G4Media.ro

Peste 10.000 de vehicule electrice au fost înmatriculate în România anul acesta,…

sursa foto: Pixabay

Peste 10.000 de vehicule electrice au fost înmatriculate în România anul acesta, mai mult decât ultimii doi ani cumulat

Pe parcursul anului 2022 au fost înmatriculate în România circa 10,140 vehicule electrice, mai mult decât în ultimii doi ani cumulat, potrivit unui studiu LEKTRI.CO.

În 2020 fuseseră înmatriculate circa 3.130 de vehicule electrice, iar anul trecut s-au depășit 6.800 de unități înscrise.

În total, parcul de vehicule electrice din România a trecut de 23.000 de unități, iar în luna noiembrie au fost înmatriculate 915 vehicule electrice.

„Sfârșitul lui 2022 vine cu o confirmare a tendinței observate pe parcursul ultimilor ani, aceea că vehiculele electrice sunt la mare căutare. Ne bucurăm să vedem că tot mai mulți români se îndreptă spre e-mobilitate și credem că trendul se va menține pe creștere, cu luni mai bune și mai puțin bune, în funcție de schimbările survenite în piață. Ne propunem să susținem în continuare această creștere printr-o infrastructură de încărcare corespunzătoare”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

Dacia Spring se menține, în continuare, în topul preferințelor românilor, înregistrând 459 de unități înmatriculate doar în noiembrie, cca. 50% din total. Pe locul al doilea în această lună revine VW E-UP, cu 59 de înmatriculări, urmat de Renault Megane E-TECH, cu 31 de unități înmatriculate, care, potrivit reprezentanților LEKTRI.CO, poate fi una dintre vedetele anului viitor. Segmentul high-end (unde sunt luate în considerare modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes – Benz și Porche) a înregistrat 77 de noi înmatriculări.

Schimbări în clasament – VW E-UP depășește Tesla Model 3

În topul general al parcului de VE, Dacia Spring își păstrează poziția cu cca 35% din total (8,092 unități), iar pe locul al doilea se regăsește Renault ZOE, cu 9,2% (2,123 unități) . Însă dacă până de curând Tesla Model 3 se afla pe podium, acest model a pierdut din avânt, iar VW E-UP, care se afla pe poziția a patra, a rămas în continuare la mare căutare, urcând pe locul al treila, cu un procentaj de 5,5% (1,265 unități).

Raportat la infrastructura de încărcare, dacă luăm în considerare doar încărcătoarele publice, fără restricții, cele mai utilizate sunt cele AC Type 2 și cele de tip fast-charger CCS/CHAdeMO. Potrivit portalului Plugshare, luna trecută a fost instalat punctul de încărcare cu numărul 3000 pe teritoriul României. În prezent, se regăsesc cca. 3,040 de încărcătoare publice, iar numărul locațiilor publice de încărcare a ajuns la 1,378.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Au romanii bani de aruncat pe fereastra. In plus pun si botu rapid la mega-vrajeluri.

    • Cum apar tot timpul sosoci pentru care vaxx-ul nu este bun, masina electrica polueaza mai mult. Voi nu prea ati fost pe la scoala. Lingeti icoane si va credeti evoluati!

  2. Buna comparatie!
    In 2020, in plina pandemie, cumpara lumea masini de rupea … 💡

  3. Si la stirea asta se supara hauristo-putinistii? Cu ce draq va afecteaza pe voi? Puteti circula in continuare cu „dizălu'” de 15 ani si catalizatorul vandut la fier vechi.
    Daca unii prefera o masina de mii de ori mai fiabila care are doar cateva piese in miscare fata de mii de piese la un motor cu ardere interna,se supara bajeții care se plimba mandrii prin oras invaluiti intr-un nor de fum negru si in zdranganit de table ruginite.

    • Electrica aia mai fiabilă (discutabil și asta), cel puțin până încep să cadă celulele din baterie și să-și diminueze capacitatea, costă dublu și e subvenționată de România datoare cu peste 11.000 de euro, mai mult decât oriunde.
      Și până să-și epuizeze autonomia plăpândă și greu de recuperat, consumă electricitate cu sursa undeva la 30-40% cărbune și gaz. Asta ca să fie ”mândrii” snobii care se lăfăie cu ele prin oraș.

    • Bateria este pe module, le poti inlocui.
      Daca ma tine 10 ani o baterie care ma costa 10k imi scot banii de 10 ori la cat combustibil si alte piese schimb (injectoare, revizii, discuri de frana…..)
      Sunt Tesla S care au deja 10 ani si merg bine mersi.
      O baterie pe care o incarci la 100% are 1000 de cicli, daca o incarcai la 80% ai 2000 de cicli.
      Nu vorbim de LiFier care are 3000 de cicli. Avand in vedere ca o incarci o data pe saptamana…
      la 60kw faci 300km, 2000 de incarcari inseamna 600k km… fa un calcul cat te costa benzina 600k km. Eficienta unei masini electrice este de 90%, o diesel maxim 40% benzina mai putin.
      Strugurii sunt acri @kap.

    • Dacă înlocuiești celule din baterie, e ca și cum schimbă altcineva distribuția sau bujiile.
      Deci fiabilitatea scade către celelalte, nu e motiv de laudă.
      Apoi să vorbim de capacitate, când s-a consumat un număr de cicluri (nu știu de unde scoateți ”cicli”) deja capacitatea de stocare scade, la unele tipuri de baterii și către 70%.

      Cu exploatarea vă mințiți singuri, 20 kWh reali consumați la 100 km înseamnă 45-50 lei (dacă încarci la stații rapide, altfel adormi lângă mașină la propriu) și există modele turbo pe benzină care parcurg 100km cu aproximativ 45 lei sau cu GPL cu 34 lei, la prețurile actuale.
      Costă la jumătate față de electrică, fără subvenție, merg mai ieftin, nu le scade drastic autonomia la temperaturi extreme (ca la electrică) și mai și reîncarci în 3 minute de pe toate drumurile, fără să-ți dai traseul peste cap după prize.
      Nu mai spun că dacă iei în calcul ambele rezervoare ale unei mașini cu GPL, poți din București să te dai jos la Viena fără realimentare, în timp ce alții ocolesc să stea la coadă la Lidl sau Kaufland pe traseu să-ncarce moca niște kWh.
      Oricine face un calcul economic elementar n-are ce discuta cu electrica, văd că e la modă pentru unii să laude deșănțat electricele și au impresia c-au descoperit apa caldă și mersul pe jos.

    • O masina de mii de ori mai fiabila … exact ce spuneam mai sus, nu mai puneti botu la vrajeluri, mai vorbim peste cativa ani de fiabilitate cand or sa umple site-urile de anunturi.

  4. Ar trebui sa nu ai voie la telefonul mobil ca te radiezi prea mult!

  5. Lasa-i amice, sunt teleghidati si spalati bine pe creierul electric ce trage stanga