Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ayao Komatsu, directorul echipei Haas, agită apele din Formula 1 înainte de cursa din Qatar, din acest weekend. Oficialul nipon spune că noua regulă impusă de Pirelli (producătorul limitează la maximum 25 de ture folosirea unui set de pneuri) riscă „să distrugă” spectacolul de pe circuitul de la Lusail.
Producătorul oficial de pneuri din Marele Circ este aspru criticat că se implică mai mult decât e cazul în regulile din Formula 1. Concret, Pirelli a luat decizia de a forța minimum o oprire la boxe.
Komatsu spune că regula este una artificială și contrară spiritului competiției din F1.
„Nu sunt de acord cu aceste limite artificiale. Pirelli e speriată după ce s-a întâmplat anul trecut. Au văzut o cursă cu o singură oprire și s-au gândit: sigur nu o vor face din nou… oh, ba da, o vor face.
Așa că au impus această limită artificială, făcând imposibilă strategia cu o singură oprire. Cred că asta va distruge cursa”, este de părere Komatsu.
Articolul continuă mai jos
Niponul spune că spectacolul din F1 trebuie să fie construit natural, nu cu reguli care forțează echipele să facă anumite lucruri.
Ayao dă ca exemplu cursele din Mexic sau Brazilia, acolo unde degradarea pneurilor a fost naturală. În respectivele Grand Prix-uri, spectacolul a venit în mod natural după ce strategiile de cursă au generat dueluri atractive pentru fanii F1.
„Nu trebuie să manipulezi artificial cursele. Când există două sau trei strategii posibile și toate pot funcționa, atunci ai o cursă cu adevărat palpitantă. Asta ar trebui să urmărească Pirelli”, a concluzionat Komatsu, citat de gpblog.com.
Un lucru e clar: pentru Marele Premiu din acest weekend, pneurile nu pot fi folosite mai mult de 25 de tururi.
Pirelli se apără și spune că avem de-a face cu o uzură excesivă observată pe circuitul de la Lusail.
De asemenea, producătorul italian a mai anunțat că din 2026 va renunța la compusul C6 (ultra moale).
Extrem de rapid, dar fragil, C6 a fost folosit des în acest sezon din Formula 1.
Max Verstappen, cel care a câștigat într-o manieră dominantă cursa din Las Vegas, este acum la egalitate de puncte cu Oscar Piastri, și la doar 24 de liderul Lando Norris, urmând să avem o luptă incendiară pentru titlul mondial la piloți în ultimele două etape de la Qatar și Abu Dhabi.