G4Media.ro

Sorin Cîmpeanu, despre introducerea semestrelor și declinul învățământului: ”Nu ştiu dacă este…

sursa foto: Pexels.com

Sorin Cîmpeanu, despre introducerea semestrelor și declinul învățământului: ”Nu ştiu dacă este o coincidenţă, dar din 1998 calitatea a scăzut continuu și a crescut abandonul școlar”

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, luni seară, că Ministerul Educaţiei a fost cel care a propus revenirea la trimestre în structura anului şcolar, dar că urmează un proces de consultare şi de dezbatere pe această temă. Cîmpeanu a menţionat că, din 1998, de când au fost introduse semestrele, calitatea învăţământului a scăzut şi a crescut abandonul şcolar.

Întrebat luni seară, la Digi24, dacă sigur vor fi introduse trimestrele în structura anului şcolar de anul viitor, Sorin Cîmpeanu a explicat că aşteaptă punctul de vedere al specialiştilor.

  • ”Nu. Sigur este propunerea Ministerului Educaţiei. Am spus că vom avea un proces de consultare şi de dezbatere bazat pe ceea ce aştept să primesc de la Institutul de Ştiinţele Educaţiei, de la experţi în ştiinţele educaţiei cu privire la modalităţile în care putem îmbina această formă care se pliază perfect peste prdagocia modernă, module de învăţare, de 6-8 săptămâni, în alternanţă cu săptămâni de repaus, care schimbarea de formă trebuie să fie dublată de o schimbare de fond. Este vorba de partea de evaluare de care avem atât de mare nevoie. Astăzi, spre exemplu, aproape toată ziua am petrecut-o cu colegii care au competenţe în domeniu pentru a vedea ce putem face pentru standardizarea evaluării. Sunt câteva soluţii pe care deja le-am identificat, avem nevoie şi de alte soluţii care să vină în paralel cu această nouă formă de organizare care, având 5 vacanţe, dintre care trei sunt poziţionate foarte clar, este vorba de vacanţa sărbătorilor de iarnă, de vacanţa sărbătorilor Pascale şi de vacanţa de vară, intercalate cu o săptămână de vacanţă în luna octombrie pentru toţi elevii şi o săptămână de vacanţă în luna februarie pentru toţi elevii. Deci iată, cinci vacanţe”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei a mai declarat că în cele trei trimestre vor fi cuprinse şi Şcoala Altfel şi Săptămâna Verde.

  • ”Cele 3 trimestre ar putea să cuprindă şi Săptămâna Şcoala Altfel şi Săptămâna Verde, de asemenea, săptămâni în care elevii ies dintre pereţii şcolii şi se dedică unor altfel de activităţi. În luna martie trebuie să avem o decizie, dar decizia va fi puternic fundamentată”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Întrebat ce alte motive ar fi pentru reintroducerea trimestrelor, în afară de vacanţe, Cîmpeanu a explicat că este vorba despre alternanţa între modulele de învăţare şi perioada de repaus.

  • ”Alternanţa între module de învăţare de 6-7-8 săptămâni şi perioada de repaus. În al doilea rând este vorba de o pliere pe realităţile existente la nivelul calendarului. Am putea să avem o vacanţă de 17-18 zile în iarnă, anul ăsta elevii au avut o vacanţă mai scurtă decât ar fi meritat, în iarnă, din cauze ce vin din trecutul generat de criza sanitară. Am putea avea o vacanţă de 12 zile care să cuprindă şi sărbătorile Pascale catolice şi sărbătorile ortodoxe. Am putea, de asemenea, să avem şi vacanţa din februarie şi vacanţa din octombrie. O modalitate de evaluare care să ne permită evaluarea pierderilor suferite pe parcursul acestei perioade de criză, care să ne permită să vedem progresul elevilor o evaluare nu numai sumativă, ci şi formativă, este absolut necesară. Forma exactă în care vom propune aceste lucruri va fi făcută în cel mai scurt timp de către experţi în ştiinţele educaţiei”, a declarat Cîmpeanu.

Întrebat, de asemenea, dacă a fost o greşeală trecerea la semestre, ministrul Educaţiei a precizat că din 1998 s-a observat o calitate mai slabă a sistemului de învăţământ.

  • ”Am început cu semestre în 1998. Nu ştiu dacă este o coincidenţă sau nu, dar din 1998, calitatea sistemului de învăţământ a scăzut şi a scăzut continuu, din păcate. Tot de atunci, am avut o rată de promovare mică la examenele naţionale. Tot de atunci a început să crească puternic şi abandonul şcolar. Nu ştiu dacă e o simplă coincidenţă, repet, aştept analiza făcută de specialişti”, a declarat Cîmpeanu.

sursa: News. ro,sursa foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Domnule Cimpeanu , sistemul educațional românesc nu a excelat niciodată și nici nu va excela . Abordare și stilul predări trebuie,radical, schimbat , îndoctrinarea nu reprezintă educare. Și cu siguranță faptul că 4 teze , pe an , devin 6 nu va face școală mai fecventabila pentru copiii ce tind sa renunțe la școală

    • Corect argument…dar în ultimii10 ani parca a scazut și mai mult…dacă unii învață ceva în scoala, uman și social sunt imaturi,…eu recrutez periodic, în general șoferi de camion și mecanici, oamenii vin de obicei cu recomandare de la un alt angajat,…indiferent de cunoștințele practice, latura umană e deficitară, până îl învăț procedurile interne și conduită cu partenerii externi, unii abandonează…pentru pozițiile importante, cei care fac expeditiile și grupajul de mărfuri, logistica, recrutam din facultate direct, până îl formez pe unul ai nevoie de 3 ani, unii copii au învătat daneză,olandeză, germană, acum e o problemă și cu franceză.. engleza stiu toti

  2. Comunistul asta o sa ne spuna ca flacara violet este de vina si ca mercur este retrograd.

    Pnl si psd sunt cancer

  3. De când a fost scos examenul pentru treapta a 2a, apoi când s-a băgat admiterea pe bază de „capacitate”. A continuat cu bac-ul cu probe orale și de ed.fizică și mai ales cu „liberalizarea” învățământului universitar împreună cu admiterea pe dosare.

    • Repartitia computerizata nu e rea, dar numarul de locuri prea mare la licee da…eu vad si alte bube, de exemplu scolile de meserii, scolile de maistri, lipsa lor a dus la lipsa acută de meseriași, iar facultățile făcute la mișto, în universități dubioase sau în specializări fanteziste…au autorizat ăștia toate bazaconiile, ia copilul o diploma, dar nu stie nimic concret după 4,5 ani de studii…e plin de studii politice, administrative, marketing, adică materii ce se fac într-un semestru sau două, au fost ridicate la rang de facultate….plus exodul de creiere, cei foarte buni, în care părinții investesc mult în educație, merg pe burse afară și nu mai revin…în țară se întorc cei care au făcut studii pe banii părinților, dar nu au învățat mare lucru,

  4. Sa vezi ce a scazut calitatea ministrilor dar ce frumos a crescut tupeul.
    Si Dl Camp.eanu e un exemplar de vaza al imposturii si arogantei.

    • În general a politicienilor a scazut, de unde sa pui miniștri altfel decât ei?…Nu ei se aleg, între ei?…generații întregi de Spiru, Bioterra si alte bazaconii au ajuns în partide…oameni cu facultate la peste 40 de ani, diplome cumpărate, sunt politicieni, unii fac un curs de 3 zile pe afara si se dau cu studii în străinătate, …oamenii cu adevărat valorosi, din universități nu se baga in mocirla, prefera câștigul sigur din proiecte de cercetare, pe lângă salariu,…oamenii din afaceri nu se baga, aia valorosi, nu cei îmbogățiți din afaceri cu statul sau evaziune….cunosc cel putin 3 oameni, pe fiecare domeniu din guvern, care ar fi de 100 de ori peste un politician neaoș…dar cine ar promova pe unul profesionist, care nu vede interesul de partid?

  5. Ce legatura este intre calendarul anului scolar pe semestre/trimestre si calitatea educatiei? Daca argumentul ar fi fragmentarea, e o minciuna pentru ca vor fi destule vacante, chiar in varianta cu trimestre. Calitatea educatiei va creste daca vor fi cadre didactice bine pregatite si motivate. Desigur, e mult mai complex, dar profesorii formati in trei ani si mizeriile de cursuri de formare pe care toata lumea le face pentru adeverinta nu vor face educatie mai buna, indiferent de structura anului scolar.

    • De acord intru totul. Mai pun accentul pe finantarea invatamantului, la toate nivelele facut pe baza numarului de elevi/studenti. Mai punem certificatele pedagogice, care fie se obtin in timpul facultatii, fie printr-un postuniversitar de un semestru, adica 3/4 luni. Insa grija la ce spune ministrul, in articol nu vorbeste despre trimestre, ci despre invatamant modular, care este altceva. Ce anume vrea sa fie in viziunea lui Campeanu, nu stiu

  6. Du-te, nene, esti complet depasit. Nici o viziune, doar o balmajeala demna de abramburel.

  7. DEMISIA tovarășe! Poate te vor francezii. Nu ai făcut nimic, doar ai incitat împotriva Profesorilor ca și amicul tău cumpănașu.

  8. De PSD și auzit ,dar de Androneasca etc și etc ai auzit ?.
    Mai ales PSD de 32 de ani vă ocupați numai cu distrus Justiția și Învățământul .

  9. Toata lumea blameaza 3 trimestre. Dar se face un echilibru intre invatare, verificare si relaxare, vacante. Este mai usor sa ineti la teze doar 10 lectii decat 20. Dar ne am obisnuit sa facem scoala ca gasca prin apa. Avem tot mai multi analfabeti functionali. Generatii intregi au invatat prin 3 trimestre si au fost rezultate mai bune. Nu esye vorba de comunism ci de modul de asimilare a cunostintelor. Ar trebui regaandite manualele siaici este marea problema nu trimestrele.

    • 1) Trimestrele sunt importante doar pentru nostalgici.
      2) Sa spui ca din cauza impartelii/structurii anului scolar educatia a ajuns unde a ajuns, trebuie sa fii tare pr*st! La ministru ma refer, in primul rand.

  10. Băi, fiți puțin mai atenți.În titlu spuneți despre introducerea semestrelor iar în articol spuneți despre introducerea trimestrelor.Băi,ce dracu ?