de redresare a Companiilor de stat, cum a cerut Premierul Catu!
      Situatia asta arata clar ca in 2020, AN GREU din cauza pandemiei, Liberalii NU s-au PREOCUPAT deloc, NU au facut nici o Analiza a Cheltuielor cu bugetarii pentru a pregati SCADEREA Cheltuielilor in Bugetul pe 2021!!
      NIMIC, desi Guvenul se imprumuta zilnic, in ritm ametitor tocmai din LIPSA de BANI pentru Cheltuielile halucinante cu Salariile si Sporurile bugetarilor si cu Pensiile speciale!
      Plus Cheltuielile cu pandemia!
      Ce reforme sa asteptam cand 2021 arata clar ca Cheltuielile statului roman, obez si nesatul vor continua, Romania va continua sa IMPRUMUTE masiv ca sa poata Plati Salariile si Sporurille si PRIVILEGIILE Bugetarimii favorizate de fiecare partid politic, acolo e clientela lor, care pompeaz BANI grei la partid din Veniturile uriase pe care le incaseaza de la Stat!
      Iar anul 2024, an electoral, e an pierdut, deja incep luptele politice, ce reforme sa mai faca….

  11. „Documentul care demonstrează că Alocațiile NU s-au majorat cu 20%.
    Câți bani primesc, de fapt, copiii în plus.
    Informații contradictorii privind majorarea alocațiilor pentru copii.
    Un Raport al Ministerului Finanțelor, obținut de Antena 3, arată că alocațiile au fost majorate cu 19% anul trecut, în loc de 20%, iar în luna ianuarie a acestui an, cu 16% în loc de 20%, așa cum a anunțat Guvernul.
    Antena 3 a solicitat un punct de vedere oficial de la reprezentanții Ministerului Muncii și Ministerului Finanțelor, însă cei de la Ministerul Muncii NU au venit cu un răspuns până la ora publicării acestei știri, iar cei de la Ministerul de Finanțe au transmis un RASPUNS care va fi făcut public în orele următoare.
    ”- Începând cu drepturile bănești aferente lunii august 2020, cuantumul alocației de stat se majorează cu 19% față de valoarea din iulie 2020.
    – Începând cu drepturile bănești aferente lunii ianuarie 2021, cuantumul alocației de stat se majorează cu 16% față de valoarea din decembrie 2020”, se arată în Raport.

    De la 1 ianuarie 2021, alocaţiile trebuiau majorate cu 20%, iar în acest an urmau să crească cu 40%, cea de-a doua majorare cu 20% fiind programată pentru jumătatea anului la 1 Iulie 2021, conform OUG dat de Guvenrul Orban in 29 iulie 2020 care prevede la Art. 3, Aliniatul (3) si (4) si (5):
    „(3) Începând cu drepturile lunii august 2020 cuantumul alocației de stat se majorează, din oficiu, cu câte 20% din diferența dintre cuantumul prevăzut la alin.(1) și cuantumul acordat în luna iulie 2020.
    (4) În perioada 2021 –2022 majorarea prevăzută la alin.(3) se aplică de 2 ori pe an, de la 1 Ianuarie și de la 1 iulie a fiecărui an.
    (5) Începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2023, cuantumul alocației de stat pentru copii se indexează anual, din oficiu, cu rata medie anuală a inflației.”

    Legislatia respectata de liberali e EXCLUSIV aceea care le PROTEJEAZA Interesele lor: Salariile umflate si nesimtite si Pensiile Speciale uriase si Sporurile halucinante!
    Cand e vorba despre a RESPECTA Legislatia care se refera la Alocatiile Copiilor si la Pensiile publice ale amaratilor, liberalii ba PROROGA, ba FAC alte LEGI(cazul cu o NOUA Lege a pensiilor publice!) sau NU le respecta pur si simplu, vezi cazul alocatiilor pentru copiii..
    Liberalii astia NU isi respecta nici OUGurile date de ei!!!
    Rusine!!!

    • Lili iesi din jocul alegerilor de tot felul .Timp de patru ani nu mai sunt alegeri . Nu avem ce face -nu poti face din rahat bici si sa si trosneasca – ne zice o vorba din batrini .Atia sunt cu astia defilam . Dar este bine sa aratam , cind avem ocazia si derapajele . Sunt citeva semnale de mai bine dar putine si nu prea cuprind temele mari de duscutie .Inca mai avem rabdare . Sa vedem .

  12. Vad ca unii se plang ca nu s-au facut reforme in astea doua luni de cand coalitia e la putere. Dar toate reformele astea se fac in parlament prin legi, nu prin ucaz sau decret-lege cum era pe vremea lui Nea Nicu. Iar parlamentul a fost toata luna ianuarie in vacanta, de abia si-a inceput sesiunea.

    • Dacă nu le fac până la sfârșitul anului asta,nici nu le mai fac vreodată.Doar există ordonanțele de urgență,in parlament lucrurile vor trena ani buni.

  13. Metoda de reducere a lui Boc e cea mai mare prostie. Va si explic. Este posibil sa plece 5 sau 7 oameni de aceeasi meserie (contabili, economisti, functionari la ghisee, referenti care recalculeaza pensii etc) si angajezi doar 1 om in loc. Cu alte cuvinte 1 om va munci cat 7. Cel mai bun sistem este metoda |Bolojan de la Oradea. Analizezi cat este nevoie (ce structura sa aiba o primarie, o prefectura, un minister etc) si apoi faci concursuri astfel incat pana in 2022 sa ai noua organigrama pusa in aplicare. Daca faci concursul corect nu are nimeni ce sa zica. Si administratia va deveni mult mai supla .

  14. E un inceput firav . Sa speram ca vor grabi lucrurile . Pina acum doar asta vedem , restul sunt legi hotariri pentru sanatate , invatamint si unele pentru diferitele relatii internationale . Putin avind in vedere ca au avut un an la dispozitie sa le pregateasca – stiau ca vin la guvernare sau poate fostul premier a crezut altceva ?
    1) Desfintarea structurilor regionale de la inspectoratul de sta in constructii .
    2) prima condamnare pentru nerecunosterea holocaustului .
    3) Investitie de 123 de milioane de dolari in baza militara de la Cimpia Turzii .
    4) Banca Centrală Europeană (BCE) și Banca Națională a României (BNR) au prelungit până în martie 2022 aranjamentul-cadru de furnizare de lichiditate în euro pentru BNR in valoare de 4,5 miliartde de euro…
    5) Gigantul american Tesla, controlat de Elon Musk, și-a deschis sucursala din România prin intermediul căreia urmează să deschidă stații Supercharger.
    6) Guvernul a aprobat în ședința de miercuri actul normativ prin care este abrogată Legea 173/2020 privind interzicerea vânzării de acțiuni pe care statul le deține la companii și societăți naționale, pe o perioadă de doi ani
    7) Constituirea, sub directa coordonare a Ministrului Finanțelor și a Ministrului Cercetării, Inovării și Digitalizării, a Grupului Interinstituțional de Lucru, denumit GLI-CYBER, ce va fi responsabil cu identificarea setului de măsuri, precum și cu elaborarea cadrului legislativ, necesar operaționalizării la București a Centrului de competențe industriale, tehnologice și de cercetare în materie de securitate cibernetică (Centrul CYBER).
    8) Elaborarea de către ministere sau alte autorități publice centrale a unui Memorandum până la data de 4 februarie 2021, referitor la măsurile de reducere a pierderilor și/sau plăților restante înregistrate la data de 31.12.2020 de către operatorii economici definiți prin Ordonanța Guvernului nr. 26/2013
    9) Toate legile pe justitie propuse de PSD au fost respinse in parlament
    10) LEGE privind unele măsuri pentru prevenirea si combaterea antitigănismului
    11) Ministrul de justitie a trimis catre guvern hotarirea de desfiintare SIIJ dar inca nu exista nici aici o decizie definitiva .

  15. Sebastian Lăzăroiu: PNL este principala sursă de instabilitate a guvernării.
    Sociologul Sebastian Lăzăroiu, fost ministru și consilier prezidențial, consideră că „hărmăiala” din coaliția de guvernare vine de la liberali și oferă posibile explicații.
    „Nu s-ar fi gândit nimeni că principala sursă de instabilitate a guvernării de coaliție va fi PNL. Ne-am fi așteptat să fie USR+, din cauza hârjonelilor interne din ultimii ani. După două luni, dacă te uiți atent, UDMR și USR+ își văd de treabă, hărmălaia vine de la liberali. Ai putea să pui pe seama congresului care urmează, dar și USR+ are mize interne anul ăsta, cu fuziunea. Deci trebuie să fie altceva.

    Pe de o parte, e ce bănuiam cu toții înainte de alegeri. Apetitul pentru reforma statului la liberali tinde spre ZERO. E bun în sforăielile de campanie, pe urmă e nociv. Asta pentru că PNL, ca și PSD, a apucat să treacă pe la guvernare ani buni și să-și lase ouăle cu interese prin administrație. Între timp, ouăle au făcut pui, puii au făcut alți pui, alți pui au făcut o fermă.

    Pe de altă parte, cred că e un fenomen mai profund la partidele mari. Încep să-și piardă resursa umană. Dacă n-au pierdut-o, e declasată. S-a văzut bine și la PSD în anii de guvernare Dragnea- Dăncilă. Chiar apropiați ai lor au recunoscut că e doar umbra mărețului partid care „fură, dar guvernează bine.” Ultimul PSD care s-a bucurat de această reputație a fost al lui Năstase. La PNL e, în bună parte, la fel. Au rămas clienții și politrucii. Nu-i includ aici pe Cîțu, Nazare și V. Alexandru, dar ei sunt o infuzie mai recentă, fără o platformă de anvergură în partid.

    Un al treilea motiv e că PNL n-a guvernat niciodată pe perioade de criză. Deci experiența lor politică și administrativă în asemenea perioade e cât a USR+. PNL a guvernat (2 ani majoritar, 2 ani minoritar) între 2005-2008, o perioadă de afluență a resurselor, și ea gestionată catastrofal. Guvernarea s-a terminat cu un deficit egal cu creșterea economică. Altă perioadă a fost cu USL, doar un an și jumătate, la fel, după ce criza a trecut și economia s-a stabilizat, alt prilej de pomeni electorale și colonizare cu clientelă. Perioada 1997-2000 e prea departe ca s-o mai contabilizezi la experiența lor executivă (nu mai e niciun supraviețuitor – activ politic, vreau să zic – din perioada respectivă, și, oricum, motorul reformelor a fost atunci mai degrabă PD). Pe perioada pandemiei, PNL s-a descurcat decent, dar asta pentru că a avut sprijinul instituțiilor de forță și un PSD binevoitor.

    Pentru PNL, guvernarea înseamnă să-și servească clientela. N-au habar de politici publice, de strategii guvernamentale, iar legile sunt doar cadre de siguranță pentru manevre politice și electorale. Adică, bune pentru status-quo.

    Cred că actualul premier ar vrea mai mult, dar știe că n-are partidul în spate. Văd amânarea reformelor ca pe o strategie politică, până la viitorul congres. Dacă ar face acum mișcări bruște ar pierde și partidul, și guvernul. Mă rog, asta nu-i garantează succesul la congres. Până atunci (dar și după, în anumite condiții), PNL rămâne principalul risc de instabilitate al actualei coaliții”, a scris Lăzăroiu pe Facebook.

    • Si noi spunem cam același lucru!
      Înseamnă că nu suntem singurii frustrați și dezamăgiți de PNL! Mă gândesc că Lazaroiu are mai multe informații decât noi, deci lucrurile sunt clare cu peneleaua! Ne-a ciuruit!

    • Are sens.

  16. Uite dovada ca NU vor face mai nimic din Programul de guvernare al aliantei pe 2021-2024, ala votat in Parlament la Investirea Guvernului Florin Catu: „Ministerul Sanatatii va primi 17,5 miliarde de lei in 2021 de la Bugetul statului, cu 11,2% mai PUTIN decat anul trecut, in contextul pandemiei de coronavirus.
    Banii de la sanatate se vor diminua si in anii urmatori, potrivit estimarilor din Bugetul publicat, urmand sa ajunga la 15,3 miliarde de lei in 2022 si 14,3 miliarde de lei, in 2023.”

    Ce prevede minunatul Program de guvernare al aliantei PNL+USR PLUS+UDMR 2021-2024 la Sanatate, la Pagina 165/269 la Minsiterul Sanatatii: 10 Spitale NOI-NOUTE CONSTRUITE, inclusiv maternitati, uite:
    „Realizarea unei infrastructuri medicale moderne prin:
    – 25 spitale județene, cu o valoare de 2 miliarde Lei – reabilitare;
    – 110 Spitale orasenesti si municipale cu o valoare de 4 miliarde lei – reabilitare;
    – 10 spitale municipale și orășenești, cu o valoare de 4 miliarde Lei–reabilitare;
    – 10 SPITALE, inclusiv maternități, cu o valoare de 4 miliarde de Lei – CONSTRUIRE.
    – Continuarea derulări programului de consolidări și a altor lucrări de intervenții pentru clădirile unităţilor sanitare, estimările pentru perioada 2021-2024 fiind de 140.000.000 lei;
    – Dotarea unităţilor sanitare cu aparatură medicală, echipamente şi mijloace de transport sanitar specifice. Estimările aferente acestui domeniu sunt de 1.250.933.000 lei pentru perioada 2021-2024”.

    Ce gasim in Bugetul pe 2021 la Minsiterul Sanatatii:
    „Proiectele Ministerului Sanatatii.
    Ministerul Sanatatii are un proiect de finantare a dezvoltarii si modernizarea infrastructurii sanitare, care vizeaza:
    – Finalizarea obiectivelor de investitii incepute in anii precedenti;
    – Continuarea programului de consolidari (si alte lucrari de interventii) a cladirilor unitatilor sanitare (Institutul Regional de Oncologie Timisoara – cu termen estimat de finalizare in anul 2025; extinderea sectiei de Oncologie cu Compartiment de radioterapie oncologica – Spitalul Universitar de Urgenta Bucuresti – cu termen estimat de finalizare in anul 2021);
    – Reabilitarea infrastructurii unitatilor sanitare prin efectuarea lucrarilor de reparatii capitale;
    – Construirea Spitalelor Regionale de Urgenta, inclusiv prin Programul Operational Regional: 8 spitale regionale;
    – Reabilitarea/modernizarea/extinderea: spitale judetene – cel putin 15; ambulatorii de specialitate – cel putin 150, U.P.U. – cel putin 25,
    – Centre comunitare integrate medico-sociale
    – Centre comunitare integrate medico-sociale de care vor beneficia peste 270.000 de persoane.
    – Masuri pentru digitalizare, finantate inclusiv prin programul Operational Competitivitate pentru implementarea registrelor de boala si a informatizarii sectiilor de ATI si prin Programul Opertional Capacitate Administrativa pentru digitalizarea procesului de emitere avize/autorizatii.

    UNDE s-au pierdut cele 10 SPITALE NOI-NOUTE, inclusiv maternitati din Programul de guvernare al aliantei pe 2021-2024?!
    Azi, sunt demarate deja cele 3 Spitale Regionale Cluj, Iasi si Craiova pentru care Comisia Europeana a aprobat finantare, dar FINALIZAREA lor e anuntata in 2027!!!

    Ori, in Programul de guvernare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR 2021-2024 apar 10 SPITALE , inclusiv maternitati, NOI CONSTRUITE in cei 4 ANI de guvernare?!
    Cand sa mai FACI cele 10 Spitale noi-noute PROMISE in cei 4 ANI, 2021-2024, cand ele NU apar deloc in Bugetul pe 2021, NIMIC alocat pentru ele, NU se demareaza NIMIC?!!!

    FIX ca la PSDragnea, din cele 8 Spitale regionale plus cel Republican(mai ceva ca AKH Viena, il lauda Dragnea la toate TVurile!) PSDeii au FACUT fix ZERO!
    „Arsi” cu Spitalele lui Dragnea, in Programul electoral 2020, PSDeii NU au mai pus nici un Spital, nici unul macar!!!

  17. Reformarea si PROFESIONALIZAREA Admisnitratiei publice pe model liberal:
    ADEVARUL, 13.02.2021: „Chelneriţă angajată ca inginer sau taximetrist angajat fără concurs într-o primărie sunt doar câteva dintre exemplele observate de jurnalişti în ultimele zile despre cum sunt propulsaţi unii români în cariera politică.
    Angajările la primării de comună, urmate de detaşări în instituţii importante la oraş, par a fi o practică în administraţie, scrie Digi24.
    Totul se face pe linie de partid.
    Sunt şi oameni pe care nu i-a văzut nimeni la program, iar salariul le este dus acasă.
    Este şi cazul unui apropiat de-al lui Petru Avram, despre care presa locală din Iaşi spune că a lucrat ca taximetrist şi ospătar, apoi angajat la primăria Plugari şi adus prin detaşare la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare.
    Petru Avram este şeful Administraţiei de Apă Prut Bârlad, aflat acum în centrul unui scandal anchetat de DNA, legat de modul în care a încadrat pe un post de inginer o chelneriţă. „Imediat după alegerile locale, domnul primar a propus transformarea postului de consilier personal, în administrator. Atunci l-a angajat. Fără a avea aprobarea Consiliului Local, fără a schimba organigrama, l-a angajat pe Andrei Brătan”, a declarat pentgru Digi24 un politician local.
    Aşa a început cariera la stat pentru un apropiat al PNL Iaşi, despre care presa locală spune că a profesat ca taximetrist şi ospătar şi este în anturajul lui Petru Avram, şeful de la Administraţia Bazinală de Apă Prut Bârlad.
    Instituţia este vizată de o anchetă DNA, tocmai din cauza angajărilor făcute în ultimele luni, pe bază de detaşări.
    Andrei Alexandru Brătan a fost angajat mai întâi la primăria Plugari din judeţul Iaşi, pe postul de consilier personal al primarului, pentru ca apoi sa fie transferat la Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare Iaşi.
    Surse locale au precizat că angajarea s-a făcut fără a exista acel post în organigrama primăriei, pentru că nu a fost aprobat în cadrul Consiliului Local. Apoi, postul este transformat în administrator public.
    Angajarea la primăria de la ţară pare să fi fost formală, o trambulină pentru un post la oraş pentru care în alt context s-ar fi dat concurs.
    E o reţetă patentată deja de câteva luni bune.
    Niciunul dintre cei implicaţi nu a dorit să comenteze situaţia, nici Petru Avram, consilier judeţean PNL şi cumătrul lui Costel Alexe, nici directorul ANIF Mihai Horea-Şerban.”

    Ciocu’ mic, acum suntem noi la putere, se infoaie si ne sfideaza liberalii!!

    • Lili , daca ai fi macar cinci minute la guvernare ai intelege ce inseamna . De pe margine e usor- sa dai cinzeci la fundul altuia – (o expresie ).

    • @albina: Au PROMIS, TREBUIE sa FACA, asta e probelma, ca sa FACA ce au PROMIS, pentru asta au venit la guvernare, NU?!!
      Depsre asta NU spuneti nimic!!
      Cu ce se deosebesc de PSDragnea!?
      Daca sunt in stare, atunci sa FACA, „TREBUIE sa FACA ce-au PROMIS” ne asigura Johannis mandru de „guvernul sau” DUPA Investirea Guvernului Catu, din acest motiv au primit VOTURILE romanilor pentru Promisiunile marete, altfel azi era PSD la guvernare!
      NU sunt in stare, atunci sa PLECE si sa ne lase, MINCIUNILE din Programul de guvernare al aliantei 2021-2024 vor fi FACUTE sau NU?!
      Pai, atunci, daca asa cum vedem NU au de gand sa FACA mare lucru din ce au PROMIS, PNL e fix ca PSDragnea, de ce sa votam PNL cand e fix aceeasi mizerie ca PSD, mai rau, parca sunt nesatui, infometati rau!!
      O Rusine, PNL=PSD=aceeasi mizerie, sa PLECE daca NU fac ce au PROMIS in cei 4 ANI in Programul de guvernnare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR 2021-2024!!!

      Ce inseamna „de pe margine”?!
      Sunt in stare sa REFORMEZE Romania, asa cum au PROMIS, sau NU?!
      Daca e greu si NU pot, sa iasa si sa spuna si apoi, sa PLECE!
      Sa iasa Catu si sa spuna: „NU pot sa fac ce am promis, e greu, pentru voi de pe margine e usor”!!!
      Au venit la putere FIX pentru Promisiunile marete de SCHIMBARE a Romaniei PSDiste facute romanilor iar acum, bine instalati in functii, au UITAT tot ce au PROMIS?!
      CAND vor FACE maretele Promisiuni facute pentru perioada mandatului de 4 ANI, 2021-2024?!
      Cand?!
      Anul 2021 e pierdut, Bugetul pe 2021 arata clar: TOTUL ramane NESCHIMBAT, Cheltuielile uriase cu Statul obez plin de clientela lor raman bine mersi neatinse, ba chiar au crescut la SGG, de exemplu!
      Iar in ultimul An de mandat in 2024 NU se mai fac Reforme, intra partidele in campania electorala 2024!
      Vrei sa-mi spui ca ajung 2 Ani, 2022 si 2023 pentru maretele PROMISIUNI cu care au CASTIGAT Voturile Romanilor!
      CINE ii impiedica sa faca Reformele promise care sa aduca SCHIMBARI SEMNIFICATIVE, cum se exprima mandru nevoie mare Johannis, acnd ne indemna sa votam „o majoritate care sa schimbe Romania PSDista”, adica sa votam cu PNLul lui
      Ce spunea Johannis, la Depunerea juramantului de catre Ministrii Guvernului Catu, 23 decembrie 2020:
      „„Vă felicit și vă doresc mult succes și multă energie și ambiție pentru realizarea tuturor obiectivelor și proiectelor pe care vi le-ați propus prin programul de guvernare”, le-a spus Klaus Iohannis noilor miniștri.
      „Oamenilor, cetățenilor români, li s-a PROMIS Restructurarea statului, Reforme importante în domenii cum ar fi sănătatea, educația, reforme importante în marile sisteme publice, reducerea birocrației, dar și obiective pe termen mai scurt – combaterea eficientă a pandemiei, campania de vaccinare, relansarea economiei românești, creșterea economică folosind înțelept fondurile europene, respectul pentru contribuabili. Și TOATE aceste lucruri vor fi livrate. TREBUIE să fie livrate”, a continuat el.
      „Noul Parlament, noul Guvern, împreună cu mine, împreună cu TOATE autoritățile statului, vom FACE ce am promis. Vom FACE reformele, vom repune economia pe picioare, vom face SCHIMBARI SEMNIFICATIVE, TOATE în Beneficiul cetățeanului.
      Au trecut aproape 2 ani în care am avut campanii electorale, alegeri. Acum acest ciclu s-a închis. S-a închis ciclul în care noi, cei de aici, ne-am ANGAJAT și am PROMIS. Acum, la sfârșitul acestui ciclu, vă spun sincer: la treabă!, a încheiat Iohannis.

      Iar Catu, si mai mandru, dupa Investirea Guvernului in Parlament, ne promitea:
      „Vă anunţ că personal voi monitoriza obiectivele pe care ni le propunem. Va fi un Guvern de profesionişti. NU vom propune niciodată obiective care NU pot fi atinse. Adio proiecte propuse care nu au finanţare şi sunt prezentate doar ca declaraţii politice”.

      PNL=PSD=aceeasi mizerie: PROMISIUNI la alegeri, ZERO dupa ce ajung la putere!
      Sa ne lase, sa PLECE daca nu sunt in stare sa FACA ce au PROMIS!
      3 ANI de zile am scris cu Programul de guvernare PSDragnea 2016 in mana despre NIMICul PSDist, FIX la fel prevad ca voi face despre NIMICul lui Johannis!!

    • LILI ! ai o perceptie eronata asupra lucrurilor . Totul este in continua miscare , lucrurile se modifica de la zi la zi .Omul politic promite si face din ceea ce a promis doar atit cit ii permit vremurile . nici o situatie nu este vesnica . Incearca sa separi lucrurile . Si eu si tu am promis multe in viata . Perfectiune nu exista . In cazul nostru , lucrurile au inceput sa se miste . Astept doar momentul in care statul devine minoritar in mai toate activele ce inca ii apartin . Din acel moment decizia se muta si totul se regleza singur . Nu poti veni , ca si partid ,sa spui unor cetateni romani – de miine va iau tot ce ati avut pina acum . Poti faci mici corectari , pe ici pe colo si atit.

  18. ADEVARUL: „Statul român obez, căţărat în cârca privaţilor.
    Studiu de caz: Secretariatul General al Guvernului.
    Bugetul pe 2021 nu rezolvă nimic din problemele de funcţionare a statului român.
    Nu reduce cheltuielile de funcţionare, nu elimină aparatul supradimensionat al celor 47.000 de instituţii ale sale.(!!!!)
    Mai mult, este bazat pe vise… exotice, care se vor sparge în curând în capul nostru, al tuturor.
    Fără cei 3 R, Restructurare, Reorganizare, Reducere, România nu va primi 1 Euro de la UE sau FMI. Şi nici de la creditori.
    Cazul Secretariatului General al Guvernului (SGG).
    Este vârful aisbergului pentru birocraţia românească.
    Nava amiral. Are 4492 de salariaţi, cu un buget de 1,98 miliarde lei (+5% anul acestaNU sunt bani, ne spune noua Premierul Catu!)), din care Cheltuieli de personal 488,2 milioane lei (15,9%). Restul de 1,5 miliarde lei nu ştim pe ce se duc.
    De menţionat că instituţii similare din alte ţări nu au mai mult de câteva sute de angajaţi.
    La noi aproape 5000.
    Unde încap 5000 de persoane în Palatul Victoria, greu de înţeles.
    Probabil ocupă încă alte zeci de clădiri. Pe banii noştri, evident.
    Din taxele şi impozitele culese de la contribuabili.
    Aici găsim şi explicaţia gradului mic de colectare, din PIB, la bugetul de stat.
    Lipseşte autoconformarea voluntară, care s-ar instala când contribuabilii ar vedea că statul NU işi bate joc de banii colectaţi de la ei.
    Problema cu adevărat gravă a statului român este că NU are mecanisme de urmărire a eficienţei cheltuirii banilor publici. Se duc ca apa în nisip, fără să ştie nimeni cu ce rezultate. Acesta ar fi trebui să fie principalul obiectiv al SGG!
    A văzut cineva vreo direcţie care să se ocupe cu aceste mecanisme? Să-mi arate şi mie!
    Dar standardele şi criteriile de performanţă în instituţiile publice, unde sunt? Doar în capetele visătorilor!
    Nici măcar legislaţia, sau parlamentul PSD-izat nu pot fi invocate.
    SGG poate fi reorganizat prin HG, era la mâna premierului Orban sau a noului premier Cîţu să dea o HG.
    N-au făcut-o, pentru că nu vor să-şi supere clientela de partid care ocupă cele 5000 de posturi din SGG.
    Nici măcar argumentul că angajaţii SGG ar fi rămas pe drumuri nu stă în picioare. Au toţi studii superioare, pregătire înaltă, dacă au lucrat la acest nivel. Îşi puteau deschide afaceri proprii sau să se angajeze în privat!
    Există multe instituţii subordonate SGG, care mai de care mai complicate la Nume, mai INEXISTENTE ca EFICIENTA.
    Nu ştiu dacă numărul de 5000 de funcţionari cuprinde şi personalul din aceste instituţii.
    Aici sunt banii dumneavoastră, stimaţi români!
    Dar o Agenţie pentru wc-urile din curtea şcolilor, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului prin Secretariatul General al Guvernului, nu se putea înfiinţa?
    Dar alta pentru monitorizarea tăierilor ilegale de păduri?
    Dar o agenţie pentru evaluarea progresului şcolar în învăţământul românesc, n-ar fi fost mai utilă?
    Din păcate, de speranţele în guvernarea PNL s-a ales praful.
    După 15 luni de guvernare NU se vede nici o schimbare, comparativ cu guvernările PSD.
    Dar responsabilitatea partenerilor de guvernare, USR PLUS, UDMR, unde este?
    Sunt de acord cu lipsa măsurilor de modernizare ale actualului guvern?
    Vor plăti la un moment dat. Totul se plăteşte.
    Premierul Cîţu a început vijelios cu: „se taie sporuri nesimţite, pensii speciale, salarizarea se va face după performanţa”.
    Apoi s-a înmuiat.
    L-au chemat la ordine PNL şi preşedintele PNL, l. Orban.
    S-o lase mai moale cu schimbările că importantă este clientela de partid, NU modernizarea ţării.
    Şi să nu uităm. Funcţia de reglementare a statului este deţinută de parlament, guvern. Care POT să SCHIMBE orice în legislaţia românească, DACA doresc.
    Aşa că să nu mai arunce pisica în curtea legislaţiei actuale, care nu le permite să facă ce trebuie să facă.
    Pe români îi fraieresc ei, mai mult sau mai puţin.
    Să vedem cum fraieresc instituţiile de la UE, FMI, agenţiile de rating, creditorii internaţionali. Aici mai uşor cu fraieritul, că nu mai merge.”

    • Este foarte simplu . Un guvern monocolor este una si unul de coalitie este alta .Sa nu le amestecam .

    • @paranormal: puteti detalia adica EXPLICA mai bine ce ati vrut sa spuneti?!
      Eu vorbesc despre Programul de guvernare al aliantei, nu depsre Programul de guvernare al PNL!
      Vor FACE cei din alianta de la guvernare TOATE Promisiunile din Programul de guvernare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR 2021-2024, Program de guvernare VOTAT in Parlament la Investirea Guvernului Fl Catu?!!

    • LILI !Nu putem sti daca vor face sau nu vor face tot ce au promis , nici ei nu stiu asta , sunt multi factori in joc ce pot schimba in bine sau in mai rau situatia . Guvernul actual poate cadea la vot in parlament , pandemia se poate agrava ca si efecte , pe scena relatiilor internationale multe se pot schimba . Rusia deja avertizeza si ameninta cu lovituri punctuale, asupra fortelor NATO. Sa fim multumiti daca primim banii de la UE si daca ei sunt folositi spre un bine comun . Nu suntem in niste vremuri normale , totul este dat peste cap . Speranta mea este ca vor face ,nu prea au de ales . Nemultumirile tale, daca ar fi puse in practica , jumatate de romanie(cetateni romani ) nu ar avea de munca . Sa ii dam afara , sa taiem fara discernamint sporuri ,salarii , sa si multe altele nu reprezinta solutii . totul se regleaza atunci cind statul se retrage din participarea si administrarea activelor neperformante .

  19. Lili! Politica se face cu acei oameni care au si curajul pe linga multe altele sa isi asume un cumul de actiuni alaturi de un partid sau o alianta de partide ce a ajuns la guvernare . Deci este foarte normal sa iti aduci oameni care fac ceea ce tu ca si alianta ai promis . Politica nu se face cu martieni .Si nu uita cu totii suntem romani .

    • Pai, de ce NU au spus asta in campanie PNLeii si Johannis!?
      STIAU Romanii ce urmeaza si apoi VOTAU!
      De ce au PROMIS marea cu sarea, au luat VOTURILE ROMANILOR pe MINCIUNI fix ca PSDragnea, iar acum imi explicati ca nu sunt la putere martienii, ci NOI, Romanii!!!??
      NU v-am auzit scuzand PSDragnea la fel, cand NU au facut nimic din Programul de guvernare PSDragnea 2016!!!
      NU va vad pe forum comentand cand RECORDER.ro dezvaluie matrapazlacuri peste matrapazlacuri la numirile scandaloase in fucntii publice facute aproape zilnic de PNL, cu nimic altfel decat facea PSD!
      Unde sunteti, de ce acolo nu comentati, poate ne explicati ce inseamna bazaconiile de pe Site-ul PNL, numite PRINCIPIILE BUNEI GUVERNARI LIBERALE, care sunt printre altele: Principiul MERITOCRATIC in organizarea Adminsitratiei publice(!!!), Principiul INTEGRITATII in ocuparea fucntiei publice, cititi-le si explicati-mi ce deosebire e intre ipocrizia PSDistilor si ipocrizia PNListilor!!!
      Au PROMIS, trebuie sa FACA, voi sta cu Programul de guvenrare al aliantei PNL-USR PLUS-UDMR 2021-2024(depsre Programul de guvernare al PNL din Decembrie 2020, nu mai spun cate MINCIUNI cuprindea!) si voi intreba mereu: CE ati FACUT din ce ati PROMIS, dle Johannis, dle Orban, dle Catu?!!!

    • Lili ! puterea trebuie obtinuta , altfel ramaneam cu cei care ii stii deja . Intentia , ce se ataseaza unor programe politice , nu este fapt implinit . Te misti ,ca si politician , intr-un context politic general si nu tine totul numai de tine si de intentiile tale , ci functie de ce ai in fata vei decide . Pandemia a schimbat , modificat multe , situatia internationala la fel , intelegerea comuna a natiei deasemenea . Totul se modifica cu repeziciune si a ramane agatat de trecut , fie el si imediat , este gresit si practic imosibil .guvernul Citu a inceput bine , dar astept (legea veche ce nu permitea asta a fort deja anulata ) modificarea actionariatului in ytoate activele statale si atunci decizia nu mai este a guvernului ci a proprietarul nou .

    • @albina: Ce naiba s-a SCHIMBAT din Decembrie 2020 cand au fost alegerile si ei ne-au mintit cu maretele PROMISIUNI in campania electorala??!!
      Nici 2 Luni nu au trecut, ce s-a schimbat, NU stia PNL in Decembrie 2020 despre „Pandemie, situatia internationala”, etc, !!???
      Ce s-a schimbat de la alegerile din Decembrie 2020 cand curgea cu PROMISIUNI marete(uitati-va la PROMISIUNILE lui Johannis de la Cotroceni, din 23 Decembrie 2020, cand au depus Juramantul Minjistrii lui Catu!) pana azi??!
      NIMIC!
      Doar ca MINCIUNILE lor ies la iveala, fix ca la PSDragnea!!!
      PNL va plati, tineti minte, PDL e modelul, Romanii mintiti de PNL care NU vrea sa se atinga de clientela politica incompetenta si bine rasplatita, care colcaie in TOATE Institutiile publice, VA PLATI, tineti minte asta!
      In 2024, PSD si AUR vor castiga alegerile en fanfare, „multumita” lui Johannis si PNLului lui!!!

    • @albina: Daca spuneti ca s-au „schimbat multe”, de ce NU ies Johannis si Catu si Orban sa SPUNA asta Romanilor, sa justifice INTARZIEREA in 2021 a maretelor Reforme promise, sa explice asta Romanilor care cred ca maretele Reforme promise NU vor avea nici o sansa pana in 2024!?
      Sa explice de ce NU spun o vorba depsre Reformarea Admisnitartiei publice stufoase, clientelare si incompetente, cea RESPONSABILA de gradul redus(ultimul loc in UE!) de Absorbtie a Fondurilor europene, fiecare Raport al Comisiei Europene indica clar CAUZA slabei absorbtii de catre Romania: „slaba capacitate admisnitrativa”, adica INCOMPETENTA ce colcaie peste tot in Institutiile publice ineficiente si populate de clientela INCOMPETENTA!!!!
      In afara de tine(avocatul PNL!), NU am auzit de la LIDERII PNL sau Johannis ceva depsre „schimbarile, modificarile” care impiedica, vezi Doamne, maretele Reforme PROMISE in Programul electoral al PNL si in Programul de guvernare al aliantei, VOTAT de Parlament la Investirea Guv Catu!

    • De acord cu tine ca PNL va plati politic , dar asta a inceput in momentul in care deciziile fostului premier , luate chiar inainte de alegeri , au adus catastrofalul rezultat . PNL nu are nici 20 de procente in acest moment .Vom vedea un nou partid politic ? Citu pare mai mult USR-ist decit PNL- ist . Acele decizii luate cu buna stiinta sau nu distrug PNL.

    • Nu putem pune semnul egal intre PNL guvern minoritar si coalitia de la guvernare .

    • Citu tocmai ce a iesit pe post si dorinta ti-a fost implinita .

  20. Buget fara cateva lucruri esențiale cum ar fi:
    1.
    Concedieri de 50% la bugetari!
    Sunt :
    3187 Primarii,
    41 Prefecturi,
    41 CJ cu un aparat total de cca 248.000 salariați.
    Daca doar 100.000 bugetari pleaca acasa economia ar fi de peste 25 miliarde lei.
    Mai mult:
    Intre Salariații sunt si Pensionari de 75 ani!
    Din cei 248000 bugetari în administratia locală cca 40.000 sunt pensionari care sunt in familie sot+sotie ( de cele mai multe ori) si isi actualizeaza an de an pensia.
    Pensionari de 15 ani dau de lucru la Casele de Pensii cu recalcularea recalcularii!
    Un Salariat Pensionar la 6 bugetari intr-o Primărie!
    E o presiune pe bugetul de pensii?
    Sigur ca este !
    Cam cat a specialilor!
    Si de aici din recalculari ar fi cam 1 miliard lei care e din bugetul statului pana la urma.
    Si daca pleaca puturosii o sa le observa lipsa cineva?
    Niciodata!
    2.
    La plăți bugetare intra si indemnizatia Marilor Consilieri Locali.
    41466 capete luminate!
    Va imaginați ca sunt cca 50000 de români care nu fac nimic si trăiesc din pomana!
    Consilieri, primari, parlamentari, prefecți!
    Sa se suspende plata acestei indemnizatii a consilierilor locali in acest an.
    Pot face voluntar treaba pentru care acum încasează sume grase.
    Necuvenite si imorale!
    Astfel economia ar fi de cca 19 miliarde lei.
    Total 45 miliarde lei bani pentru autostrazi!

    Sau pentru digitalizare!

    Desfiintam Consiliile Judetene si facem un Oficiu Virtual Judetean.
    Cu 8 sau10 oameni!
    Restul de 100 sau 150 pot trage pe dreapta!
    Desfiintam Prefecturi , comune, Direcții de Frecat Menta in Judet si creem Oficii Virtuale cu 5 sau 6 salariați!
    Digitalizam Romania!

    Nici nu cred ca Bugetul are proiecte de digitalizare!
    Macar un proiect pilot sa digitalizam comunele!

    Sa nu mai avem 30 de salariați in Primaria Rurală cu sate muribunde ci sa avem un Oficiu Virtual Comunal cu 3 oameni!
    Nu armata de slugi a Primarului!

    Nu se justifica o asemenea risipa de bani ca 30 de oameni sa se invarta unul după altul ca sa faca Nimic!

    Proiect pilot de digitalizare a Primăriilor comunale!

  21. Buget ratat.
    1.
    Concedieri de 50% la bugetari!
    Sunt :
    3187 Primarii,
    41 Prefecturi,
    41 CJ cu un aparat total de cca 248.000 salariați.
    Daca doar 100.000 bugetari pleaca acasa economia ar fi de peste 25 miliarde lei.
    Mai mult:
    Intre Salariații sunt si Pensionari de 75 ani!
    Din cei 248000 bugetari în administratia locală cca 40.000 sunt pensionari care sunt in familie sot+sotie ( de cele mai multe ori) si isi actualizeaza an de an pensia.
    Pensionari de 15 ani dau de lucru la Casele de Pensii cu recalcularea recalcularii!
    Un Salariat Pensionar la 6 bugetari intr-o Primărie!
    E o presiune pe bugetul de pensii?
    Sigur ca este !
    Cam cat a specialilor!
    Si de aici din recalculari ar fi cam 1 miliard lei care e din bugetul statului pana la urma.
    Si daca pleaca puturosii o sa le observa lipsa cineva?
    Niciodata!
    2.
    La plăți bugetare intra si indemnizatia Marilor Consilieri Locali.
    41466 capete luminate!
    Va imaginați ca sunt cca 50000 de români care nu fac nimic si trăiesc din pomana!
    Consilieri, primari, parlamentari, prefecți!
    Sa se suspende plata acestei indemnizatii a consilierilor locali in acest an.
    Pot face voluntar treaba pentru care acum încasează sume grase.
    Necuvenite si imorale!
    Astfel economia ar fi de cca 19 miliarde lei.
    Total 45 miliarde lei bani pentru autostrazi!

    Sau pentru digitalizare!

    Desfiintam Consiliile Judetene si facem un Oficiu Virtual Judetean.
    Cu 8 sau10 oameni!
    Restul de 100 sau 150 pot trage pe dreapta!
    Desfiintam Prefecturi , comune, Direcții de Frecat Menta in Judet si creem Oficii Virtuale cu 5 sau 6 salariați!
    Digitalizam Romania!

    Nici nu cred ca Bugetul are proiecte de digitalizare!
    Macar un proiect pilot sa digitalizam comunele!

    Sa nu mai avem 30 de salariați in Primaria Rurală cu sate muribunde ci sa avem un Oficiu Virtual Comunal cu 3 oameni!
    Nu armata de slugi a Primarului!

    Nu se justifica o asemenea risipa de bani ca 30 de oameni sa se invarta unul după altul ca sa faca Nimic!

    Proiect pilot de digitalizare a Primăriilor comunale!

  22. DACA LI S-A ORDONAT SA NU TAIE DE LA PRIVILEGIATI, ESENTIALI SI SPECIALI.
    TREBUIE SA JUPOIE PE CINEVA.
    ANAF TE CHEAMA LA GHISEU PENTRU AUDIERI. CUM CA NU TI-AI DEPUS DECLARATIA DE VENIT.
    TU AI DEPUS-O DAR EI TI-AU TRIMIS O HARTIE CUM CA NU SI MUSAI SA TE DUCI LA GHISEU. LA GHISEUL 1 SAU 2. TU TREBUIE SA TE DUCI SA MUNCESTI. TIE NU-TI DA partidul 2 SALARII, 4 SPORURI SI 4 PENSII DEODATA. TREBUIE SA MUNCESTI PANA CAZI LAT.
    SI EI TE CHEAMA LA GHISEU PENTRU LAMURIRI.
    NU-TI POT EXPLICA IN DOCUMENT. VOR DOAR PE GURA. SA NU RAMAN URME.

  23. Radulescu Maricel, si Lili, personal ii vad ca niște trăncănitori frustrate .Se stie si de ce, ma refer la cei car au urmarit cu atentie comentariile respectivilor in timp.

    • traiesc in bula lor de intelegere si nu accepta nimic altceva .

    • Ceva argumente PRO guvernanti NU aveti, asa-i?!
      Vorbe d-astea goale spun postacii platiti!
      Veniti cu argumente, daca vreti sa fiti bagati in seama pe forum!!!
      Nu aveti habar, asa-i?!