G4Media.ro

Retailerii de îmbrăcăminte din Europa și America îşi reduc comenzile şi fabricile…

Sursa foto: Pexels

Retailerii de îmbrăcăminte din Europa și America îşi reduc comenzile şi fabricile de textile se luptă să supravieţuiască

Retailerii de îmbrăcăminte din Europa şi America au acumulat stocuri nevândute şi au decis să îşi reducă comenzile pentru sezonul de primăvară astfel că fabricile de textile din Bangladesh trec printr-o perioadă dificilă, transmite Reuters, preluară de Agerpres.

Industria globală de textile suferă încă de pe urma unui an 2020 dezastruos şi mizează pe o revenire care este însă ameninţată de un nou val de măsuri de carantină şi campaniile naţionale de vaccinare cu rezultate diferite. În plus, o parte dintre marii retaileri se confruntă cu stocurile mari de haine de anul trecut, care în mod normal ar fi fost eliminate cu prilejul soldurilor. De exemplu, lanţul britanic Primark a dezvăluit că are în depozite stocuri de haine în valoare de 150 milioane de lire sterline (205 milioane de dolari) din sezonul primăvară/vară 2020 şi aproximativ 200 milioane de lire sterline din sezonul toamnă/iarnă.

Ca o dovadă a amplorii acestor stocuri, firma de consultanţă McKinsey estimează că la nivel mondial valoarea hainelor nevândute, aflate în magazine şi depozite, variază între 140 şi 160 miliarde de euro, mai mult decât dublu faţă de nivelul normal.

În aceste condiţii, lanţul britanic Marks & Spencer şi cel german Hugo Boss au decis să facă comenzi mai mici decât de obicei pentru colecţia de primăvară din acest an.

„Majoritatea brandurilor se confruntă în prezent cu o situaţie dificilă. Cred că toată lumea adoptă în prezent o politică conservatoare cu privire la achiziţii. Ştiu că mulţi au întârziat plăţile”, a spus Ron Frasch, partener la firma de private equity Castanea Partners, care colaborează cu mai multe mărci de îmbrăcăminte.

Aceste probleme se repercutează asupra marilor centre de producţie de îmbrăcăminte, cum este Bangladesh, ale căror economii depind de exporturile de textile. În prezent fabricile de textile din Bangladesh au probleme în a rămâne deschise. Proprietarii a 50 de fabrici de textile intervievate de Bangladesh Garment Manufacturers and Exporters Association au declarat că în acest sezon au primit cu 30% mai puţine comenzi decât de obicei, în condiţiile în care carantina introdusă înainte de Crăciun în mai multe ţări din Europa a fost urmată de o nouă izolare introdusă în luna ianuarie în Japonia.

„În mod normal, comenzile vin cu trei luni în avans. Însă nu avem comenzi pentru luna martie”, a precizat Shahidullah Azim, proprietarul unei fabrici de textile din Dacca, printre clienţii căruia se numără o serie de retaileri din America de Nord şi Europa. „Operăm la 25% din capacitate. Am unele comenzi pentru a menţine fabrica în funcţiune în februarie. După aceea, nu ştiu cum va arăta viitorul pentru noi. Este greu de spus cum vom supravieţui”, a adăugat Azim.

În condiţiile în care închiderea magazinelor ameninţă să se prelungească până la primăvară, unii retaileri încearcă să vândă cât mai mult posibil din stocurile în exces înainte de a face noi comenzi, susţine firma de reciclare a textilelor Parker Lane Group. Directorul general, Raffy Kassardjian spune că, în medie, firma sa procesează 1,5 milioane articole de îmbrăcăminte în fiecare lună însă în luna ianuarie a procesat peste patru milioane de articole, care a fost cea mai aglomerată lună din istoria sa.

Anul trecut a fost unul sumbru pentru industria de îmbrăcăminte, în condiţiile în care vânzările au scăzut cu 17% comparativ cu 2019, potrivit firmei Euromonitor. În plus, estimările pentru 2021 variază între o cădere de 15%, potrivit unui scenariu pesimist al McKinsey, şi o revenire de 11% prognozată de Euromonitor.

Sursa foto: Pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Vai, noi le plangem de mila fabricilor de textile din Banglaindia

    Dar de mii de oameni din Romania care lucreaza in fabrici si ateliere textile, pe salarii si conditii mizere, intr-o tara europeana, cu un cod al muncii si salarii #dădreapta ? Aia nu conteaza ca sunt saraki si probabil o merita ca nu muncesc destul, sa isi mai ia 2-3 joburi, cum zic hienele bugetare Turcan sau Citu…

  2. Dupa ce cumpara din Asia un tricou cu 50 centi si il vand fraierilor din Europa si America cu 50 -100 USD/EUR, sa mai traiasca si din grasime, acum…

  3. Ca sa fac simplu: se implineste un an de pandemie. Oamenii sunt blocati in case, in tarile lor. Si are loc o schimbare de atitudine consumerista. Din ce motiv sa cumpar imbracaminte foarte iefina si sa nu am unde sa o port. De ce sa (mai) sumpar imbracaminte foarte ieftina, cu tot ceea ce inseamna foarte ieftin: prost croita, materiale infecte, care nu rezista la 2 spalaturi fara sa se deformeze.
    Un vechi adage (scuze, nu cunosc termenul in romana) spune: „nu sunt destul de bogat, ca sa ma imbrac ieftin”.
    In Vest, criza imbracamintii este reala. Magazinele de brelocuri asiatice (asa numim magazinele de imbracaminte proasta asiatica) au ramas cu stockurile in brate. Au de ales intre doua moduri: schimbarea produselor (produse europeene, americane, etc) si revenirea la productia de buna calitate, sau ramanerea in faza actuala, asiatica si intrarea in faliment.

    Totul se rezuma la marja comerciala. Cam gata cu imensa marja (grosist+magazin) Cam gata cu vanzarea scumpa a urateniilor produse in Asia. Va trebui sa revina la modul de dinaintea productiei total asiatice, sau sa dispara.

    Foarte bine pentru noi, foarte bine pentru planeta.

  4. Hai sa nu plangem “brandurile” care vand toate carpele la preturi exorbitante si produc in tari din lumea a 3a in conditii de sclavagism modern.

    • Exact,pe muncitorii textili nu-i mai plânge nimeni. În orașul meu natal este plin de fabrici de confecții care plătesc minimul pe economie în contextul în care produsul finit se vinde la extern cu opt sute de euro (dau exemplu de un costum). Știu bine ce spun pt că am rude în acele fabrici

    • @valy
      nu vorbi prostii
      nu se vinde nimic la extern cu 800 euro
      poate cu 50 euro si cel final vinde cu 800
      stiu si eu fabrici care lucreaza pentru branduri renumite

  5. Să mai aducă producțiile respective și în țările vestice