G4Media.ro

Cele mai importante lucruri de luat în considerare atunci când cumperi o…

Sursa foto: Unsplash

Cele mai importante lucruri de luat în considerare atunci când cumperi o mașină electrică second hand

Pentru mulți șoferi, cumpărarea unei mașini electrice rulate reprezintă un salt în necunoscut. Deși popularitatea VE a crescut în ultimul deceniu, mulți oameni nu au nicio idee la ce să se uite atunci când vine vorba despre o mașină electrică rulată. Acest ghid realizat de expertul auto Matas Buzelis, de la carVertical, vă va explica cum să cumpărați un vehicul electric de ocazie fără bătăi de cap.

Merită mașinile electrice?

Întrucât prețurile la combustibil sunt în creștere, cumpărarea unui VE ar putea economisi bani pe termen lung. Deși electricitatea nu este gratuită, estimările arată că șoferii se pot aștepta să economisească până la 1.000 USD pe an prin deținerea unui VE. Cu toate acestea, prețurile noilor VE sunt în continuare mai ridicate decât cele ale mașinilor obișnuite, ceea ce sugerează că achiziționarea unui vehicul rulat poate fi o opțiune atrăgătoare.

În mod surprinzător, vehiculele electrice rulate sunt adesea într-o stare mai bună decât vehiculele tradiționale, deoarece au mai puține piese mobile. Nu e nimic mai rău decât să cumperi o mașină second-hand și apoi să trebuiască să investești o sumă semnificativă de bani în reparații.

Cu toate acestea, VE mai vechi au un dezavantaj major: performanța slabă a bateriei, care are drept rezultat o autonomie scăzută. Odată cu îmbunătățirea tehnologiilor, noile VE pot fi conduse pe distanțe mai mari decât precursoarele lor. Aceasta înseamnă că persoanele care aleg o mașină second-hand ar putea fi nevoite să o încarce mai des.

Cât durează bateriile VE?

Fie că este vorba de o mașină alimentată cu benzină sau de un VE, bateria începe să se degradeze în timp și nu puteți face nimic în acest sens. Modificările de temperatură, încărcările repetate și kilometrajul ridicat se numără printre factorii care deteriorează starea bateriei.

Majoritatea producătorilor de mașini oferă garanție la baterii timp de opt ani sau 160.000 km. Dacă un vehicul a trecut de acest prag, sunt șanse ca performanța bateriei sale să fie mai slabă în comparație cu o mașină nouă.

Starea bateriei depinde, de asemenea, de climă. Bateriile litiu-ion utilizate de vehiculele electrice nu funcționează bine pe căldură. Un vehicul rulat din sudul Spaniei ar putea avea o capacitate redusă a bateriei, în timp ce o mașină din Țările de Jos sau Germania ar putea oferi șoferilor o performanță mult mai bună a bateriei.

Experții auto recomandă verificarea raportului privind starea bateriei VE înainte de achiziționarea mașinii. Înlocuirea bateriei mașinii este costisitoare, așa că cel mai bine este să vă asigurați că nu este uzată.

Infrastructura de încărcare

Înainte de a cumpăra o mașină electrică, trebuie luată în considerare infrastructura locală de încărcare. Proprietarii de case își pot încărca vehiculele electrice în garaj sau pe alee, dar persoanele care locuiesc în apartamente au mai puține opțiuni.

Majoritatea orașelor nu dispun de o infrastructură adecvată de încărcare, astfel încât găsirea unei stații poate provoca adevărate dureri de cap. Este nevoie de doar câteva minute pentru a umple un rezervor, dar poate dura până la o jumătate de zi pentru a încărca un vehicul electric.

Șoferii care locuiesc sau lucrează departe de stațiile de încărcare pot pierde mult timp așteptând ca mașina lor să se încarce. Unele companii oferă deja încărcătoare portabile pentru VE, destinate proprietarilor care nu își pot încărca vehiculele acasă. Cu toate acestea, ele încarcă bateriile numai până la un anumit nivel, iar în prezent, aceste încărcătoare nu sunt o opțiune validă.

Importanța verificării istoricului mașinii

Toate mașinile sunt diferite. Două vehicule identice din același model, fabricate în același an, se pot afla în stări foarte diferite. Stilul de condus, accidentele și kilometrajul se numără printre factorii pe care cumpărătorii trebuie să îi ia în considerare.

Nu toți șoferii sunt sinceri și dispuși să dezvăluie toate secretele mașinii lor. Dacă un vehicul a fost implicat într-un accident, acest lucru îi scade valoarea. Majoritatea oamenilor nu doresc să investească într-o mașină care a suferit un accident grav, deoarece este posibil să nu poată fi condusă în siguranță, iar un astfel de eveniment ar putea cauza probleme mecanice în viitor.

Câteva companii, precum carVertical, oferă o modalitate simplă de a investiga istoricul mașinii înainte de a face o achiziție. După introducerea VIN-ului mașinii, potențialii cumpărători pot verifica dacă vehiculul a avut vreun accident, se pot asigura că kilometrajul acestuia nu este falsificat, pot verifica dacă mașina este furată și pot verifica istoricul de înmatriculare a acesteia. Verificarea VIN-ului mașinii oferă, de asemenea, cumpărătorilor un avantaj în timpul negocierii prețului.

Alte lucruri de luat în considerare la cumpărarea unui VE rulat

  • Frânele. Atunci când un VE nu accelerează, acesta utilizează frânarea regenerativă pentru a încetini vehiculul, ceea ce reduce utilizarea frânelor. Cu toate acestea, dacă frânele sunt uzate, acest lucru poate însemna că mașina a fost utilizată intens și trebuie inspectată temeinic.
  • Actualizările software. Vehiculele electrice, la fel ca orice alte sisteme, primesc actualizări software periodice. Dezvoltatorii remediază erorile cunoscute și introduc noi caracteristici pentru a îmbunătăți performanța mașinii. Cu toate acestea, oamenii amână adesea actualizările, astfel încât nu este neobișnuit să găsiți un VE care rulează pe o versiune de software veche. Acest lucru poate sugera că proprietarul nu a avut grijă de mașina sa în mod corespunzător și că este posibil să aveți probleme în viitor.
  • Întreținerea mașinii. Nu toți mecanicii sunt instruiți să lucreze cu vehicule electrice, astfel încât poate fi dificil să găsiți un atelier de reparații auto de încredere. Experții VE recomandă dealerii oficiali, deoarece aceștia utilizează piese originale și pot oferi o garanție pentru lucrările efectuate. Înainte de a cumpăra un VE rulat, șoferii ar putea dori să verifice dacă toate reparațiile au fost efectuate într-un atelier de reparații auto respectabil.
  • Lipsa opțiunilor. Deși există mii de modele diferite de mașini alimentate cu benzină și motorină, este o cu totul altă poveste pe piața VE. Situația se îmbunătățește încetul cu încetul, pe măsură ce producătorii se orientează către vehiculele electrice, iar numărul modelelor este în continuă creștere. Cu toate acestea, piața vehiculelor electrice rulate este mult mai limitată, astfel încât găsirea unui SUV vechi de 5-10 ani sau a unei mașini de familie poate fi complicată.

Achiziționarea primului VE

La fel ca în cazul oricărui vehicul rulat, există câteva lucruri de luat în considerare înainte de a achiziționa un VE. Cu toate acestea, dacă mașina are un istoric curat și o baterie în stare bună de funcționare, alegerea unui vehicul electric este o idee bună. Deși mulți șoferi sunt încă sceptici cu privire la cumpărarea unui vehicul electric rulat, nu trebuie să vă faceți griji.

Înainte de cumpărare, este necesar să duceți un VE la un mecanic pentru o inspecție amănunțită. Dacă totul este în regulă, a venit momentul să vă obișnuiți cu condusul silențios și cu parcarea gratuită!

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Masinile electrice sunt o prostie.

    Nu vorbeste nimeni de poluarea generata pentru producerea bateriilor, de costul/efortul de reciclare, de faptul ca autonomia e doar teoretica si scade imediat cum pornesti consumatori. Nu vorbeste nimeni de poluarea produsa de generarea curentului electric, ca doar nu toata lumea le incarca de la fotovoltaice. Nu vorbeste nimeni de faptul ca daca te lasa bateria te uiti la ea – nu poti s-o remorchezi, nu poti s-o impingi, nu poti s-o alimentezi, etc. Poti doar s-o pui pe platforma si sa fluieri a paguba. Nu vorbeste nimeni de faptul ca autonomia scade in timp, indiferent cat de avansata ar fi tehnologia de fabricare a bateriilor. Nu vorbeste nimeni de faptul ca o baterie defecta/terminata te costa 20.000 EUR sau mai mult s-o inlocuiesti, si faci masina bucati pentru asta.

    Sa mai spunem ca incarcarea dureaza 16 ore la o priza normala? Ca daca vrei s-o incarci peste noapte trebuie sa-ti instalezi statie de incarcare si sa ai de unde trage amperi din retea?

    In ziua de azi masinile electrice sunt fie jucarii pentru oameni bogati, fie tepe pentru fraieri. Cand va ajunge tehnologia la nivelul la care sa poti incarca bateriile in 5 minute, atunci mai vorbim. Pana atunci, singura varianta reala pentru cei care vor „sa fie eco”/au bani de aruncat – sunt masinile hibrid, la care incarcarea bateriilor se face in mers si care NU se incarca de la priza.

    • Mda, strugurii sunt acri stiu.
      Producerea bateriilor produce aceeasi poluare care o produce extragerea celorlalte elemente pentru o masina clasica.
      O masina electrica nu polueaza in timpul vietii daca folosesti energie verde, Grecia anuntase ca in timpul zilei a fost exclusiv energie verde, in Romania avem deja 30% energie verde.
      Reciclarea unei baterii este in proportie de 95% si este mult mai rentabil sa procesezi o baterie veche pentru ca ai deja materialele in puritate mult mai mare fata de un minereu pe care trebuie sa il treci prin mai multi pasi pana atingi o anumita puritate. Bateriile sunt sensibile la impuritati, vezi cazul Samsung.
      O masina ICE la fiecare kilogram de benzina produci 14kg de CO2 + alte noxe cancerigene.
      Nu se poate compara cu poluarea unei masini electrice niciodata.
      O baterie de masina are acum in medie 70kw, la un charger de 250kw incarci 80% in 20min si pleci mai departe. Este de 10 ori mai ieftin sa circuli pe curent decat pe benzina/diesel.
      Reviziile obligatorii pe care ti le baga producatorul pe gat si la care te perpeleste cu 300 euro la un model normal nu mai exista la electrice.(plus defecte de cutie/motor/discuri, placute de frana + ulei si filtre de ulei…..)
      Refuz sa cred ca esti atat de inteligent incat ramai fara curent la telefon zilnic.
      Exista deja baterii portabile de 2kw cu extender de inca 2kw. Vin acum dupa tine sa iti faca pana la roata, sa iti schimbe bateria cu acid vor veni sa iti dea curent daca ramai ca natafletul pe drum.
      O baterie are minim 2000 de cicli daca o incarci la 80% cu 1 plin mergi cam o saptamana lejer.
      Calculeaza tu in cat timp distrugi o baterie.
      Economia de combustibil pe care o faci in 10 ani + revizii iti cumperi alta masina electrica.
      Nu ne plimbam cu trotinete pe benzina, avem trotinete electrice, avem scutere electrice, avem masini electrice si chiar motociclete electrice.
      Sunt tari care au deja vanzari de masini noi in proportie de 90% electrice.
      Tesla are crestere de 50% pe an, anul asta deja sunt aproape de cele 1.6 milioane de masini pe care le vinde Audi. Electricul vine atat de tare din urma incat in 5 ani nu vei mai vedea pe strazi multe marci consacrate.

      Nu te obliga nimeni sa evoluezi, lasa-i pe altii sa isi cumpere electrice daca vad avantajele.
      Saracii vor ramane mai departe pe 1.5dci, care este o masina mult mai buna decat orice electric. Ei nu vor ramane niciodata fara motorina.. 🤣🤣🤣

  2. Pentru cine iubeste la nebunie masina diesel/benzina.
    „Ministerul Mediului, a precizat că aproximativ 29.000 de oameni mor anual în România din cauza bolilor asociate cu poluarea aerului.”
    Sa traiti bine cu motoarele voastre 1.5dci!

  3. De ce ar vinde cineva o mașină electrică folosită?