G4Media.ro

Viceprimarul Stelian Bujduveanu: Bucureștiul se sufocă. Transportul public trebuie îmbunătăţit / Primarul…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Viceprimarul Stelian Bujduveanu: Bucureștiul se sufocă. Transportul public trebuie îmbunătăţit / Primarul Radu Mihaiu: Mobilitatea nu presupune doar deplasarea cu autoturismul

Calitatea transportului în comun din Bucureşti trebuie ameliorată, în contextul în care municipiul „se sufocă”, a atras atenţia marţi viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, relatează Agerpres.

„Oraşul acesta se sufocă zi de zi, iar strategia cea mai simplă este să redăm oraşul cetăţenilor, să încurajăm folosirea transportului în comun, iar maşinile să stea în parcări, acolo unde le este locul. (…) Transportul public trebuie să fie îmbunătăţit. (…) Nu avem o calitate ridicată a transportului în comun, dar ne dorim să ajungem acolo prin achiziţia de tramvaie noi, troleibuze noi, autobuze noi electrice. Acolo vom ajunge în următorii ani, dar acest pas trebuie să fie făcut împreună cu eliberarea trotuarelor”, a declarat Stelian Bujduveanu la conferinţa „Oraşul la scară umană – Manifest pentru mobilitate urbană sustenabilă”.

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a atras atenţia că mobilitatea nu presupune doar deplasarea cu autoturismul. „Trebuie să însemne mers pe jos, trebuie să însemne foarte mult transport alternativ, mers cu bicicleta. Este o metodă de transport folosită în masă în străinătate”, a punctat el.

Totodată, Mihaiu a subliniat importanţa sistematizării străzilor.

„Dacă te apuci să faci şi supralărgiri, şi poduri, şi pasaje şi penetraţii şi investeşti şi în transportul în comun şi în transportul alternativ nu o să-ţi ajungă banii. (…) Ori o faci pe una, ori o faci pe alta. (…) Ca să poţi să faci o bandă dedicată transportului în comun, în primul rând trebuie să te asiguri că ai capacitatea de transport suficientă, adică aloci autobuze”, a opinat edilul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, conform Agerpres.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

12 comentarii

  1. Pana la masini ne sufoca in fiecare noapte statia de biogaz de la Rudeni, incepand din 2013. Dar de aia au ordin „autoritatile” sa nu se atinga…

  2. Autobuzul si tramvai ul vin pe durata zilei in Bucuresti cu acreasi frecventa cu care vine autobuzul dupa orele 00 in Londra. Cu asa transport nu ajungi nicaieri

  3. Pentru evitarea sufocărilor, o idee e să nu se mai facă metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul, chiar dacă se pierde finanțarea UE.

  4. Care transport in comun?
    Prin 1980 mai exista dar a inceput sa il puna pe butuci nea Ceasca. A rfudit sa il subrezeasca dar ELITA POSTDECRMBRISTA a actionat cu hotarare si a stins becul. Nu exista transport in comun dupa anii 1994-96.
    De acuma cei in varsta au amintirile, cei sub 40 ani pot sa viseze la ce a fost.

  5. Toata circulatia rutiera in Bucuresti trebuie regandita, cu mai multe strazi cu sensuri unice. Un exemplu, pe bd. Elisabeta, Ferdinand, sa existe o banda transport in comun si doar o banda pentru masini.pentru dus si una intors. Acum sunt trei iar transportul in comun sta dupa fiecare autoturism.

  6. In urma cu 20 de ani așteptam tramvaiul 40 in statie statie cel puțin o jumătate de oră, alteori o oră. Între timp nu s-a achiziționat niciun tramvai, iar cele vechi au început să fie casate. Deci unde este alternativa transportului in comun?

  7. Pentru astia singurele solutii sunt de taxare si suprataxare, in rest nu au nicio strategie, nimic; vor taxa la greu accesul masinilor mici in inelul central, dar calitatea transportului in comun e dezastru; au tinut in derizoriu serviciul de spalatorie in unitati ca sa aibe apoi pretext sa externalizeze unor firme de casa la niste preturi astronomice

  8. Mai Ciucule. Daca ai banda de transport dedicata nu trebuie sa aloci mai multe autobuze. Pentru ca cu aceleasi autobuze, ele vor veni mai repede. Vor termina tura mai repede, deci vor face mai multe ture intr-o zi si pur si simplu va creste frecventa, fara sa aloci niciun vehicul in plus. Simplu ca bunaziua. Faci banda si gata, punct. Ghertoii dependenti de masina nu au decat sa stea 5 ore in cozi pana se prind ca fudulia are un cost si nu e nimeni altcineva obligat sa-l plateasca in afara de ei.

  9. Serios? Bucurestiul se sufoca? De cand ati observat acest lucuru? Acum cateva zile? Te bufneste rasul cand vezi ca de 30 de ani sunt acelesi teme „electorale” peste tot, iar cand politrucii ajung sa guverneze parca le vad pentru prima data…

  10. In ajunul Craciunului anului 1984, am fost, in excursie, la Budapesta. Ceea ce m-a uimit, a fost transportul in comun(metrou, tramvai, autobuz), care pentru noi, romanii, era ceva de vis (cei care au trait anii ’80, in Bucuresti, stiu despre ce vorbesc). Prin 2011, am vazut un interviu cu primarul Budapestei, care a spus ca, dupa 20 de ani de investitii MASIVE, au reusit sa aduca transportul in comun al orasului, la nivelul celui din vest!!! Timp de 30 de ani, privitor la transportul in comun, de la primarii Bucurestiului, nu am auzit decat lamentari. Basescu a mai miscat ceva cu inelele centrale, dar la el au fost alte hibe. Cred ca studiul facut de japonezi, care a dus la realizarea podului Basarab contine si alte lucruri bune, care au fost lasate sa zaca.

  11. Eu merg cu transportul în comun și nu mi se pare rău deloc. E chiar haios sa stai comod, pe scaun, și sa vezi coloanele de autoturisme cu câte un singur ocupant.