G4Media.ro

Un joc bazat pe inteligenţa artificială care reproduce tradiţionalul „interogatoriu” la care…

Sursa foto: Pexels / Brett Sayles

Un joc bazat pe inteligenţa artificială care reproduce tradiţionalul „interogatoriu” la care sunt supuşi tinerii chinezi la mesele în familie cu ocazia Anului Nou Chinezesc a dat lovitura

Milioane de tineri chinezi care se întorc în provinciile lor natale cu ocazia Anului Nou Lunar se tem că vor trece din nou prin momente de anxietate, cauzate de mesele în familie şi de o mulţime de întrebări stânjenitoare. Însă, în acest an, un joc bazat pe inteligenţa artificială le vine în ajutor, informează AFP, preluată de Agerpres.

„Eşti într-o relaţie acum?”, „Când te vei căsători?”, „Câţi bani ai câştigat anul acesta?”. Astfel de întrebări au fost simulate în noul joc ce a fost dezvoltat de un grup de studenţi chinezi în doar 24 de ore, cu prilejul unui concurs.

În contextul în care China intră sâmbătă în Anul Dragonului, milioane de locuitori din această ţară iau cu asalt mijloacele de transport în aceste zile pentru a ajunge alături de rudele lor şi pentru a sărbători evenimentul în familie.

Intitulat „Reuniunea familială de Anul Nou” („Epic Showdown: New Year Reunion”), noul joc, care reproduce cu ajutorul inteligenţei artificiale tradiţionalul „interogatoriu” la care sunt supuşi tinerii chinezi din partea rudelor lor, a dat lovitura: peste 3 milioane de persoane l-au utilizat în săptămâna lansării sale, la sfârşitul lunii ianuarie, o popularitate care a sfârşit prin a cauza o pană a serverelor sale informatice.

„La început, toată lumea credea că era un joc care denigrează familia”, a povestit unul dintre creatorii săi, Wang Ziyue, în vârstă de 21 de ani. „Dar, apoi, oamenii şi-au dat seama că puteau să îl folosească pentru a afla cum să comunice cu cei dragi şi să-i facă fericiţi”, a adăugat el.

Printre personajele jocului se află zece membri ai familiei utilizatorului, care sunt mai mult sau mai puţin concilianţi sau intruzivi.

Jucătorii pot fi numiţi „egoişti” sau acuzaţi de „abandonarea familiei” dacă răspunsurile lor sunt considerate prea abrupte sau nesatisfăcătoare în ceea ce priveşte perspectivele lor de muncă sau de căsătorie.

În acelaşi timp, mătuşile virtuale din noul joc le oferă utilizatorilor, de asemenea, sfaturi precum „conduceţi cu atenţie” şi „staţi la căldură”.

Jocul propune diferite niveluri: tinerii chinezi trebuie să navigheze fără probleme printre opt mătuşi şi unchi înainte de a ajunge la cel mai înfricoşător nivel, cel al părinţilor.

„Un pic de umanitate”

Wang Ziyue consideră că ideea de bază a jocului este, înainte de toate, aceea de a favoriza comunicarea între generaţii.

„Sperăm să aducem puţină umanitate tinerilor în perioada Anului Nou Chinezesc şi să îi ajutăm să înţeleagă dragostea şi interesul exprimat de rudele lor”, a mai spus el.

Pentru unii, jocul este, de asemenea, un fel de catharsis, o modalitate virtuală de a spune familiei ceea ce gândesc cu adevărat.

„În mod tradiţional, nu te poţi exprima liber”, explică Shi Hongjie, manager de produs. Şi „acest lucru duce la o acumulare de nemulţumiri, care pot izbucni cu uşurinţă într-o zi. Acum te poţi descărca în faţa inteligenţei artificiale (AI), ceea ce facilitează discuţiile cu familia ta atunci când ajungi acasă”, a adăugat el.

Unii utilizatori sunt surprinşi de cât de realist arată acest joc.

„După opt runde de întrebări, sunt pe cale să transpir” din cauza nervozităţii, a mărturisit unul dintre ei pe reţeaua de socializare Xiaohongshu, un echivalent chinezesc al reţelei americane Instagram.

Alţii descoperă o nouă emoţie în această experienţă, unul dintre ei spunând că a găsit alinare în „mama” sa virtuală: „Nu mă pot întoarce în provincia mea anul acesta, aşa că (noul joc – n.red.) m-a emoţionat”.

Un utilizator al cărui tată a murit în urmă cu 14 ani a povestit că a plâns toată noaptea după ce a încercat jocul, potrivit lui Yu Linfeng, liderul grupul de studenţi care l-a creat.

„A trecut mult timp de când nu am mai avut o astfel de conversaţie cu cineva apropiat”, i-a mărturisit el lui Yu Linfeng.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...