Home » Sportz » Surpriza lui Verstappen pentru 2026: Vrea să schimbe numărul de concurs, dar este la mâna FIA

Surpriza lui Verstappen pentru 2026: Vrea să schimbe numărul de concurs, dar este la mâna FIA

20 nov. 2025, 09:19,
Surpriza lui Verstappen pentru 2026: Vrea să schimbe numărul de concurs, dar este la mâna FIA
Max Verstappen / Sursa foto: captură YouTube
Ascultă articolul

Max Verstappen a anunțat că vrea să aibă un nou număr de concurs începând cu sezonul 2026 al Formulei 1. În prezent, olandezul are pe monopost cifra 1, el fiind campionul mondial en-titre. Pilotul celor de la RedBull Racing este totuși la mâna FIA, iar asta pentru că preferatul 3 nu poate fi încă luat de cineva.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Verstappen vrea să folosească în 2026 vechiul număr al lui Ricciardo

Dorința lui Max de a concura cu un nou număr de concurs depinde de FIA (Federația Internațională de Automobilism).

„Numărul meu preferat este 3 (n.r. cifra), dar trebuie să aștept să văd dacă acest lucru este posibil și permis”, a transmis Verstappen în legătură cu schimbarea pe care și-o dorește pentru sezonul 2026.

„Într-adevăr, trebuie să obțin aprobarea, așa că este o întrebare bună ce număr voi folosi anul viitor.

Numărul meu preferat este 3, dar trebuie să aștept să văd dacă este posibil și permis. Voi vedea în timpul iernii. În cele din urmă, nu contează atât de mult pentru mine”, a declarat Verstappen, potrivit De Telegraaf.

Ultima reuniune a Comisiei F1 din 2025 a luat decizia de a accepta cererile de schimbare a numărului de concurs, piloții fiind obligați până la acel moment să concureze toată cariera cu același număr pe monopost.

Numai campionul mondial avea opțiunea de a schimba numărul, deși una limitată, deoarece putea alege doar numărul 1.

Lucru care s-a și întâmplat de altfel, după ce Max a cucerit patru titluri mondiale la rând.

Atunci când a intrat în lumea Formulei 1, Verstappen nu a avut opțiunea de a concura cu 3 pe monopost, iar asta pentru că nu era disponibil în 2015.

Era folosit deja de prietenul și coechipierul Daniel Ricciardo.

Cu toate că australianul nu mai evoluează în Formula 1, Max nu poate concura cu 3 pe monopost începând de anul viitor.

Regulile actuale stipulează că numărul anterior al unui pilot poate fi preluat de altcineva doar după ce acesta a părăsit competiția de cel puțin doi ani (ar mai fi nevoie de cam jumătate de an pentru ca 3 să devină disponibil conform regulamentului în vigoare).

Tocmai de aceea, Verstappen are nevoie de o derogare din partea FIA.

Clasamentul piloților după cursa din Brazilia

  1. Lando Norris (McLaren) 390 puncte
  2. Oscar Piastri (McLaren) 366
  3. Max Verstappen (RedBull) 341
  4. George Russell (Mercedes) 276
  5. Charles Leclerc (Ferrari) 214
  6. Lewis Hamilton (Ferrari) 148
  7. Kimi Antonelli (Mercedes) 122
  8. Alexander Albon (Williams) 73
  9. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) 43
  10. Isack Hadjar (Racing Bulls) 43
  11. Oliver Bearman (Haas) 40
  12. Fernando Alonso (Aston Martin) 40
  13. Carlos Sainz (Williams) 38
  14. Liam Lawson (Racing Bulls) 36
  15. Lance Stroll (Aston Martin) 32
  16. Esteban Ocon (Haas) 30
  17. Yuki Tsunoda (RedBull) 28
  18. Pierre Gasly (Alpine) 22
  19. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) 19
  20. Franco Colapinto (Alpine) 0
  21. Jack Doohan (Alpine) 0

Clasament constructori

  1. McLaren 756 puncte / campioană
  2. Mercedes 398
  3. RedBull 366
  4. Ferrari 362
  5. Williams 111
  6. Racing Bulls 82
  7. Aston Martin 72
  8. Haas 70
  9. Kick Sauber 62
  10. Alpine 22.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

 

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și