G4Media.ro

Noua politică tarifară pe transportul în comun din București intră în vigoare…

Sursa foto: InquamPhotos / Octav Ganea

Noua politică tarifară pe transportul în comun din București intră în vigoare duminică: Prețul unui bilet va fi de 3 lei, față de 1, 3 cât costă acum / Biletele vor fi valabile 90 de minute pe toate liniile de suprafață

STB SA şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) au semnat joi, 29 iulie, contractul de delegare de gestiune pentru serviciul de transport public de călători pe o perioadă de 10 ani, potrivit unui comunicat remis, vineri, Agerpres.

Astfel, de la 1 august, va fi aplicată o nouă politică tarifară, iar vechile bilete cumpărate pentru transportul public din Bucureşti şi Ilfov vor fi convertite automat, conform noii oferte de mobilitate.

Validatoarele care funcţionează pe vehiculele tuturor celor patru operatori de transport din zona metropolitană, integrate prin Sistemul Automat de Taxare aflat în proprietatea STB SA, vor recunoaşte atât vechile titluri de călătorie, cât şi noile bilete integrate în sistem.

De exemplu, titlurile de 1,30 lei vor fi validate şi recunoscute de către Sistemul Automat de Taxare (SAT) ca fiind bilete de 3 lei (valabile 90 de minute pe toate liniile de suprafaţă).

Noua politică tarifară a transportului în comun de suprafaţă din regiunea Bucureşti-Ilfov, corelată cu cea a Metrorex, va fi aplicată de la 1 august.

Abonamentele existente, din vechea ofertă, cum sunt cel de o zi, cel de şapte zile sau cel de 15 zile, vor fi recunoscute şi convertite la abonamentul actualizat din noua ofertă tarifară, pentru aceeaşi perioadă de timp pentru care a fost achiziţionat. Toate titlurile vechi de călătorie, cu excepţia abonamentelor pe o linie şi pe două linii, vor fi recunoscute şi vor fi valabile inclusiv pe liniile regionale.

De exemplu, dacă un călător are un abonament urban de 72 de ore, la validarea acestuia după data de 1 august, el va beneficia de transport în cele 72 de ore, inclusiv pe liniile regionale sau expres, ceea ce vechiul abonament nu îi permitea. Singurele titluri care vor rămâne valabile exact în forma în care au fost achiziţionate vor fi abonamentele pe o linie şi cele pe două linii.

Sistemul de comunicare între SAT şi sistemul de validare a călătoriilor de la metrou permite călătorilor să utilizeze un singur bilet sau abonament atât pe vehiculele de suprafaţă, cât şi la metrou, în intervalul de timp pentru care a fost achiziţionat.

Călătorii trebuie să urmărească momentul când expiră termenul pentru care au fost achiziţionate biletele iar pentru a continua deplasarea, să valideze din nou sau să cumpere un nou bilet. Toate tipurile de bilete sau abonamente care se regăsesc în noua ofertă tarifară vor putea fi încărcate pe cardul activ.

În toate vehiculele vor fi afişate informaţii despre noua ofertă tarifară, dar şi despre felul cum pot fi cumpărate biletele sau abonamentele, respectiv de la centrele de vânzare, prin SMS sau prin intermediul aplicaţiei mobile 24Pay sau plata direct la validator cu cardul bancar contactless (posibilă în prezent la toate autobuzele noi Otokar şi Mercedes Hybrid, dar şi pe tramvaiele liniei 41 şi 1/10, cu intenţia de extindere la toate vehiculele).

Totodată, pentru cei care au un cont deschis, poate fi utilizată reîncărcarea online a cardului (accesând site-ul online.stbsa.ro). STB SA va afişa în vehicule şi la centrele de vânzare toate informaţiile de care călătorii au nevoie pentru a se familiariza cu noua ofertă tarifară.

Pentru a evita confuziile şi neclarităţile, în toată luna august, echipele de control ale STB SA vor desfăşura activităţi de informare şi îndrumare, acordând asistenţă călătorilor atât pentru utilizarea noilor bilete, cât şi referitor la felul în care trebuie utilizate cele cumpărate anterior. Totodată, informaţiile despre noua ofertă tarifară vor fi disponibile şi prin intermediul aplicaţiei InfoTB.

„Toate aceste eforturi sunt doar o componentă dintr-un proiect mult mai amplu al conducerii STB SA, de creştere a calităţii serviciilor oferite călătorilor, proiect care include printre altele sporirea în regim de urgenţă a parcului de vehicule dotate cu aer condiţionat şi înnoirea parcului circulant existent prin eliminarea treptată a autobuzelor cu normă de poluare Euro 3.

Acum, la peste 100 de ani de existenţă, STB SA îşi propune şi va reuşi să înlăture carenţele trecutului, devenind o companie dinamică, modernă, apropiată de călător, ai cărei salariaţi depun eforturi pentru a aduce servicii de calitate, la nivel european. Aşteptăm de la călători sugestii şi propuneri de îmbunătăţire a serviciilor, dar în acelaşi timp să respecte şi eforturile noastre. Consider că de fiecare dintre noi depinde în ce condiţii călătorim”, conchide Adrian Criţ, directorul general al STB SA.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Va mai trebuie usr + pnl, ce, ați crezut ca o sa aducă prosperitate. Era de așteptat, ca după o pauza de vre, o 9 ani de guvernare , o sa sara ca lăcustele sa, și indese buzunarele propi lăsând în urma lor lozinci populiste, care sa tine de foame plebei care a ales aceste cozi de topor

  2. La cat se sta in trafic in Bucuresti, iti trebuie doua bilete doar ca sa ajungi de la un capat de linie la altul

    • Nu mai tine discursul pentru pomanagii. De ce sa nu plătească bucureștenii atât cât face? Ca să ia și ciuma roșie ceva prin tentaculele sale mafiote?

    • Vezi ca STB are aplicatie online pentru mobil sa stii in cat timp ajunge căruța in stație.
      Nu e perfect, dar cred ca e bine.
      Bucuresti nu e Paris, de obicei nu mergi mai mult de 30 min ca sa ajungi unde ai nevoie…

    • In strainatate vine transportul in comun din minut in minut sau la maximum 2 minute. Iar in multe tari este incurajat de ani de zile mersul cu transportul in comun de ani de zile pentru a evita aglomeratia din trafic si poluarea. Si nu se compara veniturile strainilor si nivelul de trai cu scumpetea de aici din Romania! Pretul este nejustificat pentru cat de mult lasa de dorit transportul in comun din Bucuresti!

  3. Așa știe Plicușor Ban să fluidizeze traficul din București și anume scumpind cu 130% o calatorie cu transportul în comun. Fraier este de nu taxează și mersul pe jos, păi strici domnule asfaltul mergând pe jos, mai ales dacă ai peste 100 de kg sau ai talpa grea. Propun ca mersul pe jos să fie taxat în funcție de cât purtăm la încălțăminte și cate kg avem. Gaseste domnul profesor o formulă profitabilă, că doar a fost olimpic la matematică.

    • Dar ghici ce…..dacă ești jignit pentru că nu mai primești pomana aia de bilet la 1.3 Ron, ești liber să mergi pe jos sau să stai o ora în trafic în propriul cazan.

  4. STB (sub diferite nume), 100 de ani de penibilitate, indiferent de puterea politica!
    In sfarsit a facut si nimicusor ceva! Chiar daca nu e ceva bun!

  5. De data asta sunt de acord cu Nimikusor, tariful de pana acum era o pomana pesedista.

    • Ai dreptate Gigi și când mă gandesc că în alte state civilizate, transportul în comun este gratuit…dar asta e, probabil și în acele state tot pesediștii pomanagii sunt la guvernare. Ești prost băi baiatule, asta este o certitudine. A „strans” Tăpălagă pe acest site toți idioții, toate scursurile societății, toți imbecilii și toți frustrării.

    • @eugen,

      :)))
      Ia zi in ce tari civilizate ai fost tu bai saracule.
      Transport public gratuit :)))
      Văi de steaua ta – nimic nu e gratis pe lumea asta. Daca e transport public și biletului e prea ieftin (sau gratis cum zici tu) înseamnă că e subvenționat de primărie, deci platit de toată lumea, inclusiv cea care nu folosește transportul in comun.

      Dar na, ce sa înțelegi tu, la cat carmol ai băut.

  6. Unde este transportul in comun gratuit? Sigur nu in Londra Viena Berlin Barcelona Porto. In toate aceste orașe e mult mai scump de 3 RON.
    Da niște exemple unde este gratuit

  7. penelistii si pluseristii urasc romanii simpli si ar face orice sa-i pedepseasca prin toate mijloacele pentru ca in capul lor sec ei cred ca romanii simpli voteaza oricum cu ceilalti asa ca trebuie umiliti, tabaciti, suprataxati, furati, alungati din tara prin orice mijloace!

    • Văi de steaua ta.

    • Nicusor a zis clar de la inceput ce buget e necesar pentru ca Bucurestiul sa se poata dezvolta. Bugetul cerut nefiind aprobat, incearca sa stranga cum poate banii, in loc sa abandoneze Bucurestiul sortii pe care si-o cere singur. Intra si Bucurestiul in randul oraselor civilizate, in loc sa mearga pe pomeni populiste, fara discernamant si nesustenabile.

  8. Ati votat ca imbecilii si acum platiti ca prostii.Ahahahahahahahahhaaaa !!!

  9. Având în vedere că toți controlorii STB sunt niste analfabeți cu maxim 10 clase, puși doar pe spaga și scandal sigur vor face treabă. Și eu sunt curioasa de 2 lucru? Cu ce drept vin să te controleze și să îți de-a amendă daca nu ai validat? Câți călători au semnat GDPR-UL? Nu cumva sunt in ilegalitate? Nu cumva comit un abuz? Răspunsul este că na da. Comit și o ilegalitate și un abuz deoarece ptr a te putea controla și mai ales sa-ti de-a amendă ar trebui sa fie însoțiți de un echipaj de poliție, singurii îndreptățiți să îți ceară documentele la control. Și ar trebui sa mai spunem că pretenții STB-ul ptr plata călătoriei o are, însă în tramvaie și autobuze te sufoci de căldură pentru că aerul condiționat nu funcționează, iar în mijloacele de transport mizerie tronează ca la ea acasă. Rușine să vă fie.