G4Media.ro

Modelul electric Dacia Spring a fost comandat de aproape 40.000 de clienţi…

Sursa foto: Dacia

Modelul electric Dacia Spring a fost comandat de aproape 40.000 de clienţi din Europa / Din totalul comenzilor, 7500 provin din România

Modelul electric Dacia Spring a înregistrat aproape 40.000 de comenzi în Europa, în numai opt luni de la prezentarea pe piaţă, informează constructorul auto de la Mioveni într-un comunicat de presă transmis, vineri, Agerpres.

Din totalul consemnat la nivel european, 7.500 de comenzi provin din România.

Potrivit sursei citate, începând din luna octombrie a acestui an, primii clienţi din mai multe ţări europene au ajuns în posesia vehiculelor Spring pentru care au lansat precomenzi în perioada martie – iunie 2021.

Campania de precomenzi a demarat pe data de 20 martie 2021 în România, Franţa, Italia, Germania sau Spania, iar în primele trei luni au fost, deja, înregistrate peste 16.000 de rezervări.

În prezent, numărul total al comenzilor efectuate pentru primul model electric de la Dacia a ajuns la aproape 40.000.

„Interesul publicului pentru primul model electric al mărcii Dacia s-a menţinut constant şi după încheierea campaniei iniţiale, din iulie fiind înregistrate în medie în fiecare lună peste 5 000 de comenzi în Europa.

Beneficiind de o autonomie de până la 305 km conform ciclului WLTP City, Dacia Spring se dovedeşte a fi un mijloc de mobilitate adaptat unui public larg – majoritatea europenilor care utilizează în prezent un autoturism personal, indiferent de tipul de motorizare, parcurgând în medie doar 30 km pe zi.

Spring se afirmă în plus ca un vehicul de ofensivă, majoritatea clienţilor europeni care au cumpărat un Spring fiind la prima achiziţie a unui model Dacia (în Franţa, spre exemplu, 8 din 10 clienţi de Spring nu au mai avut în trecut un vehicul al mărcii)”, se arată în comunicatul companiei.

Înfiinţată în anul 1966, Dacia este cel mai important constructor de automobile din România, liderul pieţei auto locale şi cel mai important exportator, având o contribuţie semnificativă la Produsul Intern Brut al ţării şi un efect structurant la nivelul economiei naţionale prin intermediul reţelei ample de furnizori.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente, oferind vehicule robuste, fiabile şi adaptate nevoilor şi stilurilor de viaţă ale unor categorii largi de clienţi.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

30 comentarii

  1. Chinezii se bucura. Întrebarea e dacă sunt suficiente nave container sa le aduci în Europa.
    Deocamdată livrările sunt decalate

  2. 56 km autonomie maxima daca megi pe autostrada. O gluma proasta. Mai bine iti iei Mobra

    • Cine o ia, o ia ca a doua, a treia mașină, fix pentru oraș. E foarte bună pentru asta.

    • Ți-ai luat tu și ai verificat? Mă gândesc că nu ai verificat…cam că toți parerologii de prin romanica…niste mediocrii

    • @vax
      E facuta pt viteza din oras, sa mergi la job si acasa, sa nu imputa orasul si sa gasesti mai usor loc de parcare, fiind mica. Adica pt majoritatea timpului.
      Pt autostrada ta, ia-ti audi-ul diesel la mana a doua, dupa care stim ca salivezi demult..

    • O voi achizitiina pentru oras si este a doua mașină!

    • Din păcăte n-am avut atâta minte în martie când s-au deschis înscrierile. Dar am un vecin care și-a luat una. Pentru programul de la anul, mă înscriu și eu c-o rablă.

    • Nu mai dati din gaura aiurea, uitati-va pe site-ul Dacia ca va spun ei direct care e autonomia reala! Eu inteleg ca e „de oras” dar asta e mai mult de orashel asa spre comuna/sat mai degraba, decat de Bucuresti. E praf.

    • Nu exista masina de oras. În oraș ai autobuz, troleibuz, tramvai, metrou, taxi, car sharing.
      Opțiuni eco: bicicleta, trotineta electrica.
      În tarile unde sunt taxate serios mașinile nu exista acest dezmăț de a avea masina la scara, desi nu pleci din oraș.
      Noi trebuie sa fim piata de desfacere. Trăiască UE.

  3. Cum te duci cu asta la mare? Ţi se termină bateria la nici jumătatea drumului.

    • foarte simplu, mergi cu 100-110. ca oricum nu prinde 140-150. si oricum la vitezele alea si la cum se cicula pe sosele si la cate stele are spring….ai toate sansele sa dai ortu popii in caz de accident. deci un 100 te duce lejer la mare. dar nu stiu ce faci cu ea pana acolo ca e mica, nu prea ai loc de bagaje. e gandita de oras.
      dar are o problema majora cu plecarea din rampe abrupte. se plang oamenii ca trebuie sa dea cu spatele pana jos ca altfel nu mai pot pleca de pe loc de la jumatea rampei. deh..la 40cp….

    • ba Putin, de doi ani de zile tot zice constructorul ca e vorba de o masina de oras, numai tu pricepi mai greu..

    • 40 de cai n-are nicio treabă cu cuplul, care e instant. Nu ai o problemă cu plecatul de pe loc.

      Media mea în București e 14-16 km/h în timpul săptămânii și 27 km/h în weekend. Ce-ți trebuie sute de cai pentru așa ceva? Spring-ul e numai bun pentru dus copiii, luat copiii și mers la muncă. Asta-n cazul în care nu folosești metroul.

    • e vorba de plecatul pe loc din rampa. poate nu ai fost atent. iar cuplul, desi de la turatii mici, nu e de la zero turatii. ori masina nu se poate tura in rampe mari, deci nu poate genera puterea aia. nu e ca la o termica. cauta pe net. nu zic de la mine. ieri urmaream un reportaj la atelierul de detailing si se plang utilizatorii de problema asta.

      si ca sa stii si tu ca puterea se masoara in cai, nu in cuplu. daca ai avea o masina de 1 cal putete si 300Nm cuplu ar fi o gioarsa. cuplul inmultit cu turatia iti da acei kW, care inseamna putere. cuplul nu e putere.

    • Cuplul nu e putere? Am zis eu că e putere cuplul? Am zis că n-are nicio treabă faptul că are 40 de cai cu livrarea cuplului, care se face instant, ca la orice motor electric, și nu depinde de turația motorului, ca la termice.

      Dacă te dai deștept, zii tu cum vine aia cu 300Nm cuplu și un cal putere. După ce formulă obții așa ceva și cât îți dă?

      Puterea se măsoară în W/kW pentru ușurință la calcule. Caii sunt ce-ți dă ție producătorul, ca să înțelegi mai ușor, dacă nu te pricepi la fizică.

  4. Dar ce vorbim aici, 40.000 de comenzi pentru ea. N-or fi toți nebuni…

    Toate orașele mari din Europa se uită să scadă limita de viteză la 30km/h în oraș, ca să scadă poluarea. Ce-ți trebuie mai mult de cât oferă Spring-ul pentru oraș?

    • iarna, cu Spring, este posibil sa nu poti sa faci toata centura orasului Buc avand in vedere autonomia vehiculului. Iarasi daca faci 2 drumuri Popesti – Iuliu Maniu prin oras ramai fara baterie si exemplele continua…..

      20K euro pt o autonomie scazuta nu mi se pare ok, acum fiecare stie ce este mai bine pt el….

    • exagerezi. si oricum nu da nimeni ocol complet orasului doar de amorul artei. iar pretul e gresit. cu rabla plus e sub 10k. deci pretul e mic.

    • @andrei

      Esti limitat in gandire.

      Subventia din banii cui crezi ca este?

      Pt voi sunt convins ca este cea mai buna masina. Eu prefer alti producatori.

    • Subvenția tot din banii noștri este. Ghici a cui moneda se devalorizează pentru ca sunt stimulate importurile cu subvenții generoase?
      Când simțiți inflația dați vina pe Citu. Tuvangura.

  5. Volvo tocmai a publicat un studiu in baza caruia spune ca un model full electric genereaza mai multa poluare vs benzina :)))

    interesant nu? Vorbim despre Volvo, nu ARO….

    ://piataauto.md/Stiri/2021/11/Volvo-recunoaste-ca-productia-modelului-sau-electric-XC40-Recharge-genereaza-70prc-mai-multe-emisii/?fbclid=IwAR3wnjZ_kqHQSYZNbovfA9-itvhlgwLZBXwmyUmZCiXEtjKc0JbQv6xOwbc

    • E ca la vaccinare! :))))) Hai cu intepatul ca te ajuta sa infrangi. Incredibil….

    • asa si? eu cand stau la semafor inhalez noxele masinilor nu noxele fabricii care a facut masina!!!! mai gandeste inainte sa postezi. si asta cu intepatul lui…..esti intepat la cap tu.

  6. Lasand la o parte glumele proaste ca are autonomie mica, ca nu pleaca din rampa etc. vreau sa deschid o alta discutie: ce ne facem cu infrastructura de incarcare?
    Poate acum inca mai gasesti loc liber la statia de incarcare gratuita de la supermarketul de langa casa. Dar in curand, pe masura ce va creste numarul de masini electrice din Romania si va creste accelerat si pretul curentului electric, aceste „luxuri” vor disparea: vor fi pe bani grei, se va face coada mare etc.
    Daca sunt 10 masini electrice in cartier si se „bat” pe 2 statii de incarcare de la hypermarketul din zona, cam cat trebuie sa stai la coada pana ti-o incarci? Un „plin” nu dureaza cateva minute ca la masinile cu combustie, ci cateva ore.
    O fi masina electrica o solutie de oras, dar nu prea vad cum s-ar descurca cineva care locuieste la bloc cu una zilnic prin oras: o data la cateva zile va trebui sa piarda ore intregi ca sa o incarce (sa caute statie disponibila, sa se duca acolo la timp pana nu se ocupa statia, sa astepte mult timp pana se incarca masina etc.)
    Deocamdata nu vad sa creasca accelerat infrastructura de incarcare a masinilor electrice: in Romania se construiesc noi statii timid, prin Europa e ceva mai bine, dar tot e departe de a fi ce trebuie. Nu inteleg de ce se asteapta intai sa creasca numarul de masini electrice pe strazi, sa se creeze disconfort posesorilor, si de-abia apoi sa se imbunatateasca infrastructura.
    Cu cumva punem carul (cumpararea de EV) inaintea boilor (infrastructura de incarcare)?

    • Bravo! Singurul comentariu rational.

    • Se încarcă opțional la stație de 50. Se încarcă în mai puțin de o oră, nu în ore. Până una alta, vorbim de plătit încărcatul, nu de încărcatul la liber, la supermarket. Și așa, costul pe 100km e mult mai mic decât la un motor cu combustie internă.

      Iar pretul de 40.000 RON, cât a dat vecinul meu pe ea, e mic, pentru să zicem 5 ani de folosire, doar pe revizii, combustibil și consumabile, pe mers în București. Chiar dacă pare că primești jumătate mașină.

    • Sa zicem ca se incarca in 30 min, mai putin de o ora cum zici tu.
      Ce faci daca te duci la statia de incarcat si mai e o masina acolo? Astept undeva intre 1 min si 30 min sa se incarce aia + 30 min sa se incarce a mea. Nu e chiar capat de tara, dar nu e nici placut sa adaug in fiecare saptamana minim 30 min la timpul petrecut in masina, in conditiile in care pt alimentare cu benzina / motorina petrec cam 10 min la 2 saptamani.
      Dar daca sunt 2 masini la coada, nu una situatia devine naspa!
      Nu am comentat deloc legat de costurile de rulare EV vs ICE! Nu deturna te rog subiectul.
      Eu vorbesc strict de ideea ca la ora actuala infrastructura de incarcare e la piciorul broastei vs idealurile de a trece pe EV-uri in aproape 100% din cazuri!
      Si am mai comentat ca nu vad imbunatatiri semnificative ale procesului de incarcare!

    • Catalin este postac dacia, angajat in echipa de PR.

      Pt el dacia spring este panaceu universal…orice problema ai…dacia……..ai 1.90 si 120kg …nu e nimic ..taiem din picioare ai gata…dacia…..nu ai unde sa incarci? …nu conteaza ..dacia

      Autonomie FOARTE MICA si lipsa statiilor de incarcare nu o fac atractiva.

      Acum poti sa plangi in coltul tau.

    • Cat costa sa inlocuiesti bateria peste 4-5 ani?

    • @Ion: așa-i că și tu știi că ‘panaceu universal’ e un mare pleonasm și că doar mă verifici pe mine, să vezi dacă și eu știu asta, nu?

      Dacă ai 1,90 și 120kg, nu te uiți să-ți iei Spring, că probabil, n-ai loc în ea. După cum greșit ai presupun, Spring-ul nu e panaceu.

      N-ai unde să le încarci? Nu o cumperi. Eu plănuiesc s-o încarc acasă. Dar eu sunt un caz fericit, cu parcare subterană și curent în parcare.

      Nu sunt niciun adept Dacia, dar cea mai aproapiată electrică pe care poți să o iei cu subvenție, cred că e în jur de 20.000+Euro. Față de 8.000 cât dai pe asta, eu zic că e prea mare diferența.

      În plus, e strict pentru oraș, nu pentru dat ocol la oraș, pe centură, că vreau să mă plimb. Analiza mea pe cât merg cu mașina zinlnic prin oraș e undeva la maxim 50-60km/zi. Suficient pentru ce oferă Spring.