G4Media.ro

ANALIZĂ Din miile de dosare penale pentru ”zădărnicirea combaterii bolilor”, la instanțe…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Pai normal!!! Cand autoritățile stiu cat de corupte sunt le este si frică sa aplice legi pentru că lumea ar spune: pai atunci respecta si tu!!!

  2. Deci e clar. Valul 4 o sa ne manance pe toti din cauza tupeistilor astora care stiu ca nu vor fi amendati.

  3. Normal că nu au curaj sa judece toate contravențiile aplicate în starea de alertă ( care nu există în CONSTITUȚIA ROMÂNIEI ).
    Doar cele aplicate în starea de urgență au temei legal și pot fi condamnați fără drept de apel.

    • Judecatorii au o scuza, da’ aia care au dat OUG-urile alea, ce scuza au?

      Dar, uite, au trecut totusi clasa: s-au ales din nou … 🙁

  4. Judecatorii si politistii cu pensii speciale, aserviti PSD-ului, judeca doar in spiritul PSD. Si al lui Citu-penalul, impreuna cu borfasul Bode.

  5. Magistrații lupt pentru zădărnicirea combaterii corupției, a hoției, a șmecheriei politice dâmbovițene, este normal să ajute la zădărnicirea combaterii pandemiei. Ei pun umărul la zădărnicirea oricărei lupte pentru democratizarea României.

  6. ABIA O SCOT LA CAPAT CU ACHITARILE CELOR DIN CASTE…

  7. Pai sunt dosare abuzive, făcute pe o lege penibila. E normal.

  8. Daca nu se leaga CAUZA de EFECT aceste lucruri, printre multe altele, nu se vor regla niciodata.
    Ia sa punem salariile dintr-o sectie de politie pe raza unde au fost infractiunile in legatura cu infractiunile rezolvate.
    De ex:
    Mi-a disparut/furat roata de rezerva.
    Ok, ti-o platim noi, sectia de politie unde esti arondat, si o scadem din salariile noastre.
    Daca prindem infractorul ne recuperam banii, daca nu, NU!
    Sa vezi atunci ce schimbare!
    Asa si cu dosare, cu orice: legata eficienta muncii de salariu!

    • Sa vezi ce ar alerga burtosii dupa orice gainar, macar pentru imaginea asta merita implementata legea asta, sa nu zicem si pentru `gainarii` cu miliarde delapidate!

  9. Domnule Semeniuc, mai du-te la nevoia, cu dosarele și procurorii tăi. Poți să te duci și dracului dacă dorești.

  10. Sa vezi acum ca nu merge cu baubau, cate sosoace si utilizatoare de praz din videochat o sa apara

  11. Extras din articol: „Conform portalului instanțelor, în perioada de pandemie 2020-2021, la judecătoriile din toată țara au fost înregistrate 23 de dosare în care 24 de inculpați au fost trimiși în judecată sub acuzația de ”zădărnicirea combaterii bolilor” (art 352 Cod Penal: Nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă).”

    G4 Media va atrag atentia ca art. 352 C.p. referitor la infractiunea de zadarnicire a combaterii bolilor a fost modificat prin OUG nr. 28 din 20 martie 2020 (adica exact la 4 zile de la emiterea decretului prezidential nr. 194/16.03.2020 de declararea a starii de urgenta) in felul urmator:
    „(1) Nerespectarea măsurilor de carantină sau de spitalizare dispuse pentru prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
    (2) Nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă fapta a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani.
    (3) Transmiterea, prin orice mijloace, a unei boli infectocontagioase de către o persoană care ştie că suferă de această boală se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (4) Dacă fapta prevăzută în alin. (2) este săvârşită din culpă, pedeapsa este închisoarea de la 6 luni la 3 ani sau amenda.
    (5) Dacă prin faptele prevăzute în alin. (1) şi (2) s-a produs vătămarea corporală a uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi, iar dacă s-a produs moartea uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la 5 la 12 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (6) Dacă prin fapta prevăzută în alin. (3) s-a produs vătămarea corporală a uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la 3 la 10 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi, iar dacă s-a produs moartea uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la 7 la 15 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (7) Dacă prin fapta prevăzută în alin. (4) s-a produs vătămarea corporală a uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi, iar dacă s-a produs moartea uneia sau mai multor persoane, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.
    (8) Tentativa la infracţiunea prevăzută la alin. (3) se pedepseşte.
    (9) Prin carantină se înţelege restricţia activităţilor şi separarea de alte persoane, în spaţii special amenajate, a persoanelor bolnave sau care sunt suspecte de a fi bolnave, într-o manieră care să prevină posibila răspândire a infecţiei sau contaminării.”

    Prin urmare, este complet eronat textul articolului de cod penal pe care l-ati redat dvs.

  12. 23 de cazuri, 7 achitați pe fond, restul achitați sub fond

  13. Stelica, ce ai pazit până mai acum 2 săptămâni??

  14. 😂😂😂Că spitalele nu mai au tratamentele pentru pacienții HIV unde se încadrează?
    Că statul nu asigură paliativele, unde se încadrează?
    Că nu mai avem alte vaccineuri decât cele pentru Covid, unde se încadrează?
    Că nu mai avem nici măcar banalele antiinflamatoare nesteroidiene injectabile, unde se încadrează?
    Că în școli de ani de zile , de la durerile de cap, de burtă de masele, până la julituri, folosim in cabinete panaceul universal ” albastru de metilen” unde se încadrează?
    Că în spitale nu se respectă circuitul, și că” cadrele” medicale târăsc uniformele și papucii peste tot de pe o arie pe alta, că nu își leagă latele la serviciu și că mai au și tupeu să spună” că nu știu să îmbrace corect mănușile și echipamentul” , unde se încadrează?
    ……..doar la balamuc ne mai revenim😂😂😂

  15. Pe undeva nu e nimic mirator in faptul ca am avut atat de putine dosare trimise in instanta pentru zadarnicirea combaterii bolilor.Evaluarea pericolului social al unei fapte, pentru a putea dobandi gradul de pericol social al unei infractiuni,chiar daca se incadreaza teoretic in tiparul legal, se face in concret in functie de circumstantele fiecarei cauze, cu accent pe consecintele produse,pe urmarea produsa sau care s-ar fi putut produce,pe modul si mijloacele de savarsire si,ceea ce este relevant pentru infractiunea in discutie, pe gradul de constientizare de catre subiect a pericolului faptei comise,respectiv daca faptuitorul si-a dat seama de consecintele actiunilor sau inactiunilor sale.La acest din urma capitol, contextul ce a determinat inmultirea numarului de infractiuni de zadarnicire a combaterii bolilor este unul nou,nemaiintalnit pana atunci si anume aparitia unei pandemii ,cu transmiterea si propagarea virusului SARS COV 2, situatie cu care nu numai Romania ,ci si intreaga Europa nu s-a mai confruntat .Intr-un context nou,ca fenomen de masa,gradul de asimilare si constientizare a pericolului social derivand din incalcarea normei de incriminare, cel putin in etapa/etapele de inceput nu este unul ridicat.De aceea subiectilor li s-a dat poate o sansa, fiind posibila si renuntarea la urmarirea penala cu sau fara respectarea unor obligatii impuse de organele de urmarire penala,bineinteles daca fapta nu a avut consecinte sau urmari grave determinate in concret.
    In fond,in cadrul dat nu foloseste nimanui sa avem mii de persoane cu cazier penal, ci mai degraba este important ca mesajul transmis de autoritati,pe aria de comunicare cu subiectii vizati sa fie unul care sa contribuie la propagarea pe scara larga a constientizarii pericolului derivand din incalcarea normei de incriminare.Din pacate la acest capitol s-a facut prea putin,negationismul existentei in sine a bolii,balbele constand in perioada initiala in nelegalitatea reglementarii(nu prin lege adoptata de parlament cum era firesc,ci prin acte adoptate de guvern,cu caracter de comandament militar percepute de populatie ca manifestare de dictat) contribuind si ele la neasimilarea constienta de catre persoane a pericolului faptei comise si chiar la aprecierea corecta pe acest temei a vinovatiei pe fond.
    Amenzile mari au disciplinat populatia,cu toate ca au fost aplicate in cadru nelegal,motiv pentru care ca efect al unei decizii a CCR s-a creat premisa anularii lor.
    Odata depasite aceste etape ,cred ca se impun masuri de disciplinare si control mai stricte pe viitor pentru impiedicarea transmiterii comunitare a bolii,controale frecvente din partea organelor de politie .mai ales la evenimente cu manifestari colective si reglemetari legale adecvate pentru astfel de evenimente(certificatul verde zic eu ca trebuie sa devina o necesitate). Odata ce populatia va vedea astfel de demersuri-e clar ca va constientiza si mai mult pericolul social al incalcarii normelor penale sau contraventionale privind raspandirea infectarii cu SARS COV 2, cazurile de incalcare a normelor se vor diminua si cu greu va putea fi justificata o netrimitere in judecata sau aplicarea unei sanctiuni contraventionale pe masura faptei.
    Dar reglementarile si controlul in materie lipsesc sau se manifesta sporadic,iar in fata acestei noi crize sanitare fara precedent autoritatile trebuie sa ia masuri ferme de disciplinare a populatiei-interzicerea de manifestari colective sau reglementarea legala a desfasurarii acestora, cu posibilitate de asigurare a controlului respectarii normelor, vaccinarea obligatorie sau testarea persoanelor care fac parte din categoria lucratorilor esentiali(tocmai CEDO a decis intr-o speta privind pompierii ca nu e discriminare,actionand cazurile de exceptie de la regula, de restrangere a unor drepturi si libertati pe motiv de protectie a sanatatii publice).Si aici iar trebuie atentie,caci orice restrangere de drepturi si libertati,iclusiv cea de libera circulatie nu poate fi facuta decat prin lege, potrivit Constitutiei si nu prin ordonanta de guvern.