G4Media.ro

Transportatorii cer guvernului să scutească șoferii de TIR care vin din străinătate…

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Transportatorii cer guvernului să scutească șoferii de TIR care vin din străinătate de obligația carantinei de 14 zile: Transportul internațional de mărfuri a scăzut cu circa 15%

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere Guvernului să elimine imediat măsura de punere în autoizolare 14 zile a șoferilor români de camioane care fac transport internațional spre România, potrivit unui comunicat de presă.

”Menținerea acestei măsuri va bloca economia României, cu efect imediat în următoarea săptămână și cu consecințe catastrofale generate de lipsa mărfurilor, dar și de închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului, ceea ce va produce mai multe victime în timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus în următoarele 90 de zile”, arată UNTRR în comunicat citat.

Uniunea transportatorilor susține că Italia nu interzice accesul camioanelor și nu a oprit producția și comerțul.

Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, se transportă rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce înseamnă 277 camioane pe zi. Se pot realiza monitorizări – verificare temperatură și simptome, completare formulare (atenție – pe formular nu se specifică meseria persoanei) și în cazul în care există suspiciuni serioase șoferul să fie pus în izolare sau carantină. În Italia se procedează la astfel de verificări, dar transportul rutier de mărfuri nu este blocat, mai arată transportatorii.

Ei citează și criza accentuată de șoferi din România, cu un deficit de 45.000 de șoferi profesioniști pentru vehiculele de transport marfă și pentru vehiculele de transport persoane de peste 1+8 locuri.

Din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este aproximativ 100%. În relația cu Italia, firmele de transport rutier românești de persoane au oprit total activitatea, iar în relațiile cu restul țărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relații decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%.

În ceea ce privește transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internațional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc.

Foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Maimuțele nici nu trebuie sa ceara

  2. How about no…?

  3. Poate sunt batuti in cap!!!

  4. II poti verifica de temperatura, le poti face teste, apoi le dai drumul. Daca marfurile nu circula, se duce economia pe apa sambetei

    • Ar fii momentul sa regandim cat de dependenti suntem de marfurile de din afara chiar si pe domeniul alimentar si sa regandim situatia nefericita in care ne aflam.

    • 1. ne aflam aici datorita coruptiei la nivel inalt, individualismului national dictatorial si capitalismului salbatic. ceea ce traim in aceste momente , acest „CERNOBIL BIOLOGIC” este produsul acestor state „ERMETICE”, state care sub pretextul suveranitatii au dreptul sa decida arbritar inclusiv in domenii sesibile cu risc pt. intreaga planeta. nu conteaza ca iradiez intreaga europa, rezolv de unul singur ca stiu eu mai bine si nu am nevoie de ajutorul vostru, avem noi standardele si specialistii nostrii. nu conteaza ca infectezi intreaga planeta, nu prelueaza nimeni nici o proba, OMS, CDC etc. rezolvam noi intern. legat de capitalismul salbatec, nu conteaza ca „aia”(oricare) muncesc si traiesc in conditii inumane, „mie sa i.mi mearga bine”.
      2. In „principiul vaselor comunicante” soferii sunt lichidul imprastierii. soferilor nu li se acorda atentie aproape deloc. au echipamente de protectie (masti, manusi, dezinfectant) au fost instruiti si au inteles toate implicatiile la care se expun? sincer ma astept ca unii soferi de prin europa nici macar sa nu stie ca este vreo criza. foarte putini au acces la internet (cat costa internetul in ue? ) si stiu sa il foloseasca corespunzator. identic cu normele de igiena. inca o chestie: cabina camionului poate sa fie zona de carantina. sunt oameni f rezistenti la izolare sociala dar consider ca trebuie sa li se acorde asistenta si instructaje punctuale.

  5. Exact, domnii de la UNTRR pot să cazeze șoferii direct la ei acasă.

  6. Nu-i deajuns! In locul carantinei, in cele 14 zile soferii respectivi sa fie repartizati sa conduca autobuze de calatori in Bucuresti sau pe rute inter orasenesti aglomerate! Cel putin sa stim o treaba!

  7. ” Mushu
    12.3.2020 la ora 4:16 pm
    Nu-i deajuns! In locul carantinei, in cele 14 zile soferii respectivi sa fie repartizati sa conduca autobuze de calatori in Bucuresti sau pe rute inter orasenesti aglomerate! Cel putin sa stim o treaba!

    HAHAHA @ Mushu !

    Ai dreptate !! Nenorocitii de la UNTRR au de fapt alt gen de probleme cu UE , iar acum doar scot pe tapet parerile lor , dar ei au probleme mult mai grave in raport cu UE !

    Ei , au probleme mai vechi cu UE , in ceea ce priveste plata soferilor romani , cabotajul , dumpingul practicat , odihna soferilor in weekend samd !

    Ei sunt ca un Draknea plin de bube si de bani si de magarii facute – dar PRINS – cu o amarata si comica angajare la protectia copilului ,cand omu’ (recte Draknea ) are furaciuni de miliarde de euro …dar culmea dracului a fost incarcerat pt o gainarie de 2 bani !

    Asa si UNTRR , au bube mari in cap , dar ei acum se leaga de o bagatela ….

  8. Așa le trebuie să rămînă fără șoferi.
    Am 48 de ani și nu am găsit nimic de lucru ca șofer pe extern din cauza vîrstei.
    Toate bune și frumoase până aud ce vîrstă ai, cînd le spui cîți ani ai brusc nu se mai poate.