G4Media.ro

Nicuşor Dan: Dacă noi am fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele…

Sursa foto: Pexels

Nicuşor Dan: Dacă noi am fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele 600 de şcoli din Bucureşti costul pe care l-am fi avut de suportat ar fi fost undeva la 700 de milioane de lei. Nu este o soluţie

Nicuşor Dan a afirmat că în cazul în care Primăria Capitalei ar fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele 600 de şcoli din Bucureşti, atunci costul ar fi fost de 700 milioane lei, cam 20% din bugetul pe care îl primeşte municipalitatea de la stat. „Nu este o soluţie, îmi pare rău s-o spun. Soluţia pentru Bucureşti este ca prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare, ADI Bucureşti-Ilfov, să optimizăm circulaţia transportului public, şi este extrem, extrem de mult de făcut aici”, a adăugat edilul, citat de News.ro.

„Bun, haideţi să lămurim şi chestiunea asta cu autobuzele şcolare. Repet ce am spus: a fost o măsură absolut populistă, autobuzele şcolare au deservit 6 şcoli din cele 600 pe care le are Bucureştiul şi costul, costul pe călătorie pe elev a fost de 80 de lei. Deci un elev care a folosit autobuzul şcolar a costat Municipalitatea 80 de lei. Dacă noi am fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele 600 de şcoli din Bucureşti costul pe care l-am fi avut de suportat ar fi fost undeva la 700 de milioane de lei, adică cam 20% din bugetul pe care îl primeşte Municipiul Bucureşti de la stat. Nu este o soluţie, îmi pare rău s-o spun. Bineînţeles că dacă resursele ar fi nelimitate ar fi o soluţie, dar aşa nu este o soluţie. Inclusiv la acele şcoli unde s-a introdus acest serviciu au fost undeva la… rata de ocupare a autobuzelor a fost undeva la 15%, din păcate nu se poate susţine financiar”, a declarat Nicuşor Dan, întrebat dacă are în vedere reintroducerea autobuzelor şcolare, în contextul în care luni, la deschiderea şcolilor a fost haos în trafic.

Referitor la cazurile din Cluj şi Iaşi, primarul general a explicat că în Cluj e vorba despre 10 vehicule care aduc copiii din periferie către centru, pentru că aşa s-a dezvoltat oraşul.

„Staţi, dacă vreţi putem să discutăm de fiecare dintre ele. În Cluj vorbim de 10 vehicule care aduc copii din periferie către centru, pentru că aşa s-a dezvoltat Clujul şi există şcoli care nu au o densitate mare în jurul lor şi de oameni, deci de copii şi sunt oameni şi copii mai mulţi în periferite şi atunci e nevoie să aduci cu nişte trasee speciale, dar vorbim de 10 autobuze, atenţie, asta e tot ce a făcut Clujul, iar Iaşiul nu a făcut altceva decât să împartă în orele de dimineaţă autobuzele între autobuze pentru copii şi autobuze pentru restul lumii, asta e ce s-a întâmplat”, a completat Dan.

El a mai explicat că soluţia pentru Bucureşti este ca prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare, ADI Bucureşti-Ilfov, să fie optimizată circulaţia transportului public.

„Este extrem, extrem de mult de făcut aici. Adică să existe un număr mai mare de maşini la ora la care este nevoie de ele, să nu mai vedem autobuze care merg goale, pentru că ştie toată lumea că nu deservesc pe nimeni, deci o să optimizăm şi o să vedeţi că o să meargă”, a mai spus edilul general.

Sursa: News.ro

Citește și

Primăria Cluj a cumpărat 10 noi autobuze pentru transportul elevilor odată cu reînceperea școlii în format fizic, în Iași sunt linii speciale, Bucureștiul a desființat proiectul-pilot pentru 6 școli

Proiect: În localităţile cu peste 50.000 de locuitori să se organizeze curse exclusiv pentru transportul elevilor

Primăria Craiova începe un program pilot pentru transportul elevilor / Olguța Vasilescu: Programul Transport școlar pentru toate unitățile de învățământ va fi aplicat pe fonduri europene

Sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Vorbim despre ameliorare defecte, adica nevoia de transport al copiilor la scoala care este departe.
    Despre rezolvarea cauzei principale, adica de ce sunt nevoiti copiii sa fie nevoiti sa mearga cu mijloc de transport pana la scoala si nu pe jos nu vorbim ? Ca nu merg la scoala cea mai apropiata geografic, pentru ca nu este „scoala buna”? Adica este o calitate inegala a actului educational in scolile dintr-o capitala europeana? Cand toate ar trebui sa fie la fel de bune, si nu in sens peiorativ ?

    • Dupa cum bine stim, dar ne facem ca nu stim! 💡

      Impartul e gol demult, na mai lasa si dâre in urmă ….

  2. Ba Nicusoare, ai dat afara taietorii de frunze din primarie? ai dat afara rudele si pilele super bine platite? Ai oprit investitile fara sens la suprapret cu firmele de casa? Ai denuntat si incercat macar sa opresti in instanta contractele facute la suprapret?

    A gasit ma si asta problema, nu sunt bani la primarie ca se dau prea multi pe autobuze pt copii. Aia era. Bine ma Nicusor, bravo! Apropo, bafta cu alea nspe mii de masini in plus in trafic, alea cu parinti care isi duc copii la scoala, acum ca nu mai au bus. Sa nu iti faci iluzii ca isi trimite cineva pruncu de 9-10 ani a scoala cu transportu public jegos, aglomerat si periculos din Bucuresti.

    In alte tari (si chiar in alte orase din Romania) se merge in directia inversa.Busul scolar are grija ca pruncul tau sa ajunga si sa se intoarca in siguranta acasa si te face si pe tine sa te gandesti daca iei masina sau busul spre lucru.

  3. hai Nicusor ca poti azi 10 maine 10 nu te lasa in fata Olgutei de la Craiova ca doar nu e ea mai barbat si mai desteapta 🙂
    E usor sa dai din gura si sa invetezi procese dar cand vine randu sa lasi ceva facut de mana ta e greu ca e orasu mare… poate te muti la sat daca atat poti.
    Fonduri europene ai ceva in plan?
    Baga si tu la digitalizare 350 de autobuze ca sunt si pnl si usr tovarasi de drum si vezi cum i pacaliti pe bruxelezi sa va dea moneiu.
    Ce nu poti face obligatiuni special dedicate pentru investit in autobuzele copilasilor?
    Daca nu repari cu mana ta termoficarea tu de fapt ce faci acum?

  4. Super calcul: autobuzele merg doar cu incarcare 15% asa ca evident costul pe persoana este ridicat. Nicusor l-a inmultit cu toti elevii si i-a dat un super pret. De parca in varianta ca ar merge toti elevii cu autobuzul, costul per persoana ar ramane acelasi.

  5. Dacă se construiesc școli și spitale la periferia orașului unde sa aiba acces și cei care locuiesc în oraș și cei care vin din periferie este greu sa o gândesti. În Canada proiectul de urbanism se face dupa ce au stabilit unde este scoala spitalul primăria pompieri.
    Nicule e greu sa construiești este usor sa spui ca nu se poate !

  6. Daca rezolvi cum ai facut-o si cu termoficarea atunci e clar , cum spunea Stefan Bănică Jr le rezolvi in somn maestre !