G4Media.ro

Scandalul blocării accesului auto în cartierul Greenfield din Băneasa. Dezvoltatorul imobiliar dă…

Foto: G4Media

Scandalul blocării accesului auto în cartierul Greenfield din Băneasa. Dezvoltatorul imobiliar dă vina pe Nicușor Dan: Situația actuală este rezultatul pasivității primarului general care refuză să finalizeze demersurile legale

Dezvoltatorul imobiliar care gestionează cartierul Greenfield din Băneasa îl acuză pe primarul general Nicușor Dan că a tergiversat punerea în aplicare a unor decizii care ar permite accesul auto în cartier. Acuzele aduse de compania Impact Developer vin după ce Romsilva și Poliția au blocat vineri un drum de acces către cartier.

G4Media a solicitat o poziție primăriei generale pe ceastă temă.

Impact arată într-un comunicat de presă că, împreună cu primăria București, Romsilva, Ministerul Mediului și primăria Sector 3 a pus la punct un mecanism legal de schimb de terenuri în urma căruia ar fi fost permis accesul auto pe drumul către cartier, prin strada Vadul Moldovei.

Potrivit companiei, primarul general Nicușor Dan ar fi dat dovadă de ”pasivitate”

”În cazul concret al porțiunii de drum din strada Vadul Moldovei prin care se blochează strict accesul spre cartierul Greenfield, adminstrația orașului a dat dovadă de nepăsare și lipsă de respect pentru miile de oameni din cartierul Greenfield. Tergiversarea punerii în aplicare a unei hotărâri judecătorești definitive aduce prejudicii grave și disconfort pentru familiile care locuiesc aici. Un cartier imens cu locuitori stresați zilnic de ambuteiaje create artificial nu poate deveni o comunitate sustenabilă. Am susținut permanent soluții viabile, multe finanțate chiar de noi dar, în acest caz, pasivitatea, birocrația și blocajul instituit afectează calitatea vieții celor care au avut încredere în noi”, a declarat Constantin Sebeșanu, CEO Impact, potrivit comunicatului citat.

Compania arată că, pentru rezolvarea situației, Consiliul General al Municipiului București trebuie să solicite Guvernului României emiterea unei hotărâri în baza căreia să se constate trecerea gratuită a drumului din domeniul public al Statului Român, aflat în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului București, în administrarea Consiliului General al Municipiului București și să plătească taxele aplicabile, pentru scoaterea definitivă a terenului din fondul forestier național.

În caz contrar, Impact arată va fi nevoită să demareze acțiuni în instanță pentru obținerea dreptului de acces pe acest drum, in beneficiul celor peste 6.500 de locuitori din împrejurimi.

Reacția companiei vine după ce Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a criticat închiderea drumului de acces și a sugerat că ar fi vorba de ”o decizie politică”. În replică, Romsilva a arătat într-un comunicat de presă că a pus în executare o decizie executorie a unei instanțe.

Blocarea accesului auto s-a produs cu două zile înainte de începerea școlii, ceea ce va duce la apariția unor ambuteiaje majore în zonă, care mai este deservită de un singur drum de acces.

Comunicatul integral al Impact:

De-a lungul timpului, fiind conștiente de dezavantajele și impactul pe care îl are închiderea accesului publicului la Drum, Municipiul București și Romsilva, împreună cu concursul altor autorități precum Ministerul Mediului și Sectorul 1 al Municipiului București au încercat să identifice soluții pentru deblocarea acestei situații.

Astfel, în intervalul 2017 – 2018 au fost adoptate o serie de hotărâri de către Consiliul General al Municipiului București dar și de către Consiliul Local al Sectorului 1 București ce aveau ca obiect măsuri luate în scopul deblocării situației privind Drumul, au avut loc întâlniri între reprezentanții autorităților implicate, s-au emis avize de către consiliul de administrație al Romsilva pentru trecerea unor drumuri forestiere și a terenurilor corelative din domeniul public al Statului Român și din administrarea Romsilva în domeniul public al Municipiului București, între Romsilva și Sectorul 1 al Municipiului București s-a încheiat un contract de uz, având ca obiect folosirea de către public a două drumuri forestiere, cu vehicule.

Mai mult, în susținerea acestui demers, IMPACT a donat trei loturi de teren cu o suprafață totală de 6.000 mp și o valoare de 800.000 euro (fără TVA), situate în intravilanul Sectorului 1 al Municipiului București în scopul efectuării formalităților pentru transferul Drumului din domeniul public al Statului Român – în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului București.

Consiliul General al Municipiului București a acceptat donația cu sarcini și a aprobat încheierea contractului de donație sub rezerva obținerii acordului Romsilva.

La data de 18 mai 2018, Romsilva a emis avizul privind acceptarea donației.

Municipiul București a acceptat oferta la data de 13 iunie 2018.

Prin acceptarea donației, Municipiul București s-a obligat să dea în compensare către Romsilva terenurile primite de la IMPACT, în vederea deschiderii accesului publicului la Drum, între Aleea Privighetorilor și Șoseaua Pădurea Pustnicu.

În continuare, la data de 20 septembrie 2019, Romsilva a emis avizul pentru scoaterea definitivă a terenului în suprafață de 3.009 mp din fondul forestier aflat în proprietatea publică a Statului Român pentru realizarea drumului de acces – beneficiar Municipiul București, precum și pentru introducerea în circuitul silvic, în compensare echivalentă, a terenurilor donate.

În ciuda celor de mai sus, autoritățile implicate în acest proces, fără o justificare legală, au încetat să efectueze formalitățile necesare pentru a permite accesul publicului la Drum, respectiv să îndeplinească procedurile necesare pentru transferul Drumului din domeniul public al Statului Român – în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului București.

Mai concret, Municipiul București nu și-a îndeplinit până în prezent obligația executării sarcinii astfel cum a fost asumată în contractul de donație.

In cursul anului 2022, IMPACT a notificat toate instituțiile implicate, în vederea determinării Municipiului București prin Primarul General să finalizeze aceste demersuri. Situația actuală este rezultatul pasivității Primarului General care refuză să finalizeze demersurile descrise mai sus.

În acest moment, Consiliul General al Municipiului București trebuie să solicite Guvernului României emiterea unei hotărâri în baza căreia să se constate trecerea gratuită a Drumului din domeniul public al Statului Român, aflat în administrarea Romsilva, în domeniul public al Municipiului București, în administrarea Consiliului General al Municipiului București și să plătească taxele aplicabile, pentru scoaterea definitivă a terenului din fondul forestier național.

În caz contrar, IMPACT va fi nevoită să demareze acțiuni în instanță pentru obținerea dreptului de acces pe acest drum, in beneficiul celor peste 6.500 de locuitori din împrejurimi.

În aceste condiții, singurele autorități în măsură să restabilească o situație de drept, vor fi instanțele judecătorești. Deși nu putem garanta finalitatea demersurilor noastre deoarece instanțele vor fi suverane în a judeca, avem încrederea că vom avea câștig de cauză.

Mai mult decât atât, IMPACT a făcut în ultimii ani toate demersurile necesare pentru a construi alte trei căi de acces către ansamblul Greenfield Băneasa. În acest scop, compania noastră a achiziționat terenuri, a investit în proiecte tehnice, a întocmit și depus documentații, toate cele trei proiecte așteptând de patru ani avizul autorităților, în fiecare dintre cazurile de mai jos înregistrându-se întârzieri în răspunsul acestora.

Cele trei proiecte se află în diverse stadii de avizare, după cum urmează:

Proiectul aflat în stadiul cel mai avansat se referă la construcția unei căi de acces care să facă legătura între partea de nord a Aleii Teișani și Centura București printr-o bretea poziționată sub Podul Hobanat de pe Centura București. Pentru realizarea acestei căi de acces IMPACT a achiziționat un teren cu suprafața de 4.150 mp și a depus în ianuarie 2022 toată documentația necesară, incluzând toate avizele solicitate, la Primăria Municipiului București în vederea obținerii avizului Arhitectului Șef. După primirea acestui ultim aviz, proiectul urmează să primească aprobarea finală în cadrul Consiliului General al Municipiului București.
Cel de-al doilea proiect se referă la crearea unei căi de acces prin Aleea Teișani în zona de nord, respectiv borna km 1+970 – km 13+987, ce va fi amplasat în zona centrului comercial Greenfield Plaza, mai exact în apropierea kilometrului 14 al Centurii București. Pentru demararea construcției, IMPACT mai trebuie sa obțină avizul Comisiei de Coordonare rețele din cadrul Primăriei Municipiului București, unde a depus documentația necesară încă din octombrie 2020. După obținerea acestuia IMPACT va depune întreaga documentație la PMB în vederea obținerii avizului Arhitectului Șef, după care urmează aprobarea în Consiliul General al Municipiului București.
Cel de-al treilea proiect vizat de IMPACT se referă la amenajarea intersecțiilor dintre Aleea Teișani și breteaua DN1, precum și dintre breteaua DN1 cu Centura București. Această soluție de trafic nu doar că ar îmbunătăți accesul rezidenților din cartierul Greenfield Băneasa, ci, conform studiilor efectuate, ar fluidiza întreg traficul din zona Pod Otopeni de pe DN1, zonă în care la momentul actual se creează frecvent ambuteiaje, staționări semnificative ca lungime și durată. Pentru realizarea acestui proiect, IMPACT a achiziționat un teren cu o suprafață de 1.000 mp, aflat momentan în fondul forestier. Încă din decembrie 2020 IMPACT a înștiințat CNAIR despre soluția de trafic pe care dorește să o pună la dispozție, CNAIR fiind singura instituție care poate solicita scoaterea terenului pus la dispoziție de IMPACT din fondul forestier.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

57 comentarii

  1. Cateva intrebari: cum de s-au apucat de lucrari (la o scara atat de mare) fara sa aiba un drum de acces corespunzator, cine le-a dat voie sa construiasca asa fara un drum public de acces corespunzator si cine a cumparat de buna voie, stiind ca nu o sa aiba acces in regula la propria casa? Sa-mi fie cu iertare, dar ND e cea mai slab vinovata parte din aceasta poveste, de departe…

    • *cea mai putin vinovata

    • Tu intelegi ca daca firma ta ar da un „comunicat” nu ar interesa pe nimeni?
      Ăla de la Planorama facea malluri prin oras si nu avea timp de presă…

    • corect. acolo e un drum forestier, proprietatea romsilva. de ce nu se intreaba nimeni cum au construit astia blocuri in padure, cine le-a dat autorizatie si mai ales de ce au folosit pana acum un drum forestier pentru acces? de ce au fost intabulatele blocurile si cum s-a facut receptia unor constructii ridicate in padure fara drum de acces?

    • Oricum s-ar fi construit, ACUM traiesc acolo 6 000 de oameni , inclusiv 400 de copii. Ce facem? Ii blocam acolo, sa stea cu orele in trafic, sa nu ajunga nici o ambulanta, sa moara, da-i draq de prosti care au cumparat de la Impact. Mai ales ca-s si bogati, de si-au permis casa acolo. Nu? Doar sa protejam , vezi-doamne, o fasie de padure. Sa fim eco si green si sustenabili. Voi sunteti intregi la cap?

    • Isas, cum te-ai simti daca s-ar construi o tona de blocuri langa casa ta si apoi ar veni sa ti-o demoleze ca sa le faca alora drum!? OK, una e proprietate personala, alta e bun public, deci proprietatea tuturor, dar eu nu vreau sa se abuzeze si de proprietatea mea… ce-i asa de greu de inteles aici!?

      Altfel, nu asa ar trebui sa functioneze lucrurile intr-o societate normala. Da, sunt de acord ca trebuie ajutati oamenii aia, poate chiar cu pretul distrugerii naturii in cazul de fata (desi cred ca exista alte solutii, mai ales ca in curand ar trebui sa rasara si A0)… dar, la pachet, as dori ca cineva sa intre la parnaie si sa fie repercusiuni financiare reale pentru dezvoltator/autoritatile care au autorizat mizeria asta.

    • De acord, sa plateasca cine are de platit. Sa cada capete, sa se dea amenzi. Dar pana lamureste justitia cine ce plateste si cine trebuie sa intre la puscarie, nu vad DE CE trebuie blocat accesul pe un drum ce EXISTA, nu trebuie defrisat nimic. Asta e doar o marsavie politicianista, de a inflama aiurea niste spirite justitiare si de a face viata un calvar unor oameni ce nu au nici o alta vina in afara de aceea de a locui in respectivul cartier.

    • Apropo, cate voturi crezi ca mai ia Clotilde de la sector sau Nicusor de al PMB anul viitor din Greenfield. ZERO. Unde crezi ca se vor duce respectivele voturi? Si in oglinda, cate voturi va castiga, dupa miscarea asta, Nicusor sau Clotilde de la eco-hipsterimea left-leaning SJW, ce vrea sa salveze un drum forestoier? NU SUFICIENTE, imho.

    • Hai sa o luam asa:
      1. In primul rand si cel mai important contraargument: se creeaza/intretine un precedent. Faci o mizeri ca dezvoltator, apoi te bazezi pe presiunea oamenilor (oarecum, si ei victime… dar doar oarecum, fiindca unii stiau in ce se baga) sa se rezolve treaba. Revin: cu argumentul ca o mica mana de oameni beneficiaza de ceva, ajungem sa demolam in stanga si in dreapta case fiindca deh, ii ajuta pe mai multi.

      1bis: Oamenii aia au absolut o vina ca au cumparat ceva intr-un loc fara sa se intereseze… la fel cu aia care au cumparat langa Aeroportul Baneasa si nu le-a dat prin cap ca poate o sa inceapa din nou sa circule avioane pe acolo. That said, clar trebuie rezolvata problema asta macar din ratiunile pe care le-ai mentionat si tu (daca ai incendiu, ce faci acolo?!). Btw, daca Piedone si altii care au autorizat Colectiv au putut intra la inchisoare dupa ce au murit niste oameni, de ce nu ar lua o pedeapsa redusa si cei care au creat un potential dezastru in devenire, autorizand ditamai proiectul imobiliar fara drumuri OK. Sa-i vad pe astia la inchisoare si atunci dispare argumentul cu precedentul de mai sus, dar la cum stau lucrurile, vinovatii scapa basma curata.

      2. Cand a functionat justitia in teme de magarii imobiliare in Romania? Abia ND a mai facut ceva/a sustinut chestii in sensul asta, s-au mai blocat niste proiecte urate, s-a si daramat un bloc in constructie in centrul Bucurestiului (pana la el, nu am auzit sa se fi demolat ceva construit ilegal).

      3. Drumul ala nu este facut pentru circulatie rutiera… e drum forestier, trebuie largit, deci copaci taiati… intr-o zona protejata. In ritmul asta, ce rost mai are sa avem Parcul National Retezat sau Piatra Craiului… bagam direct drumuri prin ele, asfaltam, facem pensiuni, ca deh, asta pare ca-si doresc anumiti oameni, nu?

    • Corect!!!

  2. Comunicatul vorbeste despre „adminstrația orașului a dat dovadă de nepăsare și lipsă de respect ”
    Cel care a scris articolul degeaba foloseste numele Nicusor Dan pentru a starni patimi politice. Nicusot Dan e doar un primar care are funcționari care lucreaza pentru noi.
    Nu ati uitat de „Gabriela Szabo a câștigat în primă instanță în procesul cu Primăria. Nicușor Dan, obligat s-o repună în funcția de director la CSM.”…
    Crede cineva ca primaru semneaza altfel decât „ca primaru'”… ca doar nu l-ati castigat la loz in plic

  3. Greșeala acelor oameni e că trăiesc în România.

  4. De ce se face accesul in acest complex prin padure? Padurea Baneasa ar trebui declarata parc si interzis orice fel de exploatare si acces cu masina. Cei din Greenfield pot foarte usor sa foloseasca Aleea Teisani si DN1, si sa nu mai mearga cu masinile prin padure.

  5. Dezvoltatorul ataca si el politic sperand ca asa va beneficia de clementa de la mafia PSD PNL.

  6. pungasii astia de dezvoltatori imobiliari au dat spagi imense lui sarma-n c*r ca sa le dea autorizatie de construire si acum tipa ca primaria nu vrea sa le dea ceva ce nu le apartine.

  7. Drumul de acces e drumul pe care și-au dus materialele de construcție cu care și-au ridicat blocurile. Altfel e ca-n povestea cu ridicat casa și apoi obține autorizația de construcție.

  8. Cat TUPEU au acești acești PUSCARIABILI in orice Stat normal!!!
    Chiar nu face nimeni pușcărie pt aceste construcții?!?
    Fie că sunt cele din Băneasa sau Popești, pt fiecare ar tb sa se facă ani mulți de pușcărie, nu e posibil sa te joci cu viața oamenilor.
    Exemplu concret, am rămas blocat doua ore acum două săptămâni în parcarea Sun Plaza, acolo nu e nevoie de acces prin pădure, probabil e nevoie de acces prin Delta Văcărești, cine a dat aprobarea pt acel mall cu o ieșire cu semafor iar alta ieșire la mica înțelegere, lasă-mă și pe mine, cum e posibil așa ceva?!?
    De ce JUSTIȚIA romana nu face nimeni pușcărie?!?

  9. Ma uit la harta pe Google Maps
    si vad o strada Horia Closca si Crisan care ajunge la Bulevardul Pipera.
    Cei care vor sa o ia prin padure in acepasi bulevard vor sa ajunga ca sa nu intre pe DN1.
    Cele doua variante sunt de acelasi ordin de marime. Prin padure e putin mai scurt dar si drumul mai rau (presupun).
    Ce imi pare mie aici e ca sunt tot felul de interese si tare mi’e ca textele astea ar trebui sa aiba un P incercuit undeva acolo sus. Este evident ca nu sunt texte de informare.
    Asta e al doilea text pe tema asta de care dau azi.

  10. Impact a construit blocuri în pădure? Bravo.

    • Impact nu a construit in Padure, ci langa Padurea Baneasa, pe un teren fara padure de prin 1970, cel putin, conform unor harti mai vechi. Drumul inchis se numeste Drumul Vadul Moldovei, care tot de prin 1970 era considerat drum de delimitare a Bucuresti fata de Ilfov/Voluntari. Au fost niste procese (de prin 2008) care au adus cumva lamurire in statutul juridic al drumului, si anume: de la sensul giratoriu de la Gradina Zoo pana la Poligonul de TIR este considerat drum forestier, de acolo inca cam 500m tot drum Forestier, dupa care 300m ca fiind fond forestier (aka Padure). S-au facut toate demersurile posibile pentru ca acest Drum, Drumul Vadul Moldovei sa fie declarat de utilitate publica si sa devina intr-un final, drum public, dar din motive politice, nu s-a continuat procedura administrativa. Explicatii pe larg in articol. Cei care contesta drumul sunt niste habarnisti, ecologisti din confortul canapelei, care daca merg la munte prin drum ce trece printr-o padure (cel mai bun exemplu este DN1A) este super, ca nu stau la coada pe DN1, prin statiuni, dar daca se doreste ca 6000 de locuitori ai Sector 1, Bucuresti 2023, sa iasa din cartier intr-uin mod cat de cat civilizat, e nasol, se distruge padurea. Habar nu au ca nu trebuie taiat niciun copac pentru acel drum, el e din 1970 in acte, dar ne dam cu fundu de pamant ca e cool sa fii ecologist, dar uita ca sunt duplicitari in gandire..

  11. Tup.eu de borfaș !
    Niște rechini imobiliari fac un cartier în pădure, cu d.rum de acces din DN1. P.rom.ite naivilor d.rum prin păd.ure, care nu le aparține, e a statului. Naivii cump.ără că e mai ieftin.
    Acum rechinii îl amenință pe ND cu p.rocese că nu a sărit repede să defrişeze păd.urea ! Și cât de mediatiz.ate sunt mi.z.eriile rec.hinilor !

  12. Da de ieșirea aia în centură pe care o primit de când au făcut primul bloc, ce mai zice dezvoltatorul?

    Atunci spuneau că n-au ei nevoie de drum din pădure că o să aibă direct ieșire în centură. Aveau și schițe și chestii. Cică doar o chestiune de luni 🙂

    Locatarii au fost amăgiți. Dezvoltatorul e mârlan și dă vina pe toți mai puțin pe el.

  13. Și la grădina zoologică au făcut la fel. Au construit apoi țipau că le pute!
    Pe la Jandarmeriei la fel. Au construit apoi țipau că se aud împușcăturile din poligon.
    Frații Negoiță au construit langa gropile de gunoi și fabrica de clei apoi țipau că pute!
    Precedente sunt cu grămada. Măsuri să nu se mai întâmple nu se iau.
    Bănuții trebuie să zornăie pe card și mațul să fie plin.

    • +1
      Și aeroportul Băneasa, închis că deranja casele construite sub culoarul lui de zbor.

  14. In 2008 cand se ridica primul cartier din greenfield promitea rahatul de impact ca va exista drum prin padure! Numai ca acel rahat nu l-a putut manca tot timpul pt ca se mai schimbau primarii. Acum, iar e tamtam pe subiectul asta, si acum arde si mai tare, pt ca de la 700 de familii care exiatau in 2008, acum sunt mii (unele simple manelsite care scuipa seminte in fata blocului, ca deh… orice paisano isi permite credit la banca la ce scoruri se vand acum apt acolo!) Haideti sa nu mai ne batem joc de „plamanul” bucurestiului numit Padurea Baneasa…. Isi merita soarta toti cei care au ales sa locuiasca acolo, pe principiul „trecem prin padure pt ca ni s-a permis pt ca merge si asa!”
    Mai bine va parasutati in casele voastre din „cartierul imbratisat de padure”. Sau sariti coarda peste calea ferata, ca nu va mai saturati de poluat cu aerele si ifosele voastre putinele locuri care au ramas aerisite din Bucuresti!

  15. Solutia e munca de acasa :)) Asa nu mai trebuie sa plece toti si sa se intoarca cam la aceleasi ore :))

  16. Astept o stire despre cum au IMPADURIT cei de la Impact sau oricare alt mancator de paduri si spatii verzi dar dezvoltator imobiliar ce se strecoara prin toate colturile Bucurestiului!!! Vrei padure da-mi intai teren impadurit.

    Din pacate nu cred ca cineva (ND) mai poate face ceva in acest caz.
    1) Daca ND opune o ultima rezistenta, jos palaria!
    2) cu ocazia asta am identificat de sus din Google Earth, asa neactualizat cum este alte gauri prin padurile din jur (mentiona cineva “Stejarii”). Jalnic. Nu vad de ce sunt mai breji unii sau altii.
    3) Zona este suprasaturata. Orice ai face va fi aglomeratie!
    4) In loc sa faca un parc stiintific asa cum erau acolo Institutul de Cercetare, IPRS, Microelectronica, au preferat sa taie paduri, sa taie livezi si sa vanda scump si fara infrastructura. Orice oras normal ( la capul administratiei) are un parc stiintific!
    5) Hulpavi si cei ce dezvolta, si primaria si noii bogati ai Bucurestiului. Ha, care se plang ca au platit 2 camere la pretul a trei! Din Dristor. Lacrimi de crocodil! Stiau foarte bine cand au cumparat si de fapt sunt f mandrii de locatia lor mancatoare de padure.
    5) De ce nu luati initiativa sa impaduriti acel teren la schimb. Foarte bun Gym!
    6) Faceti autostrada suspendata pe toata Calea Bogatilor spre Nord. Tot sunteti “preteni” cu chinezii aia care polueaza o planeta intreaga si nu le pasa.
    7) Sau metrou. Ca inteleg ca este cale ferata. Asta ar fi singura solutie civilizata.

    • Corect.

      One – mențiune specială pentru distrugerea oricărui colț de teren pe care îl găsește în București, între case, în parcuri, între alte 2 blocuri, unde găsește trântește un zgârie nori care aglomerează insuportabil zona.

    • Doamne, cat vitriol si ura de clasa musteste din postarea ta…. Inca putin si te apuci de cantat Internationala: „Hai la lupta cea maaaare!”

  17. Cred ca un strain venind in Bucuresti se va mira tare identificand toate aceste nume in engleza a acestor “rezidente”. Complexati de a fi roman. Unul care cunoaste mai bine Bucurestiul, puteti sa-mi faceti si mie o lista, 😉 cu noile cartiere?
    Asa o fi la Paris sau Berlin?

  18. IMPACTul S…P… ca de obicei, ei stiu de Tepe si Spaga.
    De ce administratia locala din Bucuresti are Obligatia sa le faca drum pe unde vor ei?
    In COMBINATIA asta de pe teritoriul Sector 1 ce treaba are Primatia Sector 3?

  19. Sa-si faca drum de acces subteran, astfel incat sa ramana neafectata padurea de la suprafata. Ups, acela costa multi bani. Cei de la Impact au nevoie de acei multi bani si obtinuti rapid, cat sa mai faca alte zeci de rezidentialuri si mall-uri.
    Dar daca tot invoca actiunea in instanta, ce a fost mai intai, drumul de acces public, sau cei 6500 de locuitori? Locuitorii si-au asumat ca nu e drum de acces si ca exista riscul sa nu primeasca pe viitor. De ce acum este problema Romsilva si a primariei ceea ce si-au asumat locuitorii lor?

  20. Principalii vinovați, la capătul lanțului de aberații, sunt de fapt aceia care au cumpărat bateriile de locuit pentru oameni folositori, fără să se uite la ansamblul factorilor ce determină funcționarea optimă a acestor baterii de locuit pentru oameni folositori. În rest sunt legile proaste, tentația șpăgii, lăcomia ”dezvoltatorilor”, dar toate astea nu ar fi avut efect fără idioțenia cumpărătorilor.

  21. Jurnalisti??? „Tonomate”, cum bine i-a numit Basescu!
    Articol scris la comanda borfasilor si a psd-ului!
    Am trecut deseori pe „scurtatura” infernala din padure si toti locuitorii zonei stiu ca este drumul Silva dar tot se mai aventureaza sa-si rupa masinile!

  22. Mafia NU mai produce diamante… când au cumpărat, locuitorii știau doar de accesul la DN1 și Centură… Oare ce șpagă au dat dezvoltatorii ca să poată construi acolo??? Și atacurile la primarul general continuă… Dar orice bucureștean educat și cu bun simț știe ce fac usl 2.0….

  23. Dar cine i a pus sa construiasca in padure daca nu aveau drum? Maine vor cere sa fie mutata si calea ferata pentru ca i deranjeaza zgomotul. La fel cu cei care au construit langa aeroportul Baneasa si se plangeau de avioane sau langa ZOO si nu suportau mirosul. Sa si ia elicoptere, ca bani au, si sa lase padurea Baneasa in pace!

  24. Daca Nicusor Dan salveaza ce a mai ramas din padure, inseamna ca e tare. Hai Nicusor! Votati-l, avem un primar matematician care a atacat problemele la radacina. Aveti rabdare si mai dati-i inca un mandat, o sa fie bine. Nicusor e printre ultimele redute. In rest, e plin ochi de incapabili, pixuri puse ca sa semneze.

  25. As dori sa ofer si un punct de vedere al unui locatar al Cartierului Greenfield si totodata sa demontez niste mituri.
    1. Terenul pe care s-a construit cartierul nu era padure inainte, era un teren fara copaci (exista o mica padure in mijlocul acestui teren, dar care nu este si nu va fi taiata, ci se va amenaja si faca un parc-padure acolo). Exista harti din 1970 ale Bucurestiului, in care se vede clar ca acolo nu a existat padure. Deci, nu s-a defrisat paduirea pentru constructia lui.
    2. Drumul Vadul Moldovei, cel in cauza, dateaza in acte tot de prin 1970 cel putin, ca limita intre Bucuresti si Judetul Ilfov/Voluntari. Aici exista niste divergente juridice ce trebuiesc lamurite, dar drumul a existat dintotdeauna, deci nu necesita defrisarea padurii pentru crearea acestui drum, cu o sg banda pe sens, caci el fizic exista de foarta multa vreme, zeci de ani.
    3. Argumentul ca un drum traverseaza o padure nu este valid. Sunt mii de km de drumuri ce traverseaza portiuni de padurisi asta doar pentru ca exista o utilitate publica ca acel drum sa treaca pe acolo. Deci nu are sens acest argument.
    4. Decizia de cumparare a unei proprietati in acea zona, sau oricare alta, este personala si tine de gusturi imobiliare, pozitionare geografica (poate e mai aproape de scoala sau poate e mai departe de oras si aglomeratia/poluarea din el). Deci degeaba blamati decizia de achizitionare. Este clar ca lumea este invidioasa. Cine nu ar vrea sa locuiasca in Bucuresti si fix langa o padure de 900 de hectare?

    Va doresc doar sa nu mai fiti atat de invidiosi pe altii si sper ca aceasta problema majora a Drumului Vadul Moldovei sa se finalizeze cu deschiderea lui definitiva.

    O zi buna va doresc

    • Invidie ai tu in cap.
      Nu stiu de ce pentru bunastarea voastra (a ta si a Impactului) trebuie statul sa taie padure(dupa cum spui are un sens de circulatie, deci trebuie largit), primaria sa amenajeze?
      Si culmea toata distractia pe banii nostrii!

  26. George, nu este vorba de invidie ci de coruptie si spaga. Indiferent de cadastru vechi, acesta nu mai este valabil azi. Padurea Baneasa este arie protejata si are drept un spatiu inconjurator de protectie. Dezv.imobiliar nu a vrut decat sa faca o afacere nu a fost interesat de acces, protectia mediului. Iar acum se scutura de orice obligatie si da vina pe primarie. Cei care stati in acest cartier dati in judecata dezvoltatorul care si a luat banii si va arata dosul.

    • Un Patriot – coruptie era daca se dadea spaga si se facea drumul acum 5 ani. Faptul ca nu s-a deschis pana acum e pentru ca s-a dorit abordarea legala, logica si de bun simt.

    • Pentru a autoriza construirea unui asemenea cartier Primaria trebuia sa se asigure ca exista suficiente drumuri de acces. In lipsa lor trebuia sa refuze emiterea autorizatiei. Dar asta e in trecut si probabil justitia se va pronunta asuptra cine ce are de platit si ce capete trebuie sa cada. CE FACEM ACUM ? Acolo traiesc 6000 de oameni din care 400 de copii. Ii blocam pe toti acolo pentru ca vrem sa „salvam” un drum forestier? Pe bune ?

    • @Isas Se pare ca ne punem pielea la bataie pentru aia 400 de copii care s-au nascut in cartierul care “imbratiseaza” padurea, nu o distruge, asta era reclama. Si pentru alti copii din Bucuresti care au nevoie de plamanul ala de la margia orasului. Copii nu s-au nascut ca sa mearga la scoala privata sau publica si sa faca naveta, s-au nascut cu dreptul la sanatate, toti ne-am nascut cu dreptul asta. Padurea e un ecosistem complex in trepte, in primul rand s-a construit prea aproape, trebuia lasata o zona tampon.. Dar cine sa vada, sa inteleaga si sa gandeasca! Dreptul de a fi sanatos, dreptul de a nu te imbolnavi e peste cel de a fi folositor. Naveta ori sanatate? Nu cred ca faceti copii ca sa-i condamnati la boli dar ca sa fie toti directori? Sau asta e ideea?

    • @George – ce treaba are un drum cu distrugerea Padurii Baneasa? Aberati ca toti ceilalti. Ganditi intr-o logica ingusta. Sunt atatea drumuri ce trec prin padure si toata lumea e bucuroasa ca se poate duce la munte si nu s-a distrus nimic. Orpim civiliozatia pentru un drum deja existent prin padure. Cat s-a circulat, din 2008 pana acum, ai simtit ca s-a distrus ceva? nu au mai inverzit copacii? Ai fost macar o data sa faci curat in Padurea Baneasa, dupa ce toti „bucurestenii” au venit sa o viziteze? Locuitorii fac asta de 4 ani, de cand stau eu acolo, si se strang 2-3 tone de deseuri in fiecare primavara. Asa ca nu da lectii altora..

    • Cativa ani a stat in padure un morman de gunoi, peturi, pliante, de la unul din maratoanele organizate in padure. N-a facut nimeni curat, a fost chiar wc intr-un timp.

  27. Se pare ca nimeni nu a citit cu atentie comunicatul oficial, spune asa: „deja s-a parcelat padurea de-o parte si de alta a drumului forestier” asta inseamna ca imediat ce intra in domeniul public ca drum oficial, pe acele parcele se va construi pe aceleasi reguli cum s-a facut Complexul Stejarii in padure, adica micii proprietari ai parcelelor cer drept de construire ca permite legea apoi vand parcelele care sunt alipite si asa rezulta o suprafata mare gata de construit in mijlocul padurii! Stiti ca langa Stejarii a mai fost taiata padurea chiar in mijlocul ei cam cat vreo trei patru terenuri de fotbal? A fost acolo chiar domnul primar diamant, a vazut cu ochii lui! Cam ce credeti ca a spus?

  28. George, multumesc de raspuns. Dezvoltatorul a dat spaga la primarie pentru certificat de urbanism si autoriz.de constructie. Si daca se facea drumul acum 5 ani, tot pe spaga se facea pentru ca incalca Codul silvic. Dez.imobiliar a profitat de ignoranta voastra si necunoasterea legilor si a vandut iluzii. Primul vinovat este acest dezv.imobiliar. Intai te asiguri de acces drum, curent electric, gaze, parcare si apoi ridici baterii de apartamente. Aceasta este logica corecta a lucrurilor.

  29. Dar toate firmele de construcții pe unde au trecut cu utilajele când au construit acest megaproiect? Dar de unde au avut utilități?! Toate autorizațiile cine le a eliberat? Când dai banii pe un imobil nu te uiți și la ce este prin jur ?!