Home » Sportz » Scandal în F1 înainte de Qatar: Șeful Haas avertizează că noua regulă Pirelli „va ruina cursa”

Scandal în F1 înainte de Qatar: Șeful Haas avertizează că noua regulă Pirelli „va ruina cursa”

26 nov. 2025
17
Scandal în F1 înainte de Qatar: Șeful Haas avertizează că noua regulă Pirelli „va ruina cursa”
Cursă de Formula 1 / Sursa foto: captură video
Ascultă articolul

Ayao Komatsu, directorul echipei Haas, agită apele din Formula 1 înainte de cursa din Qatar, din acest weekend. Oficialul nipon spune că noua regulă impusă de Pirelli (producătorul limitează la maximum 25 de ture folosirea unui set de pneuri) riscă „să distrugă” spectacolul de pe circuitul de la Lusail.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Pirelli, regulă nouă în Qatar: Pneurile pot fi folosite doar 25 de tururi

Producătorul oficial de pneuri din Marele Circ este aspru criticat că se implică mai mult decât e cazul în regulile din Formula 1. Concret, Pirelli a luat decizia de a forța minimum o oprire la boxe.

Komatsu spune că regula este una artificială și contrară spiritului competiției din F1.

„Nu sunt de acord cu aceste limite artificiale. Pirelli e speriată după ce s-a întâmplat anul trecut. Au văzut o cursă cu o singură oprire și s-au gândit: sigur nu o vor face din nou… oh, ba da, o vor face.

Așa că au impus această limită artificială, făcând imposibilă strategia cu o singură oprire. Cred că asta va distruge cursa”, este de părere Komatsu.

Niponul spune că spectacolul din F1 trebuie să fie construit natural, nu cu reguli care forțează echipele să facă anumite lucruri.

Ayao dă ca exemplu cursele din Mexic sau Brazilia, acolo unde degradarea pneurilor a fost naturală. În respectivele Grand Prix-uri, spectacolul a venit în mod natural după ce strategiile de cursă au generat dueluri atractive pentru fanii F1.

„Nu trebuie să manipulezi artificial cursele. Când există două sau trei strategii posibile și toate pot funcționa, atunci ai o cursă cu adevărat palpitantă. Asta ar trebui să urmărească Pirelli”, a concluzionat Komatsu, citat de gpblog.com.

Un lucru e clar: pentru Marele Premiu din acest weekend, pneurile nu pot fi folosite mai mult de 25 de tururi.

Pirelli se apără și spune că avem de-a face cu o uzură excesivă observată pe circuitul de la Lusail.

De asemenea, producătorul italian a mai anunțat că din 2026 va renunța la compusul C6 (ultra moale).

Extrem de rapid, dar fragil, C6 a fost folosit des în acest sezon din Formula 1.

Max Verstappen, cel care a câștigat într-o manieră dominantă cursa din Las Vegas, este acum la egalitate de puncte cu Oscar Piastri, și la doar 24 de liderul Lando Norris, urmând să avem o luptă incendiară pentru titlul mondial la piloți în ultimele două etape de la Qatar și Abu Dhabi.

Clasamentul piloților înainte de cursa din Las Vegas

  1. Lando Norris (McLaren) 390 puncte
  2. Oscar Piastri (McLaren) 366
  3. Max Verstappen (RedBull) 366
  4. George Russell (Mercedes) 294
  5. Charles Leclerc (Ferrari) 226
  6. Lewis Hamilton (Ferrari) 152
  7. Kimi Antonelli (Mercedes) 137
  8. Alexander Albon (Williams) 73
  9. Isack Hadjar (Racing Bulls) 51
  10. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 49
  11. Carlos Sainz (Williams) 48
  12. Oliver Bearman (Haas) 41
  13. Fernando Alonso (Aston Martin) 40
  14. Liam Lawson (Racing Bulls) 36
  15. Lance Stroll (Aston Martin) 32
  16. Esteban Ocon (Haas) 30
  17. Yuki Tsunoda (RedBull) 28
  18. Pierre Gasly (Alpine) 22
  19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 19
  20. Franco Colapinto (Alpine) 0
  21. Jack Doohan (Alpine) 0

Clasament constructori

  1. McLaren 756 puncte / campioană
  2. Mercedes 431
  3. RedBull 391
  4. Ferrari 378
  5. Williams 121
  6. Racing Bulls 90
  7. Haas 73
  8. Aston Martin 72
  9. Kick Sauber 68
  10. Alpine 22.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole