G4Media.ro

Parlamentarii vor să schimbe regulile de circulație în sensul giratoriu / Din…

Sursa foto: Pixabay

Parlamentarii vor să schimbe regulile de circulație în sensul giratoriu / Din viitoarea definiție a unui sens giratoriu se va elimina ideea de intersecție

Un grup de parlamentari vor să modifice prevederile legate de circulația în sensul giratoriu pentru că, în opinia lor, acestea nu sunt suficient de clare, iar asta duce la interpretări diferite în cazul accidentelor auto petrecute acolo și la o practică neunitară legată de amenzile aplicate în aceste cazuri, relatează Radio We Sfântu Gheorge, care citează avocatnet.ro.

Modificările urmăresc clarificarea regulilor de circulaţie în sensul giratoriu şi sunt gândite astfel încât să pună capăt controverselor de interpretare legislativă.

În primul rând, proiectul de lege de la Senat, ce vizează, de fapt, modificarea Codului rutier, redefinește sensul giratoriu. Concret, potrivit textului viitoarei legi, un sens giratoriu reprezintă un drum principal cu sens unic şi traiectorie giratorie, care se intersectează succesiv cu drumuri secundare pe partea dreaptă.

Astfel, din viitoarea definiție a unui sens giratoriu se va elimina ideea, prezentă acum în Codul rutier, de intersecție. Mai exact, în Codul rutier se vorbește acum despre „intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu”.

Se dorește astfel introducerea, la circulația în sensul giratoriu, a obligațiilor existente în prezent la schimbarea benzilor de circulație.

La modul concret, conducătorul unui vehicul care execută o manevra de schimbare a direcției de mers, de ieșire dintr-un rând de vehicule staționate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulație sau de virare spre dreapta, ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp și să se asigure că o poate face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

”Concret, în cazului unui sens giratoriu cu mai multe benzi, participantul la trafic încadrat pe banda a doua, care doreşte să părăsească sensul giratoriu la a doua ieşire, trebuie să acorde prioritate vehiculelor încadrate pe banda întâi, deoarece aceste autovehicule se deplasează în cadrul sensului giratoriu”, se precizează în expunerea din motive ce însoțește proiectul de lege.

În plus, conducătorul unui vehicul trebuie să semnalizeze schimbarea direcției de mers pe întreaga durată a manevrei.

Nu în ultimul rând, pentru că se va renunța la a mai considera intersecție un sens giratoriu, se renunță la specificarea tipului de intersecție în care se încadrează un sens giratoriu: cu circulație nedirijată sau dirijată. În prezent, Codul rutier stabilește că în categoria intersecțiilor cu circulație dirijată sunt incluse și cele în care circulația se desfășoară în sens giratoriu.

Modificarea regulilor privind circulația în sensul giratoriu este necesară, potrivit inițiatorilor propunerii, deoarece „prevederile legale incidente în cazul circulaţiei în sens giratoriu sunt lipsite de claritatea necesară unor norme juridice (…), fiind susceptibile să dea naştere la numeroase interpretări din cauza cărora se produc accidente de circulaţie în sensurile giratorii şi sunt aplicate sancţiuni contravenţionale în mod neunitar, în funcţie de modul în care agentul constatator interpretează dispoziţiile legale în materia sensului giratoriu”.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

45 comentarii

  1. deci daca voi ati inteles acolo acel copy-paste din proiectului de lege, inseamna ca sunteti toti academicieni si experti al limbii romane

    • Redactia a acris fara sa inteleaga. 🙁

      Vezi articolul de pe fanatik din 13.10.2022

      „Mihai Botez menționează faptul că, pe rolul instanțelor de drept civil, au ajuns cazuri în care șoferi au contestat amenzile primite pentru că au ieșit din giratoriu pe la a doua ieșire, de pe banda a doua, iar judecătorul le-a dat dreptate. „Spre exemplu, una dintre hotărârile judecătoreşti pronunţate de Judecătoria Oradea statuează că în sensul giratoriu direcţia de deplasare este un cerc, deplasarea spre stânga cercului nu presupune nici schimbarea direcţiei de mers, nici efectuarea unui viraj la stânga”, se spune în expunere.”

    • Recompune link-ul:

      h tt ps: / / w w w .fanatik .r o / regulile-de-circulatie-in-sensul-giratoriu-ar-putea-fi-modificate-un-motiv-de-sanctionare-a-soferilor-va-fi-eliminat-20202607

    • @Chris: vezi ca referinta cuvintelor „in intelesul legii” nu corespunde intotdeauna cu cea din vorbirea curenta.

      Exemplul pe care il stii deja si tu: timpul necesar imbarcarii/debarcarii pasagerilor si a bagajelor lor nu se considera oprire. Chiar daca masina e oprita/imobilizata voluntar, in mod evident.

      Deci, mare grija la detalii …

  2. N-am inteles nimic…

  3. Io zic ca daca sensul giratoriu are mai multe benzi (doua-trei), in interiorul sensului va trebui sa respecti benzile, adica daca cel care vrea sa intre in sensul giratoriu, are o masina in sens, dar este pe banda din mijloc, de exemplu, tu poti sa intri pe banda exterioara libera. Cam asa am inteles io, da’, na, acu’ nu stiu daca e chiar asa. Iar cand vrei sa iesi, daca esti pe banda interioara, tre’ sa dai prioritate celor care sunt pe benzile exterioare s.a.m.d.

    • Daca esti pe banda dinspre centru si vrei sa iesi pe a doua iesire (per total sa mergi „drept”) iar cel de pe banda din exterior vrea sa se invarta in cerc de vreo trei ori (nu e ilegal, poate a ratat iesirea), tu te opresti sa-l lasi sa treaca pentru ca … ce?

      Aici e discutia: pentru ca schimbi banda sau ar trebui sa poti iesi fara sa opresti (caci altfel e practic imposibil sa te asiguri)?

      Daca toti cei de pe banda dinspre centru s-ar asigura corect/temeinic, s-ar circula chinuitor printr-un giratoriu, daca nu cumva s-ar bloca. Ori ideea giratoriului e sa fluidizeze circulatia.

    • pt ca asa e normal. asa e si in anglia, de exemplu. si e logic. daca stii ca iesi repede de acolo nu te duci pe banda de langa centru. simplu. daca ai gresit, dai semnal si acorzi prioritate. nu o sa se intample ca ala de pe exterior sa se invarta in cerc in fiecare caz pe care il vei intalni, hai sa nu aberam. iu vad cum masura asta micsoreaza fluiditatea. indiferent care din aia 2 dadea prioritate, unul tot dadea deci ideea de fluiditate micsorata e aceeasi.

    • @Andrei:
      1) confunzi acordarea de prioritate cu asigurarea la schimbarea benzii de circulatie. Adica vorbesti necalificat si discutia n-are cum sa inainteze. 🙁

      2) Confunzi teoreticul cu practicul. Problema a aparut din practica: judecatorul a considerat ca se poate iesi din giratoriu de pe banda dinspre centru fara a se considera ca manevra presupune schimbarea benzii. Aici este discutia!

    • @Sanitarul Nu sunt benzi în intersecție.
      Prin definiție, o intersecție reprezintă o reuniune a benzilor de circulație, așa că nu poți spune că ești pe banda X în intersecție. De pe ce stradă e banda X în intersecție? Unde începe și unde se termină?
      În intersecție, după cum se precizează implicit prin unele articole din legislația rutieră, există diferite traiectorii pe care trebuie să le urmezi OBLIGATORIU la parcurgerea intersecției.
      Marcajul de ghidare, iarăși definite de OUG / regulament, te obligă să le urmezi, însă nu reprezintă un marcaj specific delimitării benzilor.

    • @Ary: Intersectia reprezinta o reuniune (a benzilor) … aici m-ai cam pierdut. 🙂

      Da un citat din lege din care sa reiasca ca marcajele de ghidare aplicate in intersectiile de tip giratoriu nu pot delimita benzi. Mie nu mi se pare ca ar fi asa cum zici, dpdv teoretic, iar practic stiu intersectii de tip giratoriu, cu marcaje concentrice cu linie intrerupta.

      Pentru ca daca e asa cum sustii tu, atunci n-ai cum sa ajungi sa circuli, legal, urmand indicatiile marcajului de ghidaj format de cel mai mic cerc fata de centrul intersectiei de tip giratoriu (pentru ca tocmai ai incalcat marcajul de ghidare ca sa ajungi acolo, ai trecut peste cercul respectiv; deci ai incalcat legea, deci trebuie sa fii sanctionat).

      Sau cum iti inchipui tu ca ar fi un marcaj de ghidare care te-ar duce de pe o strada care intra in intersectie, direct in marcajul care formeaza cercul cel mai mic? Si ce ar intelege din marcajul respectiv cei care se invart, in intersectie, pe exteriorul ei?

    • discutiata inainteaza oricum, ca si masinile din giratoriu. in final nu e nicio diferenta ca mergi pe mai multe benzi in linie dreapta sau in cerc din punct de vedere practic. schimbi benzi, acorzi prioritate. nu scade deloc randamentul giratoriului.

  4. Giratoriile au fost inventate pentru a fluidifica circulatia. Exista 2 tipuri de giratorii: cu sau fara a avea prioritate la intrarea in giratoriu. Odata ce te afli intr-un giratoriu cu mai multe benzi de circulatie marcate la sol, se aplica codul rutier: prioritatea de dreapta (in giratoriu) fara de ceilalti participanti la traficul rutier.
    Extrem de simplu.

    • cum adica prioritatea de dreapta??? logic e sa fie prioritatea de schimbat banda, respectiv schimbi banda, acorzi prioritate.

    • @andrei:
      asa functioneaza tot vestul europei, deoarece aici a fost conceput giratoriul.
      Exemplu:
      -ajung la giratoriu, pentru a intra in giratoriu, am 2 variante: acord prioritate (panou+eventual marcaj la sol) sau am prioritate (lipsa panourilor)
      -sunt in giratoriu: nu am decat o singura si unica regula DACA giratoriul are mai multe benzi de circulatie: acord prioritate tuturor celor care circula in dreapta mea

      Se invata la scoala de soferi si este aplicat in absolut toate giratoriile din Vestul (si Centrul) Europei. S-a fluidificat circulatia in intersectii, se evita accidentele intersectiilor perpendiculare, se evita stopurile. Extrem de usor de tinut minte. Extrem de usor de aplicat. De aceea aproape nu exista accidente in giratorii.

    • @3v:
      „sunt in giratoriu: nu am decat o singura si unica regula DACA giratoriul are mai multe benzi de circulatie: acord prioritate tuturor celor care circula in dreapta mea”
      – Ceva nu e clar in felul in care te-ai exprimat. Probabil te-ai referit la faptul ca daca esti deja in giratoriu trebuie sa acorzi prioritate tuturor celor care circula in dreapta ta, DAR deja incadrati in sensul giratoriu, deci tu te afli pe banda a doua, acorzi prioritate celui de pe prima banda.
      ALTFEL se intelege ca daca esti pe prima banda deja incadrat in giratoriu va trebui sa acorzi prioritate de dreapta, adica si celor care vor sa intre in giratoriu.. Ceea ce nu este adevarat, pentru ca ar trebui ca de pe prima banda sa te poti invarti chiar si in cerc, pentru ca nu schimbi deloc banda.
      Daca te afli pe banda a doua si vrei sa treci pe banda dinspre exterior, adica prima banda, atunci da, semnalizezi si acorzi prioritate celui care este deja pe acea banda. Asa cum faci si la drum intins, cand vrei sa treci de pe o banda pe alta.

    • A, si inca ceva, daca esti incadrat pe prima banda in sensul giratoriu si vrei sa treci pe a doua banda va trebui sa acorzi prioritate celui din stanga ta, adica celui care este deja acolo pe a doua banda. Asta pentru ca si el are dreptul sa se invarta in cerc, pentru ca nu schimba banda. La fel, ca la drum drept, vrei sa schimbi banda, semnalizezi si acorzi prioritate celui care este deja acolo.

    • Lamuriri:
      In giratoriul CU MAI MULTE BENZI, prioritatea de dreapta, se accorda NUMAI daca intentionezi sa iesi din giratoriu. Daca doresti sa te invarti, esti liber sa o faci, se aplica legile de circulatie normale.

      @Corneliu
      Logic ca explicam pentru cei aflati DEJA in giratoriu. De aceea am scris „sunt in giratoriu”.
      Altfel, se aplica ceea ce am scris la punctul 1: accorzi sau nu prioritate celor care ajung in giratoriu, in functie de marcajele (panouri+marcaj la sol) aflate la intrarea in giratoriu.

      @Coco
      Bineinteles. Am omis sa sciu „cand intentionezi sa iesi din giratoriu”. Altfel, este o simple sosea cu regulile in viguare pe sosele.

      In Franta, exista ambele feluri de giratorii (cu mai multe sensuri)

      1° CU PRIORITATE la intrarea in giratoriu, unde se aplica 100% prioritatea de dreapta… IN LIPSA MARCAJELOR DE BENZI LA SOL. Daca exista marcaje la sol in giratoriu, se aplica legislatia de pe soselele cu minim 2 benzi. Exemplu cel mai bun, este giratoriul de la Nation sau Arc de Triomphe: 4 f mari bulevarde intra si 4 ies. Imens giratoriu, fara absolut nici un semn sau marcaj la sol. O singura regula, prioritatea de dreapta. Si… cam ZERO accidente, in ciuda traficului imens si a numeroaselor benzi de intrare/iesire.

      2° CU CEDAREA PRIORITATII la intrarea in giratoriu. Clar si aici, accorzi prioritate tuturor cand intri si celor din dreapta, cand iesi. In giratoriu (cu mai multe benzi) se circula ca pe sosele.

      Extrem de simplu.

    • eu cred ca nu realizezi ce sustii. deci daca sunt pe banda din dreapta si vreau sa ma duc in centru nu mai dau prioritate????
      tu realizezi ce ar insemna asta pentru un sofer? sa tina minte ca in acelasi giratoriu daca schimba banda spre stanga are prioritate si daca o schimba spre dreapta acorda???? unde pana mea ai vazut tu asemenea regula????????????

    • @andrei:
      Cat de bine ar fi daca ati si intelege ceea ce cititi. Incercati sa recititi cu voce tare, aveti 2 sanse sa intelegeti textul: vazul + auzul.

    • Domnilor, prioritatea de dreapta nu este absoluta, se refera exclusiv la intersectii de drumuri care altfel sunt egale ca marcaj -adica daca marcajul rutier nu specifica explicit prioritatea – pentru vehicule care sunt in situatia sa intre in acelasi timp in acea intersectie.
      Schimbarea directiei de mers, care inseamna in codul rutier si trecerea de pe o banda pe alta, implica pierderea prioritatii. Concret, ca sa treci de pe o banda pe alta trebuie sa te asiguri ca pe banda in care vrei sa te incadrezi nu este un alt vehicul care ar trebui sa faca o manevra ca sa evite coliziunea.
      Un caz particular, mentionat undeva in codul rutier este cand doua autovehicule aflate pe benzi diferite nealaturate ( de exemplu 1 si 3) intentioneaza sa treaca in acelasi timp pe o banda intermediara. Are prioritate vehiculul care trece de pe 3 pe 2, fata de cel care ar trece de pe 1 pe 2.
      Asta poate poate fi aplicat si in cazul unui sens giratoriu cu 3 inele.
      Dar daca esti pe 2 si vrei sa treci pe 1, exterior, nu poti decat sa pui semnal si sa astepti sa se elibereze banda, intre timp incetinesti. Daca ai incetinit prea tarziu mai faci o tura.

    • Fraților, nu știu cu cine ați făcut scoala de șoferi, dar se pare ca nu a fost cea mai bună alegere!
      @3V are cea mai bună explicație!
      Acum poate ca nu instructorii sunt de vina…
      Mai trebuie înțeles și în limba romana.
      Românește: vreau sa ies din sensul giratoriu, acord prioritate celui care circula în dreapta mea!
      Indiferent ca am sau nu marcaj. Punct.
      @sanitare, tov judecător are sofer personal 😉.
      PS. E cea mai simplă și utila modalitate de a fluidiza o INTERSECȚIE!
      Dar, na….

    • 3v
      La arcul de trumf este indicator de sens giratoriu? Daca nu e, se aplica reglementarile din intersectii dirijate – cu semafor, cu indicatoare de circulatie si peste toate, cu semnalele agentului de circulatie.
      La fel si la rondul de la Televiziune. Nu exista semnul rotund albastru….? NU E SENS GIRATORIU!

    • @Inapasevedeinvers

      Triunghiul alb cu margine rosie, cu latura jos si un cerc in interior, format din sageti, se pune la 50m inainte de intersectia giratorie. Triunghiul est obligatoriu (conventia de la Viena) Pentru a lasa sa treaca pietonii (daca exista o trecere de pietoni) E (triunghiul) avertizeaza, atata tot.

      Am explicat foarte clar ca in Franta, exista 2 (doua) feluri de intersectii giratorii (numele dat in codul rutier francez) Bineinteles ca au teren in mijloc (un cerc plin)
      1° cu cedeaza prioritatea la intrarea in giratoriu
      2° cu prioritate la intrarea in giratoriu.

      1° marea majoritate a intersectiilor giratorii
      -panou de cedeaza prioritatea la intrare
      -dungi inrerupte la sol, perpendiculare pe sensul de mers, la intrare
      In aceasta intersectie giratorie:
      – acorzi prioritatea lla intrare
      – ramai pe banda exterioara doar daca iesi la 1a iesire
      – daca schimbi banda SI daca benzile sunt marcate la sol, respecti codul rutier
      – mergi spre centru traversand benzile SI acordand prioritate celor din stanga
      – cand vrei sa iesi din intersectia giratorie, tu fiind pe banda >1, dai prioritate celor din dreapta ta

      2° numai la marile bulevarde cu 2 sensuri, cu cate 2-6 benzi de circulatie pe sens SI cate 3-5 bulevarde care intra in intersectia giratorie. In acest caz nu exista decat o singura regula, de la intrare pana la iesire si anume PRIORITATEA de DREAPTA.
      Am dat ca exemplus Nation si Arc de Triomphe, ptr ca intra 3 bulevarde dublu sens si ies 4 bulevarde dublu sens, dintre care 2 au cate 6 benzi pe sens si 1 are 4 benzi pe sens. Zero accidente.

      Repet, este extrem de simplu, nu exista accidente In ambele tipuri de intersectii giratorii.

  5. De ce sa repari ceva ce nu este stricat ? Acel judecător nu cunoaște legislația rutieră și exprimarea corecta. Parlamentarii ar intenționa să facă o românească. De parcă asta era problema importantă. Sunt ale probleme ce trebuiesc rezolvate în tara asta. Sensul giratoriu și rondul sunt intersecții cu o amenajare in mijlocul ei. Ce nu este bine?

  6. La modul concret, conducătorul unui vehicul care execută o manevra de schimbare a direcției de mers, de ieșire dintr-un rând de vehicule staționate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulație sau de virare spre dreapta, ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp și… ” Dragi parlamentari,cum vine asta, tui mama ei de treabă? Adicătelea am voie să merg cu spatele in sens giratoriu????? Vai de mama voastra de telectuali!!!

  7. O prostie mai mare nu se poate!!! O să blocheze toate sensurile giratorii. De ce trebuie să fie opus față de Europa? Nu copiază și ei legile lor?? Niște incompetenți

  8. Literalmente reinventează roata.

  9. Mare lucru. Nu conteaza la care iesire vrei sa parasesti giratoriu, vei sta pe prima banda daca sunt mai multe. Si asa simplificam orice giratoriu cu mai multe benzi la unul cu o singura banda.

  10. Conducatorii auto, in Romania actioneaza pe principiul ca drumul cel mai scurt intre doua puncte este linia dreapta. Asa ca, fie in curba fie in sens giratoriu, liniile de demarcatie sunt ignorate fara nicio problema (semnalizare? moft!)
    Cred ca asta se invata la scoala de soferi, fie si subliminal, pentru ca am vazut masini de scoala (instructor la volan) care fac asta aproape fara exceptie

  11. Acesti mari specialisti sunt toti economisti! Cu siguranta au legaturi stranse cu domeniul circulatiei rutiere, nu?

  12. O stupizenie fara functionalitate. Practic indiferent de numarul benzilor de circulatie toata lumea ar folosi banda din dreapta pentru fluenta, indiferent de iesirea pe care o alege. De ce as folosi banda din stinga, pentru ca la un moment dat va trebui sa opresc sa-i astept pe aia din banda unu. In marea majoritate a giratoriatoriilor aglomerate sau cu se mafor banda unu ar fi blocata, blocandu-i astfel si pe cei de pe celelalte benzi. Din contra, cred ca ar trebui interzisa in mod explicit varianta asta.

    • Asta e pur ipotetic. Majoritatea covarsitoare a soferilor nu iau curba pe exterior pentru ca vor sa scurteze drumul.
      Daca stai sa urmaresti o vreme ai sa vezi ca cei mai multi taie sensul giratoriu, nu se incadreaza pe vreo banda. Ba chiar se face coada pe banda din mijloc in timp ce banda din exterior ramane libera…

  13. E atât de simplu de rezolvat cum nu va puteți imagina!
    Doua benzi pe sens. Dacă vrei sa părăsești sensul pe oricare din ieșiri în afara de prima, preselectezi banda din interiorul lui și ieși pe oricare din ele respectand banda pe care și întrat. Dacă intri în giratoriu pe prima bandă, ești obligat să l părăsești la prima ieșire.
    GATA REZOLVAREA!!!!!

  14. Este un sens giratoriu cu doua benzi. Unul circulă pe lângă centrul giratoriului, iar eu intru din exterior. Atunci dacă apuc să intru cu viteză pe banda unu, înseamnă că pentru mine nu mai e cedează trecerea, pentru ca nu e nimeni pe banda unu. E o schimbare a idioților!!!

  15. „Bemve” cu semnalizare sau fără semnalizare ? Că și aici e o problemă: ‘geaba știu ceilalți din trafic ce au de făcut, dacă vine un „bemevist” care ține secret pentru toți ceilalți ce vrea să facă în giratoriu. Valabil pentru toți cei care au mașini fără semnalizare !

  16. O prostie. Fix pe dos. Ne scarpinam cu mana stanga la urechea dreapta.
    Cu legile propuse, poti sa faci si 15 benzi in giratoriu, toata lumea va forta incadrarea pe prima banda, chiar daca ies la 4-a iesire, iar prostii care nu au reusit sa se incadreze raman blocati in interior.
    In plus, este foarte greu sa ai vizibilitate in giratoriu pe partea dreapta. De cele mai multe ori, ala din dreapta iti este exact in unghiul mort. Nu il vezi nici in oglinda din dreapta, nici in retrovizoare, nici pe geam. Ai o vizibilitate mult mai buna pe partea stanga. Este logic sa ii lasi pe cei din interior sa iasa.
    Daca s-ar dori simplificarea circulatiei in giratoriu as da urmatoarele legi:
    1. Nu ai ce cauta pe prima banda decat daca iesi la prima iesire.
    2. Cei care ies din giratoriu au prioritate.
    3. Daca exista 2 benzi sau mai multe in giratoriu, si o singura banda de iesire, au prioritate cei din benzile superioare.

    • 1.- Si pe ce banda intri si stai pana poti schimba spre interior? Levitezi, sau cum ? Deci, pana ajungi din exterior spre banda corespunzatoare iesirii tale , se poate considera ca esti participant licit la trafic si nu are nimeni de ce sa te claxoneze.

  17. surse: REGULAMENT din 4 octombrie 2006, actualizat 2021, OUG nr. 195 din 12 decembrie 2002, actualizat 2021

    1. Sensul giratoriu este o INTERECȚIE DIRIJATĂ (OUG Articolul 55, litera b)
    2. Singura regulă de prioritate specifică sensului giratoriu, pe care legiuitorul a definit-o, se referă la acordarea priorității vehiculelor care CIRCULĂ DEJA ÎN SENS (REG Articolul 135, litera d, OUG Articolul 57, punctul 4)
    3. Se interzice oprirea în interiorul sensului giratoriu (REG Articolul 142, litera f)

    Asta-s toate paragrafele unde se găsește denumirea de „sens giratoriu” în legislația rutieră din România.

    În rest, se aplică aceleași reguli ca la o intersecție dirijată, subliniez OBLIGATIVITATEA respectării indicatoarelor sau / și a SĂGEȚILOR din zona de preselecție, iar în lipsa acestora legiuitorul definește, la Articolul 107, punctul 2, metodele de utilizare a intersecției, respectiv:
    – lângă bordură sau acostament, dreapta sau înainte
    – lângă axul drumului, stânga sau înainte
    (din REG Articolul 108 – 110)

    Conspectul nu imi apartine. Ideea este ca orice omulet din trafic sau parlament (cu p micut) ar trebui sa mai puna mana pe carte. Aaa… si judecatorii… stiu ei care 🙂

    • Excelenta sintetizarea legislativa. Plus ca oricine intra in sensul giratoriu acorda prioritate tuturor celor care sunt in giratoriu.

  18. Urmatoarea dezbatere din Shparlament : Teoria batzului ce chibrit !! Unde sa i se faca maciulia !??? Sia asa trece timpul – curg paraii – si ei se fac a muncii !!! Mai mare SCARBA !

  19. Poate spune cineva daca am voie sa intru in giratoriu pe banda 1 (cercul exterior) daca in acel moment , un alt auto se afla pe banda 2 aproape de punctul meu de intrare, si nu semnalizeaza intentia de a intra pe banda 1. Presupunem ca nu-l incurc prin intrarea mea, adica nu ma apropii de marcajul dintre banda 1 si 2.

  20. In sensul giratoriu un vehicul semnalizeaza fie stanga de cand a intrat, fie dreapta (in cazul in care iese pe urmatoarea iesire). Daca banda e libera nu exista problema de prioritate.