G4Media.ro

ANALIZĂ Școala românească, o barieră în calea interesului elevilor despre mediu, arată…

Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

ANALIZĂ Școala românească, o barieră în calea interesului elevilor despre mediu, arată rapoarte OECD / Doar 2 din 5 elevi au încredere în capacitatea lor de a explica felul în care emisiile de dioxid de carbon afectează schimbările climatice

Elevii români sunt interesați de problematica mediului înconjurător, dar sunt cu mult în urma colegilor lor din alte țări cu privire la cunoștințele pe această temă și la competențele legate de durabilitatea mediului, reiese din două noi rapoarte ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, organizație la care România este în plin proces de aderare. OCDE apelează la datele colectate cu ocazia evaluărilor PISA, în rândul elevilor de 14-15 ani, pentru a vedea care e situația în acest domeniu, raportat la recomandarea Comisiei Europene de la începutul anului, ca sistemele de învățământ să întărească diversele competențe necesare privind durabilitatea, schimbările climatice și mediul.

Multe dintre competențele vizate la nivel european, cele “necesare pentru tranziția verde”, sunt unele pe care sistemele de învățământ ar trebui să le dezvolte oricum – luarea de inițiativă, gândirea critică, înțelegerea impactului pe care acțiunile și deciziile curente ale oamenilor le au asupra mediului. Noile analize OCDE, publicate luna aceasta și care coroborează datele relevante din studiile ce au însoțit testările PISA, arată că, în România, dorința elevilor de a ști mai multe despre mediu și protecția lui există, dar școala este departe de a răspunde acestor nevoi.

Un prim studiu se referă la “Competența tinerilor pentru durabilitate de mediu: dimensiuni emoționale, cognitive, comportamentale și de atitudine în țările UE și OCDE”. Acesta urmărește să evalueze cunoștințele și măsura în care elevii în vârstă de 15 ani din țările membre OCDE și partenere (cei care participă la studiile PISA) folosesc aceste cunoștințe, când vine vorba de protecția mediului și dezvoltarea durabilă.

Studiul raportează diferențe mari între țări. Unde se poziționează România, pe baza răspunsurilor oferite de adolescenții români în studiile ce au însoțit PISA, dar și în rezultatele relevante din cadrul testărilor PISA (cele privind științele)?

Pe de o parte, România se numără printre țările unde mai mult de patru din cinci elevi au spus că protecția mediului este importantă pentru ei. Țara se află într-un grup divers ce cuprinde, între altele, Costa Rica, Coreea de Sud, Mexic, Ungaria, Spania sau Turcia. La polul opus, se află țări precum Austria, Germania sau Slovacia,  unde se înregistrează cel mai mic procent de elevi care au raportat că mediul este important pentru ei.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

2 comentarii

  1. Nu e zi fara stire despre CO2. De covid s-a uitat…

  2. Cu 2 din 5 prea mult. Povestea cu codoiul e direct o farsă ieftină. Măcar covidul chiar există (chit că efectele sale au fost exagerate intenționat vreo 2 ani de zile).