G4Media.ro

Un europarlamentar bulgar vrea ca Laura Codruta Kövesi să verifice cum se…

Un europarlamentar bulgar vrea ca Laura Codruta Kövesi să verifice cum se construiesc drumurile în Bulgaria / 290 de km reparate cu fonduri UE

Europarlamentarul bulgar Elena Ionceva a anunțat că îl va sesiza pe procurorul general european Laura Köves cu privire la drumurile proaste din Bulgaria, construite cu bani din fonduri UE. Ionceva a vorbit pentru ziarul elvețian Tages Anzeiger, interviul fiind tradus din germană și transmis presei din Bulgaria prin Centrul de presă Partidului Socialist Bulgar (BSP), transmite Mediapool.bg, citată de Rador.

„Mă voi întâlni cu ea (cu Kövesi, n. red.) şi îi voi înmâna documentele adunate. Există şi alte nereguli. De exemplu, diplomaţii europeni ştiu foarte bine ce se întâmplă în Bulgaria”, a spus Ionceva pentru ziarul elveţian.

Ea a amintit că UE primește documente privind construcția drumurilor de la cei care construiesc drumuri proaste pe mulți bani. În urmă cu un an și jumătate, Ionceva dorea ca autorităţile bulgare să verifice total starea drumurilor din țară după tragicul accident de la Svoge, dar acest lucru nu s-a făcut.

„Bruxelles-ul controlează documentele, dar nu și drumurile în sine. Asta este problema. E nevoie ca procurorul general european să facă verificări reale: porţiunile de drumuri trebuie comparate cu planurile de construcție. Acesta lucru este conform principiilor statului de drept: pe hârtie, Bulgaria îndeplinește toate cerințele Uniunii Europene. Dar realitatea este complet diferită”, spune Ionceva.

Potrivit spuselor sale, UE cheltuiește mulți bani pentru infrastructura bulgară, dar 40-50% din investiții sunt deviate către politicieni corupți”.

„Starea drumurilor este catastrofală. La numai 12 luni după construcție, trebuie să înceapă reparațiile şi cârpirea găurilor. Anul trecut, un accident de autobuz a provocat moartea a 16 persoane (accidentul din apropiere de Svoge, în august 2018). Ancheta a constatat că drumul a fost făcut de mântuială, iar suprafața sa a fost alunecoasă din cauza asfaltului turnat necorespunzător.

Experții spun că Bulgaria continuă să fie cel mai corupt stat din UE, oamenii trăiesc în sărăcie, iar jurnaliştii sunt ameninţaţi şi împiedicaţi să lucreze. Europarlamentara explică faptul că, dacă în Bulgaria nu se omoară jurnalişti, asta se datorează faptului că guvernul are alte metode de a-i înlătura.

„Ei sunt amenințați sau sunt împiedicaţi să-şi găsească un loc de muncă. Jurnaliștilor le este frică, iar acest lucru duce direct la autocenzură. Partea cea mai rea este că, în Bulgaria, a existat cândva o libertate a mass-media. Da, a fost dificil, a trebuit să luptăm. Cu toate astea, în ceea ce privește libertatea presei din Bulgaria, ne situam înaintea României vecine. Astăzi, suntem pe locul 111. Și ne scufundăm din ce în ce mai mult. Iar libertatea de exprimare stă la baza oricărui sistem democratic”, spune ea.

Potrivit spuselor sale, din Europa vin bani şi pentru finanţarea presei, însă distribuirea lor are loc într-un mod netransparent, pe principiul „cine scrie împotriva guvernului, nu primeşte bani”. Ionceva aminteşte de vizita preşedintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în Bulgaria, când, înaintea conferinţei de presă. au fost demontate microfoanele jurnaliştilor.

Aproape 290 km de drumuri au fost reparate în 2019 cu fonduri UE

Aproape 290 km de drumuri de clasa a doua și a treia au fost reabilitate în 2019, cu fonduri din Programul Operațional pentru Regiuni în Dezvoltare 2014-2020 (PORD) și din programul de cooperare teritorială Interreg V-A Grecia-Bulgaria, anunță Agenția bulgară de Infrastructură Rutieră. Ambele programe sunt finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul național.

Reabilitarea sectoarelor de drum a costat aproximativ 255 milioane leva.

În acest an, prin PORD au fost reparaţi 43 de km de la Pasul Petrohan – o punte importantă de transport între nord-vestul și sud-vestul Bulgariei prin Munții Balcani, peste 17 km de drum de clasa a III-a 1002 Vratsa – Peștera Ledenika, 9 km de șosea de centură la Loveci. (parte a drumului II-35 Pleven-Loveci), peste 27 km din drumul II-44 Sevlievo – Draganovtsi – Gabrovo, care asigură cea mai scurtă legătură între capitală și Gabrovo și leagă localităţile din nordul Bulgariei prin Pasul Şipka de sudul Bulgariei.

Cu finanțare PORD s-a reparat şi secțiunea de 10 kilometri a drumului II-86 Plovdiv – Asenovgrad, care are deja regim de autostradă şi le asigură un acces rapid și comod de transport rezidenților din municipiile Kuklen și Asenovgrad și din regiunea Smolian până la autostrada Trakia, Aeroportul Plovdiv și zona industrială din jurul Plovdivului.

Au fost reparați aproximativ 39 de km de drum II-57 Stara Zagora – Radnevo. Drumul de clasa a doua asigură legătura dintre localităţile Stara Zagora și Radnevo cu autostrada Trakia, fiind principala șosea către complexul energetic Mariţa Est.

Potrivit PORD, anul viitor va continua repararea altor 101 km de drumuri la care s-a lucrat anul acesta. Printre acestea se află 32,5 km din șoseaua Dupnitsa – Samokov, care leagă vama Giueşevo de autostrada Struma, șoseaua I-1 Sofia – Blagoevgrad și autostrada Trakia, la 12 km de drumul III-109 către Melnik, care este singura legătura de transport între Melnik și satele Spatovo, Hotovo și Lozeniţa cu municipiul Sandanski, precum și cu Melnik, Mănăstirea Rojen și Piramidele Melnik, cu drumul național I-1 (E-79) și altele.

Potrivit unui comunicat al agenţiei, în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră INTERREG V-A Grecia – Bulgaria, 32 km din drumul Momcilgrad – Krumovgrad – Ivailovgrad au fost reparaţi în acest an. Drumul de clasa a doua oferă o conexiune convenabilă pentru un număr mare de turiști care călătoresc zilnic în Grecia.

În 2020, reconstrucția și reabilitarea a 7 km din drumul II-86 Srednogortsi – Rudozem va fi în curs de desfășurare și este planificată construcția drumului ocolitor din jurul localităţii Rudozem, care va asigura traficul către viitorul punct de control Rudozem – Elişa.

În cadrul Programului de cooperare transfrontalieră INTERREG V-A România-Bulgaria, în 2020, vor începe reparaţiile a peste 24 km de drumuri din Bulgaria de Nord, iar 9,3 km din drumul III-118 Gulianţi – Dolna Mitropolia din regiunea Plevnei vor fi reabilitaţi, precum și aproximativ 15 km de drumul II-81 Kostinbrod – Berkoviţa – Montana.

Sursa: Mediapool/ Dnevnkik/ Rador

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Dobră vecer,
    Gospoja Senator Elena Ionceva,
    Doamna Procuror-sef e ocupata pana peste cap cu anchetarea furaciunilor din Romanica, pentru care e considerat suspect un domn posesor pana nu demult de mustata grizonata, dar pe care a fost nevoit sa si-o rada, deoarece il zgaria pe seful de palier in anumite parti moi.
    Va rugam sa aveti rabdare, ca doar n-au intrat zilele-n sac …!
    Cu stima

  2. Coruptie sau nu, drumurile in Bulgaria sunt mai bune ca in Romania. Iar despre autostrazi, ce sa mai vorbim, sunt cam cu 15 ani inaintea noastra, au reusit sa taie Bulgaria cu autostrazi de la nord la sud si de la est la vest.

  3. Vai, unde-i Veorica Dancila s-o ia in suturi pe eurodeputata bulgara care nu isi iubeste Patria, care duce la Brussels problemele interne, care nu e patrihoata ca PSDeii ei?!!!