G4Media.ro

Cum explică presa bulgărească veto-ul Olandei: Este din cauza porturilor grecești, considerate…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. Dacă nu vă schimbaţi regulile în UE ca să poată fi izolate astfel de ieşiri cum a fost a Austriei şi multe ale Ungariei şi nu numai este evident că UE este predestinat eşecului că nimeni nu va sta la infinit să suporte măscărelile tuturor nimicurilor din Europa şi să fie dependenţi ca naţiune de fiecare dement care mai răsare pe undeva.

    • Nu e vorba de stat la nesfarsit aici. E vorba de dat la gioale. Ca in fotval, cand adversarii incep sa faulteze la intimidare – nu ai alta optiune de a-i opti decat sa le rupi si tu picioarele.

  2. Ciudat ca nu se spune nimic despre tonaj-ul mărfurilor, ca doar nu le cara cu papucii, pe bucăți.
    Credeam ca transportul mărfii nu poate fi facut decat de persoane juridice si cu acte doveditoare

  3. Sincer, de a lungul anilor când ii auzeam pe unii că Olanda nu ne vrea in Schengen ca să nu ii concurăm la porturi mă lua râsul. Că pe cifre seci Constanța e purice pe lângă Rotterdam. Dar după articolul ăsta pt prima oară da, are logică maximă cu porturile grecești. Acolo e altceva.

    • Nu are nici o logica, e aceeasi tampenie care se vantura si la noi referitor la Constanta.
      Transportul maritim este cel mai ieftin. Ca sa ajungi de la Pireu in vestul Europei , cu tirurile, e mult mai scump si castigi o zi-doua, nu mai mult. Nimeni nu plateste diferenta de pret.
      Nu mai zic ca vorbim de decarbonizare si emisii de CO2, si noi ce spunem ca facem? Dam jos containerul de pe nava, cea mai eficienta dpdv al emisiilor, si il punem pe TIR? Nu zau?
      Inchipuie-ti un portcontainer mare, sa zicem de 18000 TEU (nu ma duc la alea mari cu adevarat, de 23-24000 TEU). Ai nevoie de 18000 de tiruri (sau 9000 vagoane) sa duci marfa in vest.
      Tampenii.

    • Chiar și pt Europa de Est sau centrală e mai eficient dpdv economic după ce venind din China și treci de Suez să te duci tocmai in Rotterdam cu containerul și apoi cu tiruri in Budapesta sau Varșovia? In loc de direct Grecia și Romania (luând în calcul și autostradă peste Carpați, nu vin e acum). Doar întreb că sincer nu știu.

    • Nu stiu cata logica are. Portul Trieste de exemplu este deja in Schengen , are infrastructura si este intr-o continua modernizare( au luat bani prin Pnrr pt modernizare).
      O nava care vine din China si trece prin Suez face cu 1-2 zile mai mult pana la Triste decat pana la Pireu.
      Dar de la Trieste la Viena sunt 500 km . de la Pireu la vienna sunt cam 2000.
      E clar ca mai degraba faci 1500km pe mare decat pe sosea
      Sigur daca Bulgaria si Romania intra in Schengen o parte din marfurile pentru Balcani probabil vor veni prin Pireu, Salonic, Burgas chiar Constanta ; putin probabil ca marfurile pt vestul Europei sa vina prin aceste porturi.

    • @tibi
      Pentru Budapesta sau Viena există portul Rijeka – Croția (chiar și pentru Romania Hyundai, de exemplu, folosește portul Rijeka.
      Și pentru Varșovia Rijeka este mai aproape decât porturile grecești și ar mai fi și Hamburg.

    • @tibi&Co, e aceeasi poveste ca cea cu portul Constanta, dar si Croatia are un port (Rijeka – 13,6 mil de tone anual) mai tranzitat decat Varna din Bulgaria care are 7 mil… deci de ce a intrat Croatia atunci? De ce a lasat-o Olanda???

  4. ma mira ca se face distinctie intre votul Olandei sau a Austriei contra Bulgariei sau a Romaniei

    a fost o strategie de a lovi in cele doua tari dar nu foarte tare, si cu ricoseu, si cu acelasi efect daca ar fi fost refuzate de mai multe tari

    UE trebuie sa fie egal Schengen, iar granitele trebuiesc pazite in comun de intreaga UE cu vamesi comuni din toate tarile, cu proceduri standard si comune (care banueisc ca exista deja)

    • dupa principiul asta (UE sa fie egal Schengen) nu eram nici acum in UE…

    • corect, dar nici asta nu e uniune daca unii au mai multe drepturi decat altii … o uniune nu functioneaza cand cativa isi tin doar pentru ei felia mai mare … toata treaba asta cu schengen nu are ce cauta intr-o uniune in adevaratul sens al cuvantului … ii vedeti pe americani sa aiba in uniunea lor drepturi diferite? ii vedeti pe britanici sa aiba in uniunea lor drepturi diferite?

      imi doresc ca UE sa functioneze dar egoismul nu are ce cauta intr-o uniune daca vrem ca ea sa reziste diferitelor presiuni externe

  5. Conducatorii bulgari sunt la fel de corupti si anti-reformisti ca guvernantii romani, dar si ei gasesc intotdeauna alti vinovati pentru propriile greseli si esecuri, ei se cred sfinti! 😀

  6. Mda, pot sa spuna si romanii si bulgarii ce vor. Scuze, victime, bucatele de adevaruri. Pana una alta asta este. Strangi din dinti si mergi mai departe, vorbaria multa …. Ma mir insa ca nimeni nu spune ca porturile din Grecia sunt in mana chinezilor. Aceiasi care vor sa cumpere ceva Hamburg. Jocurile sunt complexe, si devin din ce in ce mai periculoase. Ch.na, Ru.ia si Tu.cia in Est, Un.aria si Au.tria in Vest, ce de topaieli pe tabla de sah a lumii. Din pacate iar sufera Europa.

  7. batalia este economica si n-are nicio legatura cu persoanele care oricum circula ca prin branza prin spania, italia, ungaria, grecia.romania in schengen insemna cale libera cu viteza maxima pentru marfurile ucrainene, o lovitura majora pentru rusnaci care au sunat imediat la prietenii lor la catarama, looserii „neutri” de la viena, capitala neincoronata a borhotului rusesc. oricum, de acum inainte, personal fac doi de pi pe UE, Bruxelles, Comise si orice strain, nu ca ar conta parerea mea la ceva intr-o tara de lachei absoluti precum Romania!

  8. După o trecere în evidenţă a tuturor supăraţilor din zilele astea cu Schengen toţi sunt supăraţi pe austrieci numai aurolacii pe USR(fiecare cu ce îi doare, pe unii la sufleţelul lor iar pe alţii la găurică😏).

    • Dacă te uiți la antene și la Digi nu vei vedea. Eu i-am văzut în criticând Austria. Ce nu am văzut, in schimb, este că PSD sa se revolte după ce le-a vândut austriecilor Petromul pe nimic, după ce le-a dat BCR aproape pe degeaba, sau după ce i-au lăsat să defrișeze atâția zeci de ani. Aia da nu am văzut.

  9. E suficient să vă uitați pe hartă ca să vedeți că ceea ce susține articolul nu are noimă. Cu ce schimbă p.orturile din Bulgaria situația ? Cele din Grecia sunt în Schengen.
    Despre Constanța ce să mai vorbim, are o ca.pacitate infimă față de porturile serioase, iar să transporți mărfuri din Constanța la Timișoara sau Arad e o aventură lu.ngă.

    • citeste si dincolo de titlu!
      O fi grecia in schengen dar pe rutier sau feroviar ai 3 vămi de trecut pana in restul schengenului apropiat, nu ma refer la zona apropiata logistic de porturile de la marea nordului sau mediterana centrala si vestica. Asta înseamnă zile in sir pierdute.
      Si nu vorbeste nimeni despre porturile bulgare ci despre faptula axa de transport sud-nord prin grecia este blocata in mod convenabil pt. Altii.
      Atât.

  10. Românii și bulgarii să-și înceapă acum podurile peste Dunăre, pentru că au același tratament în UE.

  11. Dacă e atât de important ca portul să fie în Schengen de ce n-ar merge navele la porturile din Italia?
    Trieste e un port mare, și e mai aproape de centrul Europei decât Grecia. Pe lângă asta transportul pe apă e mai ieftin decât cel pe sosea, deci în loc să parcurgă peninsula balcanică pe sosea ar parcurge Marea Adriatica. E adevărat că e mai lent pe apă dar pe lângă distanța parcursă din China, marea Adriatică nu e nici 5%.

  12. sa ne mai lase bulgaria..ei sunt gipsy de fel..prea corupta tara..saracii nostri se duc la ei sa impinge tava la mare..si se intorc fara masini!

  13. Pentru transportul maritim via Canalul de Suez, nu intereseaza pe nimeni, porturile din Marea Neagra sau din Grecia.
    Pentru ca nu exista retea de transport (feroviara sau terestra) care sa asigure rapiditate, din momentul descarcarii navelor de transport maritim.
    Exista infrastructura in Franta (Marseille, Toulon) sau Italia (Genova, Trieste) restul sunt basme. Nu transporta nimeni maritim prin Canalul de Suez > Stramtoarea Gibraltar > Marea Manecii > Rotterdam. Iar daca cineva ar dori sa o faca si sa piarda bani prelungind ruta maritima, exista in Franta (Le Havre) si Belgia (Anvers)

    • Daca e asa cum zici tu, ma intreb de ce Rotterdam e cel mai mare port de containere din Europa.
      Bagati-va odata in cap ca transportul pe mare este cel mai ieftin (de departe), iar pusul pe tren sau tir de la dracu’ din praznic nu e mai rapid. Tirul ala face tot 1000 km/zi, cat face si o nava…

    • @C
      Incredibil totusi, ca nu intelegeti un simplu text.

    • Ba tocmai ca am inteles foarte bine. Da’ asa e cand nu mai ai argumente… scoti limba sau dai cu piatra.

  14. Deci intelegem ca portul constanta e rezervat ucrainenilor…apropo stiati ca nici un antrepenor roman nu isi mai poate exporta marfa prin acest port dar se pare ca pe ninemi nu intereseaza…

  15. Bulgarii au imaginație bogată ca și noi.

    Dacă vă uitați pe hartă, următoarele porturi Schengen după Grecia, sunt Croația (de la 1 ian 2023), Italia, Franța, Spania, Portugalia, Belgia și de-abia apoi Olanda.

    Și toate navele alea se duc până în Olanda, în loc să asculte de bulgari și să acosteze mult mai repede… tz tz tz!

  16. Ooo, dar avem bulgaro-pați și aici în Bulguaria! 😄
    A apărut și conspirația mondială pentru miezul de la dodoașca bulgărească…
    Au olandezii/austriecii alte bâzdâcuri de la care li se trage votul negativ.

  17. Ba, ej’nebun? Adicatelea mii de TIR-uri in plus sa treaca pe drumurile noastre in ritm de melc? J’de mii de camioane prin Carpati? Pai ajungi cu vaporul pina la Oslo pina traversezi .ro.

  18. Transportul pe mare e mai ieftin decat cel pe uscat. E mai rentabil sa mergi de la Suez pana in Italia, care e mai aproape de Europa Centrala si de Vest, decat sa le lasi in Grecia.

  19. Aceeasi poveste cu portul Constanta reimpachetata convenabil de clasa politica bugara. Povesti de adormit copii.