G4Media.ro

Testarea profesorilor din 10 în 10 ani? Poate numai atunci când…

Testarea profesorilor din 10 în 10 ani? Poate numai atunci când…

Recent, doamna ministru Ecaterina Andronescu a anunțat că vom avea prevăzută în legea educației o testare a profesorilor care să se desfășoare o dată la fiecare zece ani pentru că, spune dânsa, a găsit această practică în sistemul japonez de educație și i s-a părut că ar fi utilă și la noi.

În primul rând, nu înțeleg de ce e nevoie de verificarea pe care o propune doamna ministru, dar presupun că e vorba despre o formă de admitere/excludere în/din învățământ sau de redistribuire a posturilor deja obținute („de ce ar mai depune strădanie un profesor din preuniversitar dacă a devenit titular, dacă și-a luat gradul întâi, el știe că e veșnic acolo…”, (se) întreabă dânsa).

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. Testarea ministrilor inainte de numire!

  2. Ca sa vada sistemul daca mai sunteti de actualitate, mai profesore, ca in 10 ani se schima lumea datorita ritmului tehnologizarii, iar voi ramaneti intepeniti in tehnicile si mentalitatea voastra, mai profesore. Sa nu zici ca ti-e frica de un simplu test!!!!!!!!!

    • Da Domnule.
      Profesorii sunt evaluați anual.
      Nu poți înțelege un sistem doar privind pseudoștirile

  3. Madam Andronescu ar trebui sa dea odata calendarul Simularilor de Bac si Evaluare, ca suntem deja in 8 februarie, si de obicei ele se sustin la inceput de martie. Ea, insa, doarme si viseaza examene!

  4. Voi cand ati fost ultima data testati la servici?

    Peste tot in mass-media profesorii sunt portretizati ca niste incompetenti si comentariile sunt si mai pe langa realitate.

    Profesorii au un program de formare continua, prin care participa mereu la diverse cursuri, platite individual sau de MEN.
    Da, sunt si cazuri in care participarea este mai mult formala, dar tot se retin informatii noi.
    De asemenea mai exista si o zi metodica ce este folosita, chiar daca sporadic, pentru a afla lucruri noi pe materia respectiva.

    Sunt mereu pentru copii evenimente tematice extrascolare. Acestea sunt coordonate de profesori. Sunt olimpiade si alte tipuri de concurs. Toate acestea sunt organizate sau coordonate de profesori, iar prin aceasta implicare se invata mereu cate ceva.

    Cadrele didactice mai participa la corectarea de lucrari, la olimpiade, testari nationale, etc.

    Exista periodic inspectii.
    Si chiar daca orele de inspectie nu se desfasoara exact ca in mod normal, tot sunt ocazii prin care se evidentiaza unele carente si inspectorul ofera indicatii.

    Un cadru debutant, trebuie sa dea un examen de definitivat pentru a putea reveni oricand in invatamant.

    Dupa definitivat pot avansa prin concurs de grad. Gradul II, gradul I.
    Toate acestea inseamna mai multi ani de inspectii, iar la gradul I inseamna sa ai si o lucrare publicata.
    E aproape mai simplu sa faci o lucrare de doctorat decat sa treci prin tot procesul necesar obtinerii gradului I.

    Daca un cadru didactic nu este titular, trebuie periodic sa dea examen pentru a obtine post de suplinitor sau de titular.
    Toate aceste concursuri sunt la nivel de facultate.
    Voi cat mai retineti din ce ati studiat la facultate?
    Mai reusiti sa luati 5 daca dati examen pentru 2 din materiile studiate?
    Intreb asta pentru ca in fiecare an, cand se da examentul de titularizare mass-media doar atat stie sa scoata in evidenta, cati profesori nu au reusit sa ia 5.

    Sper ca toate cele de mai sus sa va schimbe parerea despre nivelul de pregatire al cadrelor didactice.

    Chiar daca presupunem un nivel scazut de cunostinte si profesionalism al cadrelor didactice, daca elevii ar invata macar la acest nivel si tot ar fi mai ok decat acum.

    Da, apar tehnici noi de predare, dar printr-o politica coerenta si transparenta aceste informatii pot fi insusite de cadre didactice prin mecanismele deja existente.

    Cu totii interactionam in particular unii cu altii prin slujbele pe care le avem si toti ne lovim de incompetenta sau neatentia altora sau altii se lovesc de incompetenta sau neatentia sau reavointa noastra si nu ne dam seama, dar cand este vorba de bugetari suntem zmei.
    Cu totii suntem oameni in final.
    Va asteptati ca bugetarii sa fie niste oameni de nota 10 din toate punctele de vedere fara a va vedea insusi nivelul. Nivel care se vede pe strada, prin hartia aruncata pe jos, traversatul neregulamentar, parcatul pe doua locuri la Mall, imbrancitul la urcarea in tramvai sau pozitionarea exact in fata usii metroului, etc.

    Si acum sa va spun, din punctul meu de vedere, ce lucruri ar imbunatati si mai mult nivelul de cunostinte acumulate de copii:

    – parintii sa-si invete copii ca trebuie sa fie respectosi , nu doar cu cadrele didactice si sa faca liniste in clasa.
    Copii sunt din ce in ce mai nelinistiti in clasa din 2 motive:
    respectul
    si energiea neconsumata.
    Atunci cand stai in casa toata ziua la PC, nu consumi prea multa energie.

    – parintii sa se intereseze de evolutia copiilor lor. Mai mult de 50% nu au curiozitatea sa vina la sedinta nici macar o data pe semestru si sunt foarte socati cand sunt sunati de diriginte pentru a le impartasi din activitatile copiilor lor sau cand le vine acasa instiintare pt depasire grosolana a numarului de absente.
    Copilul nu poate acumula cunostinte daca nu vine la scoala.
    Sunt din ce in ce mai multi parinti plecati din tara si asta se cunoaste. Copii respectivi sunt afectati, chiar daca parintii nu-si dau seama de asta.

    – clasele ar trebui sa fie de 10 – 15 copii.

    Cine are copii la un curs de limba straina probabil observa o alta atitudine a copiilor si un alt ritm de invatare. Se intampla asta pentru ca sunt mult mai putini in grupa si nici nu au presiunea unor note sau a unui ritm de acumulare impus.

    Clasele asta sunt, un ritm impus de acumulare a cunostintelor.

    Poate asta este una din marile schimbari ce trebuiesc efectuate si anume sa se treaca de la sistemul de clase, la sistemul de cursuri.

    Nu ai reusit sa acumulezi toate informatiile necesar promovarii unui curs,
    nu-i nimic, il mai faci o data.
    Ca la facultate, doar ca ai posibilitatea, contra cost, sa mai urmezi si cursul, poate chiar la alta institutie, nu sa dai doar examenul de promovare.

    Asa fiecare copil ar putea sa studieze in ritmul lui.

    Politicienii si mass-media prin exagerarea unor evenimente exeptionale au redus increderea cetatenilor in institutiile publice.
    Si chiar noi, prin actiunile noastre am redus aceasta incredere, de voie sau de nevoie.
    Fiecare are obligatia de cetatean sa respecte legea si regulile, dar avem si obligatia sa ne exprimam cand nu ne convine ceva.

    Cu totii trebuie sa incercam sa fim mai buni, putin cate putin.
    Va multumesc!

    • Eu am fost testat anual.

    • Sunt in acord cu dvs. doar la ultimele 3 fraze.

    • De ce învățământul din Romania e așa de prost ? O parte din răspunsuri sunt în comentariul tău, oameni depășiți .
      De 30 de ani n-am auzi de vreo greva a cadrelor din învățământ care să pună in prim-plan educația elevilor, nu, doar interesul profesorilor, iar elevii sunt doar niste cobai pe care se experimentează tâmpeniile pe care le debitează miniștrii educației. De cate ori se schimba ministrul, se schimba și legea educatiei, o abrambureala.

  5. Eu ziceam de ministri.
    Sa fie testati.
    Ca nu se descurca pe domeniu.

  6. Frumos!
    Exact ca pe vremea PDL.
    Denigrează, incită la ură, lupta de clasă.

    Pe același principiu nu ar trebui ca toți bugetarii sa dea examen?
    Inclusiv profesorii universitari?
    Poate ne mai aducem aminte de sutele de institute, agenții, departamente, direcții unde consilierii fara studii de specialitate încasează salarii astronomice.
    Dar de, trebuie distrus învățământul și orice urma de încredere în profesori de parcă ar fi toți o apa si-un pământ.
    Doar in manualul bolșevicului cu lupta de clasă am mai văzut așa ceva.
    Succes la dărâmat aceasta țară.
    Cine urmează? Armata, Biserica, SRI, SIE, SPP?
    Sa distrugem tot …

    • Nu toti bugetarii au profesia prin care si-au ales sa educe copiii si sa le formeze caracterul.

  7. „Nu”,un comment foarte la obiect si plin de bun simt! felicitari!

  8. Dar subiectele le mai dati dinainte la cunostinte, rude?
    Tot Corecti ati ramas, ce sa-i faci!

  9. Puteti sa faceti cate evaluari doriti. Cat timp profesorii se evalueaza intre ei in timp ce beneficiarii nu au nici un cuvant de spus, totul va ramane doar o „ievaluare” ca sa zic asa.

    Nu zic ca beneficiarii, copiii sau parinti trebuie sa evalueze direct profesorii, ci indirect si in limitele unui cadru bine stabilit. La companie unde se practica „performance management”, nu te evalueaza managerul direct pe baza unor criterii arbitrare, de ex. ca ii place sau nu de fata ta, , ci pe baza unor criterii obiective stabilite din timp.

    Asa ca ar trebui sa stabilim care e finalitatea actului de invatamant si apoi sa ne gandim cum evaluam performanta. Ma tem insa ca actualul sistem de invatamant a fost proiectat avand ca finalitate fabrica ( ideea nu imi apartine ), cine ajungea altceva, de ex. actor, regizor, poet, etc., o facea pe barba lui ca sa zic asa, meritele sistemului de invatamant fiind minime.