G4Media.ro

2 la sută din PIB anual pentru infrastructură: planul guvernului Cîțu pentru…

2 la sută din PIB anual pentru infrastructură: planul guvernului Cîțu pentru transporturi. Marile proiecte de autostrăzi, centuri, metrou. Taxa de pod de la Giurgiu va fi desființată

Guvernul Cîțu vrea să aloce 2% din PIB în fiecare an pentru infrastructura de transport, potrivit programului de guvernare prezentat azi. În plus vor fi folosiți atât banii europeni, cât și fonduri rambursabile. Programul prevede eliminarea taxei de pod de la Giurgiu, precum și – listă de investiții prioritare:

  • Cele mai importante prevederi din programul de guvernare, capitolul Transporturi (minister condus de Cătălin Drulă):

3 direcții pentru finanțarea marilor proiecte de infrastructură:
– alocarea, în medie, a 2% din PIB pentru infrastructura de transport pentru următorii 4 ani;
– utilizarea fondurilor externe nerambursabile (P.O.I.M., C.E.F., P.O.T., P.N.R.R.);
– antrenarea de fonduri rambursabile, fonduri de tip P.P.P. sau împrumuturi I.F.I

Proiecte majore:

– A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov;

– A1, Autostrada Sibiu–Pitești:
▪ Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5;
▪ Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.

– A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;

– A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);

– DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;

– Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;

– Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei:

– Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție;
▪ Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aprox. 311 km) – 36 miliarde de Lei;
▪ Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret (421 km) – 8,2 miliarde de Lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale;
▪ Autostrada A13, Brașov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de Lei, fără TVA;
▪ Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de Lei, fără TVA;
▪ Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) – 1,3 miliarde de Lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor;
▪ Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de Lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău-Brăila, Focșani – Brăila, Brăila – Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
▪ Drum expres Calafat – Lugoj; Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție;
▪ Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc

▪ Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin:

– Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov (6,5 miliarde de Lei, fără TVA, conform S.F. din 2010)
– Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ;
– Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).
▪ Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție a unui număr de aprox. 370 km de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei, fără TVA, ca de exemplu:
– continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare):
DNCB (Drumul Național Centura Municipiului București, cu intervențiile la cele 4 pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia); V- Bârlad; V- Timișoara Sud; V- Zalău; V- Satu Mare; V- Târgu Jiu, V- Galați; V- Tecuci, V- Mihăilești, V- Târgu Mureș;
– Demararea unor proiecte noi: Centura Metropolitană Cluj-Napoca, V- Sighișoara; V- Vaslui; V- Giurgiu; V- Sf. Gheorghe; V- Pitești Vest, V- Timișoara Vest; V- Râmnicu Vâlcea;
– Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (V- Sibiu Sud, V- Mediaș, V- Salonta, V- Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține);

Stimularea activității economice în zona de frontieră și facilitarea transportului rutier prin eliminarea taxei de trecere a podului Giurgiu

Metrou: Magistrala M6 pe sectorul 1 Mai – stația Toky- (zona comercială Băneasa), cu finanțare europeană nerambursabilă, fonduri J.I.C.A. și buget de stat, urmând a evalua fezabilitatea și sursa de finanțare pentru sectorul Tokyo-Aeroport Internațional Henri Coandă (Otopeni).

Magistrala 7 – tronsonul Voluntari – Bragadiru – magistrala va asigura interconectivitatea între două zone populate din SV și NE. Magistrala 8 – Semi-inelul Sud Crângași – Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

11 comentarii

  1. nu vad scrisi nimic despre imprumuturile viitoare si valoarea acestora raportata la pib.

    puteti sa verificati programul aici : http://storage1.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21447/19813286/2/document-2020-12-23-24501757-0-program-guvernare-citu.pdf

  2. 2% numai? Dar câte procente merg spre pensiile speciale? Spre cele 1,5 milioane de bugetari?
    Ca să putem face și noi niște comparații.
    Că pentru tigăile de la gropile de gunoi ale altora, ălea de le cumpără Măciucă, știm că dăm tot 2%!

    • 2 la suta pe an înseamnă undeva spre 22 24 de miliarde de lei, plus fonduri europene, se poate ajunge spre 35 de miliarde pe an. În 4 ani sunt vreo 140 de miliarde de lei, de banii ăștia faci mia aia de kilometri de infrastructura

    • da doamne ….din pix sau din gura ajungem pe luna cu autostrazile , la fel cum ajungeam cu productiile record pe vreama lui ceasca

  3. Opa! Domnul Cîțu îl “cadorisește” generos pe domnul Drulă.

    Comparativ, bugetul propus pentru Ministerul Transporturilor pe anul 2020 era de aproape 11,8 miliarde lei (~2,51 miliarde euro), conform calculelor mele = 1,125% din PIB-ul României de 223 miliarde de euro pe 2019.

    2% din PIB-ul de 204 miliarde de euro estimat pe 2020 = ~ 4, 08 miliarde euro. Frumos.

    Mai rămâne ca firmele contractate să fie cele mai competente din cele romanești ca acei bani să rămână în economie, cu taxe pe salarii și pe profit plătite in România, consum, etc.

  4. Trebuie desfiintata si taxa de pod de la Harsova si Cernavoda. Constantenii si tulcenii sunt obligati sa plateasca 26 lei ca sa mearga in tara si nu e normal.

  5. Calea ferată ramasa again le dinafara. Toate europa de vest investeste masiv in transportul public si de masa pe calea ferata, Romania se trezeste in 2030 ca iar e 30 e ani in urma. Nimic de reabilitarea magistralelor din moldova/muntenia. Nimic de trenuri urbane in București.

    Clar avem nevoie de autostrăzi, dar trebuie sa ne focusam pe toate mijloacele de transport ca sa nu rămânem din nou pe din afara.

  6. despre Moldova, iar… nimic
    nici macar in proiect?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.