G4Media.ro

Răzvan Cuc se apără după audierea fostului șef al CFR la DNA:…

Răzvan Cuc se apără după audierea fostului șef al CFR la DNA: Ar fi fost util ca procurorii să afle că nu a fost semnat contractul la care se face referire și că se pierde o finanțare europeană de 800 milioane de euro

Ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, ține să precizeze, după audierea fostului șef al CFR S.A. Constantin Axinia la DNA că ar fi fost util ca procurorii să afle că nu a fost semnat contractul la care se face referire și că se pierde o finanțare europeană de 800 milioane de euro.

„Nu doresc sa intru in polemici publice cu persoane care au calitate de martor intr-un dosar al Direcției Naționale Anticorupție. Ca orice cetatean roman, respect institutiile statului si nu inteleg sa-mi constitui apărări fata de declarațiile unor martori în spațiul public. Constat, insa, o serie de vicii logice in afirmatiile domnului Axinia exprimate public: pe de o parte, afirmă că «pe legislație se putea semna contractul» (este vorba despre contractul pentru modernizarea tronsonului Brașov- Sighișoara, loturile 1 Braşov – Apaţa şi 3 Caţa – Sighişoara) si, pe de alta parte, afirmă că, dacă l-ar fi semnat «ar fi intrat sub incidenta altor legi»”, a scris Răzvan Cuc pe pagina sa de Facebook după audierea lui Axinia la DNA.

Cuc spune și ce consideră el că ar fi fost util să afle procurorii:

„Pe de alta parte, gândesc ca ar fi fost util ca procurorii sa afle de la domnul Axinia faptul că acest contract nu este semnat nici până în prezent, dar și faptul ca acest contract la care dansul face referire trebuia semnat pentru a nu pierde o finanțare europeană de 800 milioane euro, oferita prin programul CEF – Connecting European Facilities.”

El mai menționează că toate guvernele de până acum au fost acuzate fie că nu folosesc banii europeni, fie că tergiversează birocratic implementarea unor proiecte europene, fie că pierd oportunități de finanțare din bani europeni pentru motive stupide.

„Mi-am asumat, in calitate de ministru, inclusiv dupa discuții purtate cu reprezentanți ai Comisiei Europene, să iau decizii in interesul statului român si sa pun in miscare lucruri necesare acestei tari. Decizia mea s-a inscris in realizarea unui program de guvernare care avea ca prioritate fundamentala atragerea si folosirea de fonduri europene in interesul statului roman. Reamintesc faptul că, în mandatele mele ca ministru, am lansat proiecte de peste 10 miliarde de euro, aflate în diverse stadii de implementare. Regret, insa, că, prin declaratiile sale, domnul Constantin Axinia îmi demonstrează, încă odată, că a fost mai degraba un spirit conservator și retrograd, și că este preocupat de polemici mediatice în plină campanie electorală, pesemne de dragul unor promisiuni făcute de alții în a-și recupera postul”, încheie Răzvan Cuc.

Procurorii anticorupție au deschis dosar penal in rem pentru abuz în serviciu, șantaj și primire de foloase necuvenite, în cazul demiterii fostului șef al CFR SA, Constantin Axinia, au declarat surse judiciare pentru G4Media.ro.

Citește integral aici

Foto: Inquam Photos / George Călin

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. ahahahahahhahaaha

  2. Acelasi cuc Dar alt dosar, tarom, cfr etc, Oare acest individ nu ar trebui bagat in colivie

  3. Frumosule!
    De cite ori te vad ma intreb unde este crucea de aur ce trebuia sa iti atirne (greu) pe piept! O porti numai acasa?

  4. Colivia Rahova te asteapta! Si te ajung din urma si celelalte „chestii” pe care le-ai facut!
    O sa vezi acolo ca esista cuci muuult mai mari ca tine. O sa ii cunosti la dush!

  5. Banii se pierd din cauza manevrelor pe care le-a făcut ministerul si diverși directori puși de-a lungul timpului de minister. Si aici ma refer la Dorobanțu. Deci dupa ce s-a deschis licitatia comisia de evaluare a constatat ca prima clasata Rail Works avea probleme cu referințele in sensul ca nu avea contracte pentru specializarea telecomunicații ( printre altele) . Din acest motiv a fost descalificat. Evident a dat CFR-ul in judecata si a venit in instanta cu o referința de la … CFR. Asta se cheamă hai sa ne dam in cap la oamenii noștri. Problema este ca aceasta referința a fost data pentru proiectul Arad Curtici care încă nu a fost recepționat. Dorobanțu a forțat semnarea recepției dar deoarece acum legea nu-ți mai da voie sa semnezi recepția cu neconformități cum se putea înainte, Dorobanțu a semnat un protocol secret intre CFR si Alstom ( care este parte Railworks) in care se angajau sa repare sutele de neconformități cu condiția ca ele sa nu apară in procesul verbal de recepție. După ce Dorobanțu l-a servit pe nenea Rail Works a plecat la bișnița lui obișnuită la CFR Călători. Evident aceste lucruri sunt cunoscute de cei de pe locul 2 si au atacat decizia CFR. Deci in mod normal judecătorii ar trebui sa-i descalifice si sa-i dea pe mana DNA pentru fals in acte publice, frauda si alte alea. Din cauza asta nu este recomandat sa semnezi contractul când el poate fi anulat de instanta si o luam de la capăt cu Simeria-Vintu când la fel s-a semnat contractul si a fost anulat si CFR si acum umbla după bani.Practic cine a semnat poate fi pus sa plătească pe persoana fizica toate cheltuielele de recuperare a vbanilor ( pentru ca la semnare CFR trebuie sa dea 20 % la constructor avans ca ala sa pornească lucrarea) . Da se vor pierde 800 de milioane de eur pentru ca statul le-a permis la ofertanți sa controleze licitațiile. licitația e pornita din 2016 si a stat numai in instanta. Trebuie instituita o taxa de 10 % daca vrei sa ataci la curte decizia Autorității Contractante si atunci nu o sa mai fie zeci de acțiuni in instant ca 10% di 800 de milioane sunt 80 de milioane de eur pe care nimeni nu prea are curajul sa-i riste ca asa are el chef. Astăzi taxa este de 50 de lei, se fac zeci de plângeri si majoritatea sunt pierdute in instanta. exceptând de cazuri gen Dorobanțu , Gavrila care și-au băgat nasul in licitații , comisiile au avut intotdeanu dreptate.