G4Media.ro

Vânzarea de mașini electrice a explodat în timpul pandemiei în Vestul Europei…

Vânzarea de mașini electrice a explodat în timpul pandemiei în Vestul Europei și Scandinavia, însă bate pasul pe loc în sudul și estul continentului/ Cum încearcă Bruxelles-ul să recupereze decalajele

Pandemia a dus la prăbușirea vânzărilor de mașini diesel și pe benzină, însă vânzarea de mașini electrice a crescut spectaculos, ceea ce a devenit evident mai ales în țările bogate din vestul continentului, scrie Politico.eu.

În prezent, Comisia Europeană caută o soluție pentru a se asigura că nu-i lasă pe cei săraci în urmă în ce privește mobilitatea verde.

Una dintre ideile discutate de oficialii Comisiei ar putea include orice program național de achizionare a mașinilor electrice drept parte a eforturilor de ieșirea din criza generată de coronavirus. În timp ce țările UE se pregătesc să acceseze cele 750 de miliarde de euro din fondul de relansare pus la dispoziție de UE, acest lucru i-ar putea încuraja pe cei cu o rată mică a vânzărilor de mașini electrice să gândească programe de sprijin a acestei industrii.

”Industria auto va beneficia de acest instrument ambițios de relansare în valoare de 750 de miliar de euro, în timp ce va putea accesa și câteva programe din cadrul bugetului multianual”, a delarat pentru Politico un oficial din cadrul Comisiei.

În prima jumătate a anului, vânzările de mașini s-au prăbușit cu 38%, potrivit ACEA, o asociație auto de loby. Însă mașinile electrice au inversat trensul, înregistrând o creștere de 8% în vânzări în primele șase luni ale anului, dublu față de anul trecut.

Problema cu aceste vânzări este că ele sunt inegale. În primele trei luni ale acestui an, 98% din vânzarea de mașini electrice vândute în Europa s-au înregistrat în 14 țări bogate ale UE, plus două țări non UE cum sunt Marea Britanie și Norvegia.

Creșterea vânzărilor de mașini electrice nu s-a întâmplat din cauză că virusul i-a făcut pe cumpărători mai ecologiști. Explicația estse că programele de relansare gândite de guvernele țărilor bogate, inclusiv Germania și Franța, au inclus stimulente pentru a face vânzarea de mașini electrice mai atractivă – parte a eforturilor de a susține proiectul Green Deal, care își propune să se ajungă la netutralitate climatică în UE în 2050.

Cota de piață a mașinilor electrice a ajuns, în luna iunie, la 29% în Suedia și 9 % în Germania și Franța. În antiteză, Italia și Spania piața masiniloro electrice este de 3% iar în Polonia de 1%, potrivit datelor furnizate de International Council on Clean Transportation.

”Sudul rămâne o problemă”, declară un director din industria auto. ”Fără putere de cumpărare, șomaj ridicat, piața nu crește”, a mai spus el. Industria auto dorește ca Bruxelles-ul, Comisia Europeană, să facă mai multe pentru a încuraja programele naționale de stimulare a vânzărilor de așini electrice, ceea ce ar putea reduce distanța dintre vest și est în ce privește vânzarea de mașini electrice.

”Problema stă de multe ori nu în absența schemelor de ajutor, ci în felul prost în care sunt ele gândite”, susține Julia Poliscanova, din cadrul unui ONG specializat în transport.

”Polonia este un bun exemplu, unde majoritatea mașinilor noi sunt cumpărate, la fel ca peste tot în Europa, de companii, nu de indivizi”. Decizia Poloniei de exlude vânzarea de flote de mașini din cadrul programului de suvenție afectează progresul în acest domeniu.

ACEA susține că 26 din cele 27 state membre UE acordă stimulente pentru a încuraja oamenii să cumpere mașini electrice.

”Câtă vreme infrastructura de încăracare disponibilă în țările cu venituri ridicate vine la pachet cu suvenții mai mari – fiscale sau la achizțiția mașinii- vom avea regiuni cu două viteze în UE”, susține Matthias Schmidt, analist specializat în piața mașinilor electrice.

Producătorii de automobile și-a concentrat vânzările de electrice în partea bogată a continentului pentru că acolo clienții dispun de mai mulți bani iar infrastructura de încărcare este mai dezvoltată.

Vânzările de mașini electrice îi va ajuta pe producători să îndeplinească condițiile în ce privește limita de emisii CO2 obligatorie pentru fiecare producător.

Însă productorii auto vor trebui să se concentreze în următorii ani și pe alte zone din Europa după 2025 și 2030, din cauza condițiilor la emisia de CO2 cuprinse în Green Deal, făcând mașinile electrice mai atractive la vânzare în țări ca Polonia sau România.

Liderul indiscutabil al Europei în ce privește e-mobilitatea este Norvegia, care ar putea fi un exemplu pentru țările bogate. Soluția nu este doar suvenția la cumpărarea de mașini noi, ci reducerile oferite la parcare și la impozite care face ca deținerea unei astfel de mașini să fie mai ieftină.

Însă Norvegia este una dintre cele mai bogate țări din lume grație veniturilor obținute din petrol și gaz. Țările mai sărace vor trebui să crească taxele de drum în cazul mașinilor electrice pentru a contracara pierderile de venituri obținute din taxarea motorinei și benzinei.

Sursa: Politico.eu/ Traducerea și adaptarea: G4Media.ro

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Au capturata-o întreaga sau este o ruina ca si celelalte capturi?

  2. Sunt unii care visează dualism, datorita frustrărilor acumulate în trecut.
    https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Unirea_Rom%C3%A2niei_cu_Ungaria

  3. Alo, G4, vi s-a stricat șandramaua.!!!
    La numărul de comentarii afișează 28, dar de vizualizat, vizualizează doar 1.
    Restul unde sunt, le-ați cenzurat???

  4. Propaganda ruseasca pe canalele maghiare. Aceeasi propaganda care sustinea ca Romania vrea sa „anexeze” Romania. Penibili

  5. Nu cred ca ucraina ar renunta la statutul de stat independent, ei au invatat o lectie alaturi de rusi, si cu rusia se puteau contopi daca doreau. Oricat de puternica ar fi polonia, oricat ar fi ajutati de polonezi, ucrainieni nu au cum sa renunte la propriul lor stat si la ceea ce au pe cont propriu. Mai ales ca ei fac parte din UE.

    Sunt iluzii puternice menite sa ii arunce in frustrare pe unii lideri polonezi care viseaza expansiune. Dupa mine acea publicatie maghiara, cred ca vrea sa forteze polonia sa aibe tendinte expansioniste, astfel incat sa indeparteze ucraina de occident.

    Eu nu cred ca mixarea impreuna a 2 state separate se face asa usor, nici nu exista o limba comuna, care sa faca asa ceva realizabil la nivele guvernamentale.

    Ucraina de altfel e mult mai mare decat polonia, cu mult mai mult si mai bogata in resurse. Maine poimaine ne arunca o duma din aia de unificare federala a romaniei cu r.moldova si ucraina..
    Nu cred ca e importanta expansiunea ca si stat. Sunt state mici si care sunt foarte puternice economic, conteaza educatia si felul in care folosesti resursele. Pentru r.moldova eu doar imi doresc sa fie un stat liber, independent, care sa aibe o cultura lingvistica istorica ce ii caracterizeaza, sa reuseasca economic si sa fie parte din ue. Restul nu o sa conteze nici o secunda, ca e sau nu parte din Romania, nu e ca si cum Romania ar trebuib sa detina r.moldova, pana la urma statele din UE sunt un stat federal imens, nematerializat.

    Sper sa nu imi sara lumea in cap, pana la urma daca ei ar vrea sa fie parte din Romania vreodata, o sa faca ei acel pas catre noi. Noi oricum suntem aici, vorbim romaneste ca si ei, si vom fi mereu o optiune si un aliat si vecin important pentru R.Moldova

  6. Iar popandaii astia saboteaza Romania, dati o lege pentru prezervative ca vine variola si astia sunt cei mai expusi

  7. Pasarea mălai visează!

    • S=au căsăpit între ei cu sute de mii de victime acuma să se unească,catolicii ar fi majoritari iar ortodocșii trag mâța de coadă,iarăși dilema veche vestul bogat estul sărac.

  8. Bun băiatu asta. Mai ceva ca cianura ! Adică dacă poate El blochează banii pentru România, asa numai pentru ca integritatea în România era Sfânta și acum nu va mai fi .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.