G4Media.ro

Numărul de super-yacht-uri construite a atins un record, cu superbogații care își…

foto: captură video REV OCEAN

Numărul de super-yacht-uri construite a atins un record, cu superbogații care își etalează averile post-pandemie – The Times

Peste 1.200 de super-yacht-uri sunt în construcție sau comandate în întreaga lume, în creștere cu aproape 25% față de anul trecut. Numărul de comenzi depășește recordul anterior de 1.008, care a fost stabilit în 2009, anul în care economia mondială și-a revenit după prăbușirea financiară din 2008, relatează cotidianul londonez The Times.

Noile cifre sunt dezvăluite în cea mai recentă ediție a Global Order Book, care urmează să fie publicată de Boat International luna viitoare. „Recordurile cad în industria super-yachturilor”, a spus Stewart Campbell, redactorul-șef al revistei. „Sectorul super-yacht-urilor mai mici a explodat, cu multe linii de produse vândute în următorii câțiva ani, dar există și un număr record de ambarcațiuni foarte mari în construcție, precum și de exploratori, ceea ce arată încă o dată că proprietarii de super-yacht-uri de astăzi devin mai aventuroși.”

Cel mai mare proiect în construcție este REV Ocean, care măsoară 182,9 m și va deveni cel mai mare yacht din lume când va fi livrat în 2024. Este construit de Kjell Inge Rokke, un miliardar norvegian, pentru cercetarea oceanelor și include un „ bazin lunar” prin care va coborî un submarin.

Există 27 de super-yacht-uri de peste 100 m în construcție, deși ambarcațiuni comparativ mai mici sunt forța motrice din spatele creșterii construcției. Peste 400 de comenzi incluse în cel mai recent Global Order Book sunt pentru proiecte cu lungimea cuprinsă între 24 m și 30 m, o creștere cu 30,5% față de anul trecut.

Comenzile între 30 m și 45 m au crescut cu 28%, în timp ce producția de iahturi de peste 45 m a crescut cu 10,5% de la an la an. Super-yacht-urile sunt clasificate drept nave de agrement dacă au o „lungime totală” de peste 24 m.

Numărul de ambarcațiuni cu vele construite a crescut și el, inclusiv construcția Proiectului Y721 de către Oceanco, constructorul olandez de ambarcațiuni.

Nava de 127 de metri ar fi fost comandată de Jeff Bezos, fondatorul Amazon, și va deveni cea mai mare barcă cu vele din lume când va fi livrată anul viitor.

Vânzările de super-yacht-uri second-hand au atins, de asemenea, niveluri record. „A fost un an record pentru piața second-hand, cu peste 600 de super-yacht-uri vândute de casele de brokeraj în 2021, ceea ce este cu mult peste recordul anterior” a declarat Campbell.

Cele vândute recent includ yacht-ul multi-cocă asimetric, Asean Lady, care este deținut de Vincent Tan, miliardarul proprietar malaiezian al Cardiff City FC. Ambarcațiunea de 88 de metri are o carenă care este proiectată să semene cu un proa, o canoe din bambus folosită de indigenii din Pacificul de Sud și este la vânzare pentru 30,5 milioane de euro.

Italia are cele mai multe comenzi, cu 523 de yachturi. Marea Britanie este pe locul cinci printre constructorii de ambarcațiuni cu 81 de super-yacht-uri în producție, cu o medie de 28,2 m. (foto: captură video REV OCEAN)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Petru… traduceai mai bine.
    „Sectorul super-yacht-urilor mai mic”… nu suna din coada? Poate ai fi putut spune „sectorul redus al ….” si terminai.
    Cit despre „bazin lunar”… intreaba niste specialisti. Mai bine lasai „moonpool”, asta este termenul in engleza. Dupa stiinta mea, nu are echivalent in romana. Poate ai putea spune „deschidere in partea submersa a navei” (ca sa nu spun „fundul navei”).
    Spune „multi-carena”, nu „multi-coca”, mai ales ca in aceeasi fraza te referi la carena.

  2. Chestia din titlu cu „superbogații care își etalează averile post-pandemie” nu apare în articol. Dar este grăitoare pentru o mentalitate – probabil a redacției…