G4Media.ro

Sindicatul Drumarilor: Un sistem de protecție inovativ va fi implementat pe ”drumul…

Sursa foto: Gazeta de Dâmbovița

Sindicatul Drumarilor: Un sistem de protecție inovativ va fi implementat pe ”drumul morții” din Moldova, pentru reducerea numărului de victime

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), anunță șoferii că pe o porțiune din DN28, care leagă municipiile Roman de Iași, se desfășoară lucrări de montare de parapete pe rulouri. Lucrările au început din luna aprilie și sunt în desfășurare.

Proiectul reprezintă un sistem de protecție inovativ conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale. Sistemul de protecție este rar întâlnit, această nouă soluție inovativă fiind implementată pe puține drumuri publice.

”Vehiculele care intră în contact cu acest sistem de protecție sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel eliminat riscul coliziunii frontale.

Lucrările de montare a parapetelor se realizează între localitățile Războieni și Bălțați din județul Iași, pe DN28, numit și „drumul morții”. Acestea au început la sfârșitul lunii aprilie și sunt încă în desfășurare. Măsura face parte dintr-un proiect al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la nivel național, pentru reducerea riscului de accidente rutiere grave pe anumite sectoare de drum”, anunță drumarii.

Sectorul de drum pe care urmează să fie implementată această măsură a fost selectat în urma analizării mai multor tronsoane pe care se produc accidente.

DN 28 este un drum național din România care leagă Romanul de Iași și mai departe de granița cu Republica Moldova prin Albița. Aici s-au produs numeroase accidente rutiere soldate cu zeci de morți și răniți, Motivele au fost: neadaptarea  vitezei, depășirea liniilor continue, oboseala  la  volan și neatenția la ceilalți participanți la trafic.

Totodată, angajații CNAIR, pe unele sectoare de drum cu risc sporit de producere a accidentelor, au suplimentat semnalizarea rutieră verticală prin amplasarea unor indicatoare rutiere de reglementare cu rol de reducere a vitezei de circulație (exemplu: sectorul dintre localitățile Lețcani și Podul Iloaiei).

”În ciuda măsurilor întreprinse de DRDP Iași – SDN Iași, din cauza nerespectării regulilor de circulație de către participanții la trafic, pe sectorul dintre Săbăoani și Municipiul Iași, se produc în continuare accidente rutiere grave, soldate cu morți și răniți. Aici sunt necesare  variante  de  centuri ocolitoare ale zonelor  aglomerate (exemplu:  o varianta ocolitoare  a  orașului Podul Iloaiei, unde în unele zile cozile la intrare și ieșirea din oraș sunt de câțiva km)”, sugerează sindicatul drumarilor.

Sursa foto: Gazeta de Dâmbovița

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. La noi mai toate șoselele se numesc, ,,drumul morți” la cati ,, BALAURI needucați și INCONSTIENTI circula pe ele.

  2. Asta nu este decat o mare sparare de bani si o spaguiala pe fata! Am inteles ca ar costa undeva la cca EUR 800.000 per km aceasta inovatie! Va dati seama? Aproape jumatate de km de autostrada inghite aceasta inovatie”!
    Schimbati sectoarele de drum periculoase, eliminati „punctele negre”, indreptati curbele deosebit de periculoase, etc.!!!
    Chiar nu va este jena?! De cand un sindicat a ajuns sa propuna solutii pentru drumuri?!
    Apropos, unde sunt „morcovii” cu care trebuie semnalizate marginile drumurilor?!

  3. Moldovenii atat merita, „sistem de protectie inovativ”, nu autostrazi, pentru ca voteaza cu aceiasi hoti PSD-PNL de 32 de ani, chiar daca astia nu fac nimic pentru ei.

  4. Sefii CNAIR ar trebui judecati pentru toate accidentele produse, iar statul sa plateasca daune morale de milioane in fiecare caz. Dar suntem in romanica.

    • Sefii CNAIR sunt oameni la fel ca dvs si ca majoritatea romanilor, doar nu sunt veniti de pe alta planeta.De cate ori ati fost tras la raspundere pentru greselile pe care le-ati comis? Asta e sistemul pe care l-ati sustinut si il intretineti an de an.

    • Păi accidentele le fac cei de la CNAIR, iar statul cine e, nu suntem noi toți, de ce să plătească toți pt prostiile și teribilismul altora? Așa suntem noi românii, niciodată nu ne asumăm faptele, tot timpul alții sunt de vină pt tot, noi avem doar drepturi, obligații au alții nu noi. Dacă ar fi mult mai atenți și prudenți în trafic, și ar respecta regulile de circulație și pe ceilalți participanți la trafic, nu ar mai fi atâtea accidente.

  5. BANDA DE SIGURANTA ba canaliilor! Aia e diferenta dintre viata si moarte nu niste butoaie!

    • Diferenta dintre viata si moarte e data in primul rand de comportamentul fiecaruia, de cumpatare, de precautie, de atentie fata de ceilalti din jur. Degeaba va pun si benzi de siguranta daca sunteti ireponsabili in trafic.

  6. Construiti odata autostrada aceea si nu mai tocati banii pe „sisteme inovative” inutile ! Sau e mai rentabil cu „inovatiile”, sindicalistii lui peste ?

  7. Tare mă tem să nu-i arunce pe contrasens şi astfel să crească numărul morţilor.