G4Media.ro

Andronescu ia în calcul ca BAC-ul viitor să fie cu teste grilă:…

Andronescu ia în calcul ca BAC-ul viitor să fie cu teste grilă: Mulți spun că nu se poate la materia X să mergem pe itemi obiectivi. Asta e calea / Plus: O nouă lege a educației va fi lansată în dezbatere

Ecaterina Andronescu a anunțat că Ministerul Educației va regândi subiectele de la Bacalaureatul viitor și a vorbit despre teste grilă, evitând să spună dacă subiectele de la examenele următoare vor fi 100% grilă sau numai parțial. “La Politehnică, de foarte mulți ani, după ’89, lucrările scrise sunt pe itemi obiectivi. S-ar putea să îi supărăm pe unii dintre profesori, dar le vom explica că este calea pe care trebuie să mergem. Dar sunt mulți care spun că nu se poate la materia X să mergem pe itemi obiectivi. Dar uitați-vă la testele Cambridge. Luăm în calcul, când o să avem situația exactă o să elaborăm metodologia pentru examenele viitoare și o să vă comunicăm”, a declarat Andronescu, într-o conferință de presă.

Amintim că precedenta tentativă a Ministerului Educației de a introduce chiar la Evaluarea Națională și BAC-ul de anul acesta testele grilă a declanșat un scandal major. Atunci, instituția plănuia ca 40% dintre cerințele de la examene să fie itemi obiectivi, adică întrebări deschise și tip grilă.

Într-o conferință de presă susținută la sediul Ministerului Educației, Ecaterina Andronescu a mai anunțat că “este pregătită noua lege a educației, care va avea 3 legi: legea învățământului preuniversitar, legea învățământului universitar și statutul cadrului didactic“. Ministrul a declarat că va supune în curând cele trei legi ale educației dezbaterii publice, reunite sub forma unui “cod”, “pentru ca în toamnă să îl supunem spre Parlament în dezbatere“.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. D na Pantazi,ingrat segment aveti in administrare!
    Atentie la privirea d nei si mesajul nonverbal! Nu este drept ca un asemenea personaj cu reale probleme sa decida in legatura cu viitorul copiilor nostri.

  2. A distrus sistemul educațional și va scăpa cu o pensie enormă.

  3. ecaterina ibarruri. prin venele ei curge partidul.

  4. Bun, si? Preluam SAT-ul american sau iar inventam noi ceva original, neaos?

  5. Test grila la „comunicare”!

    • Da, Marcel, indrazneste sa crezi! Sper din adancul inimii mele ca bacalaureatul 2020 sa ne prinda cu un ministru normal, care macar sa comunice corect in limba romana. Acea ”materie X” la care se refera este ”limba si literatura romana”, unde toti profesorii de romana au transmis ca este total inacceptabil si daunator pe termen lung elevului ca 40% din subiectul de bac si evaluare nationala sa fie reprezentat de grile, in dauna exprimarii cursive, care arata gandirea cursiva, logica. A incercat madam plumb, cand era interimara la educatie, in toamna trecuta, masura a fost contestata viguros si-a retras-o. In primavara din nou s-a incercact asta, la simularea de-a XI-a, nu la romana, ci la matematica(profil real) si istorie(profil uman), cu rezultate proaste. Hal de ministru al educatiei, face in 6 randuri de text 6 greseli gramaticale :
      ”(anacolut)Noi, la Politehnică, de foarte mulți ani, după ’89, lucrările scrise sunt pe itemi obiectivi(sunt pe itemi – contin itemi, greseala de exprimare). S-ar putea să îi supărăm pe unii dintre profesori. Dar le vom explica că(cacofonie) este calea pe care trebuie să mergem. Sunt mulți care spun că nu se poate la materia X să mergem pe itemi obiectivi. Dar uitați-vă la testele Cambridge. Luăm în calcul, când o să avem situația exactă o să elaborăm metodologia pentru examenele viitoare și o să vă comunicăm.” Utilizarea viitorului popular ”o sa” este interzisa intr-o comunicare oficiala, la inalt nivel.
      Si nu vreau sa ma uit la niciun test Cambridge, ca aici discutam de limba romana, limba materna, nu de limbi straine, unde poate se permite o cunoastere punctuala, neselectiva, simplificata a vocabularului, nu insa la romana, limba materna. Ce avem acum analfabeti functionali, dar sa te tii cati vor fi, daca se modifica subiectul de evaluare si bac la romana, prin introducerea a 40% teste-grila.