G4Media.ro

Mașină electrică second-hand: merită investiția?

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Am cumpărat o mașină electrică de ocazie în urmă cu aproape un an. Bineînțeles, îmi doream unul nou, dar bugetul nu mi-a permis să îl cumpăr. Dar sunt destul de mulțumit de achiziția mea. Am găsit mașina bine întreținută la un preț bun. Acum nu am probleme cu bateria sau cu alte părți ale vehiculului. Așadar, cred că merită să cumpărați o mașină electrică de ocazie. Bineînțeles, trebuie să fii atent și pregătit să cauți mult. În timpul procesului de căutare a mașinii, Carvertical mi-a fost de ajutor. Am negociat chiar și un preț mai mic datorită raportului lor.

  2. Binenteles articolul si comentariul de mai sus sunt reclame.
    Cumparati rapoarte ,si eu am fost o victima …a lor,masina era total schade,adica rasturnata de 3 ori,iar pe carvertical aparea ca este intreaga. Am depus reclamatie si in 15 zile am primit banii inapoi,nu ezitati sa va cereti banii daca nu primiti nimic,sau depuneti reclamatii la OPC,SUNT obligati sa va restituie banii cei de la carvertical !

  3. Articol scris in stilul SCMP, unde ideile prezentate in articol sunt in contradictie cu asteptarea pe care o creeaza titlul, mai exact, desi pare ca prezinta in detaliu o realitate destul de bine cunoscuta, aceea ca masina electrica cu baterie obosita nu e buna de nimic, articolul incurajeaza in mod clar masinile electrice de orice fel si trateaza superficial chiar aspectul pe care a anuntat ca il va dezbate, minimizandu-l.
    Masina electrica cu baterii de laptop, afacerea secolului 21, cu tehnologie de secol 20.
    Sfatul meu este sa cumparati ceva produs in tara, economia si somajul oricum se vor dezechilibra destul de grav in anii urmatori, nu producem electrice pentru ca aceste baterii nu sunt pentru oricine. Sper ca uzina Mioveni sa produca macar hibride sau hibride plugin, altfel spunem pa celor 15% din PIB pe care i-a produs in ultimii ani.
    On topic: perioada in care poate fi exploatata o baterie pe litiu este din momentul fabricarii (capacitate nominala 100%) pana cand capacitatea efectiva scade sub 80%. Acest proces de imbatranire este lent, dar odata ce a scazut sub 80% numarul de cicli ramasi este extrem de mic. O astfel de baterie nu mai este rentabil sa fie exploatata nici in regim stationar, ca powerwall pentru PV deoarece scade eficienta incarcarii, aceasta producand mai multa caldura la incarcare decat una noua.
    Ceea ce am scris mai sus este valabil pentru bateriile fabricate inainte de 2017, prin 2018 2019 pe smartphone-uri au fost puse baterii net superioare, cu numar mult mai mare de cicli dar… regimul de exploatare de pe smartphone nu se compara cu regimul de exploatare de pe masina, unde varfurile de putere sunt mult mai mari. Regimul termic de pe masina si varfurile de putere scad durata de viata a bateriei. Probabil si vibratiile de pe masina, valabil pe drumurile proaste, pot avea acelasi efect. Deci imbunatatirea performantei nu va fi resimtita la fel de bine ca imbunatatirea performantei de pe telefoane. De aceea scriu ca aceste masini electrice folosesc baterii de laptop. Bateriile sunt potrivite pentru dispozitive portabile, gadget-uri, acceptabile pe EV-uri „de oras” (acolo unde exista transport in comun) si total incompatibile cu vehicule utilitare cu regim de exploatare extrem, camioane sau masini agricole.

  4. Cred că nu contează dacă este o mașină electrică sau nu, dacă vrei să o cumperi, folosită înseamnă că trebuie să-ți asumi riscul. Un vehicul folosit este un vehicul folosit și, de obicei, are dezavantaje. Așadar, alegerea unei mașini de ocazie este dificilă și responsabilă. Acesta este motivul pentru care există servicii precum Carvertical.

  5. Nissanul Leaf este pe piata de 10 ani și bateriile încă funcționează la peste 80% din capacitate la majoritatea, fiabilitatea motorului și a bateriei finind incredibile. Autonomia de 100 de km nu mai este suficientă după ce am văzut mașini cu autonomie de 400-500 km, dar mașinile alea funcționează impecabil, existând mulți clienți care ar vrea să schimbe bateriile dar să păstreze masina.
    Bateriile mașinilor electrice sau hibride sunt concepute să funcționeze cel puțin 10 ani, majoritatea producătorilor având garanții de 8 ani la baterie, chiar 10 ani la Toyota.
    Comparația cu telefoanele mobile este neavenită, pentru că telefoanele mobile sunt concepute să funcționeze maxim 3 ani, deci nu existămotiv pentru a face bateria mai longevivă de atât.
    Daca e sa facem o altă comparație, putem compara cu bateriile de pornire de pe aeronave care durează peste 20 de ani, dar ar fi o altă comparație greșită, pentru că avioanele și elicopterele sunt concepute să funcționeze zeci de ani.

  6. Ore nu sunt obligati sa puna un (P) in titlu cand fac articole tip reclama? Citeste omul ditai reclama si abia dupa o vreme isi da seama ce citeste, ca la prima vedere seamana a articol. O inselatorie.

    • Da, dar îți spune ceva despre caracterul firmei care comandă asta și despre calitatea produselor lor. Știi de ce să te ferești.

  7. astea au aparut relativ recent Daca sint rentabile de ce le-ar vinde cineva ? se stie ca beleaua incepe cind ai nevoie de reparatii Am citit ca nu exista service-uri specializate

  8. Nu le vinde, si-au terminat leasingul, iar în vest peste trei sferturi de mașini sunt in leasing, iar peste o treime sunt in leasing operațional. Când expiră leasingul omul da mașina, ia alta și plătește ratele in continuare, doar că acum are o electrică cu autonomie de 400 de km, nu de 200.

  9. Bbateriile sunt pt a porni s,apoi se autommentine,copii mei