Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Companiile mici și mijlocii (IMM-urile) din România au un nivel de 69,1% în ceea ce privește competențele digitale de bază, media UE fiind de 72,91%. Decalajul s-a mai redus de la an la an cu 14,7%, însă companiile românești sunt în continuare reticente în a integra noi tehnologii, cum ar fi inteligența artificială (IA), cloud și analiza datelor în activitățile lor, potrivit raportului Digital Decade Country 2025 – Romania, realizat de Comisia Europeană.
Ecosistemul de start-up-uri este afectat de probleme care influențează antreprenoriatul în România, precum accesul la finanțare și capitalul de risc. În general, IMM-urile din România par dornice să adopte soluții și tehnologii digitale în activitățile lor, dar se confruntă frecvent cu constrângeri precum accesul la finanțare sau proceduri considerate prea birocratice. Persistă nevoia de îmbunătățire în ceea ce privește implicarea digitală avansată.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) derulează un program de formare pentru nouă tehnologii emergente și avansate, adresat IMM-urilor românești interesate, cu o finanțare totală disponibilă de 36 milioane de euro prin PNRR și cu un supliment de 6,8 milioane de euro reprezentând TVA neeligibil.
Citește integral pe economedia.ro