G4Media.ro

Primăria Cluj a cumpărat 10 noi autobuze pentru transportul elevilor odată cu…

Primăria Cluj a cumpărat 10 noi autobuze pentru transportul elevilor odată cu reînceperea școlii în format fizic, în Iași sunt linii speciale, Bucureștiul a desființat proiectul-pilot pentru 6 școli

Programul Autobuze școlare revine în municipiul Cluj de astăzi, odată cu reînceperea cursurilor în clase, scrie Actual de Cluj, iar primarul Emil Boc anunță că municipalitatea a cumpăart zece autobuze noi pentru transportul elevilor.

Accesul elevilor se va face doar pe ușa din față, zonă în care au fost instalate dispensere pentru dezinfectant. Polițiștii locali vor asista copiii la urcare/coborâre în/din autobuze și la trecerea străzii, după care aceștia sunt preluați de profesori. În toate mijloacele de transport va fi obligatorie purtarea măștii de protecție.

Elevii sunt preluați din cartierele orașelor pentru a fi aduși la școală. Cele 14 trasee pentru transportul elevilor pot fi consultate în detaliu la acest link: http://ctpcj.ro/index.php/ro/orare-linii/transport-elevi

„Autobuzele achiziționate corespund tuturor normelor europene în domeniu, pentru a oferi elevilor clujeni cele mai bune condiții de transport. 2 vor intra în circulație de luni, iar restul vor intra pe trasee pe parcurs, după finalizarea procedurilor legale necesare. Poliția Locală va asigura în continuare prezența a cel puțin unui polițist local în fiecare autobuz școlar, pentru ca elevii să se deplaseze la școală în deplină siguranță”, a scris primarul Boc pe contul de Facebook. (Foto: Primăria Cluj)

Transport special pentru elevi și în Iași

Și în alt mare oraș, Iași, primăria a prevăzut un transport special pentru elevi odată cu reluarea cursurilor.

Astfel, elevii ieșeni vor putea ajunge la școală cu autobuzele și tramvaiele speciale puse lor la dispoziție. Autobuzele și tramvaiele respective vor circula doar în intervalul orar 07:00 – 08:00 și atunci când elevii vor ieși de la cursuri. Se va stabili al doilea interval orar în funcție de programul acestora, scrie Ziarul de Iași.

Primăria București a desființat liniile speciale

Primăria București a desființat liniile speciale care transportau elevii din 6 școli, un proiect-pilot inițiat de fostul primar, Gabriela Firea. Nicușor Dan a susținut că proiectul era destinat doar elevilor din 6 școli din cele 600 ale Capitalei și, în raport cu numărul de beneficiari, genera costuri foarte mari, de 564.000 lei + TVA în fiecare lună.

Dan a explicat că erau folosite 16 linii de transport și a catalogat proiectul fostului primar drept ”măsură populistă”, în condițiile în care toți elevii beneficiază de transport în comun gratuit pe toate liniile din București.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

22 comentarii

  1. Adica si Iasiul sta mai bine ca noi… la gramada tovarasi, clasa muncitoare si cutezatorii merg impreuna spre faurirea telului neomarxist!

    • Iasiul e cat un cartier al Bucurestiului

    • Nu stiam ca un cartier din bucuresti are 400 000 de locuitori 🙂

    • @Cetatean

      Sunt acri strugurii pentru @Seb și @Crop, cum sa fie dom’le unele orașe din „provincie” peste „capitala” la vreun aspect legat de calitatea vieții?! Așa ceva nu exista!

    • Iasi e cat cartierul Militari din Bucuresti

    • Poate sunt eu din provincie dar pe siteul primariei sect 6 este scris ca tot sectorul are 350 000 de locuitori deci … nu mai vindeti gogosi de dambovita

    • Iar pe site-ul primariei Iasi este scris 359.843 (1 iulie 2015), respectiv 305.978 (indecis). Va garantez ca multi Ieseni s-au mutat in Bucuresti din 2015 pana acum, si fara sa isi modifice domiciliul din buletin. Adica multi moldoveni din Iasi sunt neoficial Bucuresteni.

    • O masina din trei parcate in sectorul 6 nu are numar de Bucuresti. Oare cate or avea numar de Iasi? Si cati dintre proprietarii lor buletin de Bucuresti?

    • Iar incepem cu argumentul ca celelalte orase sunt cat un sector al Bucurestiului? Pai de ce nu ia Bucurestiul 70 de microbuze, daca aia au luat 10? Ca au si bugetul pe masura.

  2. Daca in Romania legislatia permite inscrierea copiilor NUMAI la scoala din proximitate,de cartier, la ce sunt necesare autobuzele ? Cum se justifica legal ,cheltuiala ?

    • In Cluj Napoca sunt multe scoli si licee in centru vechi si zona semicentrala… problema e ca NU sunt blocuri si prea multi locuitori pe acolo… Sunt multe cartiere arondate la aceste scoli si licee cu distante de 3/4/5km….. deci e cam nevoie…

  3. În curând Nicu sordan va introduce trenurile metropolitane. Capitala va fi traversata de opt linii de mare viteza. Sordane nu am uitat harta aia a ta cu care te plimbări pe la televiziuni, patru ani acu trec. Pana acum am bifat în dreptul tău doar „salvarea unei case de la demolare”

  4. Nu o sa faca nimic Nicușor.

  5. Hahaha ce securisme. 6 scoli cu plozi de demnitari aveau transport gratis la pret de 10 ori mai mare, prestat de Pandele. Bai Hotnews, Firea tre sa seduca la PUSCARIE

  6. Pentru o scoala de cartier, autobuzul ala nu are nici o logica. Poate pentru primariile care au data autorizatii de construire pentru noi cartiere fara scoli?..

  7. Dl. Florin Marinescu, mai cu spirit critic, daca se poate…

    1) In Bucuresti, toti copiii de scoala generala, locuiesc la 2 pasi de scoala, conform declaratiilor si resedintelor din acte ale parintilor!
    Ce ati vrea, autobuze care sa-i traveseze strada din fata scolii?!
    Adica, cand ne convine, ne facem ca nu vedem minciuna si coruptia cu vizele de resedinta la inscrierea copiilor la scoala iar mai apoi, cand nu ne mai convine, brusc ne plesneste realitatea peste ochi?!? E jenant, trebuie s-o recunoasteti chiar si dvs.

    2) V-ati uitat peste traseele autobuzelor destinate elevilor din Bucuresti si aveti vreo idee cam cati elevi le-au folosit, in medie zilnica, pe fiecare dintre ele? Mergeau goale! Investigati, daca face parte din profilul dvs. jurnalistic.

    Nu va mai zic sa cercetati studiul pe baza caruia s-au introdus acele linii de autobuz scolare – sa vedeti minciuna in toata splendoarea, pentru ca ar fi ca un studiu de master pentru dvs.si poate e prea mult.

    Are Nicusor alte bube, i le contorizez si eu – dar asta clar nu e una dintre ele!

    • G4Media mi se pare cea mai ok publicatie. Din pacate insa mai da si rateuri ca articolul asta. Nu face decat sa indeparteze cititorii de buna credinta.

    • Pai de asta a fost un proiect PILOT, fara sa fie generalizat. Daca nu-l facea Firea (si s-a dovedit ca nu e rentabil), il facea acum Nicusor si il scoteati mare erou…

  8. Chiar din titlu ne dam seama de directia acestui articol. Ce trebuie sa intelegem noi.
    Ce comparatii ridicole:Iasi, Cluj Napoca cu Bucurestiul?
    Nu mai zic ca vorbim de primari la a doilea sau al patrulea mandat cu unul aflat la primul?
    Cateva exemple de afara nu putem afla. ?Cu orase de anvergura Bucurestiului? In Madrid de ex primarul se lauda , odata cu inceperea scoliii, ca a cumparat n autobuze speciale pt elevi?

    • Nu ai cum sa te compari-autobuze scolare+masa calda pentru elevi….ca sa nu mai spun de grupuri sanitare, apa calda, sali de sport, dusuri, vestiare, etc….ramanem intre noi, pe plaiurile mioritice!

  9. Pai Firea n-avea interes ca elevii sa ajunga la scoala, mai mult ii durea sa ajunga Cre(s)tinii la Parascheva cu autocarele.
    Prosti si indoctrinati, nu e nevoie de scoala.