G4Media.ro

Tesla a devenit miercuri cel mai valoros producător auto din lume, cu…

sursa foto: Pixabay

Tesla a devenit miercuri cel mai valoros producător auto din lume, cu o capitalizare de piaţă peste cea a Toyota

Tesla a devenit miercuri cel mai valoros producător auto din lume, cu o capitalizare de piaţă care a depăşit pentru prima oară valoarea de piaţă a Toyota, transmite CNBC, transmite News.ro.

Acţiunile Tesla au urcat cu 5% şi au atins un nou maxim istoric, de 1.135 de dolari, conferind producătorului american de automobile electrice o evaluare de aproximativ 206,5 de miliarde de dolari, peste cea a Toyota, care este de circa 202 miliarde de dolari.

Recordul realizat de Tesla scoate în evidenţă entuziasmul investitorilor pentru producătorul auto al miliardarului Elon Musk, care nu a obţinut încă un profit anual.

Preţul acţiunilor Tesla a crescut de peste două ori în acest an, înregistrând un avans de 170%, investitorii continuând să cumpere titlurile.

În timp ce Tesla a depăşit capitalizarea de piaţă a Toyota, este încă în urma companiei japoneze în privinţa volumului de producţie a automobilelor.

În trimestrul încheiat pe 31 martie, Tesla a produs aproximativ 103.000 de vehicule, respectiv 15.390 Model S şi X şi 87.282 Model 3 şi Model Y. În aceeaşi perioadă, Toyota a fabricat 2,4 milioane de vehicule.

În plus, dacă este analizată valoarea de întreprindere a fiecărei companii, care include datoriile, valoarea Toyota, de 290 de miliarde de dolari, este mai mare decât cea a Tesla, de 252 de miliarde de dolari, potrivit datelor din luna martie ale firmei de analize FactSet.

În timp ce interesul investitorilor a dus la creşterea acţiunilor Tesla, unii analişti de pe Wall Street consideră că acţiunile, care sunt tranzacţionate la peste 300 de ori profitul anual, nu sunt susţinute de indicatorii fundamentali.

sursa foto: Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Tesla ramane o companie tehnologica si atat. Adevaratul vis al lui Elon Musk este ca civilizatia umana sa ajunga biplanetara in timpul vietii noastre.

  2. Nu inceteaza sa ma uimeasca modul in care bursele americane reusesc sa-ti vanda vrabia de pe gard mai scump decat cioara din mana (nu am gresit proverbul, l-am adaptat sa reflecte realitatea).
    Inteleg ca Tesla are potential, dar i-au trebuit 10 ani sa scoata primul profit trimestrial, in ciuda pomparii de sume imense in aceasta perioada de 10 ani. Normal ca investitorii ar vrrea sa vada profit, dar mai e un drum extrem de lung pana la cifrele de vanzari ale Toyota.
    Recent citisem ca masinile Tesla conduc intr-un top al celor MAI PUTIN fiabile masini in state. Cu o concurenta care se dezvolta exploziv pe segmentul de electrice (toate companiile mari investesc masiv), cat credeti ca va mai rezista mitul Tesla? In momentul in care peste 2-3 ani companiile gigant vor castiga cota de piata (si nu vad de ce nu), va mai fi loc pentru cresterea ipotetica necesara ca visul/potentialul sa devina realitate?

    • Daca este vorba de acel top care masoara numarul de plangeri de la clienti (JD power), este normal ca marcile scumpe sa scoata rating slab pentru ca cei care platesc mult se asteapta la perfectiune. Am copiat topul mai jos, se vede clar ca nu are legatura cu fabilitatea .

      Here’s the full ranking, showing the problems per 100 vehicles as reported by owners in JD Power’s 2020 IQS:

      Dodge (136)
      Kia (136)
      Chevrolet (141)
      Ram (141)
      Genesis (142)
      Mitsubishi (148)
      Buick (150)
      GMC (151)
      Volkswagen (152)
      Hyundai (153)
      Jeep (155)
      Lexus (159)
      Nissan (161)
      Cadillac (162)
      Infiniti (173)
      Ford (174)
      Mini (174)
      BMW (176)
      Honda (177)
      Toyota (177)
      Lincoln (182)
      Mazda (184)
      Acura (185)
      Porsche (186)
      Subaru (187)
      Chrysler (189)
      Jaguar (190)
      Mercedes-Benz (202)
      Volvo (210)
      Audi (225)
      Land Rover (228)
      Tesla (250)

      Practic , pe langa Tesla au iesit prost Mercedes-Benz, Volvo,Audi si Land Rover dar nimeni nu mentioneaza de acelea.

    • Comentariul anterior nu a trecut.
      Acel top realizat de JD Power masoara numarul de plangeri de la clienti. Este normal ca cei care platesc mult pentru masina sa fie mai nemultumiti, chiar si de aspecte marunte. Acel top nu are legatura cu fiabilitatea. A se cauta „JD Power quality survey”, in fruntea topului sunt marcile low cost iar la coada sunt cele high-end, aproape toate.

    • Topul ala nu avea nicio legatura cu satisfactia. Erau contabilizate defectiuni concrete, cu numar de incidente la mia de masini, parca. Nu cred ca nu erau folosite aveleasi standarde de raportare. Si in topul JPD sunt o multime de marci premium. Si trebuie tinut cont si de faptul ca o masina electrica are o complexitate scazuta, comarat cu motorizarile clasice ale altor masini plasate mai bine in top. Sa ai mai multe defectiuni la o masina electrica spune ceva.
      Oricum, nu e singurul top in care fiabilitatea Tesla era scazuta, si in anii trecuti Tesla obtinea rezultate asemanatoare.
      Pana la urma nu de asta ma leg. Inteleg ca masinile tesla sunt facute de un producator cu o experienta relativ redusa, care nu si-a perfectionat inca modelele, care lucreaza sub o presiune enorma de a spori productia, in facilitati de productie cel putin ciudate (corturi?). Eu ma leg de faptul ca cotatiile la bursa sunt la un nivel de parca deja Tesla are 2-3 milioane de masini produse intr-un trimestru, de parca are profit de miliarde. Cifrele actuale de productie, atinse miraculos de Tesla (eu nu as fi crezut ca reusiesc nici atat) sunt aproape de limita la care se poate intinde Tesla fara crearea de multe noi facilitati de productie, si asta costa. Concurenta a scos deja anul asta (sau cel tarziu la anul) numeroase modele care vor umple nisa electricelor. Nimeni nu are chef sa astepte dupa o tesla ani de ziel, platind si in avans.
      Asa ca eu cred ca cota de piata a Tesla NU ARE CUM sa creasca in viitorul mediu. Asa ca nu vad explicatia plauzibila pentru valorile de pe bursa. A, poate pe termen lung Tesla are o sansa, daca mareste drastic capacitatea de productie (macar de 10 de ori mai mare, daca e sa se compare cu Toyota sau alti giganti) si scoate modele mai bune ca concurenta. Dar asta ar trebui sa se vada pe bursa mai tarziu, dupa ce Tesla dovedeste ca poate. Nu acum.

    • Daca judec dupa descrierea „showing the problems per 100 vehicles as reported by owners in JD Power’s 2020 IQS” as zice ca nu este vorba doar de probleme „concrete” de fiabilitate, asa cum le-ai numit, ci de absolut toate nemultumirile clientilor.
      Facand referire la clasificarea care a fost postata mai sus, se poate intelege ca un numar mare de plangeri au inregistrate si la celelalte marci high-end deci cel mai probabil este vorba de clienti nemultumiti care evalueaza produsul din perspectiva pretului platit.
      Masinile electrice au o structura mai simpla dar au acea componenta (bateria) care depaseste cu mult pretul oricarei piese folosita la masinile cu tractiune clasica. Sasiul masinilor electrice este facut din aluminiu sau materiale compozite ( pentru a imbunatati autonomia), adica este mai scump decat sasiul de fier folosit la masinile clasice.
      Producatorii de electrice trebuie sa compenseze faptul ca investesc mai multi bani in baterie si caroserie si pentru a ramane competitivi sunt nevoiti sa faca reducere de costuri la alte elemente, cum sunt cele care tin de design habitaclu si confort iar acest lucru nu se aplica doar la Tesla ci la toti producatorii de electrice.
      Clasamentul la care ai facut referire nu este cel mai relevant pentru ca pune laolalta Tesla si masinile clasice.
      Este adevarat ca piata auto a fost inundata de multe modele electrice de la brand-uri low-cost dar Tesla inca ofera cea mai buna autonomie si cea mai avansata tehnologie de autonomus driving. Comparata cu alte brand-uri electrice, Tesla inca este best buy si cea mai avansata tehnologic.

  3. Principiul din ultimii 20 de ani e ca daca bancile centrale pot vinde iluzia monedei de atata timp oamenilor de ce n-ar putea si bursele sa faca la fel, sa vanda iluzii acelorasi oameni?