G4Media.ro

„Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA: Am știut de acum…

„Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA: Am știut de acum 7 ani că așa vor fi, uitându-ne la performanța elevilor de clasa a II-a de la acel moment

Rezultatele României la PISA 2018 arată “șocant”, adică “așa cum am știut de acum 7 ani, uitându-ne la rezultatele elevilor de clasele a II-a și a IV-a”, fără să facem, însă, nimic. Concluzia vine de la cercetătorul Mircea Miclea, care a analizat pentru Edupedu.ro raportul lansat astăzi de OECD și care arată că România are cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA 2018, aducând un procent de analfabetism funcțional încă și mai mare decât știam până acum: 44%.

“Cauza este performanța didactică slabă a profesorilor”, a declarat Mircea Miclea, pentru Edupedu.ro, precizând că trebuie “să se stabilească criterii de performanță pentru fiecare disciplină, pentru fiecare profesor de la fiecare disciplină și salariile să fie în funcție de performanța profesorilor“. “Sistematic este o diferență enormă între notele de la clasă și rezultatele de la Evaluarea Națională și nimeni nu este penalizat”, a continuat fostul ministru al Educației.

Vezi mai jos cum arată un exemplu de mecanism de salarizare diferențiată și avertismentele lansate de Mircea Miclea după decizia Guvernului Orban de a comasa Institutul de Științe ale Educației cu Centrul Național de Evaluare și Examinare: “o gafă monumentală” care tocmai a ras singurul institut de cercetare prin care România putea să analizeze rezultatele politicilor sale educaționale.

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Nu conteaza catusi de putin.

    Romanii vor slujbe la stat unde sa fie numiti politic, nu sa invete.

  2. Si dacă profesorii sunt produsul universităților prin urmare putem spune că la rândul lor profesorii din universitar au performanță slabă deși salariile sunt f. mari. Invățamântul superior e de slabă calitate altfel cum ne explicăm că avem profesori nepregătiți. Nu credeți că dacă e s-o luăm așa ar trebui ca peste tot salariile să fie după performanță???

  3. Cand esti preocupat să scoți hoții din pușcării, rezultatele catastrofale ale școlii românești sunt doar una din multele consecințe.

  4. Pamflet
    Una din cauzele analfabetismului functional e mircea miclea cu ideile si parerile lui.
    La fel ca la ecaterina andronescu, liviu pop, adomnitei, popa, anisie si multi altii.
    Invatamantul s-a degradat odata cu obligativitatea promovarii elevilor intr-un ciclu superior in urma unor examene foarte simple, adata cu admiterea la liceu a tuturor elevilor, odata cu patrunderea CORUPTIEI in scoli

    • Bravos, cu obligativitatea. Dar, sunteți demagogi toți. Toți, manca -va-asi. S-a degradat invatamantul de pe vremea lu’ Ceașcă, atunci când nu mai aveai voie să lași repetenți. De prin 72. Pai, eu in 85, selectam absolvenți de școală profesională după tabla înmulțirii. Nenica 40% habar nu aveau. Ăștia acum au 50 ani… Deci, săracă ministreasa are dreptate…

  5. Ar trebui să ne spună dl. Miclea în ce fel erau stabilite criteriile de performanță pe vremea cât el a fost elev și student, pentru că observăm că are un înalt spirit critic și creativ, nu este un depozit de informații pe care le reproduce când i se solicită. Aplicarea cu insistență a criteriilor de performanță preluate din cadrul firmelor lucrative, bugetarea instituțiilor de învățământ per capita este una din cauzele pentru care universitățile s-au transformat în tiparnițe de diplome fără acoperire și școlile și liceele în fabrici de analfabeți funcționali.

  6. Afară cu sekurikii din viața publică!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.