G4Media.ro

Regiunile istorice din România vor fi legate de traseele europene de biciclete…

Regiunile istorice din România vor fi legate de traseele europene de biciclete Eurovelo 6 și Eurovelo 13. Ministrul Cseke Attila anunță alocarea a 120 de milioane de euro pentru proiect

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Cseke Attila, a anunțat vineri la Alba Iulia alocarea a 120 de milioane de euro din Fondul local pentru tranziție verde digitală pentru realizarea unor trasee cicloturistice naționale.

Ministrul spune că din acest buget ar trebui să fie realizate 2 trasee de pistă de bicicletă care să lege Transilvania (până la Drobeta – Turnu Severin) și Moldova (până la Galați) de Eurovelo 6 și respectiv Eurovelo 13.

Cele două trasee se întind de-a lungul Dunării, până la Deltă, însă sunt neîntreținute și pe anumite porțiuni nefuncționale.

”Foarte pe scurt, prin România trec două tronsoane europene. Așa cum este la autostrăzi, există și pe piste de biciclete. Amândouă sunt pe marginea sau alăturate Dunării. În acest proiect dorim să legăm regiunile istorice ale țării cu alte două trasee cicloturistice. Unul care va veni prin Transilvania și unul care va veni prin Moldova (…) Acesta este un proiect de 120 de milioane, foarte ambițios, în implementarea căruia va exista un parteneriat cu consiliile județene din țară pentru că acest proiect nu poate fi implementat fără autoritățile locale” a spus Cseke Attila.

În România, itinerariul Eurovelo 13 traversează trei județe ale țării (Timiș, Caraș Severin și Mehedinți) și are o lungime totală de 280 km.

A doua parte a Traseului din România face legătura cu Eurovelo 6 – Atlantic – Marea Neagră de-a lungul Dunării.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Mă duc cu bicicleta la Viena. Ți-ai dracului cu ideile vostre crete!

    • Sa faca, dar sa fie cu taxa.
      Nimic nu e gratis cand mergi stand in fund

    • Domnule, ai fost vreodata cu bicicleta pe un traseu eurovelo ? ai idee de amploarea acestui mod de transport in Europa civilizata? Ai idee cate comunitati locale (comune, sate) infloresc doar pentru ca sunt parcurse de aceste trasee de cicloturism ? Cauta pe youtube filmulete cu cicloturism pe trasee eurovelo sa-ti faci o idee si fericeste-ne cu comentariile dumitale dupa aia.

  2. Eu propun sa alocam 120 milioane euro si sa facem o tabara de serpasi, legata de cele din Tibet si China.

  3. Banii PNNR nu sunt decat pentru proiecte moderne, de inverzire, digitalizare, ceva de sec XXI, etc.
    Aia cu imparteala considera ca ne-am facut temele pe ultimii 30 de ani: ca avem autostrazi, centrale verzi, parcuri, infrastructura urbana meseriasa, ca la altii.
    A, ca nu avem? Si ce? N-am avut timp suficient pentru asemenea proiecte?
    (China in 30 de ani de la curul bivolului de apa a ajuns pe marte si mii de km de retea de sine Maglev. Deci?)
    Dar io zic c sia rutele de transhumanta stramosesti sunt inca destul de OK pentru cei care poarte ghidoane de Pegas pe scafarlie.
    De aia cu pistele de biciclete.

  4. Astfel de proiecte, facute cu cap, ar putea schimba putin fata turismului clasic din Romania si in plus ar crea locuri de munca si bani la bugetele locale in zone destul de sarace din Romania. Si aici ma refer la firme care are putea inchiria bicilete, ateliere de reparatii, grad de ocupare la pensiuni sau mai multe pensiuni in zona (pentru ca nu toti vor sa doarma in cort), restaurante sau alte facilitati de servire a mesei si locuri turistice. Iar daca traseul va fi amenajat frumos si va trece si prin locuri deosebit poate sa fi un real succes. Acum cativa ani am facut de la Passau la Viena un tur de biciclenta – 70% pe malul Dunarii – si a fost superb. A durat o saptamana. Nu a fost ieftin, dar nici scump. Si destul de multi turisti straini.
    P.S. Trebuie schimbat ceva pentru ca noi nu cunoastem decat doua tipuri de turism: litoral pe cearceaf cu mici si bere sau pentru cei cu bani sezolong, all inclusive si cluburi cu roabe de sampanie contrafacuta in combinatie cu turismul de weekend, respectiv 3-4 ore in masina pana la munte, plimbat o ora pe jos in timp ce se cultiva cararile de munte cu coji de seminte si manele de pe telefon, cu o ciorbita, o ceafa cu cartofi si papanasi daca mai intra la masa de pranz si intors acasa inca vreo 3-4 ore.

    • Sunt celalalt Cineva și sunt total de acord cu ce ai scris 🙂

    • Total de acord cu tine.
      Sper sa inceapa tot mai multi sa gandeasca si sa actioneze asa. De un an de zile nu mai plec nicaieri in weekend prin tara. Merg in timpul saptamanii ( din fericire pot sa imi permit asta ).
      Nu plec in weekend din cauza acestui turism de masa care are toate descrierile tale de mai sus.

  5. Atentie oameni buni la mafia BCR care nu le dau oamenilor dobanda promisa pt banii economisiti,excrocii se folisesc de bani fara sa respecte contractul iar la final le returneaza doar banii omului,nu si dobanda cuvenita,multi romani inselati îi dau in judecata pe acesti porci nesimtiti si excroci

  6. Bine a zis nenea ministrul: „ar trebui sa fie” realizate in loc de „vor fi”. E destul de clar deci ce a vrust sa zica: ca se vor face la anul si la multi ani. In mod normal astfel de proiecte se fac, pe langa bani, cu buna credinta, implicare si competenta, caracteristici disparute de multe secole din tara romaneasca.

  7. Poate strâng și maidanezii cu ocazia asta. E fain mersul cu bicicleta, mai puțin când te aleagă o haită de câini

    • Am văzut un vlog acum ceva timp cu un american care după SUA a făcut pe bicicletă și ceva tari din Europa. A ajuns și pe la noi și a spus că este a doua oară în viața lui când este fugărit de o haită de câini. O dată în nu știu ce stat și a doua oară în România. A doua oară cu siguranță nu mai calcă pe aici, cu siguranță. încă e o problema reală treaba cu maidanezii.

  8. Am mers toata Europa dintr-un capat in altul cu bicicleta, din Franta cu valea Loirei si pana la Drobeta Turnu-Severin pe Eurovelo6 . Am renuntat sa imi continui drumul spre Delta Dunarii datorita stresului ce l-am avut cand am intrat in Romania. Ca idee, daca vrei sa mergi cu bicicleta de la Orsova si pana la Drobeta si dupa, o faci pe E70, printre camioane si masini ce gonesc ca nebunele pe un drum ingust de coasta.
    Asadar dupa cum spunea cineva mai sus, are un potential enorm sa dezvolte turismul in zona Dunarii, pentru ca doritori de mers cu bicicleta si de facut Eurovelo6 sunt foarte multi (cel putin in vest).

  9. Hai să i vedem pe ciolhanis și plicușor cum pedalează până la Bruxelles, o să i urmărim pe Eurosport cum urmărim turul Franței

  10. Total de acord cu tine.
    Sper sa inceapa tot mai multi sa gandeasca si sa actioneze asa. De un an de zile nu mai plec nicaieri in weekend prin tara. Merg in timpul saptamanii ( din fericire pot sa imi permit asta ).
    Nu plec in weekend din cauza acestui turism de masa care are toate descrierile tale de mai sus.