G4Media.ro

Tanczos Barna: Nu este mai scump nici astăzi să mergi cu maşina…

Sursa foto: Unsplash

Tanczos Barna: Nu este mai scump nici astăzi să mergi cu maşina electrică decât maşina pe benzină sau motorină/ Maşina electrică este o soluţie ideală pentru a scoate poluarea din marile oraşe

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirmă că şi în condiţiile creşterii tarifelor la energia electrică este rentabilă achiziţionarea unui autoturism electric, arătând că la un preţ de doi lei pe kilowatt un autoturism electric consumă mai puţin decât unul cu motor pe combustie. Tanczos subliniază că, în decizia de a cumpăra un automobil, trebuie ţinut cont şi de faptul că acelea electrice reduc poluarea în marile oraşe, iar ”în momentul în care vorbim de sănătatea noastră, nu putem să calculăm tot timpul rentabilitatea”, relatează News.ro.

„Nu este mai scump nici astăzi să mergi cu maşina electrică decât maşina pe benzină sau motorină. Şi în condiţiile în care nu mai plăteşti la 80 de bani curentul, ci la 1,80-2 lei, şi în condiţiile respective încă maşina electrică este cel puţin la nivel, dacă nu un pic mai jos faţă de aceste motorizări standard. Dar, încă o dată, maşina electrică este o soluţie ideală pentru a scoate poluarea din marile oraşe şi în momentul în care vorbim de poluare, vorbim de sănătatea noastră, nu putem să calculăm tot timpul rentabilitatea. Efortul trebuie să fie unul comun şi din partea autorităţii locale, pentru că acolo unde s-au scos autobuzele pe motorină se vede foarte clar că a scăzut poluarea în oraşul respectiv, acolo unde sunt din ce în ce mai multe maşini electrice cu siguranţă va scădea poluarea şi o să fie o situaţie avantajoasă pentru cetăţeni, pentru sănătate”, a afirmat Tanczos Barna, miercuri seară, la Digi24.

El a subliniat că autoturismul electric este cel mai rentabil din punctul de vedere al consumului dacă este încărcat la o staţie normală, nu la una rapidă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

24 comentarii

  1. Mare cugetare ați reușit Mr miniszter ur!!!
    🤦🤦🤦

  2. Cand nu platesti masina, asa este 😉 Plateste bugetul public sau al societatii.
    Fara gluma acum. Am ambele tipuri. Cea termica este mai ieftina (E85) decat cea electrica, neluand in calcul pretul vehiculului (termica < electrica)

  3. La tine în Rusia, mașinile merg pe vodkă, exact ca oamenii.

  4. Unde alimentezi E85?
    Unde încarci electrica?

    • Nu traiesc in Romaina, ci in Franta. E85 este peste tot, usor de facut mixul in rafinarie, usor de distribuit, trebuie doar vointa politica. Electrica, o incarc pe strada, la diversele borne pariziene.
      (Peugeot 308 / Kia Niro)

    • intamplator E85 este drumul cel mai frecventat de mine in drumul Bucuresti-Bacau pe care-l fac de un 1 an cu Dacia Spring. Ai nu mai putin de 20 de puncte de incarcare pe acest traseu distribuite astfel:
      Coseresti, Urziceni, Glodeanu Sarat, Movila Banului, Buzau (8 statii). Aici alimentez personal la fiecare drum de la statia MCM Petrol fara sa ma abat mai mult de 200m din drum. Mai ai apoi la Maracineni, inca 2 la Rm Sarat, Cotesti, inca 8 statii in Focsani, Adjud, inca una la restaurantul UMB inainte de Sascut, mai una in Nicolae Balcescu.

      Deci astea sunt doar pe ruta Bucuresti-Bacau. Ca si costuri:
      La MCM Petrol in Buzau avem incarcare rapida tip CCS, costa 1,4 RON/Kwh, dureaza 40 de minute sa o duc de la 20% la 80%. Cu un plin facut la priza domestica la plecare si la destinatie, un drum dus intors ma costa undeva la 80 de lei. Daca ar fi sa incarca exclusiv la statii de incarcare m-ar costa 120 de lei. Pentru 600km, deci 20 de lei pe suta de km.
      Concluziile le poate trage fiecare.
      La toate astea as adauga faptul ca poluez mult mai putin decat o masina termica, lucru care pentru mine e important . Inainte sa-mi sairit in cap ca si producerea curentului electric polueaza, va las un link cu mixul energetic de la noi din tara, in timp real: https://www.transelectrica.ro/web/tel/sistemul-energetic-national

      La ora la care tastez avem 40% curent electric din surse regenrabile (hidro+eolian+foto) si 22% nuclear (depinde in ce categorie vreti sa plasati aceasta sursa de energie).

      Cam asa sta treaba in cifre, vorbind din experienta personala dupa un an de zie de condus masina electrica in Romania fix pe ruta E85.

    • Draga @Victor: E85 este un mix de benzina 15% + 85% bioethanol.

      „E” este pentru benzina, urmat de 5, 10, care definesc % de bioethanol din mixtura.
      „B” este pentru diesel, urmat de diversele cifre care definesc % de biocarburanti din mixtura.

  5. Ca orice lucru prea lăudat automobilul electric e departe de a îndreptați speranțele puse în el.
    Fara subvenții și fara interdicții eco probabil ca nu se va impune mai repede de 50 de ano

    • Se va impune in 5 ani, Tesla produce anul asta 1.5mil deja la nivelul lui Audi care produce 1.6mil si are crestere anuala de 50%. Chinezii vand electrice premium cu adaos foarte mic.
      Arabia Saudita mai are petrol vreo 10 ani de zile, pretul petrolul nu o sa mai scada, doar va creste. Au mermelit-o ca vor mari productia de petrol, nu au cum, nu ii tin instalatiile vechi.
      Una este sa transporti petrol jumatate de glob sa il rafinezi, sa il plimbi la benzinarii sa il arzi in masina cu eficienta 30% si alta e sa arunci un panou pe casa si sa tragi curent moca.

    • Probabil în Rusia.
      May’s combined plugin share of 84.2% consisted of 73.2% full battery electrics (BEVs), and 11.9% plugin hybrids (PHEVs). BEVs have grown 1.21x from 60.4% share YoY, while PHEV share has fallen by almost half, from 22.9% YoY.

  6. am masina electrica (dacia spring) de 1 an. am mers prin toata tara, n-am avut nicaieri probleme cu incarcatul.
    sunt statii de incarcare peste tot cu preturi intre 1,4 – 2 lei pe kwh. Deci ii fac „plinul” 35-50 de lei si merg cel putin 200km.
    cand o incarc de la priza de acasa platesc sub 20 de lei, deci sub 10 lei pe 100km.
    Asa ca, mihai, lasa-ma pe mine sa fiu prost in continuare si fii tu destept pe benzina/motorina :))

  7. G4, de ce il tot promovati pe monstrul acesta? Nimeni nu vrea sa auda de la el altceva decat ca si-a dat demisia.

  8. Masinile electrice un moft ca uzinelw auto sa aibe ce vinde. Dar si curentul electric trebuie produs din surse de curent- nuclear, carbune, hidro, gaze si pana la urma tot poluare produce. Cand va deveni curentul tot mai scump, mersul pe jos va deveni sport de masa, ori transportul public.

    • În România, în primele 6 luni ale anului, 37% a fost energie electrică produsă cu combustibili fosili, restul poate fi considerată energie verde.
      Desigur intenționat ai uitat de energia eoliana și solară care a contribuit cu 20% la totalul producției.
      Stăm prost față de restul Europei, dar e clar că vorbești din secolul trecut ca toată propaganda rusească.

    • Nu este un moft al uzinelor, nu vrea nimeni sa electrifice nimic.
      Toti producatorii de ICE au o retea de service prin care te stoarce de bani cat timp ai masina.
      E ca la imprimante, platesti 2 picaturi de cerneala de zici ca este benzina.
      Ieri era stirea cu Renault, care se chinuie sa produca masini pe benzina pana in 2035…
      Avem 20k de romani care au panouri fotovoltaice pe case.
      Nu poti sa iti arunci un panou care produce benzina pe casa!

    • @0I0
      Așa este, toți producătorii tradiționali de autoturisme cu excepția celor din China și Tesla caută să evite electrificarea din diverse motive, dar acest lucru nu mai poate fi evitat.

  9. Din curiozitate, după mult timp, am urmărit o parte din interviul de pe digi24, care parea un damage control pentru imaginea proasta a unui ministru slab și corupt.
    Prelipceanu, ca de obicei, moartea pasiuni.

  10. Un ministru care apără mafia lemnului. Se taie in prostie și nenorocitul vroia sa mai pună o taxa pe centralele termice.

  11. O masina cu motor cu ardere interna produce intre 30 si 40 tone de co2 pe tot parcursul vietii.
    Pentru a produce o masina electrica noua, bateria inclusa este produs intre 20-30 tone de co2.
    Masinile electrice polueaza mai mult ca cele pe ardere interna pe tot parcursul vietii, singura diferenta este ca muta emisile de co2 din oras.
    Talibanii eco sunt niste analfabeti functionali care habar nu au despre ce vorbesc.
    Nu-i vorba de in incarcat masina, marea problema este ce faci cu baterie de masina care are costul de recilare imens si care polueaza mult timp dupa ce a fost scoasa din uz, plus ca la reciclarea bateriilor se mai emit cate kilograme de co2 per baterie pentru ca se aplica niste tratamente chimice.
    Masinile electrice sunt eficiente si frumoase dar pentru a combate cresterile globale de co2 este nevoie de a reduce emisile de co2 nu de a le muta.
    Marxistii si tehnologia un fel de vaca murdara cu tanga.

  12. electricele pot fi o solutie daca se rezolva niste probleme de care nu se prea scrie – sunt f scumpe; reteaua de incaracare este inca putin dezvoltata, in afara de 2 sau 3 state UE; sunt mai ecologice daca en electrica este verde, altfel bilantul total poate fi mai negativ decat la clasice;
    devin f periculoase in caz de incendiu – se sting mult mai greu; nu prea exista momentan solutii fezabile de reciclare a bateriilor; au valoare de revanzare f redusa, deoarece bateria electrica tine cam 7-8 ani in cel mai bun caz, in functie de modul de incarcare, si inlocuirea ei costa 5000 – 6000 euro, deci multe din aceste auto vor avea viata utila cca. 8 ani, un alt factor de a fi mai poluante in mod global decat clasicele; bateriile necesita materiale rare de care UE nu prea dispune, este la mana altor state (china) etc. ; evident, in timp, unele aspecte se poyt imbunatati, mai ales sub presunea epuizarii treptate a carburantilor fosili, dar termenul 2035 care este promovat de Comisia europeana si parlamentul european (deci si de reprezentantii nostri, sa nu criticam numai birocratii de la bruxelles – desi la nivel de guvern RO nu sustine aceasta forma) pentru trecerea completa la productia de electrice nu pare rezonabil.

    • Problemele sunt în mare parte rezolvate sau în curs de rezolvare.
      Din păcate nu trăim în acea parte a lumii.
      În România suntem mult în urmă… încă nu avem drumuri.

  13. Constatare a realitatii: bucurestenii s-au revoltat cand s-a incercat limitarea masinilor euro 1, 2. Promovarea masinilor electrice in timp ce le permitem pe cele foarte poluante e nonsens. Eu sunt pro electrice si voi cumpara una in viitor dar o prima masura ar fi ca la itp sa nu mai fie admise toate rablele ultra poluante!

  14. @Eugen: eigene, stii cum e aia cu strugurii acri :)))
    nu stiu de unde scoti 5 lei/kwh, dar eu am contract la enel si platesc 0.77 lei/kwh acasa, iar cand incarc de la statii platesc 1,4 lei/kwh la MCM Petrol Buzau, de exemplu.
    Eu vorbesc din experienta personala, pe cifre, cu exemple concrete.
    Si cum spuneam: lasa-ma pe mine sa fiu prost in continuare cu masina electrica si fii tu destept cu 9 lei litru de motorina si 8 lei litrul de benzina :))) „succesuri!”