G4Media.ro

Sistem de management al traficului la Buzău cu senzori în asfalt şi…

Sursa Foto: Facebook

Sistem de management al traficului la Buzău cu senzori în asfalt şi camere de supraveghere similar celor din Doha şi Roma / ”Este cel mai modern din ţară. Sunt instalaţi în jur de 40 de senzori, în jur de 160 de bucle inductive, 500 de semafoare în 24 de intersecţii”

Intersecţiile din municipiul Buzău vor fi gestionate de către un sistem inteligent de monitorizare al traficului, similar cu cele din marile capitale ale lumii, care va putea prelungi sau reduce din timpii de semaforizare în funcţie de aglomeraţie, va putea putea oferi sprijin în caz de urgenţă autospecialelor de poliţie, pompieri sau ambulanţă şi va putea surprinde şoferii care încalcă regulile de circulaţie.

Prin intermediul proiectului „Sistem inteligent de trafic management şi monitorizare bazat pe soluţii inovative de eficientizare şi reducere a poluării în Municipiul Buzău”, în suprafaţa carosabilă au fost montaţi senzori care transmit în timp real date privind valorile de trafic. În funcţie de datele colectate şi perioada în care sunt înregistrate valori de trafic ridicate, sistemul poate gestiona traficul în timp real, acordând la nevoie un timp îndelungat culorii verde a unui semafor.

„Sistemul are inteligenţa necesară astfel încât să decidă că în momentul acesta pe o direcţie trebuie să acorde câteva secunde în plus astfel încât să facă coada să se scurgă mai repede. Sistemul a fost implementat în oraşe precum Doha, în Qatar, cu prilejul Campionatului Mondial de Fotbal. Este folosit la Roma, Helsinki, în România dar nu cu tehnologia de astăzi. Este cel mai modern din ţară. Sunt instalaţi în jur de 40 de senzori, în jur de 160 de bucle inductive, 500 de semafoare în 24 de intersecţii”, a declarat directorul companiei care a implementat sistemul de management, Liviu Stăniloiu.

Cu toate că sistemul este unul autonom, există un centru de control dotat cu servere în care controlorii de trafic pot vizualiza imagini din teren preluate de camerele de supraveghere iar în cazul unor defecţiuni se pot deplasa la faţa locului pentru a interveni. Totodată, imaginile colectate pot fi folosite de către autorităţi atunci când cercetează modul în care s-a produs un accident de circulaţie sau chiar pot aplica sancţiuni şoferilor indisciplinaţi.

„În oraş există camere care identifică numărul de înmatriculare şi care transmit din intersecţiile respective numărul de înmatriculare către centrul de control. Orice maşină care trece pe roşu, se cunoaşte că numărul dar nu are nicio informaţie despre proprietarul autoturismului. Utilitatea este dublă, în momentul în care se va întâmpla un accident, Poliţia care va fi în centrul de control va avea informaţii clare. Când se va schimba legislaţia, în momentul în care treci pe roşu poţi fi penalizat.

Acum nu se pot emite amenzi în format electronic. În momentul în care Primăria şi Poliţia ajung la comuna înţelegere despre modul în care se foloseşte, aici este cel mai probabil să fie un ofiţer de poliţie care va vedea totul live, el va fi cel care va lua o măsură care să spunem are legătură cu cercetarea. Sunt camere video, 40 de camere CCTV. Funcţia din centrul de control nu este ca cineva să vadă că o persoană a trecut pe roşu, aceea este funcţia poliţistului care va fi în centrul de control şi va lua deciziile legale. Poliţia va fi aici…”, a subliniat Liviu Stăniloiu.

Implementarea proiectului s-a desfăşurat pe o perioadă de doi ani.

„Această idee mi-a venit în 2018, eram la Tokyo şi am văzut acest sistem. Anul acesta numărul de maşini a mai crescut cu 6.700. Dacă se va merge în ritmul ăsta putem să ne blocăm total. 5,5 milioane euro a costat acest proiect, inclusiv TVA”, a precizat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma.

Sistemul inteligent de management al traficului va urma să fie integrat cu sistemul de transport în comun.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Multe din autoturismele noi din Buzau circula pe la Bucuresti.

  2. Băi să fie, fix în Buzău… Mai bine-l monta-n București, că și-așa în București sunt mai multe mașini cu numere de Buzău ca-n Buzău…

  3. O să facă și Nicușor în București, că așa a promis în campania electorală, management inteligent al traficului.

  4. Efectul asa zisei mari idei a ipochemonului sef de Buzau , este exact pe dos . Adica de cand a fost implementat sistemul , strazile sau aglomerat , mai ales la orele de varf . Nu e posibil sa ai semafor din 50 in 50 de m pe o strada aglomerata ca de ex. Marghiloman , si colac peste pupaza cand ai verde la primul , la urmatorul e rosu si tot asa . A fost implementat pentru a se mai sifona niste bani , ca de bun gospodar ce e domn primar toate afacerile pe care le-a avut au dat faliment ( dar pentru buzoieni e bun de primar ) . De cheltuit bani fara nici o noima si doar pentru a imbigati firmele de partid , toti sunt buni , dar de , la un oras preponderent de bugetari si pensionari ce poti cere .

  5. Ar trebui ca acest articol sa fie semnalizat ca fiind reclama la Swarco. Este aceeasi firma care in combinatie cu o firma de proiectare au umplut si orasul Piatra Neamt de semafoare. Este o padure de semafoare acolo, puse in proiectul tehnic astfel incat swarco sa vanda mult si sa incaseze pe masura. Aceste aspecte ar trebui anchetate, nu promovate

  6. Ar trebui ca G4Media sa ceara si parerea din piata inainte sa promoveze anomalii. Nu e nimic deosebit ce s-a facut la Buzau. Asa s-a facut in mai toate municipiile, ca a fost finantare pentru asta. Diferenta este ca la Buzau a turnat cu semafoare doar ca sa incaseze swarco cat trebuie pentru toata lumea