G4Media.ro

Ministrul Digitalizării: Din iulie, funcţionarii care mai solicită dosar cu şină vor…

sursa foto: Facebook

Ministrul Digitalizării: Din iulie, funcţionarii care mai solicită dosar cu şină vor fi cercetaţi disciplinar / La instituțiile care țin arhiva în format fizic vor face copii funcționarii

Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Sebastian Burduja, a declarat vineri, la Alba Iulia, că, din luna iulie, funcţionarii care solicită cetăţenilor copii după acte emise de instituţii ale statului român sau dosar cu şină vor putea fi cercetaţi disciplinar.

„Legea pe care am iniţiat-o în calitatea mea de deputat şi care a ajuns la maturitate, a fost votată de Parlament şi promulgată de preşedintele Iohannis, impune câteva interdicţii asupra administraţiilor publice, centrale şi locale, şi asupra instituţiilor de drept public – universităţi, companii de utilităţi. Despre ce interdicţii este vorba? Nu au voie să solicite copii după acte emise de instituţii ale statului român, nu au voie să găzduiască xerox-uri în incintele instituţiilor, (…), nu au voie să mai solicite dosar cu şină şi produse de papetărie. O să spuneţi că e o chestiune minoră, dar simbolic…”, a afirmat Sebastian Burduja, într-o conferinţă de presă.

Ministrul a menţionat că există un termen de implementare, de şase luni.

„Deci, din iulie, practic, cetăţenii care sunt puşi în faţa unei asemenea solicitări din partea funcţionarilor pot să invoce prevederile legii, iar respectivii funcţionari se fac vinovaţi de încălcarea legii. Deci, pot fi cercetaţi disciplinar şi, în funcţie de gravitatea faptelor, dacă o fac cu intenţie sau fără, se poate merge mai departe”, a afirmat Sebastian Burduja.

La remarca unui jurnalist că s-ar putea ca în unele instituţii să fie imposibil momentan de implementat această lege, deci să existe un flux digital între anumite servicii, ministrul a punctat că au fost lansate procedurile de achiziţie publică pentru realizarea unui cloud guvernamental, care va include şi o platformă naţională de interoperabilitate.

„Legea interoperabilităţii, de asemenea trecută de Parlament şi promulgată, impune pentru prima dată sancţiuni instituţiilor care nu-şi interconectează bazele de date. E adevărat, nu se va putea pe termen scurt. În acelaşi timp, pentru instituţiile care au în continuare proceduri şi ţin arhiva în format fizic, în loc să ceară copii de la cetăţeni, vor lua actele emise de statul român, actele în original, şi vor face copii funcţionarii. Nu îi vor pune pe cetăţeni pe drumuri. E un mic câştig. Dar până rezolvăm partea tehnică, cloudul guvernamental, platforma de interoperabilitate, este o viaţă un pic mai bună pentru cetăţeni, în sensul în care statul le face copia după actul emis tot de către stat, nu îi mai pune pe ei pe drumuri”, a explicat Sebastian Burduja.

Ministrul a precizat că 2026 este termenul din PNRR pentru operaţionalizarea acestui cloud guvernamental, dar că se aşteaptă ca primul centru de date şi primele aplicaţii din cloud să fie realizate până la finalul acestui an.

„Dar pentru ca românii să simtă efectiv că nu mai sunt puşi pe drumuri între ghişee, 2026 este un orizont de timp rezonabil”, a mai afirmat Sebastian Burduja.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. O să ceară dublarea sporului de calculator.

    • burdujele CUM SE DADEAU CREDITELE NERAMBURSABILE DIN BANCOREX ? FACEAU DOSAR CU SINA TOVARASII VOSTRI ?

      SI ACUM PLATIM GAURA DE 3-4 MILIARDE.

  2. Deci in continuare e fara proceduri de lucru?
    Un ISO nu ar putea sa implementeze….
    Digitalizarea nu se cere… se impune.
    De prim ministru, cu legi, cu termene si control periodic si rapoarte publice.

    • … as putea da exemple de institutii care au luat fonduri ue ca sa implememteze iso „in curtea” lor…
      Nu dosarul cu sina sau copia xerox e problema. Lipsa educației…

  3. O sa fie o distractie maxima cand intra chestia asta in vigoare.

    E extrem de simplu sa spui „de maine nimeni nu mai cere hartie emisa de o alta institutie de stat”, fara sa asiguri inainte nimic privind o astfel de infrastructura care sa functioneze in timp real. Un functionar va fi prins intre legea asta si altele, prin care in dosarul cetateanul X trebuie sa fie niste documente pentru aprobare. In lipsa de infrastructura functionala si de protocoale de comunicare, se va reveni la posta, telefoane, fax-uri, emailuri, rugaminti si amenintari. Asta in cazul fericit in care functionarii de la ambele capete chiar vor sa isi faca treaba.

    „La instituțiile care țin arhiva în format fizic vor face copii funcționarii”. Meserie. Functionarul X de la institutia Y va trimite cerere catre institutia Z, la registratura. Acolo o sa preia cineva toate cererile, se va duce in beci, la arhiva, va cotrabai dupa documente, le va scana si va trimite raspunsul prin email sau, de ce nu, fax, ca inca mai exista prin aparatul de stat. In cat timp se va intampla asta? Cate dosare vor fi blocate pe termen nedefinit, ca nu „vine raspunsul”?

    Si nu vreau sa fiu gresit inteles. Acolo trebuie sa ajungem. Dar trebuie sa iti faci lectiile inainte, pas cu pas. Noi nu facem nimic concret, dar speram sa ajungem Estonia din urma, nu se stie cum. Din pixul lui Burduja.

  4. Vir fi cercetaţi cum a fost cercetat dosarul devalizării BANCOREX? 😃

  5. atarnatorii plimbatori de dosare cu sina trebuie lasati sa plece…500 de dosaristi cu sina pot fi inlocuiti de doua calculatoare…‼️‼️‼️‼️‼️🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

  6. Ceva unificari de baze de date au fost facute in prelabil? Documentele din arhive au fost digitizate si indexate in prealabil sau cineva va linge dosare in arhive prafuite? Burdujel, ai pus carul inaintea bolilor si ai vrea sa mearga cu viteza luminii. Banii de la bancorex folositi pentru studiile din america nu au reusit sa produce ceva inteligenta.

  7. de 30 de ani tot dezvolta psd istii Romania…