G4Media.ro

Marcel Boloș, după protestul spontan al angajaților: ”Să dăm propriul exemplu de…

sursa foto: Captură video

Marcel Boloș, după protestul spontan al angajaților: ”Să dăm propriul exemplu de auto-management performant”/ Demersuri pentru un statut al finanțistului

Marcel Boloș a transmis, joi seară, după protestul spontan al câtorva zeci de angajați din Ministerul Finanțelor, că a avut un dialog cu aceștia și a prezentat o parte dintre concluziile sale.

Boloș susține că joi s-a văzut ”cât rău pot face informațiile neverificate răspândite în spațiul public” spunând că este ”partenerul angajaților din minister” și că toate măsurile vor fi adoptate ”la nivelul coaliției”.

  • ”Ușa mea este deschisă oricând, dacă vor să îmi transmită îngrijorările lor sau probleme cu care se confruntă”, a adăugat acesta.

Ministrul Finanțelor a mai spus că instituția trebuie să dea ”propriul exemplu de auto-management performant și de organizare eficientă a muncii”, dar și că se vor face demersuri pentru un statut al finanțistului.

  • ”Noi suntem cei care știm mai bine decât orice altă instituție cât de necesară este reforma aparatului central, reducerea de cheltuieli și încadrarea în deficitul bugetar asumat (…) Totodată, am convenit că vom face demersurile pentru a avea un statut al finanțistului, pentru asigurarea recunoașterii importanței activității desfășurate de angajații sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor. O altă urgență o reprezintă demersurile pentru aplicarea nedescriminatorie a principiilor de salarizare. Vreau să avem cu celeritate draftul de act normativ pentru egalizarea salarizării la nivelul funcțiilor echivalente din aparatul central al MF și al tuturor instituțiilor subordonate. În plus, vom revizui atribuțiile și îndatoririle fiecăruia pentru a ne asigura că sunt distribuite în mod echitabil și că toți contribuim în mod adecvat la succesul instituției”, a mai spus Marcel Boloș.

Comunicatul ministrului Finanțelor

Astăzi, ministrul Finanțelor Marcel Boloș a avut un dialog cu un grup de angajați din cadrul ministerului, ca urmare a unui protest declanșat în cadrul instituției.

Din dorința de a promova transparența în comunicare și de a încuraja participarea activă a personalului ministerului în procesul de luare a deciziilor prezentăm concluziile acestui dialog și punctele comune asupra cărora ministrul Marcel Boloș și angajații amintiți au căzut de acord:

„Astăzi a fost o zi importantă pentru noi, pentru că am reușit să trecem printr-un moment de provocare și să găsim o cale către înțelegere și armonie. În urma discuțiilor, sincere, pe care le-am avut, sper eu că am reușit să transformăm tensiunea și frustrarea într-o platformă pentru schimbare pozitivă.

Ziua de astăzi ne-a arătat încă o dată cât rău pot face informațiile neverificate răspândite în spațiul public. Care de data aceasta au fost picătura care a umplut paharul pentru o parte dintre angajați.

Am ascultat cu atenție îngrijorările legate de condițiile de muncă, beneficii și perspectivele de dezvoltare profesională. În același timp, am împărtășit provocările financiare pe care le avem și obiectivele noastre pe termen scurt.

Ce asigurări am adus:

Toate deciziile cu impact asupra aparatului guvernamental vor fi precedate de consultări. Orice măsură adoptată va fi asumată la nivelul coaliției. Eu sunt partenerul angajaților din minister, ușa mea este deschisă oricând, dacă vor să îmi transmită îngrijorările lor sau probleme cu care se confruntă.

Angajații din această instituție joacă un rol fundamental pentru dezvoltarea economică a țării și sunt primul care le va recunoaște valoarea ori de câte ori am ocazia. Ei vor juca un rol vital în dezvoltarea economiei și aplicarea măsurilor necesare acestui scop. Tocmai de aceea trebuie să fie răsplătiți pe măsura importanței activității lor. Reversul medaliei este că am așteptarea să trateze fiecare zi cu profesionalism și eficiență, pentru că lipsa de eficiență ne costă scump.

În același timp, noi toți, din această instituției știm foarte bine că trebuie să dăm propriu exemplu de auto-management performant și de organizare eficientă a muncii noastre, plătite din bani publici. Noi suntem cei care știm mai bine decât orice altă instituție cât de necesară este reforma aparatului central, reducerea de cheltuieli și încadrarea în deficitul bugetar asumat.

Totodată, am convenit că vom face demersurile pentru a avea un statut al finanțistului, pentru asigurarea recunoașterii importanței activității desfășurate de angajații sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor. O altă urgență o reprezintă demersurile pentru aplicarea nedescriminatorie a principiilor de salarizare. Vreau să avem cu celeritate draftul de act normativ pentru egalizarea salarizării la nivelul funcțiilor echivalente din aparatul central al MF și al tuturor instituțiilor subordonate. În plus, vom revizui atribuțiile și îndatoririle fiecăruia pentru a ne asigura că sunt distribuite în mod echitabil și că toți contribuim în mod adecvat la succesul instituției.

De asemenea, vom iniția un proces de evaluare a condițiilor de muncă, astfel încât să identificăm și să aducem îmbunătățiri în funcție de necesități. Acest lucru va include atât aspecte legate de spațiul fizic, cât și de resursele necesare pentru a-și desfășura activitatea eficient.

Mulțumesc tuturor pentru încrederea pe care au arătat-o în procesul nostru de dialog și negociere. În final, această înțelegere reprezintă un pas important spre construirea unei instituții mai puternice și mai unite.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Într-o țară de patrioți „suveraniști” nu găsim unu care să spună :mă sacrific, renunț la 5 lei pentru cauza națională.Totul pînă la veniturile proprii chiar dacă o știm cu toții că nu provin din surse corecte. dracu s-o ia de țară, ce mă interesează îe mine ?

  2. Și ei vor un statut special ? Toate muncile sunt importante. Când sunt făcute corect.

  3. Da, altă categorie de speciali! E nebunie în țara asta!

  4. In fotografie, o gloată enormă de bugetari pdsnl de la Ministerul de Finanțe.
    M-am îngrozit!
    Exagerat de mulți.

  5. O intrebare .
    De ce daca toate comentariile obiective pt ANAF, sunt cenzurate, interzise, si nu se spune ca nr angajatilor ANAF este doar 1,78% din total bugetari, adica 22.890 salariati ANAF, din 1.280.000 total bugetari ?
    Adica de ce este nevoie de exacerbarea urii impotriva unei categorii ocupationale ?