G4Media.ro

Șleaurile din asfalt apărute din cauza caniculei, noile capcane din traficul bucureștean.…

Șleaurile din asfalt apărute din cauza caniculei, noile capcane din traficul bucureștean. Administrația Străzilor dă vina pe autobuzele STB

Din cauza temperaturilor ridicate din ultima perioadă, pe marile bulevarde ale capitalei covorul asfaltic s-a topit în unele locuri și au apărut adevărate șanțuri. În Piața Națiunile Unite din centrul Bucureștiului, doar pe una dintre benzile dedicate autobuzelor poți număra nu mai puțin de patru șanțuri lungi de aproximativ 40 de metri care au o adâncime pe alocuri de până la 25 de cm.

În Sectorul 6, pe Bulevardul Iuliu Maniu, într-o stație de autobuz din apropierea Pieței Leu s-au format adevărate dâmburi care sunt ocolite cu grijă de călători pentru a nu se accidenta. La prima vedere îți lasă impresia că asfaltul efectiv s-a revărsat în valuri spre trotuar.

Astfel de exemple pot fi văzute pe mai toate bulevardele Bucureștiului. Dintre acestea amintim denivelări observate pe: Bulevardul Mareșal Constantin Prezan, Șoseaua București-Ploiești sau pe Șoseua Cotroceni.

Specialiștii în siguranță rutieră consultați de G4Media.ro spun ca noile șanțuri apărute în covorul asfaltic al Capitalei pot fi capcane foarte periculoase pentru șoferi și pot provoca pagube serioase mașinilor.

„Aceste șanțuri, șleauri sunt foarte periculoase pentru șoferi. În cazul în care avem în fața un obstacol pe care trebuie să îl ocolim, ne vine foarte greu să mai controlam volanul și să revenim în siguranță pe banda noastră. Se pot întâmpla tot felul de accidente având în vedere că multe dintre aceste șanțuri au o adâncime și de 20-25 de cm. În afară de asta, aceste denivelări pot face pagube serioase mașinilor. Pot sparge baia de ulei, pot atinge elemente importante de direcție cum ar fi: caseta de direcție, bieletele de direcție, etc.”, a declarat pentru G4Media.ro Sorin Ene, pilot auto.

Șoferii cred că asfaltul este de proastă calitate. „Rețeta asfaltului e proastă peste tot. Și la autostrăzi și la drumurile din oraș. Se folosește asfalt prost probabil. In țările mai calde, bănuiesc că se toarnă asfalt bun. Nu v-ați pus întrebarea de ce în Dubai, unde mai tot timpul sunt temperaturi de peste 40 de grade, nu se topesc străzile? Numai la noi avem probleme după 3-4 zile de caniculă. Ar trebui să ne dea de gândit”, a declarat pentru G4Media.ro un șofer bucureștean.

Într-un răspuns pentru TVR, Administrația Străzilor din cadrul Primăriei Generale spune că aceste denivelări ale asfaltului au apărut din cauza temperaturilor extrem de ridicate și nu în ultimul rând, din cauza troleibuzelor care se deplasează pe aceeași bandă în flux continuu sau a autobuzelor care staționează. Niciun cuvânt însă despre posibila calitate îndoielnică a asfaltului sau a lucrărilor. Tot Administrația Străzilor este cea care dă asigurări că imediat ce temperaturile vor reveni la normal, deficiențele vor fi remediate.

Specialiștii în infrastructură au însă altă părere. Cred mai degrabă că denivelările despre care primăria spune că au luat naștere din cauza caniculei, a troleibuzelor și autobuzelor STB, au apărut mai degrabă din cauza unui management deficitar.

„Fenomenul acesta se numește „făgășuire”. Pur și simplu din cauza temperaturilor ridicate, bitumul care intră în compoziția asfaltului se topește și bineînțeles că asfaltul se transformă. Orice rețetă de asfalt are anumiți parametri tehnici care funcționează. Asfaltul rezistă la o anumită temperatură ridicată sau scăzută, rezistă într-un anumit interval de timp pe o anumită elasticitate, fără fisuri, fără făgașe. Din capul locului, în momentul în care constructorul ți l-a pus pe stradă, așa cum tu i-ai cerut, știi cât timp e la calitate optimă și cât timp poate să îți dea o garanție. Ca orice produs are o perioadă de garanție. Este lesne de înțeles că primăria este responsabilă de ceea ce plătește și se execută în propria ogradă. Dacă cerem de la bun început o calitate ridicată a asfaltului, o rețetă care să facă față oscilațiilor foarte mari de temperatură pe care le găsim în București în perioada caniculară din vară și de ger în iarnă, dacă există o mică strategie să te gândești cât te costă pe 10 ani comparativ cu sumele alocate an de an, nu te mai doare capul”, a declarat pentru G4Media.ro Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. ND nu vrea sa ii dea afara pe martalogii de la administratia strazilor sub nici o forma. Daca umblam pe strazile din Bucuresti o luna gasim minim 10 lucrari cu caracter penal pe zi, in care actorul principal este administratia strazilor.
    Simgura explicate este ca au cohones atat de mari ca nu ii atinge nimeni!
    ND si reforma……

  2. E vina la STB ? nu cumva la asfaltul de 2 lei folosit ? Nu am auzit ca prin tarile cu temperaturi mari sa aibe probleme de genu

    • Poate in contract scrie ca asfaltul trebuie sa reziste la biciclete. 😉

    • De asta se pune simplu ciment in statii sau in zonele exclusiv pt autobue ca aceastea …
      Cel putin in anlgia, germania …

  3. Ia uite cate probleme sunt de rezolvat in Bucuresti, pe langa problema copacilor care nu sunt toaletati si care ascund semnele de circulatie. Spor la treaba!

  4. Coroborat temperatura ridicata cu traficul greu (depasirea incarcarii pe osie) si cu tipul de bitum folosit la mixtura asflatica nu pot decat sa rezulta valuiri si fagase in structura rutiera.

  5. Asta e de cascadorii rasului. Adica e vina STB ca umbla cu autobuze asa dintr-o data. Cand au turnat ei asfaltul nu umblau autobuze, asa ca nu era necesar sa prevada o calitate a asfaltului care sa se preteze la circulatia lor. Ei credeau ca vor umbla pietoni pe acolo.

    Adevarul e ca daca taceau insemna sa accepte responabilitatea. Este tactica poalelor in cap: striga orice ineptie, numai nu accepta acuzatiile.

  6. din genul: autobuzul care merge pe strada e incompetent, nu cel care a facut strada sa nu reziste la greutatea autobuzului …

  7. Articolul prezinta denaturat faptele: ND n-a spus ca autobuzele sunt „de vina”, ci ca autobuzele produc sleaurile, ceea ce e perfect adevarat.
    De vina sunt cei care nu pricep ca trebuie actionat concret pentru a opri incalzirea globala. Altfel, sleaurile din asfalt vor fi cea mai mica problema.

    • Nu incalzirea globala a furat din contractul la asflatare Dorele…. ci gunoaiele care se tot perinda la guvernare.

  8. Nu înțeleg comparația cu dubai. Acolo nu sunt -20 grade iarna. Oare exista asfalt (și la ce preț) care sa reziste-20 grade până la + 40 grade, și cu variații is decursul a 24h de 15-20 de grade in multe zile?

  9. Fotografiile exemplificate arată de fapt benzi exclusive pentru autobuze: deci de ce ar avea probleme pe respectivele tronsoane unii care legal
    nu au dreptul sa circule pe acestea?’

    • Pentru ca benzile alea speciale trebuie sa le traversezi perpendicular cu masina cand iesi de pe strazi adiacente inteligentule!

    • Ești cu neuronul încărcat de la canicula și ar trebui sa nu jignești! Dacă traversezi perpendicular acele șleauri nu te răstorni cu mașina decât dacă ești un ghertoi fără neuroni și faci asta cu 60 km pe ora – ceea ce nu ar fi imposibil intr-o țara in care se circula pe contrasens pe autostrăzi și se depășește pe linie dubla continua. In articol era vorba de a face mișcări de ocolire pe respectivele benzi. Și ca sa fie clar și pentru neuronul singuratic: nu susțin altceva deca ca sunt periculoase și ca sunt cauzate doar de modul de lucru și măgăria/foamea de câștig a asfaltatorilor, dar in România nu mai exista conceptul de a circula cu prudenta și mai ales de a respecta legea. Sa fii sănătos și sa ți se răcească, de la furtuna neuronul!

  10. Este din cauza ca s-a turnat asfaltul la +5 grade Celsius in NOIEMBRIE atat in 2017 cat si in 2018 in operatiunile de inlocuire asfalt bun coordonate de Firea.
    Atunci cand torni asfaltul iarna, esti nevoit sa prepari asfaltul mai moale pentru a-l putea nivela in conditii de temperatura scazuta. Asfaltul preparat dupa astfel de reteta se inmoaie vara.
    Daca torni asfaltul vara ar trebui sa te astepti ca asfaltul sa se crape iarna, dar acele crapaturi pot fi umplute cu bitum.
    In Grecia sau Bulgaria nu exista asfalt care sa se inmoaie ca in Bucuresti, desi acolo e chiar mai cald.
    De fiecare data cand vad operatiuni de reasfaltare desfasurate in prag de iarna, imi este clar ca este lucrare de mantuiala, acel asfalt va face valuri afectand inclusiv eficienta franarii inainte de intersectie.
    Toamna tarziu, iarna si primavra se justifica doar reparatia/plombarea. Reasfaltarile ar trebui facute doar in 1 iunie – 15 septembrie.

  11. Soferii de la companiile de fac drumuri stiu de `treaba` asta.
    Pai cine verifica compozitia materialului?
    D`asta au toti din schema vile si `afaceri`.
    Oricum, garantia este de vina.
    Ca nu se da, si pe cheltuiala constructorului!

  12. Speci-la-listii de la Adimistreatzia Stradelor sa ne dea si noua reteta ceruta la asfalt, iar apoi sa ne arate si ca reteta aia este folosita pe drumurile cu probleme.
    Ori reteta este ceruta de la bun inceput gresita, si atunci n-are cum sa reziste la +50C, ori reteta este „preparata” de speci-la-listi prin metoda „pretul cel mai mic”, si atunci normal ca nu mai iese la calitate.

    Oricum, pentru raspunsul asta, ar trebui sa plece acasa toti de la administratia aia a strazilor. Doar aici se intampla asa ceva, iar asemenea temperatur sunt si-n Bulgaria, si-n Grecia, ba chiar si prin Germania, iar la aia n-am auzit de asemenea probleme.
    Concluzia? Doreii care fura.

  13. Asfalt de proasta calitate pe bani multi platiti de contribuabili ; mai degraba poate fi numit mamaliga neagra . Cine a receptionat astfel de lucrari – la puscarie si scos pe viata din sistemul bugetar .