G4Media.ro

Încă o piedică pe Autostrada Transilvania: Compania de Autostrăzi a reziliat contractul…

Sursa foto: captură Youtube

Încă o piedică pe Autostrada Transilvania: Compania de Autostrăzi a reziliat contractul cu constructorul român Straco, după ce progresul din ultimele 5 luni pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii a fost de doar 1%

Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat joi contractul cu constructorul român Straco, după ce progresul din ultimele 5 luni a fost de doar 1% pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, parte a Autostrăzii A3 Transilvania. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Rezilierea contractului duce automat la o nouă procedură de licitație pentru acest tronson.

”Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanță în dezvoltarea infrastructurii și a României, în general. Constructorul acestui lot, ajuns în insolvență și cu subcontractori neplătiți, a beneficiat de toată bunăvoința autorităților române, dar a sosit momentul în care trebuie să spunem „Destul!”, a scris Drulă pe Facebook.

Tronsonul de 15,7 km din A3 trebuia construit de o asociere de firme românești, compusă din Straco Group, Specialist Consultin și Total Road. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în vara anului 2016, și termenul inițial de finalizare era finalul anului 2017. În acest moment, stadiul lucrărilor este de doar 40%.

Drulă susține că problema a fost oferta subevaluată: ”valoarea licitată de compania câștigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea inițială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare și 12 luni execuție pentru un segment de autostradă în relief foarte ușor”.

Foto: Lucrări pe Autostrada A3 / Captură Youtube

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. ‘Inca o piedica’?
    Bai ce titluri aveti azi, sigur nu citesc Antena 3? Pare ca Varanul a facut o oferta de nerefuzat.

    Ati uitat ‘catastrofa’, ‘soc’, ‘o noua umilinta pentru romani’, ‘ministrul Drula distruge si autostrazile dupa ce a distrus Metrorex’.
    Hai, ca se poate.

    Bravo Catalin Drula. In sfarsit un ministru care are curajul de a face ce trebuia facut deja de multa vreme. Cu un constructor serios lotul asta se termina in vara anului viitor.
    Altfel puteam sa inauguram in 2030 inca o autostrada direct la stadiul de ruina, Muzeul Incompetentei.

  2. Încredințată directa prin excepție de la Lege.
    Cred ca e posibil prin OUG!
    S-ar rezolva 15 km in acest an.
    Si s-ar transmite celorlalti intarziati un semnal ca nu mai are nimeni răbdare cu ei!

    • Nu se poate, din pacate.
      Din cate stiu pentru a beneficia de banii de la UE trebuie urmat tot procesul de relicitare a lotului.

  3. Un gest necesar urmat de-un blocaj temporar continuat cu un progres exemplar.

  4. De ce piedică? Ba bine că s-a reziliat. altcineva să rezolve treaba de urgență.

  5. Mi se pare chiar un pas inainte, din moment ce constructorul actual nu a lucrat aproape deloc.

  6. Sa vedem care va fi solutia pentru continuarea lucrarilor. Ca daca o sa dureze 4 ani reluarea lor, cum a fost pe Targu Mures – Ungheni… Expertizare, relicitare, evaluare, contestatii si paracontestatii…
    Eu nu prea am incredere intr-unul cu un CV de juma’ de pagina, care n-a prea lasat mare lucru in urma lui prin cele 2-3 locuri pe unde a lucrat, nu are studii de specialitate si nici n-a condus ceva vreodata la viata lui. Acum are ocazia sa imi arate ca nu am dreptate. Un adevarat leader este cel care gaseste solutii, nu cel care iti explica de ce nu se poate face un lucru sau altul.

    • CV-ul e de 2 pagini pentru că așa și l-a scurtat și stilizat el. Avea ce scrie și pe 20 de pagini dacă vroia, ca Gheorghiță de la CNCV.

      Și eu aveam (acum 9 ani) 5 pagini la CV. În ultimii ani am realizat mai multe, deci nici CV-ul meu nu mai depășește 2 pagini. Unii profesionisti prefera CV-ul scurt pentru ca e un trend anti-egomanie și anti-grandomanie.

    • A demonstrat deja că are curajul sa implementeze reforme dificile (i.e. Metrorex, CFR) si mișcă lucrurile eficient.
      Pe Tronsonul de 15,7 km din A3 nu exista nicio șansă să se miște ceva notabil anul asta, asa ca soluția optimă era să rezilieze contractul și să lanseze o nouă procedură de licitație. Nimic ilogic aici.

      Ministrului Drulă nu-i lipsește nici inteligența, nici competențele, nici pasiunea pentru domeniu și dedicația, nici orientarea înspre eficiență. Îi lipsesc profesioniștii de top care să facă treabă mai ales pe partea de monitorizare proiecte si performanta; firmele romanești variate și serioase care să câștige licitațiile și să livreze lucrarile in timp si conform standardelor; și (poate) feedback de CALITATE din partea societății civile și a jurnaliștilor de investigație pe ariile unde este întotdeauna loc de mai bine.

    • Alta talibana usr! Si ai si o logica de fier: „În ultimii ani am realizat mai multe, deci nici CV-ul meu nu mai depășește 2 pagini.” Si „… nu-i lipseste… nici competentele…”. Asa cum nu-ti „lipseste” nici tie cele de limba Romana! Mi-ai strecurat-o „subtil” si pe-aia cu profesionistii. Lauda-ma gura, ca de-aia iti dau sa mananci!
      Are pe naiba. Trei companii la care nu a facut cine stie ce purici si la care a stat cate un an-doi. Apoi o organizatie de dat din gura, fara raspunderi. Doar vorbe. Aveti atatea pagini pentru ca va scrieti toate rahaturile de cursuri de o zi sau doua si care nu au nicio valoare. Eu nu imi pun decat cele doua facultati facute „pe bune”, nimic altceva.
      La MT sunt destui profesionisti, dar sa nu te astepti ca aia o sa accepte sa fie luati la intrebari de un neica-nimeni, un gurist care nu are nimic de pus pe masa.
      Care sunt, concret, reformele de la CFR si Metrorex despre care vorbesti? Probabil ca de-aia merge asa de bine CFR-ul! Zici ca locomotivele sunt meteoriti, asa de frumos ard!
      Ca sa spun si ceva de bine, operationalizarea CNIR ar fi un mare pas inainte. Pana si Ceausescu stia ca trebuie separata constructia de exploatare (pentru metrou erau, spre exemplu, separat, Antrepriza Constructii Metrou si Intreprinderea Exploatare Metrou Bucuresti). Numai sa se faca, pentru ca s-a mai discutat prin guvernul zero al lui Ciolos si nu s-a facut!
      Vom vedea ce va face pe lotul reziliat. Nu mai sunt la curent cu legislatia din Romania, insa ma pot gandi imediat la doua solutii, fara licitatia de care vorbesti (nu cred ca intelegi care sunt pasii din acea licitatie, si cam cat ar putea sa dureze). Tare ma tem ca o sa dureze alti 4 ani; sau poate chiar 10, conform experientei de pe Suplacu-Bors, unde nici acum nu e licitat complet (si sa vedem si daca Selina va fi in stare sa construiasca portiunea pe care a castigat-o).
      Tot ce scrii e o „monstra” din frumoasa limba de lemn a neo-marxistilor!

    • Nu sunt membra niciunui partid. Sunt doar o observatoare imparțială a faptelor.
      Dar sigur că aveți și dvs. dreptul la opinie și percepții subiective.

      Mai bine directă în comunicare decât taliban ca dvs la rețea neuronală.

    • Ironia este că dvs. începeți replica cu o eroarea logică Ad Hominem /atac la persoană, în loc să vă argumentați obiectiv punctul de vedere.

      Sunteți într-adevăr un BOU frustrat, indolent și agramat. Reiese și din nickname-ul pe care l-ați ales, d-le Goe. Așa că nu vă supărați pe specia și adjectivele cu care v-am asociat, sigur sunteți pe forum în căutare de BDSM-uri verbale. Asumați-vi-le și purtați-le cu onoare.
      In afara de comentariul ăsta nu am de gând să vă mai răspund (n-am cu cine) așa că nu aveți decât să țineți monologuri.

  7. Nu e o piedica, e un pas inainte. Pe lotul asta Straco nu a mai miscat un pai de vreo 2 ani. Au lucrat doar Marcotim si Baxcom in noiembrie-decembrie 2020 cand s-a finalizat nodul de la Chetani. Firme care au ramas si neplatite pana la urma.
    Drula e singurul ministru de pana acum care are coa!e. Bode a mai miscat ceva, iar dna Ionita se descurca foarte bine in serparia de la CNAIR.

  8. Dar daca dupa 4 luni proiectare ai 12 luni execuție nu a fost gata, de ce au mai așteptat 4 ani sa ajungă la 40%??????