Home » Articole » Pro Infrastructură: Mitul vitezei chinezești, încă o dată spulberat în România pe Autostrada A0 / Devine o certitudine: lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025

Pro Infrastructură: Mitul vitezei chinezești, încă o dată spulberat în România pe Autostrada A0 / Devine o certitudine: lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025

Pro Infrastructură: Mitul vitezei chinezești, încă o dată spulberat în România pe Autostrada A0 / Devine o certitudine: lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025
Sursa foto: Facebook / Asociația Pro Infrastructură
Ascultă articolul

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025, deși a fost promis de oficialii CNAIR și cei ai Ministerului Transporturilor.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

”Mitul vitezei chinezești, încă o dată spulberat în România pe Autostrada A0. După isprava deloc măgulitoare de pe Centura Zalău, care nici acum nu este gata, se mai rupe o dată mitul mobilizării legendare chinezești. Deși vorbim de două companii diferite, China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) la București, respectiv Sinohydro la Zalău, ambele sunt controlate de mâna lungă a statului chinez care în 2021 a primit interzis la licitațiile din România și, prin urmare, nu are nicio motivație să-i dea bice în teren.

Așadar, devine practic o certitudine: lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în 2025, deși a fost promis de oficialii CNAIR și MT. Ritmul nu este nici pe departe suficient. Optimist, e posibilă deschiderea traficului cam într-un an de zile, dincolo de termenul contractual din februarie 2026. Dar în scenariul pesimist ajungem (mult) în vara 2026 dacă antreprenorul nu reușește o mobilizare bună„, scrie Pro Infrastructură pe pagina de Facebook.

”Progresul fizic ce poate fi observat de la o filmare la asta este (foarte) slab și constructorul își mută echipele dintr-o parte într-alta a șantierului, pe modelul brevetat de turcii de la Alsim Alarko și de grecii de la Aktor în apropiere, pe sectoarele sudice ale A0. Nu există fluență în etapele de execuție, unele puncte avansează apoi stagnează aparent inexplicabil. Hei rup, stop, reconfigurare traseu”, continuă asociația.

Contractul pentru cei 8,6 kilometri dintre DN3 (Pantelimon) și DN2 (Afumați) a fost semnat cu chinezii de la CCECC în 16.03.2023, are ordin de începere emis în 22.05.2023 și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție.

”Abia în 06.08.2024 s-a emis a doua autorizație de construire aferentă restului lotului, mai bine de 6 kilometri, anterior fiind autorizată doar zona nodului cu DN2. Așadar, termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026”, scrie asociația pe pagina de socializare.

Comentarii

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole