G4Media.ro

Trei asociații de magistrați: Lipsa reformelor reale în justiție reprezintă una dintre…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Trei asociații de magistrați: Lipsa reformelor reale în justiție reprezintă una dintre cauzele serioase ale degradării accentuate a regulilor statului de drept în România

Asociația Forumul Judecătorilor din România, Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa pentru Justiție critică ”lipsa reformelor reale în justiție” și susțin că acest lucru ” reprezintă una dintre cauzele serioase ale degradării accentuate a regulilor statului de drept în România”

Cele trei asociații de magistrați consideră că ”revine Preşedintelui României sarcina de a media și de a se asigura de aducerea la îndeplinire de către Statul Român a tuturor obligațiilor ce rezultă din statutul de membru al Uniunii Europene”

Redăm mai jos comunicatul

”Raportul din 2021 privind statul de drept (Capitolul consacrat situației statului de drept din România), publicat recent de Comisia Europeană, dovedește încă o dată că lipsa reformelor reale în justiție reprezintă una dintre cauzele serioase ale degradării accentuate a regulilor statului de drept în România.

Reformele esențiale pentru magistratură sunt promise zilnic în mass-media, dar totul rămâne în sertare, din pricina lipsei voinței politice reale în acest sens și în ciuda presiunii externe unanime (practic, toate organismele internaționale și europene relevante), dar și a cererilor repetate ale miilor de magistrați români și ale asociațiilor profesionale care îi reprezintă.

Comisia Europeană a constatat că decizia din 8 iunie 2021 a Curții Constituționale ”stârnește îngrijorări majore întrucât pune sub semnul întrebării principiul supremației dreptului UE” și a reținut că, prin hotărârea din 7 iulie 2021, Curtea de Apel Pitești a fost prima instanță care a aplicat hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene din 18 mai 2021, declarând că existența SIIJ nu este justificată de cerințe obiective și verificabile referitoare la buna administrare a justiției și că, prin urmare, SIIJ nu este competentă să investigheze o cauză cu care este sesizată.

Cu toate acestea, inexplicabil, la 23 iunie 2021, Inspecția Judiciară a inițiat o cercetare disciplinară împotriva judecătorului care a pronunțat hotărârea menționată ”pentru rea-credință sau gravă neglijență în exercitarea funcției întrucât a invocat hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene atunci când a evaluat competența SIIJ”.

Justiția din România se găsește în continuare în cea mai neagră perioadă din istoria sa recentă, din cauza menținerii tuturor acelor schimbări criticate unanim de organismele internaționale, care au produs și vor produce zilnic efecte negative, procedurile de infringement fiind iminente.

Spre exemplu, deși însuși Consiliul Superior al Magistraturii a subliniat că există preocupări serioase legate de lipsa de răspundere a Inspecției Judiciare, invocând proporția ridicată a acțiunilor disciplinare respinse și concentrarea tuturor proceselor decizionale exclusiv în mâinile inspectorului-șef (emiterea regulamentelor de organizare și funcționare, numirea inspectorilor judiciari, controlul activității acestora etc.), acesta din urmă, fără a aștepta reformarea Inspecției Judiciare, a anunțat o nouă selecție în vederea ocupării a 12 posturi vacante de inspectori judiciari (4 posturi la Direcţia de inspecţie pentru judecători şi 8 posturi la Direcţia de inspecţie pentru procurori), în baza unui nou regulament, emis intempestiv după pronunțarea hotărârii Curții de Justiție a Uniunii Europene, în speranța evitării anulării judiciare a actelor Inspecției Judiciare adoptate în perioada interimatului inspectorului-șef.

De asemenea, Consiliul Superior al Magistraturii a adoptat, într-o grabă inexplicabilă, un alt regulament pentru promovarea la Înalta Curte de Casație și Justiție, în care, la proba interviului în fața Secției pentru judecărori, candidații pot obține 40% din punctajul maxim doar prin simpla prezență, transformându-se selecția într-o simplă formalitate, în afara oricăror standarde meritocratice pentru accesul celor mai buni candidați la instanța supremă. Imediat a fost anunțată o nouă selecție în baza noului regulament.

Totodată, deși există o criză fără precedent de personal (peste 1000 de posturi vacante de judecător și procuror), Consiliul Superior al Magistraturii nu a prezentat în ultimul an niciun fel de strategie măcar pe termen scurt și mediu de remediere a acestei probleme sistemice, ținând seama și de fluctuația de personal așteptată în viitorul apropiat (spre exemplu, pentru a stabili cum vor putea fi pregătiți magistrații admiși în sistem în condițiile în care Institutul Național al Magistraturii nu dispune de suficiente resurse umane sau materiale pentru recrutarea și pregătirea rapidă a peste 1000 de magistrați, o situație excepțională, de altfel).

În hotărârea sa din 18 mai 2021, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a stabilit clar că România trebuie să ia măsurile adecvate pentru a îndeplini obiectivele de referință fixate în MCV, „ținând seama în mod corespunzător, în temeiul principiului cooperării loiale prevăzut la articolul 4 alineatul (3) TUE, de rapoartele întocmite de Comisia Europeană, în special de recomandările formulate în rapoartele MCV”, această obligație fiind în sarcina „fiecărui organ al statului membru în cauză”.

În temeiul art.148 alin.(2) și (4) din Constituția României, ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a acestor obligaţii.

În baza art. 80 din Constituția României, Preşedintele României veghează la respectarea Constituţiei şi la buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum şi între stat şi societate.

În consecință, în lipsa unei voințe politice reale necesare adoptării reformelor reale în justiție, ultima ratio, revine Preşedintelui României sarcina de a media și de a se asigura de aducerea la îndeplinire de către Statul Român a tuturor obligațiilor ce rezultă din statutul de membru al Uniunii Europene.”

Asociația Forumul Judecătorilor din România

Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor

Asociația Inițiativa pentru Justiție

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Astia mai bine ar pune mana sa judece sau sa isi faca dosarele, decat sa faca politica, pentru ca sunt paltiti ca judecatori sau procurori, nu ca agitatori.

    • Mai corect ar fi ca parlamentul, să voteze o lege prin care procurorii să nu mai fie în corpul magistraților, și de asemenea să se voteze o altă lege privind răspunderea magistraților.

    • @george :
      Cum sa judece, daca legile, mutilate de oamenii mafieii psd, nu au fost reparate ?
      Cum sa judece, daca probele, obtinute cu ajutorul Serviciilor Secrete ale tarii, trebuie sa fie eliminate ?
      Cum sa judece, daca atunci cand ii condamna pe infractorii din mafia psd se trezesc ca sunt anchetati de oamenii mafiei psd de la Inspectia Judiciara si de la Sectia Speciala ?
      @a310 :
      Procurorii sunt magistrati si trebuie sa ramana magistrati.
      Procurorii sunt aparatorii statului, ei apara statul impotriva infractorilor, nu sunt ca avocatii care ii apara pe infractori.

    • Un rahat de contestatie de radar sta mai multe luni la judecatorie, in timp ce intr-o tara normala se rezolva in 10 zile maxim.

  2. Principala vinovată de pervertirea statului de drept este puterea judecătorească. Adică magistraţoii! În sala de judecată tratează victimele cu dispreţ şi iubesc infractorii, dar ştiu să facă pe fetele mari şi să acuze alte persoane pentru propria corupţie.

    Aceste asociaţii de mafioţi cu robe ne vorbesc nouă de problemele din justiţie, de parcă ei ar fi agricultori sau medici. NU! PROBLEMA JUSTIŢIEI ESTE CORUPŢIA MAGISTRAŢILOR! La asta s-a ajuns după 30 de ani de nepotisme, loji masonice, clanuri şi şpăgi. Lăsaţi Parlamentul şi Guvernul în pace, că nu Parlamentul şi Guvernul dă pedepse inexistente pentru violatori şi criminali!

    Justiţia nu mai are nici o credibilitate faţă de cetăţean. Comuniştii erau de 1000 de ori mai deştepţi că făceau rotaţia cadrelor. Acum s-a ajuns la adevărate feude in justiţie. Beizadele de magistraţi-ciocoi ucid, violează, fură, bat oameni şi justiţia se face că nu face nimic. Ăştia sunteţi!

    https://spynews.ro/actualitate/stiri-interne/puscarie-ca-la-mama-acasa-pentru-beizadeaua-iustin-covei-cum-sufera-fiul-de-judecator-in-arestul-de-lux-255627.html

    https://www.stiripesurse.ro/fiul-judecatoarei-care-a-ucis-o-femeie-de-fata-cu-fiul-ei-s-a-predat-anul-trecut-criminalul-si-a-v_1497898.html

    https://www.click.ro/news/national/fiu-de-judecatoare-la-zdup-pentru-droguri-beizadeaua-isi-facea-de-cap-craiova

    • @magistratii :
      Magistratii sunt de doua categorii :
      1. Cei cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili, care ii condamna pe infractori
      2. Cei corupti sau santajabili, care ii achita pe infractori, tergiverseaza anumite procese pana la prescriptie, nu le confisca averile sau ii elibereaza anticipat pe anumiti infractori.
      Cele trei Asociatii de magistrati fac parte din prima categorie (sunt cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili)

  3. Felicitări magistraților care atrag atenția asupra lucrurilor care trebuie schimbate! Nu vă lăsați descurajați de trollul trimis de infractori să ducă discuția în derizoriu, e doar unul care comentează cu mai multe nume.

  4. Iar # istii astia incompetenti dpdv profesional? Cel mai bine ar fi sa dea Parlamentul o lege prin care sa- i excluda din magistratura pe politrucii astia imbracati in robe.Sa aleaga.Ori politica, ori magistratura.

    • @nona :
      Magistratii sunt de doua categorii :
      1. Cei cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili, care ii condamna pe infractori
      2. Cei corupti sau santajabili, care ii achita pe infractori, tergiverseaza anumite procese pana la prescriptie, nu le confisca averile sau ii elibereaza anticipat pe anumiti infractori.
      Cele trei Asociatii de magistrati fac parte din prima categorie (sunt cinstiti, corecti, competenti, incoruptibili si nesantajabili)
      Doar magistratii din a doua categorie trebuie sa fie exclusi din magistratura si arestati.

    • Ha, deci dacă atrag atenția că legile îi protejează pe infractori, înseamnă că fac politică. Dar cei care fac legi de protecție a infractorilor nu fac politică, astfel încât să te zborșești la ei.

      Pentru magistrații onești care citesc aici:

      Bravo vouă! Demersurile voastre nu sunt în zadar, dovadă agitația și nevrozele provocate în rândul celor care fură bani publici. Mulți nu comentează de frică, sau din cauza sentimentului de a fi insignifiant, atât dintre voi, cât și din societatea civilă, dar asta nu înseamnă că sunteți puțini. Faceți bine ceea ce faceți și țineți-o tot așa. Nu vă descurajați. Toate dictaturile din istorie s-au sfârșit la un moment dat, și asta datorită celor care au continuat să facă crăpături în monolit.

  5. Dupa ce au dat nucleara lor zilnica, baietii cu ochi albastri au iscalit-o curajos „anonimii”.

  6. Dosarul revolutiei cand il solutioneaza asociatiile de magistrati?

    • Ia uite unde era rusnacul, păi de când verdictul nu mai e dat de judecător, ci de asociații? Ia zi-ne și nouă, să nu murim proști.

  7. Dar, pe cine mai intereseaza azi soarta statului de drept din Romania!?
    Prezidentul Johannis se lauda anul trecut in iulie 2020 ca „din fericire, Romania a rezolvat POZITIV situatia statului de drept”!!!!!!
    E bine, bine, e foarte bine!!!!!!!!!!!

  8. Ce ziceti de curtile cu jurati , si ca procurorii sa nu fie in corpul magistratilor , si sa nu poata trece in corpul judecatorilor .