G4Media.ro

API despre lotul Chiribiș-Biharia, al cărui contract a fost semnat astăzi: „Se…

API despre lotul Chiribiș-Biharia, al cărui contract a fost semnat astăzi: „Se termină în câmp. Există șanse să avem cel mai mare muzeu de autostradă”

UPDATE: Cei circa 28 de kilometri de autostradă dintre Chiribiș și Biharia, care au de astăzi și un constructor, au șanse reale de a deveni la finalul celor doi ani de lucrări cea mai mare „autostradă-muzeu” de până acum. Cei de la Asociația Pro Infrastructura atrag atenția că la Chiribiș lotul se va termina în câmp, deoarece nodul rutier se află pe sectorul vecin, unde licitația nu a fost relansată după anularea precedentei proceduri.

„Există șanse să vedem utilajele în teren în 2020, exproprierile și autorizația de construire existând de pe vremea Bechtel. O parte din lucrări sunt deja executate (aproximativ 5-10%), iar multe din grinzile necesare podurilor și sute de tone de materiale sunt prezente în șantier. Avem însă un mare „DAR”: la Chiribiș lotul se termină în câmp, existând șanse să avem un nou muzeu de autostradă, cel mai mare de până acum! Nodul rutier se află de sectorul vecin (Chiribiș-Suplacu de Barcău), acolo unde licitația pornită în 23.08.2017 a fost anulată la începutul anului și nu a fost încă relansată!”, scriu cei de la API, ONG-ul care monitorizează de ani buni proiectele de infrastructură din România, pe pagina lor de Facebook. 

Prin urmare, cei de la API cer CNAIR să gândească totuși „în mod proactiv o conexiune temporară între A3 și DN19E la Chiribiș și să o includă în contractul proaspăt semnat pentru a evita o nouă rușine!”.

Spre suprinderea tuturor, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, vineri, prezent la semnarea contractului cu asocierea condusă de Trameco (Selina) că procedurile de licitație pentru tronsonul Chiribiș-Suplacu de Barcău au fost reluate, deși CNIAR nu a rescos încă la licitație acest tronson, după anularea vechii proceduri de licitație.

”Ultima achiziție…Noaptea minții să semnezi contractul cu o firmă care este în faliment în Croația. Nu am înțeles-o. Am reluat procedurile și obiectivul nostru este ca până la sfârșitul lunii septembrie să fim în situația de a semna contractul pentru proiectare și execuție”, a declarat, vineri, Lucian Bode.

Potrivit informațiilor din harta interactivă cu proiecte de infrastructură a CNAIR, lansată cu o zi în urmă, publicarea în SICAP (sistemul electronic de achiziții publice) a noii proceduri de achiziție ar putea avea loc abia la finalul acestei luni, pe 30 iunie, ceea ce face extrem de puțin probabilă semnarea contractului în septembrie.

Știrea inițială

Contractul pentru realizarea celor circa 28 de kilometri din autostrada Transilvania, dintre Chiribiș și Biharia, se va fi semnat vineri în prezența premierului Ludovic Orban și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Contractul va fi semnat cu o asociere condusă de Trameco (Selina). Tronsonul Chiribiș-Biharia (28,55 km) trebuie proiectat în 6 luni și construit într-un an și jumătate.

Pe tronsonul Biharia-Chiribiș licitația a fost lansată în august 2017. Pe 2 octombrie 2018, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că cei circa 28 de kilometri de șosea rapidă vor fi realizați de asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Oferta acestora a fost de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro). Decizia CNAIR a fost însă contestată, așa că a urmat o luptă între constructori prin tribunale.

Trameco (Selina) lucrează și pe lotul adiacent, Biharia-Borș, care are puțin peste 5 kilometri lungime și care se va conecta la graniță cu o autostradă din Ungaria. Asocierea condusă de Trameco promite finalizarea lucrărilor la acest lot de autostradă până la sfârșitul acestui an.




Tronsonul Chiribiș-Biharia începe în zona localitatii Sînlazar (intersecția cu drumul național DN19E) și tranzitează o zonă de câmpie, între localitățile Mișca și Chislaz, unde DN19E (Chiribiș – Salard – Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul continuă la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie din nou în lungul DN 19 E, între localitățile Sarsig și Haucești și intersectează DJ 767 (Tiglead – DN19E). Apoi traseul autostrăzii trece prin aria protejată Fegernic, pe o lungime de aproximativ l00 m, iar ulterior intersectează DC42. Mai apoi autostrada ocolește la nord localitatea Fegernic și se va intersecta cu un drum local situat la sud de localitatea Sălard. În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre granița româno-ungară, intersectând DN 19 E, drum național ce va fi deviat de la traseul existent pe o lungime de 1,8 km.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Proiectarea și construcția… in fine, merge si asa

    • Fierb PSDeii, unul nu „critica” Investitiile PNListe in Infrastructura, care sunt deja MUUUULT peste ce a „facut”(de fapt NU a facut!) PSDul in 3 ANI!
      Bravo, PNL!!!

    • Pentru autorii articolului nu a constituit o evidenta acest aspect. De o mai mica importanta, dar tot o greseala, localitatea se numeste Tileagd nu Tiglead.

  2. Moldova iarasi a primit bani pentru autostrazi.

  3. cine știe…poate vin marii constructori de mașini 🙂 rugati-va neîncetat 😛

  4. Cand se scoate la licitatie tunelul Meses?

  5. Numai în Transilvania. Restul tarii nu plătește taxe și impozite. Sa va stea în gat hahalerelor😠👺😠👹👹👹

  6. Nu puneți toate comentariile. Toți plătim taxe și impozite, nu numai în Transilvania. 😡😡😡