G4Media.ro

Un prim pas pentru realizarea autostrăzii Brașov-Bacău. CNAIR a lansat licitația pentru…

Un prim pas pentru realizarea autostrăzii Brașov-Bacău. CNAIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic

Compania de Administrare a Infrastructurii a lansat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic al autostrăzii Brașov-Bacău, cu o lungime de 160 de kilometri. Valoarea contractului este de până la 35,27 milioane lei, fără TVA. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Firmele interesate pot depune oferte până pe 8 iulie. Câștigătoarea va avea la dispoziție 2 ani și jumătate pentru realizarea acestui proiect.

Potrivit Master Planului de Transport, această autostradă era planificată spre execuție în perioada 2023 – 2027. Același document estima investiția necesară pentru realizarea șoselei de mare viteză la 1,8 miliarde euro.

Brașov-Bacău nu va fi singura autostradă care va lega Moldova de vestul țării, cel puțin pe hârtie. O alta este cea care va pleca de la Târgu Mureș și la ajunge la granița cu Republica Moldova, la Ungheni.

La începutul acestei luni, la Iași, directorul CNAIR, Narcis Neaga, și reprezentanţii firmei Ingineria Especializada Obra Civil Industrial din Spania au semnat contractul ce vizează reactualizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ cu o lungime de circa 210 kilometri, parte a autostrăzii Târgu Mureș-Iași.

Proiectantul va avea la dispoziție 14 luni pentru actualizarea SF și alte 4 de asistență tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentației de lucrări.

Valoarea contractului este de 17,6 milioane lei.

„După semnarea contractului, voi avea o discuţie (…) să vedem cum putem scurta cât mai mult perioada de revizuire a acestui studiu de fezabilitate, cu amendamentul că pe partea noastră, noi ne facem treaba, dar ştiţi foarte bine că suntem condiţionaţi şi de acordul de mediu, care trebuie să parcurgă o procedură destul de vastă pentru a fi obţinut”, a declarat cu acea ocazie ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Reactualizarea SF-ului pentru tronsonul Târgu Mureș- Târgu Neamț se va face ținând cont de varianta de traseu stabilită încă din 2007 de către IPTANA, iar viteza de proiectare pentru noua autostradă va fi de 120 km/h.

Un alt segment din autostrada A8, cel dintre Târgu Neamț și Iași, va fi realizat în parteneriat public-privat în circa 4 ani.

Potrivit Studiul de Fundamentare realizat de Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP), realizarea acestui segment din A8, cu o lungime de 68 de kilometri, va costa 1,2 miliarde euro. Firma care va construi autostrada cu finanțare proprie va primi și dreptul de a administra șoseua, adică de a percepe taxe șoferilor care circulă pe ea, timp de 26 de ani.

În ceea ce privește tronsonul Iași-Ungheni, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat recent că până la finalul lunii iunie va fi scoasă la licitație proiectarea și execuția sa.

Foto: Narcis Neaga, șeful CNAIR (Captură Youtube)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Ia stai domnule, ca eu il stiu pe tipu’ asta din poza! Nu cumva ăsta e ăla din bancu’ prost cu Viorica Dancila: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22855478-dancila-seful-cnair-pleaca-acasa-daca-pana-31-decembrie-nu-sunt-finalizati-100-kilometri-autostrada.htm ?!

    Asta cu Brasov-Bacau ce e, o noua gluma din acelasi ciclu’ !?!

  2. Astea sunt proiecte aiurea.
    Scoase la iveală in campanie electorală.
    Ca se fac,bla,bla..
    Poate la orizontul anilor 2030.
    Sa aiba Moldova 25 km de autostrada.
    Dar si daca s-ar face mai repede vad ca nu exista nicio viziune.
    Nimic anunțat .
    Aduci traficul de la Bacău,de pe celebra centura, la Brasov.
    Cum pleaca mai departe, unde, pe unde, pe ce sosele?
    Spre sibiu nu e autostrada si probabil nici nu va fi.
    Spre Sighișoara nu e si nici nu se va face din fosta Bechtel ceva.
    Preiei trafic din Moldova si unde il descarci?
    In Brasov?
    Apoi exista trafic si pe zona Bacău Buzau-Ploiesti.
    Si acolo e lipsa proiect de autostrada.
    Si aici pe celebra E85 exista trafic.
    Cum va fi preluat si de ce fel de autostrada.
    Nu exista viziune iar celebrul master plan a maculatură.
    Ungaria care are o treime din teritoriul Ro si 45%din populație a brazdata de autostrăzi.
    Si se lucrează in draci la modernizări a autostrazilor.
    Si apoi mai departe Cehia prin Slovacia pana la Dresda.
    Ei fac autostrăzi si Ro face studii de fezabilitate!

  3. studii de fezabilitate… ha ha ha. milioane de euro pentru nomenklatura. venit recurent.