G4Media.ro

Protocol pentru Autostrada Timişoara-Belgrad, semnat de miniştrii Transporturilor din România şi Serbia…

Sursa foto: Pixabay

Protocol pentru Autostrada Timişoara-Belgrad, semnat de miniştrii Transporturilor din România şi Serbia / Tronsonul va avea 73 de kilometri de la Timişoara până la graniţă

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi Tomislav Momirović, ministrul Construcţiilor, Transporturilor şi Infrastructurii din Republica Serbia, au semnat, joi, la Timişoara, Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Serbia pentru stabilirea conexiunii Autostrăzii Timişoara-Moraviţa cu drumul de mare viteza Belgrad – Vatin. Noua autostradă va avea 73 de kilometri, iar licitaţia pentru execuţie ar putea începe în primăvara anului viitor, relatează News.ro.

Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că nu va fi un drum expres, aşa cum s-a intenţionat în trecut, ci o autostradă.

”Ştiu că în 2016 a mai fost o tentativă de a se semna un memorandum, în acea perioadă am fost preşedinte de Consiliu Judeţean şi a fost o şedinţă de guvern româno-sârb, la Timişoara, între prim ministrul nostru de la acea perioadă, Dacian Cioloş şi prim-ministrul sârb de la acea perioadă, preşedintele acual Alexandru Vukic. Din păcate, partea română, în acele vremuri, nu a considerat o prioritate acest proiect. L-am reluat. În acest moment ne aflămîn elaborarea studiului de fezabilitate. Mulţi dintre primari ştiu că au venit de la compania care face studiile geo şi vor veni în perioada următoare. Undeva în toamna acestui an vom termina Studiul de Fezabilitate. În primăvara anului viitor va fi lansată licitaţia pentru proiectare şi execuţie, ceea ce însemană că odată cu perioada în care se vor analiza ofertele, sper vara anului viitor să avem câştigătorii şi să se înceapă să se lucreze. Avem finanţare europeană, acest proiect face parte din masterplanul de transporturi al României, planul investiţional, aprobat la sfârşitul anului trecut, deci banii există, e finanţare europeană, lipsea acest memorandum dintre România şi Serbia astfel încât să avem autostradă şi nu drum expres”, a declarat Sorin Grindeanu.

Lungimea tronsonului de la Timişoara, la Moraviţa, până la ieşirea din ţară, va avea 73 de kilometri.

”Lungimea tronsonului de la Timişoara la Moraviţa este de 73 de kilometri. Sper ca odată cu desemnarea câştigătorilor lucrurile să meargă în linie dreaptă şi această autostradă să meargă rapid”, a mai declarat Grindeanu.

Ministrul sârb al Transporturilor, Tomislav Momirović, a menţionat importanţa legăturii între România şi Serbia, prin această autostradă.

”Îmi exprim bucuria şi mulţumirea că semnăm acest acord.La fel cum a precizat şi domnul Grindeanu, din 2016 există dorinţa de a semna acest protocol pentru a face legătura între Timişoara- Pancevo. Aş dori să mulţumesc Guvernului României pentru sprijinul acordat ţării noastre. De asemenea, mulţumim pentru sprijinul acordat în drumul nostru către Uniunea Europeană. Vă asigur că în guvernul Serbiei aveţi tot sprijinul şi dorinţa ca acest proiect să fie dus cât mai repede la finalizare”, a declarat Tomislav Momirović.

Momirović a subliniat că şi partea sârbă se bazează pe fondurile europene pentru construirea tronsonului de autostradă.

Potrivit proiectului, va exista un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia, acesta urmând să fie situate la aproximativ 1,5 kilometri faţă de cel existent de la Moraviţa

CNAIR şi Ministerul Transporturilor au semnat, încă din august 2019, contractul de finanţare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timişoara-Moraviţa„, pentru a obţine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totală a proiectului este de 14.693.042,97 lei şi este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuţia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitaţia pentru SF lansată în martie 2019 s-au înscris două asocieri care voiau să realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa, care ar urmă să lege România de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autorităţile de la Bucureşti l-au făcut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu ţară vecină.

Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA.

Viitoarea autostrada care ar urma să lege Timişoara de Pancevo (Serbia) asigură conexiunea rapidă cu capitala Serbiei, pentru că de la Pancevo până la Belgrad e drum cu două benzi de circulaţie pe sens, cu regim de autostradă.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

13 comentarii

  1. Drulă? Unde e Drulă? Se poate face ceva fără Drulă?

    • Pai deocamdata nu s-a FACUT nimic. Doar s-a semnat o hartie. Mai e mult pina departe….

    • :))
      De la pix pana la realitate e cale lungă.
      Deși suna bine, mă îndoiesc că se va realiza fiindcă Romania speră să folosească fonduri europene ca sursa de finanțare iar Serbia nu e in UE și nu au specificat daca au de unde sa plătească porțiunea lor de autostradă.

  2. Este o imensa prostie sa dezvolte legaturi de transport cu sclavii lui Putin! Noi trebuie sa ne conectam cu tarile UE!

    • Horthysmul sarb este la putere

    • @Geo, dacă te uiți atent pe harta Europei, observi ușor, că România e înconjurată, sau are graniță comună (spre Vest, cel puțin), DOAR cu țări care sunt sclavii lui Putin, adică Ungaria (care stă cu c.u.r.u îndreptat diect către p.l.a lui Putin) și Serbia, care nu e chiar atât de aservită lui Putin (spre deosebire de Ungaria, care e vai de ea), dar tot sclava Rusiei e.
      Deci ca sa ne conectăm la țările din Vest, trebuie întâi, să ne conectăm la aceste țări ruso-Putin sclave!

  3. Și cu ce conectezi o autostradă în est? Cu autostrada Bălți – Chișinău? În vest măcar se conectează cu cele din Ungaria și restul Europei. Există o continuitate, nu rămân cu capetele în câmp. Dar vor ajunge ele și în est la timpul lor.

  4. Grindeanu? I se mai spune copilu lu dracnea. El daia e ministru, sa semneze hârtii. Este exemplul de bănățean cu fruncea-n buric.

  5. Sârbii își vor termina porțiunea înaintea noastră și fără UE….Dar e ok: granita e aproape de Timisoara…

  6. Nu puteau să lipsească veșnicii cârcotași români, care se pricep la toate (politica, agricultură, fotbal, F16, UE, înot, autobahn, prezidenție, export, Putin, Biden, podul de la Brăila, etc etc). Și să comenteze negativ aceasta inițiativa buna, care face un pas înainte pentru dezvoltarea cît de cît a sistemului de autostrăzi din România. Vorba aceea: „Prosti, dar multi”.

    • Autostopistule, in loc sa tastezi , mai bine stateai cu degetul la…ia-ma nene ! Prapaditul de Grindeanu a fost si prim- ministru dupa initiativa guvernului Ciolos ! Cine l- a impiedicat sa faca autostrada ? Macar nu ne mai jigni, nu stiu daca esti din ” multi” , dar sigur esti din a doua grupa spusa de tine . Pe deasupra si needucat !

  7. Îmi pare rău, eu nu am văzut autostradă care să meargă! Cel puțin în Romanistan!

  8. 2025

    În 2 mai Grindeanu sughiță.
    L-așteaptă Ghiță la graniță.
    E gata să vină acasă,
    Că s-a prescris a lui pedeapsă!
    Dar autostrada nu e gata
    Pentru că asta e și basta!

    Copilu e dezamăgit,
    Crezuse că s-a rătăcit
    Și că i s-a stricat busola,
    Și-n loc să o ia spre Nord-Est
    El a ajuns în Crna Gora.