G4Media.ro

Volkswagen a început luni producția de masă a primului său model exclusiv…

Sursa Foto: Automarket.ro

Volkswagen a început luni producția de masă a primului său model exclusiv electric / Va costa aproximativ 30.000 de euro

Grupul Volkswagen a început luni producţia ID.3, primul său model exclusiv electric ce va fi fabricat pe scară mare, la un preţ de aproximativ 30.000 de euro în Germania, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.

Modelul, care va fi produs de cei 8.000 de angajaţi de la fabrica Zwickau din Germania, va sta la baza altor vehicule electrice care vor fi lansate în viitor de cel mai mare producător auto european.

„Suntem în pragul unei schimbări de sistem către mobilitatea electrică”, a afirmat directorul general al VW, Herbert Diess.

În timpul ceremoniei de lansare a producţiei ID.3 la Zwickau, cancelarul Angela Merkel a promis că Executivul va face „eforturi substanţiale” pentru a extinde reţeaua de staţii de încărcare pentru maşinile electrice în Germania. Până în 2035, guvernul german va investi 3,5 miliarde de euro în construirea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice, a declarat Merkel.

Cu aproximativ 21.000 staţii de încărcare publice în prezent, Guvernul mai are multe de făcut pentru a-şi atinge obiectivul de a furniza până în 2030 aproximativ un milion de staţii de încărcare.

VW a investit masiv în platforma sa modulară MEB pentru producţia de masă a vehiculelor electrice, obiectivul fiind de a reduce preţul pentru maşinile electrice la aproximativ 20.000 de euro (22.262 dolari).

Anul viitor, VW intenţionează să producă aproximativ 100.000 de vehicule la Zwickau folosind platforma modulară MEB, iar pe termen mediu producţia va ajunge la 330.000 maşini pe an.

Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini de către clienţii internaţionali, susţin oficialii VW.

Începând din 2021, VW va produce doar vehicule electrice la Zwickau, iar din 2022 şi uzinele din Emdem şi Hanovra vor începe să fabrice maşini cu emisii scăzute.

În viitor, toată gama de maşini electrice va fi numită ID., de la „design inteligent, identitate şi tehnologii vizionare”, a informat recent Volkswagen. Compania vrea să livreze anual clienţilor peste 100.000 de modele ID.3.

Până în 2022, grupul german va retehnologiza opt dintre fabricile sale la nivel mondial pentru a produce vehicule electrice şi va da posibilitatea rivalelor să folosească platforma MEB, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a fi cel mai mare producător global de vehicule cu emisii zero.

Pentru a finanţa acest obiectiv, VW vrea să majoreze vânzările de SUV-uri cu motoare cu combustie internă la 40% din vânzările totale până în 2020, de la 23% în 2018.

Grupul Volkswagen are ca obiectiv construirea a 22 de milioane de vehicule electrice până în 2028, din care 11,6 milioane ar putea veni din fabricile chineze.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. urat ca dracu

  2. Mașinile electrice trăiesc din subvenții și interdicții. Mai e mult până să vedem o mașina electrică la preț competitiv. Cat despre infrastructura corespunzătoare tot de la stat se așteaptă alte subvenții. Adică proprietarii de mașini electrice sunt niste asistați social. De lux.
    Henry Ford nu a avut nevoie de subvenții sau de ajutoare de stat ci a făcut un produs bun și ieftin. Și a mărit salariul muncitorilor săi și le-a mai dat o zi libera in plus (el e cel care a introdus saptama de lucru de 5 zile prima data!). Așa că aveau toate motivele economice sa cumpere mașina Ford T și să renunțe la cai. Acum nu ai niciun motiv viabil economic sa treci la mașină electrică.

    • Exagerezi. Infrastructura nu implica curent gratis. Implica echivalentul pompei de la benzinarie. Si nu asteapta nimeni neaparat de la stat. Dar e nevoie de statii de incarcare.

      Comparatia cu niste asistati e complet aberanta. Nu te impiedica nimeni sa iti iei. Si ce inseamna competitiv? Ca acest competitiv tine si de buzunarul tau. Ce e competitiv pt un norvegian slabe sanse sa fie si pt tine. Dupa ce o sa stai pe bicla in spatele unui autobuZ sau masina o sa multumesti cui a inventat electricele. Probabil nu mergi cu bicla dar romania e incredibil de poluata. Asta nu poti nega.

    • @andrei
      nu ai inteles. nu ma refeream la piata auto din Romania, este insignifianta, nici macar la aia din Norvegia (destul de mica si ea la nivel global, o medie de 150000 automobile pe an).
      uite aici un articol despre ce se intampla cand retragi subventiile de pe cea mai mare piata auto din lume (peste 25 de milioane de vehicule vandute pe an): https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-09-03/electric-car-sales-fall-for-first-time-after-china-cuts-subsidy
      legat strict de VW uite un articol de ieri despre Germania: https://www.dw.com/en/german-government-expands-subsidies-for-electric-cars/a-51113225
      si un raport cu “beneficiile” pentru proprietarii de masini electrice in Germania: https://www.eafo.eu/countries/germany/1734/incentives
      pana la urma subventiile astea tot o forma de asistenta sociala sunt. Si proprietarii de statii de incarcare tot de la stat asteapta subventii (vezi mai sus).
      Atentie, nu am discutat despre poluare/ecologie etc. asa ca remarca ta cu bicicleta si autobuzul e in afara contextului.

  3. „Volkswagen a început luni producția de masă a primului său model exclusiv electric / Va costa aproximativ 30.000 de euro” …. pai si e-Golf ce este?! Nu e tot exclusiv electric?!

  4. De ce să dai 15,000 pe o masină pe benzină cu o autonomie de 700 km cînd poți da 30,000 pe una pe baterii cu autonomie de 300 km…

  5. Degeaba se discuta despre poluare si protejarea planetei, daca autoturismele electrice costa de trei ori cit cele termice. Masina electrica ar fi trebuit sa fie la un pret care sa te faca sa o inlocuiesti rapid pe cea cu benzina sau motorina, nu sa fie un articol de lux, accesibil doar celor cu conturi groase.

    • Dar ai facut un calcul si la cat costa consumul pe km!?pretul

    • Nu am facut calculul. Dar nu asta e discutia. Nu e vorba sa pastram aceeasi cheltutiala cu masina, ori o luam ieftin si dam mult pe combustibil, ori o luam scump, dar economisim la curentul electric. E vorba sa fim determinati (determinat nu inseamna „hotarit”, cum se foloseste in ultima vreme, ci convins de cineva sau ceva) de pretul mic sa trecem cit mai repede pe masinile electrice. Si pentru asta trebuia un pret mic, mult mai mic decit ca la cele pe benzina/motorina. Poluarea, economisirea hidrocarburilor, astea erau tintele, target-urile, nu ? Ca sa functioneze e musai sa il ademenesti pe client cu preturi mici. Asa, cum e acum, pretul e o piedica in calea „inverzirii” planetei, nicidecum o inlesnire.

  6. viitorul este pe electric,energia electrica din surse regenerabile,stati sa vedeti ca in maxim 20 de ani o sa vina si crza petrolului iar in legatura cu pretul va scadea si performantele vor creste o data cu trecerea pe scara larga la autovehicule electrice,inclusiv drone plus alte care vor aparea in viitorul apropiat!