G4Media.ro

Semnul de la Hollywood, construit inițial ca reclamă pentru un proiect imobiliar…

Sursa foto: Pixabay

Semnul de la Hollywood, construit inițial ca reclamă pentru un proiect imobiliar local, împlinește anul acesta 100 de ani / Istoria și controversele din jurul unuia dintre cele mai ușor de recunoscut locuri din lume

Semnul de la Hollywood, construit inițial ca reclamă pentru un proiect imobiliar local, împlinește anul acesta 100 de ani și, ca orice stea, s-a pregătit și s-a dichisit înainte de ziua cea mare. A primit mai multe transformări foarte mediatizate, iar echipa sa de PR (da, are o echipă de PR) s-a pregătit pentru o acoperire majoră, cu evenimente de centenar planificate și o strângere de fonduri lansată pentru a construi mai multe facilități pentru turiști, scrie The Guardian.

Semnul de la Hollywood poate fi unul dintre cele mai ușor de recunoscut locuri de pe Pământ, dar până modul în care poți să ajungi la el poate fi absurd și chinuitor. Literele se află aproape de vârful unui deal abrupt și arid, păzit de coioți sălbatici și de șerpi cu clopoței ocazionali. Nu poți ajunge acolo cu mașina. Este posibil ca telefonul să nu vă ofere nici măcar indicațiile corecte de mers pe jos.

Unii aleg să meargă pe jos până la semn prin unul dintre cele câteva trasee de câțiva kilometri care șerpuiesc prin Griffith Park, o zonă sălbatică de 4.000 de acri în care se află semnul. Alții optează pentru o scurtătură semi-ilicită prin Beachwood Canyon, un cartier bogat de pe dealurile de sub semn, unde nu există trotuare și parcarea pe stradă este interzisă.

Dacă căutați pe Google Maps cum să ajungeți la semn, acesta vă va trimite la un reper complet diferit, Observatorul Griffith, aflat la aproximativ cinci kilometri distanță. De la Observator, unde parcarea costă 10 dolari pe oră, puteți merge pe jos pe dealurile fierbinți și prăfuite până când ajungeți în vecinătatea semnului propriu-zis. Chiar și atunci, vă veți uita la litere printr-un gard de sârmă uriaș, supravegheat de poliția din Los Angeles.

Publicul nu are voie să treacă de gardul de securitate, dar dacă aveți ocazia să treceți, așa cum s-a întâmplat în timpul unui tur de presă cu ocazia centenarului, priveliștea este magică.

Oamenii care întâlnesc vedete de cinema spun adesea că sunt cu adevărat frumoase de aproape, deși sunt mult mai scunde decât arată pe ecran. Semnul de la Hollywood este la fel, dar invers: este cu adevărat superb și șocant de mare. Privit din spatele literelor gigantice, Los Angeles strălucește în depărtare. Mașinile se deplasează pe autostrăzi în râulețe de sclipici, ca niște celule sanguine care se grăbesc prin venele expuse ale orașului.

Este ușor de înțeles de ce, în ciuda tuturor barierelor, turiștii din întreaga lume continuă să se adune cât mai aproape de litere.

„Într-un oraș care nu are un centru, se simte ca un loc real în care să mergi”, a declarat Jesse Holcomb, unul dintre reprezentanții de PR ai semnului.

La fel ca Turnul Eiffel, semnul de la Hollywood trebuia să fie inițial temporar, construit pentru a dura 18 luni ca o reclamă strălucitoare pentru proiectul imobiliar „Hollywoodland”. Dar semnul a rămas, reușind să navigheze cu succes în tranziția de la nou-venit obraznic la iconic, iar acum prezidează orașul de vis cu demnitatea lui Meryl Streep sau Judi Dench.

Drumul de la reclamă stridentă la mare doamnă nu a fost ușor. De-a lungul deceniilor, semnul de la Hollywood a trebuit să supraviețuiască unor tragedii, abandonului, presei negative și apelurilor directe la distrugere. La fel ca în cazul multor colegi din industrie, procesul de a deveni o vedetă a necesitat o schimbare parțială a numelui și, în ultimii ani, schimbări periodice ale fațadei sub forma unor straturi de vopsea „extra albă” – plus experți care au monitorizat efectele eroziunii.

Nu există o înregistrare precisă a momentului în care dezvoltatorii au pus pe deal pentru prima dată literele, pe care inițial scria HOLLYWOODLAND; anunțurile privind locuințele fac rareori obiectul știrilor, chiar dacă unul dintre dezvoltatori, Harry Chandler, a fost, de asemenea, editorul ziarului Los Angeles Times. Primele referiri trecătoare din ziare la semnul „electric”, care inițial era acoperit cu lumini care clipeau noaptea, au apărut în decembrie 1923; proiectul pe care îl anunța a început să fie construit la începutul acelui an.

Literele au devenit infame în 1932, când Peg Entwistle, un actor britanic în vârstă de 24 de ani și aspirant la statutul de star de cinema, a murit prin sinucidere la semn, care a ajuns să simbolizeze atât atracția, cât și pericolul succesului din industria cinematografică. În timpul Marii Crize, proiectul pe care semnul îl anunța s-a luptat din punct de vedere economic, iar în cele din urmă a dispărut.

„Este o prostie să spui că Hollywood, sau orice alt oraș, este «ireal»”, scria scriitorul britanic Christopher Isherwood la sosirea sa în 1939, în timp ce își căuta un apartament în cartierele luxoase de sub semnul „Hollywoodland”. „Dar ceea ce vede mai întâi călătorul care sosește sunt doar reclame pentru un oraș care nu există.”

Până în anii 1940, literele se prăbușeau și erau dărăpănate, iar în mod oficial au fost încredințate orașului pentru administrare. În 1944, se putea citi „OLLYWOODLAND”. În 1949, Camera de Comerț din Hollywood a ajuns în cele din urmă la o înțelegere pentru a restaura semnul, eliminând în același timp „LAND”.

La sfârșitul anilor 1970, cu semnul din nou în stare de degradare, literele originale au fost în cele din urmă înlocuite după ce Hugh Hefner, fondatorul revistei Playboy, a condus o campanie pentru a le salva. Lungimea și circumferința noului semn au devenit o chestiune de mândrie: 450 de metri lungime, cu litere de 45 de metri înălțime și o greutate totală, în oțel și beton, de 480.000 de livre.

Mai recent, semnul a devenit scena unor farse repetate, care au schimbat literele pentru a scrie „Hollyweed” și „Hollyboob”. A devenit un decor preferat pentru filmele cu dezastre, fiind distrus pe ecran de cel puțin opt ori.

Au existat știri despre bucăți din semnul original de la Hollywood care au fost scoase la licitație online și vândute în fragmente. S-a mai spus că părți din semnul original din tablă au fost vândute pentru fier vechi.

Astăzi, semnul rămâne atât omniprezent, cât și ciudat de îndepărtat. Locuitorii din Los Angeles pot vedea literele în oglinzile retrovizoare sau din barurile de pe acoperișuri, dar mulți dintre ei locuiesc aici de ani de zile fără să le viziteze vreodată.

Accesul turiștilor la acest semn a declanșat ani de lupte aprige, care s-au concretizat prin presiuni asupra companiilor de tehnologie pentru a schimba indicațiile GPS către acest semn, precum și prin procese, inclusiv unul care a dus la blocarea de către oraș a unui punct de acces popular. Cartierele de sub litere sunt pline de avertismente severe: „ACCES INTERZIS la semnul Hollywood”, iar unii dintre locuitorii înstăriți susțin că vizitatorii înnebuniți de vedete care le blochează străzile abrupte și sinuoase reprezintă un pericol pentru sănătate.

„Dacă Disneyland ar avea o astfel de operațiune, ar închide-o în 10 secunde”, a declarat un rezident pentru The Guardian în 2015 despre haosul pe care turismul l-a adus în cartier.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...