
Un număr record de germani evită ştirile din cauza stresului emoţional, arată un recent sondaj
Un număr record de germani aleg să evite ştirile invocând stresul emoţional şi dorinţa de a-şi proteja bunăstarea psihică, potrivit Reuters Institute Digital News Report pe anul 2025, informează agenția de știri DPA.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Sondajul, realizat cu sprijinul Institutului Leibniz pentru Cercetare Media din Hamburg şi publicat marţi, arată că 71% dintre utilizatorii adulţi de internet din Germania evită în mod activ ştirile, cel puţin câteodată, un procent în creştere faţă de 69% în raportul din 2024.
Motivul principal pentru evitarea ştirilor este impactul negativ al acestora asupra stării de spirit, 48% dintre participanţii la studiu spunând că ştirile le afectează starea emoţională. Aproape 4 din 10 (39%) subliniază acoperirea mediatică excesivă a războaielor şi conflictelor drept cauză a dezinteresului pentru ştiri, transmite Agerpres.
Cu toate acestea, experta media Julia Behre, coautoare a raportului, a spus că evitarea ştirilor nu înseamnă că oamenii sunt complet deconectaţi. Ea a explicat că oamenii tind să evite în mod selectiv anumite subiecte, surse media sau perioade în care consumă ştiri.
Vârsta este de asemenea un factor în evitarea ştirilor. Persoanele cu vârste peste 55 de ani invocă mai des acoperirea excesivă a războaielor şi conflictelor ca fiind unul dintre motivele pentru evitarea ştirilor (49%).
Adulţii tineri, cu vârste între 18 şi 24 de ani, sunt mai predispuşi la a spune că se simt copleşiţi pur şi simplu de volumul ştirilor (43%). De asemenea, aceştia spun că ştirile sunt irelevante pentru vieţile lor şi cred că nu pot folosi la nimic informaţiile pe care le primesc (19%).
În ciuda acestei tendinţe, interesul general pentru ştiri în rândul cetăţenilor germani rămâne stabil.
Peste jumătate (55%) dintre utilizatorii adulţi de internet din Germania spun că sunt foarte sau extrem de interesaţi de ştiri, un procent egal cu cel de anul trecut. Consumul săptămânal de ştiri rămâne ridicat, 91% dintre participanţii la studiu accesând ştirile mai multe de o dată pe săptămână.
Din 2012, Reuters Institute Digital News Report a intervievat anual circa 2.000 de persoane din 48 de ţări pentru a urmări modificările şi tendinţele în ceea ce priveşte consumul de ştiri la nivel global.
Potrivit raportului din 2025, ecosisteme media alternative apar în număr crescut pe TikTok, YouTube şi pe platformele de podcasting, în timp ce consumatorii recurg de asemenea în număr mare la inteligenţa artificială (AI) pentru a afla ştirile.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.