G4Media.ro

Peste 4 mii de profesori fac meditații în România, oficial. Suma declarată…

Peste 4 mii de profesori fac meditații în România, oficial. Suma declarată la Fisc în 2018 depășește 7 milioane euro

Piața meditațiilor fiscalizate este cel mai dezvoltată în Transilvania, unde sunt cei mai mulți profesori care își declară veniturile din meditații, peste 1.200, dar cu toate acestea, cei mai mulți bani de persoană au fost declarați în București, câte 17 mii de lei pe an, potrivit datelor obținute de Edupedu.ro de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

FOTO: freepik.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. E un fenomen care dezavantaheaza invatamantul, din orice unghi l-ai privi. Pe de o parte, programa de studiu este extrem de incarcata, clasele sunt suprapopulate, astfel incat un elev nu poate performa doar cu cu face profesorul la clasa (iau in considerare varianta in care profesorul vrea si stie sa-si onoreze profesia!). Ce ne facem, insa, cu profesorii care conditioneaza elevii sa vina la meditatii? La scolile bune, unde sunt elevi care doresc rezultate si mai bune, profesorii de romana, matematica si engleza au dezvoltat adevarate afaceri, dupa cum stie orice parinte! Trebuie sa anunti cu un an inainte ca sa prinzi loc intr-o grupa! Nu vreau sa-i bag pe toti in aceeasi oala! Unii fac ce trebuie, dar ce te faci cu cei care bombardeaza elevul la clasa cu note mici doar pentru a-l determina sa plateasca meditatii, iar la meditatie grupele sunt de 7-8 elevii sau chiar mai mult? E o afacere sau nu? Si, bineinteles, in detrimentul elevului! Trebuie sa se puna capat acestui santaj pe care-l practica unii profesori la clasa!

    • Unii profesori merg la scoala doar ca sa-si racoleze elevi pentru meditatii, tot asa acum unii medici merg la spitalele de stat doar ca sa-si racoleze pacienti pentru cabinetele particulare. Ar trebui ca si unii si altii sa declare serviciile particulare, cu liste nominale de beneficiari ( elevi sau pacienti), verificati la clasa/spital daca-si indeplinesc atributiile, astfel incat sa se justifice prestatiile platite suplimentar. Statul ar tebui ori sa interzică, ori sa verifice serios aceste situatii, deoarece e vorba de sistemul de invatamant, respectiv cel de sanatate, care se duc de râpă si din cauza acestor servicii paralele, platite cu bani multi de elevi sau pacienti. In invatamant, performantele elevilor, in cele mai multe cazuri, se fac pe banii parintilor, ci nu prin serviciile oferite de invatamantul de stat.

    • 1) Statul SUNT ei! Cine ai vrea sa opreasca masinaria de facut bani pentru profesori, sindicat si partid?

      2) 4.000 de antrenori cu 7.000.000 € venituri – si asta e doar varful icebergului!
      Ma si mir ca Ministerul de Finante a declarat valorile, caci practic asta echivaleaza cu recunoasterea falimentului sistemului de invatamant.

      3) Banuim, cu totii, ca banii din impozitul pe sumele respective se vor intoarce in invatamant, pentru ca, nu-i asa, „educabilul este in centrul sistemului de invatamant” (cum scrie prin hartiile alea ale lor de la minister si sindicat). 😈

      Toata tara e un mare Karaoke (inclusiv meditatiile date de profesorii respectivi, care (in 99% din cazuri, sa nu fiu prea viperin) nu ii invata cum sa gandeasca ci doar cum sa fotografieze tipuri de rezolvari ale unor probleme „care se dau”. 💡

      Ceea ce le alimenteaza afacerea antrenorilor, inchizand cercul, pentru ca notele conteaza, nu ceea ce stie elevul.
      Recte, in loc de examene pe bune, folosim evaluarile nationale (care sunt concepute pentru altceva), unde, din cauza ca trebuie sa treaca si cei din rural, la oras ia si cate un liceu intreg intre 9 si 10. Pai asa ceva e imposibil statistic in realitate. V-ar face Gauss curba fular si v-ar spanzura cu ea, mincinosilor! 🙂

  2. Elevul roman merge la scoala si este bagat in confuzie totala si apoi merge la meditatii ca sa inteleaga ce a vazut la scoala.

  3. Este foarte trist ce se intampla. Nu toti profesorii sunt totusi asa. Mai exista si oameni cu suflet bun printre ei chiar daca sint putini. Spre exemplu vedeti http://www.lectii-virtuale.ro. Gasiti gratuit o gramada de lucruri utile care de obicei se fac la meditatii. Or mai fi si alte site-uri bune dar eu pe asta il stiu.

  4. Toți zic de meditatii&profesor.
    Poate e un fenomen dar nu cred ca cei din urma sunt vinovați.
    Poate ca programa e stufoasă, poate nu sunt săli de clasa, manuale, condiții, bla..
    Dar elevul e chiar nevinovat?
    E Albă ca Zăpada?
    Câți invata singuri si performeaza?
    Foarte, foarte putini!
    Majoritatea părinților consideră ca daca isi trimit copilul la meditatie gata si rezultatele!
    Copii care stau toata ziua cu nasul in telefon, retele sociale nu mai au timp sa învețe singur si sa invete, sa performeze.
    Copi&peste a tot ce stie iar părintele care asteapta ca acesta sa invete il mai trimite si la meditatii ca sa nu i se reproseze vreodată ca nu s-a preocupat de soarta copilului.
    Unii copii au rezultate si merg si la olimpiadă si apoi si afara la studii pentru ca invata SINGURI si apoi se meditează pentru aprofundare.
    Dar sunt putin probabil sub 5 la % din total elevi.
    Mai trebuie vazut si suficienta din societate: părinții care nu prea cu cartea vor ca odraslele lor sa performeze.
    Si hai la meditat!
    Din rahat bici nu se face!

    • „Din rahat bici”…domnule, copiii nu sunt rahat. Un rahat mare de tot sunteți d-voastră. Dacă nu vă duce mintea să vă dați seama că un adult nu poate învinovăți în masă toți copiii din România, vă lipsesc lucruri pe care eu nu vi le pot nici da, nici explica. Și sincer, dacă v-aș cunoaște, pentru modul în care înțelegeți să vorbiți, cred că v-aș da niște picioare în fund.