G4Media.ro

Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul…

Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul de Redresare pe Educație: E o decizie criminală / Cei care sabotează resursele naționale ar trebui să intre în pușcărie

Alocarea majorității banilor pentru Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență către 60 de colegii centenare din România “este o decizie criminală”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al Educației, într-o conferință online organizată de proiectul Școli curate.

Acesta justificat această afirmație prin faptul că Educația înseamnă asigurarea egalității de șanse, iar neasigurarea acestei egalități între copii înseamnă, de fapt, irosirea resursei publice.

Documentul Planul Național de Relansare și Reziliență a fost elaborat de Ministerul Fondurilor Europene și va fi prezentat de Guvern joi seara, potrivit anunțului oficial.

Discuția are loc în contextul în care Edupedu.ro a publicat în exclusivitate informația conform căreia Guvernul României propune alocarea a 500 de milioane de euro către colegiile centenare, din fondul de 1,05 miliarde de euro propus pentru finanțarea Educației în Planul Național de Relansare și Reziliență.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Foto: RBL

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. Explicaţia e simplă: în colegiile centenare învaţă progeniturile protipendadei.

    • Explicația e și mai simplă, doar 2% din oameni sunt inteligenți, deci chiar și în colegiile centenare intră loaze. Să investești mai mult decât un dresaj de bază în restul de 98% e risipă de resurse.

  2. Păi cum așa?!

    Iata un paragraf din ce își dorește un reprezentat de marca a acestei alianțe
    „Alianța Colegiilor Centenare din România”

    „În primul rând noi vedem descentralizarea realizată selectiv și financiar, dar sunt nişte priorități, selecția personalului didactic, selecția elevilor, programe școlare pentru elevii noştri. Astea sunt prioritățile, și descentralizarea financiară, evident, are importanța ei dar ne mulțumim să obținem autonomie cel puțin în primele trei direcții enumerate”

    Si tot aud ca dl Miclea nu a facut nimic, dar vorbește de pe margine.

    Aveti un raport cu nevoile primordiale ale învățământului lansat de Dl. Miclea in 2007 si o sinteză a ce a urmat timp de 10 ani.
    Dacă sistemul nu se depolitizeaza, nu se face nimic notabil.

    https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn:aaid:scds:US:a24510c1-0244-4236-a35b-de183417c0fb

    si ce s-a ales de el

    https://www.revistasinteza.ro/reforma-si-contrareforma-educatie-ultimii-10-ani

  3. Pe cine intereseaza scoala mai ales in campanie? Este mai usor de pacalit o bovina cu 2 clase precum personalul fara de un absolvent de facultate.

    Daca stai in scoala si inveti incepi sa citesti, sa gandesti si sa pui intrebari si asta nu e bine pt clasa politica. Doar nu isi dau foc singuri la valiza, nu? Insa poate o face altcineva

  4. Tot respectul pt domnul, dar cat a fost psd cu ghenuche la guvernare nu l-am auzit criticand ca nu se face nimic, in schimb acum vb mult si fara rost. Daca doreste sa schimbe ceva sa se implice.

    • Omul a fost ministru al educatiei. Si s-a luptat si a facut gura. Si guvernul PNL-PDL i-a cam zis „sictir” . Omul si-a dat demisia, cand a vazut ca la alocarea bugetara i s-au dat firimituri. Pe scurt: un om singur, oricat ar fi de destept sau de bine-intentionat, nu poate face nimic.

      E nevoie ca societatea sa isi dea seama de ce nevoi reale are si sa isi schimbe mentalitatea despre educatie. E nevoie ca apoi, acea masa critica sa impinga clasa politica sa faca schimbari.

      Si strict in aceasta problema: Romania nu realizeaza ca isi bate joc de cea mai importanta resursa. De departe cea mai importanta. 40% din populatia sta in mediul rural, iar sistemul de educatie acolo e cvasi-prabusit. Pur si simplu renuntam sa educam aproape jumatate din populatia tarii. Pe termen scurt e o optiune criminala.

      Absolut toata tarile care au pornit de jos si apoi au „explodat” ca nivel de dezvoltare si-au reorganizat sistemul de educatie, au bagat bani si resurse si au tras cu dintii 20 de ani. E singura cale.

  5. Dupa „Romania educata”, slogan mincinos a lui iohannis in campania electorala, dupa numirea catastrofei anisie la Min. Invatamantului, pnl loveste din nou un sector care ar putea sa scoata tara din rahatul in care se afla. Ar fi f bine ca la alegerile parlamentare romanii sa se trezeasca, sa le dea un sut in dos jegurilor pnliste si psdiste.

  6. Cand nu se dadea nici un leut catre scoli era bine. Acum ca se da, e ”criminal”. Poate ne spune marele Mircea Miclea ce a facut el pentru invatamant cat a fost ministrul Educatiei. Ca de pe margine e tare usor sa arunci cu cacat si sa faci pe geniul pustiu. Asta ar defeca pe orice propunere a guvernului PNL, pentru simplul fapt ca nu-l suporta pe Iohannis si pentru ca e un om mic cu un caracter si mai mic.

  7. Sunteţi pe lângă subiect, stimabile. În primul rând, Mircea Miclea este, până acum, singurul care şi-a dat demisia când Educaţiei i s-au alocat mai puţine fonduri decât se promisese.
    Secundo, altfel ar fi fost situaţia dacă Miclea era lăsat să-şi facă treaba măcar vreo opt ani. Cunoscătorii ştiu despre ce vorbesc eu.
    În fine, colegiile alea centenare – nu toate, ce-i drept! – au cam ajuns cuibuşoare de fiţe pentru copiii „elitelor”care, din populism, nu şi-i dau la şcoli private, care chiar sunt în stare să facă educaţie.

  8. Facultatea de filosofie făcută sub comuniști își pune din plin pecetea. Era excelentă filosofia marxistă în raport cu celelalte filosofii retrograde. NU-i așa d. Miclea ? Dacă înjură guvernul și președintele țării trebuie citat zilnic. Dar ce sociologie învăța marele sociolog. Numai cognitivă nu era.

  9. Antreprenorii noştri nu fac donaţii la Colegiile centenare, să aibă elevii mediateci de nivel occidental.
    Egalitatea de şanse se asigură, ca în Occident, pe bază de concurs de admitere.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.